Een paar kilo zwaarder

6 oktober 2015 - Brisbane, Australië

Zondag 4 oktober
Nadat de wakker werden van mijn wekker waren we even van slag met de tijd. Ik had namelijk de wekker gezet, zodat we rond 8 uur uit bed konden gaan. Toen ik wakker werd van de wekker, schrok eef toen ze op haar telefoon keek bij haar was het namelijk al 9 uur. Raar?
Bleek het uiteindelijk dat eef de telefoon op Sydney tijd is blijven staan en dat mijn telefoon automatisch te tijd had aangepast het is hier namelijk 1 uur eerder dan in Sydney. Echt helemaal niets van gemerkt
Na dat alle verwarring weg was ben ik maar weer gaan douchen onder de  veelste kleine douche kop. Kom op jongens ik ben 1,83 niet 1 meter 10. Maar hé, zo trainen we die been spiertjes tenminste gelijk in de ochtend omdat mn haar toch moet worden uitgespoelt! Na de douche en het gratis ontbijt dat we bij dit hostel kregen was het tijd geworden om de laatste spullen te pakken en te gaan uitchecken. We moesten onszelf daarna nog ong 2,5 uur vermaken voordat de bus kwam. We zijn toen maar naar het winkelcentrum gegaan en ik heb daar een kopje koffie genomen om extra wakker te worden met uitzicht over het strand. Prima begin dus! Nadat we onze tijd hadden gedood met wat gewandel en wat gechill, hebben we onze backpacks opgehaald en zijn we naar de bus halte gegaan. Om 12:15 uur kwam onze bus die ons naar Brisbane zou brengen. Eenmaal in Brisbane aangekomen moesten we nog zo'n 10 minutjes lopen naar ons hostel, wat lekker centraal gelegen zit. Ideaal! Na het inchecken zijn we even wat dingen gaan regelen en bekijken voor onze vlucht naar Melbourne en voor eventuele hostels in Cairns. Toen we de info hadden die we nodig hebben zijn we wat gaan rond lopen door Brisbane, stomme stomme winkels!!!!! Jullie zijn veelste leuk! Ik heb nog een nieuw bikini topje gescoord voor bij mn zwarte bikini broekje voor 't geval mn blauwe bikini weer vies word, voorzorg! (Hij was maar $13 oftwel iets van €9 koopie dus) Na wat winkels te hebben afgezocht naar een leuk hoedje tegen de zonnensteek hebben we de moed opgegeven en zijn we maar boodschappen gaan doen. Lekker makkelijk doen we vanavond. Ik: poempoen soep met rosemarijn knoflook brood, eef: koude pasta, tomatensoep en brood.
Eenmaal terug in het hostel was het een uurtje of 6, we hebben ons omgekleed en zijn gaan hardlopen. En wauw omg! Wat is Brisbane leuk. Ik wil hier nog niet weg, maar we zijn er helaas maar 2 nachten. Ze hebben hier een park met gratis zwembaden en strandjes. Zo leuk en heel gezellig! Overal op straat word muziek gespeelt en gechilled. Nadat we terug waren in het hostel zijn we gaan ons eten gaan klaar maken en nu liggen we niets te doen op onze kamer. Het leven is naar saai zonder internet. Erg eigenlijk hoe erg je dr aan gewend bent. Morgen ga ik langs Telstra om wat nieuwe opties te bekijken. Deze blog zal dan ook extreem lang worden, omdat ik hem pas online kan gooien al ik weer internet heb. Maar hé, hebben jullie ook weer eens iets te doen.
Maandag 5 oktober:
Vandaag ging het wekkertje lekker vroeg, we hadden een druk progamma. Dachten we iig...
Om half 9 stonden we buiten, gedoucht aangekleed en wel. Opzoek naar een plekje om te gaan ontbijten, na wat heen en weer geloop zijn we toch naar terug gelopen naar ons hostel en zijn we naast het hostel in een restaurantje gaan ontbijten. Na het ontbijt wouden we gaan uitzoeken hoe het nou precies werkt met de leenfietsen voor in de stad. Je bent een Nederlander of je bent het niet! Maar omdat we maar 1 dag wouden moesten we ons creditcard nummer opgeven en dat vonden we een beetje te gek.
De winkels waren rond een uurtje of 10 nog steeds niet open, huh wat gek? Toen schoot er ons opeens iets te binnen: nationale holiday. Shit... Alle winkels dus dicht. We zouden namelijk opzoek gaan naar een hoedje en ik zou even langs telstra gaan om wat dingen uit te zoeken voor mn prepaid abbo. Nou niet dus!
Er zat toen nog maar 1 ding op: chillen aan het zwembad. Erg vervelend dus. We zijn naar het hostel gegaan en hebben ons daar omgekleed. Bijna bij het zwembad aangekomen werden we aangesproken voor een cruise met een boot $29, mmm wel wat duur misschien maar misschien wel leuk? Nadat we onze voetjes hadden afgekoelt in het zwembad zijn we terug gelopen richting de cruise maar kwamen onderweg een Ferry tegen. Hey, ffe kijken hoe duur dat is! Het was namelijk ook een tip van mn tante. $5,90, veeeeeel betere prijs dus. Binnen een paar minutjes was de ferry er al en hebben we zo'n 2,5 uur lekker op de ferry gechilled en hebben we een beetje uitgewaaid. Nadat de ferry ons weer netjes terug bracht op de plek waar we waren begonnen konden we dan eindelijk het zwembad inspringen! Lekker afkoelen it is!
Na 2,5 uur had eef het wel gezien en is terug naar het hostel gegaan om vervolgens te gaan hardlopen. Ik moest nog even opdrogen in de zon omdat ik nog voor een 2e x was wezen zwemmen. Mijn plan was om daarna ook te gaan hardlopen. Totdat ik gratis wifi tegen kwam in een park
Gratis wifi betekent bijkletsen met thuis en leuke gesprekken voeren met je vrienden, ik heb het hardlopen dus maar even overgeslagen. Nadat eef klaar was is ze terug gekomen naar het park en zijn we daar uiteten geweest. Nationale holiday betekent supermarkten gesloten, we MOESTEN dus wel uiteten. Heel erg vervelend.. Voor ong $20 p.p. hadden we een voor en hoofdgerecht. Best netjes geregeld dus! Al zeg ik het zelf. Aangezien vandaag onze laatste dag was in Brisbane moesten we na het eten weer onze tas inpakken. We worden er steeds sneller in! And then it was time to sleeeep.
Dinsdag 6 oktober:
Nu word mn blog echt niet normaal lang. Het begint bijna op een heel boekwerk te lijken, maar goed. Komt ie dan weer:
Zelfde riedeltje als altijd: wakker worden, opstaan, douchen, aankleden, haren doen en dan de laatste spullen in onze tas proppen. Om half 9 stonden beneden om uit te checken. Normaal gesproken kan je gratis je tas dumpen als je uitcheckt, bij Base kende ze dat niet.. $4 ja doei!! Haal ik 10x liever een koffie van. Dus hop tas op de rug en boodschappen doen maar. We gaan vandaag namelijk op bush camp in Noosa maar het eten zit er niet bij in. Dus dat moesten we nog even aanschaffen. Lache joh! Boodschappen doen met 15 kilo op je rug. Nog geen moment gehad dat een koffer heel onhandig zou zijn geweest. Maarja wat moet gebeuren dat moet gebeuren. Ik heb dutch stroopwafels gevonden in de supermarkt. Die zijn natuurlijk met me mee gegaan! Nadat de boodschappen gedaan waren zijn we heel goedkoop op een bankje gaan ontbijten. Na het ontbijt was het tijd om richting de bus te lopen. Oftwel 15 min lopen met 15 kilo op je rug. 2 kilo in je handtas en 7 kilo in je boodschappen tas! Spierenkweken
Eenmaal bij de bus waren we zo blij als een kind van 5 met een lolly toen onze tas afmocht. Nu wachten we op de bus en tegen de tijd dat ik dit post heb ik wifi in de bus richting Noosa. Vanaf dan ben ik wss 3 dagen niet online en alleen maar te bereiken via de sms. See ya! Liefs xxxxxxx

