Bush camp

9 oktober 2015 - Noosa (heads), Australië

Ik hoop dat jullie er allemaal nog iets van begrijpen. Aangezien ik koos-internetloos ben... Schrijf ik elke dag een stuk blog in mn noties op en wanneer ik dan weer internet heb post ik het. Succes dus met het hele boekwerk
6 oktober:
Nadat we aangekomen waren in Noosa met de Greyhound bus, konden we gelijk overstappen op het Gagaju busje. Samen met een aantal andere van onze nieuwe groep gingen we richting Bush Camp. Oh wat waren we benieuwd! Waar gaan we invredesnaam terecht komen? Maar goed let's go! We zien het wel.
Eenmaal aangekomen leek het een klein beetje op Base Camp waar we met Ultimate naar toe zijn geweest. Lekker in de bossen. We kregen een kleine rondleiding over het kamp van onze chauffeur. De eerste nacht verbleven we in een Dorm. Een soort hangmat/stapelbed. Voor de eerste nacht kregen we een yoga matje en een kussen en ohja! Een laken. Oké best prima dus, lekker alternatief maar dikke prima! We kregen te horen dat we de andere 2 nachten dat we hier zijn verblijven in een tent zal zijn. Mmm oké. Ik heb geen hekel aan tenten, vroeger campeerde ik met pap en lil veel en Ommen heb ik ook overleeft in een tent. Dusja, zolang ik niet word opgegeten of dat er geen spinnen en slangen over me heen gaan kruipen... Zal ik niet gaan klagen. Na de dorm kwamen we langs de tv kamer (jaja luxe, tvkamer in de bush bush), de keuken en de douches. Alles ziet er prima uit. De eerste dag stond er nog vrij weinig op het progamma.
Toen we gingen inchecken vroeg de man achter de receptie waar we vandaan komen. Oh dutch? We have a lot of dutchies this time. Oh?? Veel Nederlanders? Nog niemand gesproken. Eenmaal terug in de Dorm spraken we de eerste Nederlandse meisjes en niet veel later 2 andere Nederlandse meisjes. Slecht voor ons engels maar wel heel erg gezellig! Na wat gekletst en vrij weinig nuttigs te hebben gedaan zijn we maar gaan bbqen als avondeten, na het avondeten was het tijd voor de afwas en een kampvuurtje. Daar hebben we gezellig gekletst met iedereen van het kamp. Rond 12 uur vonden we het wel mooi geweest en zijn we naar bed gegaan, de volgende dag zou onze wekker namelijk gaan om half 7.
De nacht was nogal koud met 2 lakens en zonder slaapzak. Maar al met al lang de hangmat/stapelbed prima.
7 oktober:
Het voordeel van in de bush bush zijn, is dat als je wakker word door je wekker je gelijk vogeltjes hoort fluiten, word je toch altijd wel wat extra wakker van ofzo. Nadat ik lekker had gedoucht was eef nog nergens te bekennen, ik heb dr dus maar weer wakker gemaakt. Aangezien ik niet alleen word aangezien als reismaatje, maar ook als wekker
We waren gisterenavond al zo slim geweest om onze lunch voor vandaag te maken dus dat scheelde weer. We hebben snel ontbeten en toen was het tijd voor onze briefing over het kanoën. Rond 9 uur/half 10 zaten we in de kano. Ik ben normaal altijd een enorme kluns met sportieve dingen dus ik ging dr eigenlijk uit dat ik gelijk uit de boot zou flikkeren als ik dr in wou gaan, maar het viel allemaal reuze mee! Ik verbaas mezelf echt hier, ik heb al op een surfboard gestaan en ik heb mezelf samen met eef en Renate zittende weten te houden in de kano. Toen we begonnen lagen we helemaal achteraan, we waren de enige boot met alleen maar vrouwen erop, je zat met zn 3e in de kano. Uiteindelijk lagen we voorop! Whoehoe, girl power. Dit hebben we vol gehouden tot 7,5 km met de kano te hebben gevaren en daarna zijn we gaan lunchen met de groep met wie we gingen kanoën, we hadden geen begeleiding mee. Dus alles was op eigen houtje. Nadat we ong 3,5 uur hadden gechilled en hadden gegeten zijn we terug gevaren naar bush camp. Intotaal hebben we er zo'n 16 kilometer op zitten vandaag met de kano. Arm spierenkweken? Jawellll hoooorrrr. Doen wij hier!
Ik ben wel echt helemaal van de wereld zo zonder goed bereik. Ik heb maar liefst 1 balkje bereik dus kan wel smsen, dat gaat prima. Alleen soms wat langzaam met verzenden. Helemaal back to basic!
Nadat ik net uit de douche kwam zag ik een jongen gewichtheffen met zn backpack, haha cool. So I said to him: hey good workout. And he was saying, yes you have to do it with the things you have. And yes, hij heeft helemaal gelijk. Je moet het er maar gewoon mee doen en mee dealen. Om dit moment lig ik op een lig stoel een beetje voor me uit te staren naar de rivier (no worries, ik heb mij laten vertellen dat hier geen krokodillen in zitten en zowel dan is dit mn laatste blog) en naar muiziek te luisteren. Mensen om je heen hebben is fijn. Maar even alleen zijn... Is toch ook echt niks mis mee. Even chill, rustig even niks. Je moet tijdens het reizen rekening proberen te houden met alle andere mensen en dingen om je heen. Maar soms, heel soms is het veel lekkerder om met even helemaal niemand rekening te houden en even alleen te zijn. Het is goed dat 't kan, want dat heb ik soms even nodig. Privé heb je namelijk niet heel erg veel als je reist van hostel naar hostel, van bus naar bus. Maar wat mn mede backpacker al zei: you have to deal with the things you have.
Nadat ik lekker in mn eentje tot rust was gekomen ben ik de drukte maar weer wat gaan opzoeken. Toen eef klaar was met hardlopen en douchen zijn we gaan koken: rijst, sausje en kip. Lekker simpel voor op bush camp. Het smaakte goed! Na het eten hebben we thee gedronken met een stroopwafel en hebben we wat kaart spelletjes gespeelt met de mensen hier. En nu op dit moment zitten we lekker voor het vuur en duiken we vroeg ons bed in. Ofnouja bed.... een yoga madje, een kussen, mn slaaphoes en een gehuurde slaapzak. Dus ik ben benieuwd hoe het zal zijn strakkies!
8 oktober:
HAPPY BDAY PRISCO. Ik hoop dat mn kaartje bij je is aangekomen!
Zo hallo goeiemorgen! Of nouja.. Goeie.. Een goeie stijve rug heb ik iig wel van het yoga matje, behalve dat heb ik best oké geslapen. En eef als een roosje. Ben ik er om 8 uur uitgegaan en heb eef verteld dat ik zo laat was en dat ik eerst ging ontbijten. Zo gezegt, zo gedaan. En gerooserd broodje met choco pasta, dat staat er voor 3 dagen lang op het menu voor het ontbijt en voor de lunch. Na het ontbijt ben ik gaan douchen en is eef gaan ontbijten. Daarna hebben we wat gepraat met de andere 4 Nederlandse meisjes totdat we eindelijk konden gaan kanoën, echt lekker duidelijk was het allemaal niet maar uiteindelijk zaten we rond half 11 in de kano, Marloes en Joy (2 van de 4 nederlandse chicks) zwaaide ons uit, dit was hun laatste ochtend hier. Met 3 kano's zijn we naar een onbewoond eilandje gevaren. De wind was best heftig vandaag dus echt heel rap gingen we niet! Maar ach we zijn er gekomen, we hadden weer een beetje onze eigen expeditie robinson. Alleen dan zonder kokosnoten op het eiland. Nadat we daar wat foto's hebben geschoten en een appeltje hebben gegeten zijn we weer terug gegaan naar het camp. Daar hebben we geluncht en koning kontgat gespeelt. Just like home. Nadat we waren uitgekaart zijn we een filmpje gaan kijken. Luxe bedoeling hier, de bush bush met een tv kamer erin! Haha.
Hitch is net afgelopen en eef is net weer wakker van dr schoonheidsslaapje, of toch niet... Volgens mij slaapt ze weer. Slaapkoppie. Het is hier nu ik dit schrijf 17:11 uur, en heb ik even geen idee wat ik verder nog wat kan gaan doen totaan het eten. Alles wat je hier kan doen, heb ik al wel zo'n beetje gedaan. De begleiders van het kamp zijn dr alweer van door, net zoals elke dag. Nu maar hopen dat er niets ergs met ons gebeurt hé de laatste avond..
Vanavond staat er pasta op het menu en daarna weer heel verassend.... Het kampvuur. Morgen zijn we vanplan om half 1 in de middag de bus te nemen terug naar Noosa, terug naar de bewoonde wereld. Waar ik hopelijk weer internet heb. Want anders word deze blog wel heel saai om te lezen.. Cheers!
Ps: zo'n bos zorgt wel voor heerlijke muggenmulden. we hebben ze echt overal: billen, benen, armen, voeten en ze hebben me zelfs te pakken net boven mn wenkbrouwen. Knap gedaan wel! Want boven elke wenkbrouw heb ik dr 1.

