Melbourne to Brisbane.

24 januari 2020 - Melbourne Airport, Australië

Zo! Ik zit weer op een airport wat betekend dat ik weer tijd heb voor een blogje.

13 januari kwam ik aan in Melbourne en man oh man wat was er een rook buiten! Dit was voor het eerst dat ik wat mee krijg van alle bush fires. Ondanks dat het dichtstbijzijnde vuur nog zo’n 200 km bij mij vandaan was, was de rook flink aanwezig op de airport en ook later toen ik bij mijn hostel aan kwam in de stad. Gelukkig niet veel dagen daarna kwam er een grote regen bui die er voor zorgde dat de lucht weer blauw werd ipv grijs.

Melbourne voelt als thuis komen. Het is zo heerlijk om niet alles op google maps te hoeven opzoeken. Ik wist mijn weg nog prima te vinden in de stad. Ik verbleef tot 17-01 in de stad in het YHA hostel, prize wise niet de aller goedkoopste in de stad maar 4 jaar geleden heb ik meerdere hostels in Melbourne uit geprobeerd en dit was veruit mijn favoriet!

Op vrijdag 17-01 pakte ik de bus naar Janny, Hans & Jake. Zij wonen momenteel in Drouin, country side of Melbourne. Het voelde een beetje alsof ik bij een opa en oma aan het logeren was maar het was erg leuk om daar weer even te verblijven. Ik had Janny & Hans in Perth al even gezien maar het was ook erg leuk om hun hond Jake weer te zien. In het weekend heb ik verschillende marktjes met Janny bezocht en lekker rond gereden in de auto door mooie natuur gebieden. In de namiddag lieten we Jake uit samen met Helen, de buuf. Helen had altijd leuke verhalen te vertellen tijdens het wandelen, ze is vroeger fire fighter geweest en heeft veel gereisd.

Afgelopen maandag ochtend 20-01 nam ik de bus weer terug naar Melbourne city, terug naar het YHA hostel. Ik wandel gemiddeld 10 km per dag met zo hier en daar een uitschieter zoals bijvoorbeeld de dag dat ik besloot naar ST kilda te lopen, al met al die dag 17 km gewandeld. Heerlijke zonnige dag! Tijdens mijn verblijf in Melbourne was die zon namelijk niet altijd zo vanzelfsprekend het klimaat hier is nog altijd met Nederland te vergelijken, de ene dag is het 35 graden en een dag later is het 18 graden met regen. Máár de regen is momenteel een goed iets! Ik begreep van Helen, die nog altijd contact heeft met wat fire fighters dat de meeste branden onder controle zijn. Helaas nog lang niet allemaal gedoofd maar dat ze onder controle zijn, is al een stuk beter als dat het was!

Het is vandaag 24-01 ik heb mn laatste halve middag in Melbourne besteed met nog wat rond wandelen door de mooie stad. Ook trof ik zomaar een bekende, iemand die ik heb ontmoet tijdens mijn Perth-Broome tour. De wereld is klein! We hebben samen wat gedronken en wat bijgekletst.

Zoals ik hier boven al beschreef, ik zit weer lekker op de airport. Volgende bestemming: Brisbane. Morgen ga ik naar een benefit concert in de stad; om geld op te halen voor de bush fires. Voor het eerst in mn leven in mn eentje naar een concert, een beetje spannend maar goed! Je bent niet op reis geweest als je niet af en toe uit je comfort zone gaat. Daarbij is het ook nog eens voor een goed doel én Matt Corby treed op, 1 van mijn favoriete Australiëse artiesten. Dus eigenlijk al met al een win win situatie.

Zo! Ik kan over een halfuurtje gaan boarden dus ik ga nog even een rondje toilet doen en wellicht nog een koffietje scoren.

Ook is het aftellen nu echt begonnen: nog 6 weken genieten van Australië, 1 weekje in Kuala Lumpur en dan is het EINDELIJK zo ver! Jochemmmmmm 👫🏼:) KAN NIET WACHTEN. Al zal ik Australië ook gaan missen, het is en blijft een heerlijk land. Dus ik kom hoe dan ook nog een keertje terug! Ontvoer ik Jochem gewoon in mijn backpack. ;)

Doei! Tot de volgende X

1. Mams:
    24 januari 2020
    Weer een mooi verhaal van je.
    Heerlijk dat Melbourne een beetje als thuis komen is,ben je er niets voor niets geweest.
    En wie weet ooit nog eens terug en dan samen met Jochem.
    Geniet van je concert morgen.
    Liefs Mams
  2. Mams:
    24 januari 2020
    Heerlijk dat Melbourne een beetje als thuis aanvoelt.
    En wie weet ooit nog eens terug en dan samen met Jochem.
    Geniet van je concert morgen.
    Liefs Mams
  3. Mams:
    24 januari 2020
    2x gereageerd, de eerste was eerst niet geplaatst dus dacht doe nog maar een keer en zie nu dat ze er beide staan nauw ja beter 2x dan niets.
    Ben nog even bij Verrij geweest,wel een mooi bankstel zien staan maar was grijs en wat beetje jammer is ze nemen de oude niet mee dus denk dat we even verder moeten kijken. Weet je dat ook maar weer.