Back in the city of Perth.

20 december 2019 - Perth, Australië

Zo! Hallotjes, ik heb mijn eerste tour van 6 dagen erop zitten.

Ik begon in Perth, ging met wat high light stops naar Esperance en vanaf Esperance weer met high light stops terug naar Perth. We begonnen de tour met 8 mensen, halverwege kwamen daar nog 3 mensen bij. Het was een super fijne groep met allemaal verschillende Nationaliteiten, op 1 na allemaal Europees.

We sliepen onder de sterrenhemel in een swag, dat voelde oud en vertrouwd want zo sliep ik 4 jaar geleden ook toen ik mijn tour door de outback maakte. Het was waanzinnig om weer te mogen ervaren hoe weinig je als mens eigenlijk nodig hebt om gelukkig te kunnen zijn.

Ik ben nu weer terug in Perth, in het hostel waar ik mijn eerste nachten ook verbleef. Het heeft een super fijne grote keuken, dus ik kan weer lekkere gezonde maaltjes in elkaar knallen voor mezelf. Ook was er een aangename verassing toen ik was ingechecked en op mijn kamer kwam. Ik heb namelijk een 6 bed dorm geboekt en daar ook voor betaald MAAR ik slaap maar in een twee bed dorm!

In eerste instantie dacht ik dat ik met een meisje van mijn leeftijd op de kamer sliep. Iemand die hier werkte want al haar spullen waren lekker uitgestald. Maar dat bleek net even wat anders te zijn want even later ontmoete ik een Australiër, een vrouw die uit Denmark komt, een plaatsje waar ik ook langs ben gekomen tijdens mijn 6 daagse tour. Ze is helemaal happy met haar roomie en ze lijkt een groter feestbeest als mij te zijn en dat terwijl het mijn moeder had kunnen zijn. Ik denk dat ik nog veel grappige avonturen ga beleven met deze vrouw in de komende 8 dagen dat ik verblijf in dit hostel.

Aankomende maandag ga ik naar Rotnest Island, ik heb er super veel goede verhalen over gehoord dus ik ben heel erg benieuwd!

Voor kerst heb ik nog 0,0 plannen, wat ik totaal niet erg vind want het deze temperaturen heb ik ook 0,0 % een kerstgevoel. Wel ben ik erg blij dat ik tijdens oud en nieuw met mijn tour Perth to Broome bezig ben, dan weet ik in iedergeval zeker dat ik wat te doen heb! Al... zou het zo maar kunnen dat we vroeg liggen te slapen tijdens de volgende tour, want dat was ook bij de afgelopen tour het geval. Dit omdat je niet leeft op de tijd, maar op de zon. Zodra deze onder ging en er geen goed licht meer was (alleen van onze hoofd zaklampen, dit was echt een top cadeau 4 jaar geleen @tante Martine & Mariska want ik heb er ook deze trip weer veel plezier van gehad.) gingen we in onze swag liggen.

Nu ik dit schrijf zit ik met een Byron Bay Premium Lager buiten bij mijn hostel. Ik kan niet wachten om weer terug te zijn in Byron, maar voor nu moet ik het nog even doen met dit biertje want er wacht eerst nog een hele trip van Perth to Broome, van Broome naar Adelaide met het vliegtuig en dan..... is het blanco. Het voelt gek om zonder vast plan te leven maar tegelijker tijd ook H E E R L I J K.

Het is hier nu half 10 en ik ga zo lekker naar bed, ben al sinds 5 uur wakker en de afgelopen dagen waren heerlijk vol en druk. Het zal gek zijn om weer in een bed te slapen... zonder sterrenhemel... Ik ga eens kijken hoe dat bevalt.

Cheers X

1. Papa:
    20 december 2019
    Leuk verslag weer meis, en via Polarsteps je foto’s bekijken is ook een feestje. Lekker slapen 🛏 in je echte bed en mooie dromen, gaan dromen.
    Veel liefs papa
  2. Mams:
    20 december 2019
    Heel fijn om te lezen dat je een fijne tour hebt gehad.
    Nu even bijkomen en op naar het volgende avontuur.
    Liefs Mams
  3. Rynate:
    20 december 2019
    Dat je hebt genoten kon ik wel zien op de foto's. Op prachtige plekken ben je geweest. Fijn om met je mee te kijken via de polarsteps. Handig zeg. Geniet van je dagen in perth, en gezellig feesten met je kamer genoot misschien. Maar eerst maar lekker slapen in je bed.
    Liefs tante Rynate