Prinses Fiona.

14 december 2019 - Perth, Australië

Ja joejoe daar ben ik weer! Letterlijk en figuurlijk. In mijn eerste week Australië heb ik voor bijna 50% van de tijd binnen gezeten.  ZONDE. Maar het was even niet anders.....

Afgelopen dinsdag had ik een lekker dagje strand gepland, maar achteraf bleek dat een minder lekker dagje te zijn. Ik was in slaapgevallen op het strand. Eindstand: verbrand. Op het eerste gezicht leek het nog niet zo ernstig, ik was wat rood. Maar dat zou met een beetje aftersun en Aloë Vera zo weer weg moeten zijn. Dat is wat ik althans dacht, want de volgende ochtend werd ik wakker met allemaal vochtblaren in mijn gezicht. Wat een feest! Ik was getransformeerd naar prinses Fiona, maar dan de variant die op Sherk lijkt. Geen pretje dus.

Ook was het nog eens de dag waarbij ik ging verplaatsen naar een ander hostel. Ik was ZO energieloos, dat ik besloot een Uber te nemen. Nou, dan weet je het wel. Want een Uber nemen voor iets wat maar 10 min lopen is, staat bij mij normaal gesproken gelijk aan het je geld in de prullenbak gooien. Maar in dit geval was een Uber een aangename uitvinding.

3 volledige dagen heb ik binnen gezeten. Kerstfilms gekeken  en wat andere onzinnige dingen. Ook kwam langzaam maar zeker mijn eetlust weer een beetje terug, want die was ook verdwenen. Godzijdank zit er tegenover dit nieuwe hostel een klein supermarktje, dit was dan ook mijn enige uitstapje per dag.

Ook nu op dag vier vermijd ik de felste zon uren tussen 11:00 en 15:00. Al is hier de hele dag door kneiter heet. MAAR dames en heren! We zijn er weer. Mijn gezicht is bijna weer de oude. En man oh man wat is dat fijn! Het was weer een wijze les: ga je alleen naar het strand, zet je wekker dan om de zoveel minuten om te blijven smeren!!! Vooral hier.

Ik zou eind vd middag eigenlijk wat met Janny en Hans doen, maar daar is wat tussen gekomen. Dus we plannen wat voor volgende week. Vanavond ga ik naar de buiten bios in Kingspark, eindelijk naar de Lionking!!

En morgen start mijn 1e tour langs de South-West. Deze duurt in totaal 6 dagen. De 20ste ben ik weer terug in Perth. De 23ste ga ik naar Rotnest Island en de 28ste ga ik op tour 2 Perth to Broome. HEEL fijn, want oud&nieuw valt binnen die tweede tour, heb ik dat geneuzel ook niet wat ik die dag voor leuks moet gaan doen.

Dus jongens en meisje, dames en heren... we zijn ziek geweest, we hebben gehuild, zijn derdegraads verbrand, zelfs al een beetje heimwee gehad (blijkbaar heb ik daar opeens last van met z’n leukerd thuis). MAAR WE ZIJN ER WEER!!!!! So let’s goooo. One week down, 2 months and 3 weeks to go in this bloody sunny Australia. ☼

1. Papa:
    14 december 2019
    Wat fijn om te lezen dat je mij een leukerd vind 😃. We hebben al gezellig geappt afgelopen week dus was al redelijk op de hoogte van je gezicht ellende maar dat is gelukkig bijna over. En je aanstaande trip ziet er weer veelbelovend uit.
    Dus have fun en ik zie weer graag de foto’s tegemoet en selfie’s met een petje, muts of anderszins hoofddeksel.
    Big kiss daddy.
  2. Zus:
    14 december 2019
    Het lijkt wel alsof je de dagen aan het aftellen bent met die leukerd van Lion King én Aladdin kijken we hier nog wel eens als je terug bent ♡♡
  3. Zus:
    14 december 2019
    * leukerd van je thuis... * fles geven en typen lukt niet zo goed.
  4. Mams:
    14 december 2019
    Fijn dat je je weer goed voelt,de dagen zijn lang als je niets doet alleen maar films kijken ach dat had je ook thuis kunnen doen.
    Geniet van je tour,hoop dat die jou alle energie weer terug geeft.
    En dat je meer dan alleen Fransen tegen komt.
    Liefs en ach ook maar een dikke knuffel.
    Topper ben je 😘😘😘
  5. Pake en Beppe:
    19 december 2019
    Hallo Marije, Geweldig, dat je ons regelmatig weer een verhaaltje schrijft. Je maakt er echt weer werk van.. We zijn er erg blij mee. Wat een domme Marije om in de hete Australische zon in slaap te vallen op het strand zonder je goed te bedekken of in te smeren. kon je ook een paar dagen rust nemen. Fijn dat je de narigheid weer hebt overleest.Met ons gaat het goed en we zien uiteraard weer uit naar je volgende blog. Doei en geniet maar fijn.Groetjes van Beppe en Pake