Last blog before I go on the road again...

27 december 2019 - Perth, Australië

De afgelopen 7 dagen in Perth zijn echt voorbij gevlogen. Dat had ik in eerste instantie niet echt verwacht..

Dit vooral omdat ik voor mijn tour naar Esperance ookal een tijdje in Perth heb verbleven. Wellis waar grotendeels binnen door mijn verbrande gezicht, die er trouwens weer helemaal uitziet zoals voorheen. Heel blij en dankbaar dat het zo snel is genezen! En een wijze les, ik begin mijn dag met: zonnebrand smeren.

Ik heb me goed vermaakt de afgelopen dagen, al zaten er ook wat dagen bij dat ik niet veel meer gedaan heb als wat wandelen en een boekje lezen. Vakantie in de vakantie, zullen we maar zeggen.

Ook zaten er dagen bij waarin ik wel het 1 en ander heb ondernomen. Afgelopen maandag 23-12-19 ben ik naar Rottnest Island geweest. Een super mooi eiland wat ik per fiets heb ontdekt echter..... waar ik al bang voor was....... ben ik mijn fiets kwijt geraakt. Oeps. Aan het eind van de dag had ik hem geparkeerd, ging een ijsje eten en over het strand wandelen en toen ik terug kwam: pats boem, weg fiets. Er zat geen slot op. Tsja, en wat nu? 1 terug stelen vond ik ook zo wat, al het het gemakkelijk gekund want het waren allemaal dezelfde fietsjes. Toch besloot ik zo braaf als ik ben geen fiets terug te stelen en aan boord de sneaken op de ferry zonder fiets. Dit is godzijdank: gelukt! :)

De dag erna op 24-12-19 ben ik naar Fremantle gegaan, een havenstadje op ong 30 min met de trein vanaf Perth. Fremantle is echt een super leuk plaatsje! Misschien nog wel leuker dan Perth omdat het iets kleiner is, ook heeft het direct toegang tot het strand. Dus wie weet, als ik ooit terug kom ik WA verblijf ik wel daar.

Een kerst gevoel heb ik niet echt gehad. Al hadden we op kerstavond wel een hele gezellige bbq, georganiseerd door het hostel. De eigenaar had allemaal eten gebracht, super lief! Ook voelde het hostel weer een beetje als thuis komen, dit omdat mensen vroegen: hey! Lang niet gezien, waar heb je al die tijd gezeten? Ook waren er ondertussen wat nieuwe backpackers gearriveerd, super leuke mensen allemaal. En nu gelukkig een grotere mix nationaliteiten, niet alleen maar fransen om me heen.

1e kerstdag heb ik weinig bijzonders gedaan en gisteren heb ik in de na-middag wat gedronken met Janny, Hans en hun zoon Simon. Het was super leuk om elkaar weer te zien en bij te praten. Zoals het er nu naar uitziet tref ik ze in Melbourne weer, al weet ik nog niet wanneer ik in Melbs aankom dus we houden even contact.

Ook vandaag staat er niet bizar veel op de planning. Ik heb mijn backpack weer een beetje her ingepakt dus die is nu weer zo goed als klaar om te gaan. Morgen start mijn tour naar Broome, deze duurt 10 dagen en 9 nachten. Ik zal deels in hostels slapen en deels kamperen. Ik zal tijdens mijn tour niet bloggen, wel zal ik weer mijn Polarsteps bijhouden. Thanks voor de tip Lil, het is echt een super fijne en makkelijke manier om iedereen die dat wilt, een beetje op de hoogte te houden doormiddel van foto’s en kleine teksten.

Zo! Deze blog zit er weer op. Ik ga zo maar eens een lekkere ijskoffie halen bij de 7-Eleven. Gisteren heb ik hun $1 dollar koffie getest, moet zeggen prima bakkie pleur. Scheelt een hoop in de koffie kosten, al houd ik me braaf in, in vergelijking met 4 jaar terug. Niet elke dag een Boost-Juice wanneer deze om de hoek zit en niet eindeloos koffietjes bestellen. Maar dan nog is die van 7-Eleven een uitkomst. En trouwens de koffie smaakt uberhoud minder lekker als dat ik mij herinnerde, misschien houden ze in WA minder van koffie dan in bijv Melbourne? Het idee is iig om sowieso terug te gaan naar het koffie tentje in Melbourne die Mariska als tip gaf, met de stoelen op de kop aan het plafond. Dan kan ik pas écht vergelijken of de smaak in mijn geheugen lekkerder is dan in real life. :)

Cheers X

1. Papa:
    27 december 2019
    Gezellig verslag weer om te lezen. Je aankomende trip zal weer veel mooie plaatjes opleveren dus kijk weer uit naar wat je allemaal op polar steps gaat plaatsen.
  2. Mams:
    27 december 2019
    Leuke blog weer, zoals je weet wij rustige kerst dagen gehad,vandaag paar uur extra gewerkt en ook het weekend mag ik weer.
    Daarna is alles weer beetje normaal.
    Raf gaat vanavond stappen met Rob jaarlijks terug keerdend uitje,dus vanavond rijk alleen.
    Heel veel plezier met je tour en hoop dat je een gezellige ploeg mensen om je heen zult hebben.
    Ik zie je foto's graag weer tegemoet.

Liefs Mams xxx
  3. Rynate:
    27 december 2019
    Fijn om weer een blog te lezen. Kijk al uit naar de foto's van je vlgnd tour. Super leuk dat je dat onderneemt, en hopelijk tref je leuke mensen om je heen. En maak je mooie foto's. Super leuk om je zo te kunnen volgen en beetje mee te kijken.
    Geniet van al dat moois om je heen.
    Kus