That first wave feeling...

27 april 2016 - Bali, Indonesië

27/04/2016:
Nadat ik gisteren avond terug kwam heb ik vrij weinig gedaan. Beetje tv gekeken totdat m'n kamergenootje binnen liep. We begonnen met elkaar te kletsen in het Engels totdat ze vroeg: "where are you from?" - "Holland" "oh wat leuk, ik ook". Oh oké, dan schakelen we even over naar het Nederlands. Ze heeft totaal geen Nederlands accent, komt denk ik omdat ze in Engeland is geboren. Vanaf haar 9e is ze Nederlands gaan leren omdat ze verhuisde en zelfs als ze Nederlands spreekt heeft ze geen Engels accent. Wauw, respect.

Deze ochtend werd ik dus weer wakker met een: "hoi goeiemorgen, lekker geslapen?". We liepen samen naar the rooftop om te ontbijten met de andere van MOJO. Om half 9 verzamelde we benen en rond kwart voor 9 reden we weg. In eerste instantie zouden we naar Kuta gaan, maar ook daar waren de golven te hoog vandaag. De surfers hebben een hele handige app op hun telefoon, soort weerbericht maar dan voor de golven. Rondom Echo beach & Kuta zouden de golven vandaag tussen de 6 & 10 feet zijn. Pittig hoog dus.

Na een dik uur rijden kwamen we aan bij Jimbaran beach, een beach dat achter het vliegveld ligt. Soms zag je dus ook een aantal vliegtuigen nog laag in de lucht hangen omdat ze net opstagen of net gingen landen. Oké nieuwe dag, nieuwe ronde, nieuwe kansen & betere oefen golven.

EN JA HOOR!!!!! Mevrouw kan STAAN en langer dan 1 sec blijven staan. YES! Big slime van oor tot oor had ik na de eerste wave. Nog een keer!!!! Nog een keer!!!!! Ze hielpen me echt super goed en ze namen alle tijd voor je. Mijn achterste voet heeft nog een klein beetje kuren, volgens Lenges draag ik hakken op m'n surfboard. Maar na een paar keer oefenen ging het steeds en steeds beter. Wat een super lekker gevoel! Ik ben zo blij dat we vandaag naar dit strand zijn gegaan, de golven waren dan misschien wat minder hoog. Maar dat maakte het oefenen een stuk makkelijker. Ik zo onsportief als de pest kan blijven staan op een surfboard!!!!! En nu het net lekker gaat stop ik er al weer mee, verdomme. Ik wil nog niet naar huis, ik wil blijven surfen.

Na zo'n dikke 2 uur in het water was het tijd om de laatste golf te pakken. UP UP UP UP!!! Je hoort het van alle kanten. Wat een kick! We brachten onze boards terug naar de bus & de surfinstructers bonden ze bovenop het busje. In de bus terug naar Canggu bekeek ik samen met een instructor mijn foto's, hij gaf me wat meer feedback voor de eerst volgende keer. Alleen ben ik bang dat de eerst volgende keer misschien pas weer over een jaar zal zijn, snik... Hij vertelde me dat als je maar van 1 dag foto's wilt kopen het $20 is ipv $40. Kijk dat klinkt mij beter in de oren! Eenmaal terug in Canggu vulde ik het formulier in bij Tim voor de foto's. Ik heb de link ondertussen al in mijn mail. Alleen omdat de bestanden zo groot zijn moet ik wachten totdat ik thuis op mijn laptop kan.

Van surfen krijg je trek dus ik ging lekker lunchen bij 't zelfde tentje als gisteren. Met dat MOJO menu is het lekker goedkoop. Ik nam beef sate met rijst en pindasaus, mmmmm heerlijk! De straat hondjes vonden het ook erg lekker ruiken, ik kreeg gezeldschap van 3 honden. Sorry jongens! Is niet zo goed voor jullie. We hadden gisteren al gecheckt of het restaurant ze soms wat te eten geeft, ze zien er namelijk niet extreem mager uit zoals de meeste straathonden hier in Bali. En ja dat deden ze, af en toe kregen de hondjes wat toe.