9 oktober:
Goeiiieeeeemorgen junge! Gister avond was het een avond vol met Nederlandse dingen, iedereen vond het erg interresant. De Duiters gingen New Kids kijken en ze dachten dat elke Nederlander met ziektes scheld, ehm nee... Niet heel Nederland doet dat.
Ook hebben we 2 Engelse jongens Sinterklaas proberen uit te leggen, nou ze vonden het maar gek "2 kerstmannen". 1 van hun heeft een Nederlandse vriend geappt voor bevestiging over Sinterklaas, ze geloofde ons echt niet. Ook vinden ze het maar vreemd dat wij Hagelulsleag oftewel: hagelslag, in de ochtend eten op brood. Wie eet dr nou brood in de ochtend en dan ook nog eens met chocola. Nou ik vind het gek dat ze alleen thee drinken met melk dr in en dat ze ontbijten met worstjes. Maar goed ieder land zo z'n eigen ding hé.
Nadat we waren uitgepraat over onze gewoontes in ons land, zijn we een kaart spelletje gaan spelen samen met Dominque (Nederlands) en Joe (Engels). Koning kontgat, heuj.
Na een aantal rondes gingen de andere chicks naar bed en heb ik nog een kop thee gedronken met Joe bij het kampvuur. Daarna zijn wij ook maar gaan slapen. Het laatste nachtje met eef in de tent, YES. Wel lekker dat we maar een keer met zn 2e slapen maar dat yoga matje is echt niet ideaal voor je rug.
Vanochtend ging de wekker om 8 uur en stonden we rond half 9 in de douche. Toen was het weer tijd om de welbekende backpack in te pakken. Jeeeej, altijd leuk! En vandaag is het wasdag, dus echt normaal je backpack in pakken, gaat dan niet heel soepel. Omdat je schoon en vies niet bij elkaar wil doen. Maar het is ons weer gelukt! Na het ontbijt wouden we gaan uitchecken maar dan hoeft pas voordat we de bus terug nemen naar Noosa. Nou dan wachten we daar maar op.

