Gemengde gevoelens.

12 november 2015 - Melbourne, Australië

Woensdag 11 november:

Vanochtend begon goed voor Eef. Ze had alweer een sollicitatie gesprek te pakken. Ze is aangenomen! Janny en ik wachten ondertussen thuis totdat eef weer terug is. We zouden met zn 3e naar de markt. Eef is geslaagd met: 2 doekjes in dr haar, een joggingsbroek en snoep. Ik met: een nieuwe zonnebril (ja sorry pap, die ik van jou heb gekregen staat nogal scheef op het moment) en een kleinigheidje alvast voor Levi zijn verjaardag. Janny heeft het meeste van ons gescoord: aantal planten, bananen en 2 tops. Na de markt zijn we weer terug gegaan naar Glen. Thuis ging Janny het eten klaar maken. Warm eten in de middag.... Just like vroegah. Er stonden: aardappeltjes uit te oven, bloemkool en een gehaktballetje op het menu. Het smaakte TOP, again. Al smaken dr gehaktballen van mama en papa toch echt een stuk beter.
Na 't eten hebben eef en ik Jake uitgelaten. Lekker samen met hem gerent, super hond is het! Toen we weer terug kwamen van de wandeling (nee.. We hebben niet z'n poep opgeruimd met een zakje. Al had dat wel gemoeten. Sorry.. Ranzig.. Nee.. Dag..) was Janny klaar met de afwas en konden we weer verder met ons dagje uit met haar. We gingen richting het eerste strand met de auto. Hans bleef lekker thuis in zn chill stoel. Op dit strandje zijn we zo'n uurtje geweest. Het stond vol met leuke gekleurde hutjes, maar voor de rest... Het zand? Bruin. Het water? Neh... Niet zo helder. Oftewel: we zijn iets te verwend geworden met alle stranden van de east coast. Ook was de temperatuur iets anders. Geen bikini maar 4 laagjes kleding. Maar dat mocht te pret natuurlijk niet drukken! De hutjes waren namelijk ontzettend leuk. Ik ben gek op art, maar helaas heb ik in Melbourne nog vrij weinig art gezien terwijl de stad er toch redelijk om bekend staat. Misschien moet ik daar toch eens verandering in gaan brengen. Wat denken jullie?
Na strandje 1 was het tijd voor strandje nummero 2! In mornington peninculla. Leuk strandje! Maar toen we daar eenmaal aankwamen stond er nogal veel wind, we hebben dus alleen even een snelle blik op het strand geworpen en zijn toen maar een hotelletje ingedoken voor een latte ("koffie verkeerd" heb net namelijk in een artikel gelezen dat ze in NL gek worden als iemand een latte besteld aangezien het in NL of een koffie verkeerd is of een latte machiatto.) voor eef, een cappucino voor mij en een hot choc voor Janny. Nadat we weer wat waren opgewarmt zijn we de auto weer ingestapt. Het duurde even voordat we waren geinstaleerd.. De kaart... Navigatie etc.. Maar toen gingen we! Uiteindelijk waren we rond 8 uur weer thuis daar hebben we een kopje soep gedronken en de rest een boterham met kaas erbij. Janny had deze ook voor mij klaar gemaakt maar er zat boter op. Hoe lief ook.. Geen boter voor mij. Anders word het net zo'n drama als op de pakeerplaats in Frankrijk. Dus na mn soeppie heb ik maar 2 gebakken eitjes gemaakt voor mezelf met zout, peper, paprika poeder en italiaanse kruidens. YES BABY KRUIDEN. Hostel life kent vrij weinig kruiden. In de laatste 2 weken hebben we pas een keer zout en peper gekocht. Maar alle extra kruidjes die zomaar hier in de kast staan, is voor mij wel echt een feestje. Dat een mens zo vorlijk kan worden van kruiden? Belachelijk hé.
Na al het gevreet was het natuurlijk nog niet klaar. Bakkie ijs met banaan en aardbei ging dr ook nog wel in bij ons. Dus die 10 kilo waar ik het laatst over had? Yup we zijn goed opweg! Daarna hebben we lekker op bed gelegen. Eef met Joppe geskyped en daarna een film gekeken. Ik maar voor de helft. Als dat een horror moet voorstellen? Dan ga ik wel slapen!
12 november:
Ik heb net mn ontbijtje op. Het is hier nu 10:55 uur dus ik vond het wel tijd om weer eens te bloggen. Mede doordat mama in een reactie onder mn nieuwe foto's zei dat ze geduldig afwacht. En hé voordat ze ongeduldig word.. Hier dus maar weer even een blog. Vandaag bestaat uit hele normale dingen: douchen, aankleden, eten, langs de supermarkt, langs het postkantoor, weer eten en werken. Dus NEE zo interresant is het niet, nogmaals!!!! Op dagen dat we werken vind ik dat ik net zo goed in NL kan zitten. Daar heb ik tenminste na mn werk mn vrienden en mn familie om me heen. Nu ik hier in zo'n stille en saaie buurt zit, begin ik thuis wel meer te missen. Maar ik moet niet vergeten dat er ook echt wel weer leuke dingen aankomen en ik weer ga door reizen. Maar ik heb behoefte aan mensen, spontane, vrolijke en gekke mensen. Maar ook mag ik helemaal niet zeuren. Janny is een super vrouw en heel zorgzaam en nu we hier zijn kunnen we goed op ons geld letten. Want aangezien ik nog maar steeds 1 baan heb... Gaat het nog niet keihard met extra geld verdienen. Ik heb dr ook een hard hoofd in dat ik nog ergens word aangenomen. Al die fockers zeiden dat ze me binnen een paar dagen zouden bellen. Nou? Ik weet niet wat hun inzien als een paar dagen maar ik wacht nu al een week op de meeste!!! Er blijft zo steeds minder tijd over om uberhoud te werken. Maarja.. Als mn geld op is kom ik gewoon eerder naar huis om jullie weer te vervelen. Of ik moet gebruik maken van mn plan B potje. Maar of dat nou zo'n slim idee is.......