Na mijn lunch nam ik een verfrissende duik in het zwembad en ging ik voor 2 uurtjes nog even in het zonnetje liggen. Nu kan het nog. Ik houd van denim maar op dit moment draag ik liever shorts dan een jeans. Toch moet ik er overmorgen aan gaan geloven....

Nadat het zonnetje zich achter de palmboom verstopte ging ik even terug naar de kamer om me om te kleden. Daarna ben ik een rondje gaan lopen, de ATM's hier zijn maar schaars. Ik heb mijn €20 euro biljetje maar ingewisseld voor ruphia, een moneychanger hebben ze dan wel weer op elke hoek van de straat. Hopelijk kom ik nu nét uit om de taxi morgen te kunnen betalen en eten te halen morgen en anders moet ik toch echt even opzoek naar een ATM wat ook geen ramp is. Zo kom je nog eens ergens.

Na mijn blokkie om ging ik weer even terug naar het hotel om te relaxen en m'n telefoon op te laden. De spierpijn begint nu al aardig door te zetten dus dat word morgen nog leuker. Nadat mijn telefoon en ik weer een beetje power hadden gingen we samen uiteten op een heel schattig terasje met verlichte letters en andere lampjes. Na de maaltijd liep ik terug naar het hotel en lig nu lekker op bed. HEEL misschien ga ik zo nog even naar Old Man's maar stiekem ben ik best wel een beetje moe en ik wil morgen vroeg opstaan om alles uit de laatste dag te halen wat er nog in zit. Ook moet ik even onderhandelen over een goede taxi prijs al hoorde ik dat de laagste prijs al gauw 200 k is. Airport taxi's zijn nou eenmaal wat duurder, door de stomme tax op het vliegveld. Mja ik zal er toch heen moeten, of ik nou wil of niet. Morgen is het zo ver.

IK GA M'N TICKET OMBOEKEN NAAR HAWAÏ! LEKKER SURFEN. DOEI.

Pffffffff kon dat maar. I wish that I could travel forever!!!!!!!!!!!! M'n gedachtes gaan wel weer lekker alle kanten op. Eerst wou ik niet naar huis, toen dacht ik wel dat ik er klaar voor was en nu... Terug bij af.

1. Mams:
    27 april 2016
    Mooi dat het surfen beter ging dan de dag daarvoor .
    Nu bij jou 8 uur enbij ons dus 2 uur ,wij gaan zo even richting Kromhout voor een drankje want verder valt hier niets te beleven.
    Wij zij klaar voor jou thuis komst dus je komt maar mooi deze klant even op,wat je verder deze zomer gaat doen dat zien we dan wel weer.

Slaap lekker straks en haal er nog alles even uit wat je kunt.
    Voor ons nog 2 nachtjes slapen en dan mogen we richting Schiphol om je op te komen halen.

Liefs Mams
  2. Beppe en pake,:
    27 april 2016
    Hallo vakantieganger,
    Hawaï lijkt me nog zo gek niet maar nu nog niet. Eerst maar weer eens een paar jaartjes aan de studie, dan weer aan "t werk en sparen en dan weer vakantie; waarheen dan ook. Wij bezitten nog wel een paar mooie boeken over Hawaï. Indertijd van daar meegenomen dus in de Engelse taal Dat zal echter geen problemen opleveren Beschrijvingen van alle eilanden vakantie resorts en bezienswaardigheden alsmede toeristische trekpleisters. Maar prijzig!!!!! Kom dus eerst maar eerst lekker een flinke poos terug bij ons. Onze laatste reacties bewaren we misschien wel voor a.s. Zondag, maar intussen zijn we natuurlijk wel benieuwd naar jouw verdere belevenissen tot die dag
    Voor nu doei doei en tot schrijfs
    Beppe en pake.