Verhuizen in Singapore.

5 december 2019 - Singapore, Singapore

Vooralsnog toch voor iedere dag een verslagje. Stiekem toch best leuk om te doen ;) + daarbij is het een extra goede reden om zo nu en dan even op een bankje plaats te nemen, te genieten van al het moois om me heen en tussendoor te schrijven/typen.

04/12/2019

Na mijn ontbijtje ben ik op pad gegaan. First stop: Gardens by the Bay. Via de app maps.me kan je heel gemakkelijk de weg zowel offline als online vinden, je kan aangeven of je met de auto, lopend of met het openbaar vervoer wilt gaan. Ik koos voor het laatste.

In Gardens by the Bay heb je mooie groene tuinen maar ook oa Cloud forest en Flower Dome. Ik koos ervoor om de eerste te bezoeken: Cloud forest > de foto’s spreken voor zich (zie foto album Singapore, Instagram en/of Polarsteps) :)

Daarna ben ik naar Shoppes gegaan, een mega groot en vooral duur winkel centrum. Het is een toeristen trekpleistertje, dit komt vooral door het kanaaltje wat door de shopping mall stroomt. Adam, Venetië & Singapore in 1 zullen we maar zeggen.

Daarna heb ik heerlijk rond gedwaald door de stad en kwam zo op overal leuke plekjes terecht. Weinig Westerlingen zijn hier te vinden waardoor je gelijk nog meer het gevoel van reizen ervaart. Of nouja... weinig weinig. Misschien had ik er meer verwacht omdat Singapore toch ook best een grote toeristen trekpleister is.

Toen de avond viel ben ik lekker gaan eten. Willen jullie raden wat? Het begint met een R en eindigt op ijst. Joh! Ik heb gegeten bij  Hawker Centre Lau Pa Sat deze bevind zich midden tussen de wolkenkrabbers.

Na de rijst en de Samosa, je zou denken lijkt op Mimosa maar is totaal wat anders (het is een gefrituurd Indiase hapje). Ben ik naar twee verschillende licht/water shows geweest. De 1 was bij Gardens by the Bay met oa kerstmuziek wat een klein beetje gek blijft met 30 graden & de ander achter Marina Bay en Shoppes.

Daarna vond ik het allemaal wel welletjes en ging ik terug naar mn hostel, waar er een mini verhuizing op me stond te wachten. Jammer, maar helaas ik sliep niet meer alleen op de kamer maar opeens met allemaal oudere mannen. Het hostel was zo netjes om gelijk bij terugkomst in de avond aan mij te vragen of ik wou verhuizen naar een Female Dorm. Normaal heb ik geen moeite met mixed dorms, maar dan moeten ze wel gemixed zijn en niet 5 mannen en 1 vrouw. Dus ik ben lekker verhuisd naar een kamer met vrouwen, vrouwen die snurken. Dat dan wel weer. Ach en Mr. Jetlag kwam toch ook weer gezellig om de hoek kijken in de nacht. Oftwel: wallen tot aan mijn kleine teen maar dat mag de pret niet drukken.

05/12/2019

Om 07:45 zat ik aan het ontbijt en niet veel later was ik onderweg naar de Botanic Gardens een MEGA overgoten groen park, waar ik lekker een ochtend wandeling van 5,5 km heb gemaakt.

Momenteel is de luchtvochtigheid erg hoog. 82% maar liefst. Gelukkig is het straks in Perth een stukje lager! Vandaag zou het namelijk 40% schelen.

Ondertussen ben ik na 18 km wandelen door de stad weer aangekomen bij mn hostel incl verbrande schouders. Zal toch maar even moeten leren dat ook met bewolking de zon hier sterk is. #oeps.

Het plan is om vanavond in de buurt van mn hostel een hapje te gaan eten, mijn voetjes en mijn slaap te kort van de afgelopen drie dagen vinden het wel mooi geweest.

Houdoe, tot de volgende! Succes met de vrieskou in NL.

1. Papa:
    5 december 2019
    Heb weer genoten van je reis verhaal meis, en gelukkig blijf je trouw aan de traditie om zo snel mogelijk iets te verbranden 😂. Maar je zult nu wel je lesje hebben geleerd 😃 dus iets vaker smeren. Trouwens tof dat je zo lekker veel aan het wandelen bent ( kan een bepaald nichtje, ik noem geen namen nog wat van leren)
  2. Je auntie:
    Ha Nichie,
    Ik zie dat je al meer km in 3 dagen Singapore hebt gelopen dan in de 6 dagen in Spanje.
    Mooie plaatjes en je bent zo te lezen wel in je sas.
    Fijn zo.
    Groetjes uit Amsterdam
  3. Mams:
    5 december 2019
    Super leuk om je verhaal weer te lezen,zo blijven we een beetje op de hoogte wat je doet. Hoop dat je vannacht goed door slaapt. Kus uit het koude Nederland