1. Je auntie:
    Ha nichie,
    Top verhaal weer hoor. Lekker rotzooien in het bos.
    Nog blaren van het peddelen? Of viel dit mee?
    Muggen zijn zeker rete irritant. Maar smeren met muggenspul met DEET erin. En citronellakaarsen. Ook nog gezellig.
    Ben benieuwd waar de reis nu naar toe gaat want daar laat je niets over los.
    Ik heb net 3 nachtdiensten achter de rug. Lekker een weekend samen vrij. In elk geval ons net nieuwe matras omruilen. Dit voelt als een offerblok aldus Mariska. Weet jij nu alles vanaf met je yoga matje.
    Goede reis verder en tot je volgende blog.
    Liefs uit Amsterdam
  2. Marije:
    9 oktober 2015
    Hi tante! Ik heb me ook ingespoten met DEET maar ze hadden we alsnog te pakken! Gezellig een weekend vrij samen! Geniet ervan. We verblijven nu 2 nachten in Noosa en daarna gaan we naar Hervey Bay voor de Fraser Island Tour.
  3. Mams:
    9 oktober 2015
    Zo dat was een heel verhaal, lijkt me heerlijk zo in de bush, maar dan zonder beestjes,
    En wat zijn jullie sportief bezig zeg.
    Snap heel goed dat je af en toe even alleen wilt zijn hoor zou ik ook hebben.
    Maar deze reis die je nu maakt zal voor altijd in je herinneringen blijven.
    Raf is heel benieuwd hoe je zal zijn als je terug bent (wat nog heel lang gaat duren)of je dan ook anders gaat leven, ik denk dat je alle luxe van thuis weer zal omarmen .
    Hier loopt alles op rolletjes,werken en af en toe een dagje vrij.
    Zaterdag verjaardag van Roy en Cynthia en ook nog een ander feestje,dus wij komen het weekend we weer door.
    Kijk weer uit naar je volgende blog. Vind het echt heel erg leuk om te lezen,je schrijft fantastische.
    Dikke kus en ben super trots hoe je alles doet
  4. Je auntie:
    9 oktober 2015
    DEET is niet zalig makend. Zeker als je een mooi meisje met lekker bloed bent.
    En Fraser Island. Dat meen je niet! Super leuk. Met een tof voertuig over het strand rijden, wilde honden zien, een scheepswrak en natuurlijk de champagnepool! Hopelijk regent het niet voor een deel zoals bij ons toen. Super gaaf zeg.
    Ik zou zo weer met je mee gaan!
    Liefs
  5. Rynate:
    9 oktober 2015
    Wat een super verhaal weer marije. . Leest nog altijd prima weg.. en dat het een lang verhaal is geeft niks. .
    Ik zet er een bakkie koffie bij een begin te lezen.
    Je doet super leuke dingen. . En kanoën is zo leuk om te doen.
    Veel succes met de muggen haha. .. hoort erbij.
    Ik ben ook lekker het wknd vrij. .. en ga naar een feest in Utrecht toe. . En zondag bij komen ws. .
    En nu geniet ik hier nog even van het zonnetje. . Want dat schijnt nu even lekker.
    Dikke kus van de meisjes uit ermelo. Xxx
  6. Marije:
    9 oktober 2015
    Klinkt als een prima weekend tante Rynate! Enjoy!

Nou tante Martine, er staat 27 graden op het progamma zoals het er nu naar uitziet. Dus dat is prima lijkt mij
  7. Zus:
    9 oktober 2015
    Wat een verhaal en ervaringen! Heerlijk om te lezen. Hier weinig spannends beleeft. De woonkamer is volledig gestuct en bijna helemaal droog. Alle spullen staan weer op z'n plek. Alleen de laatste spullen nog, spiegel ophangen etc.