1. Zus:
    12 november 2015
    Je vindt vast nog wel iets. Ik zal nog wel even rond kijken op aus. Vacaturessites.
    Ondanks het normale leven in Melbourne, geniet maar lekker die lieve Hanny. Ze lijkt me een fantastische vrouw!!

En je plan B is toch ook helemaal niet erg? Maar eerder terug komen en lekker sushi eten met je zus is natuurlijk ook een prima plan!! :)

Ben benieuwd wat voor een Australisch cadeautje je voor Levi hebt! Gaat allemaal zo snel! Volgende week donderdag kennismaking met zijn nieuwe juf op de basisschool en zoals het nu staat, start hij 1 december! Hij wordt groot!!!

Love u sis!!! Xxx
  2. Papa:
    He meissie van me,
    Gister (nacht) al fijn aan de app beetje bij gepraat.
    Met betrekking tot werk gewoon weer langs gaan en ze " onder druk" zetten.
    Net zoals je altijd tegen mij zegt verkoop je zelf !!! en dat kun jij ook.
    Ps mijn gehaktballen staan echt op nummer 1 hoor en je verwijzing naar parkeerplaats zuid Frankrijk ik moest er net heel hard om lachen ( dat je het nog weet was 1 van onze eerste tripjes met z'n drieeen)
    Ps 2 na lange tijd toffe dingen doen en veel backpackers te ontmoeten is het gewone leven idaad effe wennen, maar vergeet niet dit gaat straks weer veranderen je tante Lee en Mariska is nog maar tijdje en dan ga je weer toffe dingen doen.
    Ps 3 je extra potje aanspreken is prima want je LEEFT maar 1 keer en zo snel zal je niet meer in Australië zijn.
    Al met al mega trots op je en kijk al weer uit naar je volgende toffe blog.
    Kus en knuffel daddy
  3. Je auntie:
    Ha nichie,
    Volhouden hoor daar. Ik zit in de nachtdienst en lees hele toffe dingen die we in Australië kunnen gaan doen. En saai, saai. Wat is precies saai? Gehaktballetjes van Janny ipv gehaktballetjes van je vader of moeder? Ik zou kiezen voor die van Janny. Ookal zijn die van je vader lekkerder. Die kan je de rest van je leven nog eten.
    En het zou toch raar zijn als je alleen maar plezier hebt en thuis niet een beetje mist. Dat doen vader, moeder, zussen, tantes en alle andere familie harten goed. Anders moeten we ons zorgen maken dat je daar blijft.
    Ga vooral een beetje art bekijken. Volgens Mariska zeer de moeite waard. En ik denk dat je vader gelijk heeft. Weer je mooie neus laten zien en ze attenderen op je aanwezigheid.
    Langs uitzendbureau's gaan nog een idee?
    Veel plezier daar met je saaie leventje. Dan ga ik door met mijne hier.
    Heel veel liefs uit Amsterdam
  4. Mams:
    12 november 2015
    Bedankt voor je blog hoefde niet lang te wachten.
    Weer een leuk verhaal vind het gewoon fijn om iets weer van je lezen dan alleen appen.
    Ook ik denk dat het wel goed komt met werken.
    Wat voor werk heeft Evelien gevonden dan ?

Wel heel lief van Janny dat ze een dagje met jullie de hort op is geweest.
    En ga inderdaad maar lekker Melbourne verkennen zolang je nog geen baan erbij hebt.
    Ik mag zo ook weer werken maar kort dagje aangezien ik Maandag ook moest werken , mag om 12 uur al stoppen
    Dus vanmiddag de dinge even doen die ik anders Maandag had gedaan.

Succes met zoeken naar een baan
    Xxx
  5. Marije:
    12 november 2015
    Wat hebben jullie toch weer een wijze woorden! Thanks. Vooral jij tante! Je hebt namelijk gelijk over de gehaktballen. Succes met werken allemaal! Ik mag zo ook weer aan de bak.