1. Zus:
    6 oktober 2015
    Wow wat een verhaal, heerlijk om te lezen!!

Ik kan maar één ding zeggen; geniet!!

Dikke kus xxx
  2. Je auntie:
    Jeetje nichie,
    Dat was het wachten waard. Super leuk en waanzinnig herkenbaar. Zeker een aantal foto's komen me bekend voor.
    Jammer dat je maar 2 dagen in deze grote toffe stad bleef. Al liggen er zeer zeker veel meer toffe dingen op je te wachten.
    Goede reis verder. In je volgende tussenstop ben ik niet geweest.
    In Cairns is ook een stads zwembad wat uitkijkt op de zee. Dan denk je, ik ga toch liever in de zee zwemmen. Dat raad ik af, beetje te veel enge beesten die je willen proberen passend te maken voor de douche waar in in je blog niet onder paste.
    Veel plezier nichie.
    En een tijdje geen WiFi, betekent een hele lange blog de volgende keer.
    Liefs uit Amsterdam van je hard werkende aunties en een chillende Vinnie!
  3. Mams:
    6 oktober 2015
    Weer een super leuk verhaal, je kunt er altijd nog boek van maken een tweede Floortje Dessing in spee. Wel een gesleep met zo'n tas maar ja je kunt je geld maar 1 keer uitgeven. En zoals ik vannacht toen we whats app al zei even geen internet is ook wel eens fijn, lekker genieten van alles om je heen.
    Hier alles goed,allebei gewoon werken en af en toe een file.
    Vanavond maar weer eens kijken wat er op de buis is.
    Nauw lieverd als je dit leest hebbem jullie alweer van alles beleefd.
    Dikke kus uit Brummen