Bommetje vol.

8 november 2015 - Melbourne, Australië

We hebben vandaag zo lekker gegeten! Dat verdiend een blog. En stiekem is het ook een beetje speciaal voor mama, omdat ze het zo fijn vind als ik blog.

But first things first. Laten we beginnen bij 't begin.....

Gisteren was een normale dag. Wakker worden, douchen, ontbijten, langzaam aan richting Ringwood voor het werk om wat rond te neuzen in het winkelcentrum en daarna om 5 uur haden we de pizza proeverij. JEETJE!!! Wat was er veel. Niet normaal. We hadden met 5 personene proeven zo'n 6 grote broden vol met pizza. Op ieder bord 2 helfden van een pizza.  Echt teveel gewoon, ik heb daarom ook niet alle pizza's kunnen proeven andere zou ik echt uit elkaar zijn geknapt. Wel weet ik nu tenminste goed, hoe elke pizza eruit ziet en dat scheelt voor het uitserveren. Na het pizza proeven was het tijd voor het proeven van het nieuwe dessert en onze mening te geven over de presentatie. Pannacotta, stond er op het menu. Lekker! Dit heb ik al eens eerder gegeten bij tante Martine, super was het toen en dat was het nu weer. Over de presentatie waren we het allemaal eens. De presentatie in 't glaasje was beter en orgineler dan een bolletje met saus op het bord.
Nadat we bijna allemaal uit elkaar plofte was het om 6 uur tijd om te gaan werken. We stonden met 3 man in de bar en 6 man op de vloer. Eerst dachten ik... Waarom zoveel personeel? We lopen elkaar alleen maar in de weg. Achteraf bleek dat we elkaar echt nodig hadden. Ondanks dat we elkaar in de weg liepen... Jeetje!!!! Wat een drukte en wat een gekkenhuis. Balsamic heeft meer dan 100 tafels en ALLES zat VOL! Wow, de gasten stonden gewoon in de rij voor een tafel. Ik had gelukkig weer mn eigen wijk. Ik had de hele avond leuke tafels op 1tje na.. 2 mensen, man en een vrouw. Vrouw zei vrij weinig, man was irritant en dominant. Hij zei: ik wil binnen 25 min mn eten op hebben vanaf nu, gaat dat lukken? zo niet, loop ik weg zonder te betalen. Ik dacht bij mezelf... Ehm menneer? Het hele focking restaurant zit vol, iedereen loopt te rennn voor zn wijk en zn gasten. We doen ons best, maar we kunnen niet toveren. Maar hé, altijd gastvriendelijk blijven: tuurlijk meneer, ik zal even met mijn manager en de chef overleggen we doen ons best. Mm ja oké oké, maar anders gaan we dus gewoon hé. Ja meneer prima.. "Houd u mond gewoon lekker dicht!!!!!!!!" In mn gedachten ging het zo. Het kon geregeld worden zij Linda. Maar bij wie maak ik een fout? JUIST bij die tafel. Het foute eten doorgeven, hoe stom kan ik zijn... Linda is gelukkig een goede eigennaar en had mega snel het goede eten voor hun neusstaan met excuses. Ik heb uiterraad ook mn excuses aan geboden, zoiets mag zelfs in drukte niet gebeuren maar zulke dingen gebeuren helaas wel soms. En toen... Moest de man spugen. Laten we het op karma houden van al het gezeur dat die had tegen mij.
Rond 10 uur was de rust een beetje terug gekeerd en kon ik stoppen. Eef moest nog door aangezien ik de bende van de gasten dump bij de bar, en eef dan mijn bende weer mag opruimen. Uiteindelijk was eef om 11 uur klaar en Linda reed ons om kwart voor 12 terug naar Glen Waverly. Super lief zo'n gratis taxi!
Zondag 8 oktober:
Eigenlijk zouden we vandaag een dagje uit hebben met Janny en Hans. Maar we hadden bijvoorbaad algezegt: als Linda ons nodig heeft dan moeten we werken. En dat was zo, Linda wou wat extra personeel in plannen voor de zondag aangezien de afgelopen dagen gekkenhuis waren geweest. We moesten om half 1 beginnen tot 4. Wat uiteindelijk half 4 werd, het was rustig vandaag. Stiekem vond ik dat wel lekker. Eindelijk eens een dag waarbij ik alles normaal kon vragen en rustig kon bekijken. Dit leert toch wat makkelijker, ik heb daarom ook geen 1 fout gemaakt vandaag!!!! Jeeej!!!! That makes me happy!  Ook heb ik een complimentje gekregen van Skye, de leidingevende. Ze vond het goed dat als ze me iets uitlegde ik oprecht luisterde, oog contact maakte en de tijd nam om het in me op te nemen. Ik vind dit niet meer dan normaal. Maar er zijn een aantal mensen die niet goed luisteren naar de tips van Linda en Skye. Tijdens haar pauze draaide ik dan ook grotendeels alleen de vloer.
Om half 4 konden we stoppen aangezien het restaurant weer leeg was. Ik heb mn tanden toen in een chicken salad gezet iemand had een foutje gemaakt met de bestelling en anders zou het weggegooit worden. Dus ik heb het maar even geproeft. De kip was lekker, maar naar mijn smaak veeeeeelste veel dressing. Na de salade en eef dr sigaretje hebben we wat door het winkel centrum gelopen want onze bus zou pas over een uur gaan. Daar heb ik 3 kettingen gekocht. Waarom 3? Omdat er 3 voor $10 waren oftewel: 2 gratis. Had ik het nodig? Nee. Zijn ze leuk? Ja. Is Marije blij? Ja. Kan ze het kwijt in haar backpack? Ja. Best een goede aankoop dus
Nadat we ons alsnog goed hebben ingehouden met shoppen. (ik 3 kettingen en eef 1 shirtje) was het bijna tijd om naar de bus te gaan. Maar er stond nog 1 ding op mn 2 do list: Scotch and Soda. Zaterdag had ik namelijk gezien dat er hier ook 1 zat. Dus ik dacht: gokje wagen en mn CV langs brengen. Ik sprak een meisje aan, zij had geen idee.. Gelukkig was de manager er ook, dus ik kon gelijk met hem spreken. Dat ik uit Nederland kom, viel weer in de smaak bij de winkel ivm het merk. Ze zoeken ook nog eens een vrouw voor 10/15 uur in de week. BINGO!!! Hoop ik.... Duim met me mee alsjeblieft!!!!! Hoe leuk zou het zijn als ik bij een Nederlands merk kom te werken in Australië. Waar ik ook nog eens ervaring mee heb! Het enige nadeel is, is dat ik maar voor een korte periode werk zoek. Hij zou volgende week iets van zich laten horen zei die en zo niet? Dan laat ik gewoon nog een keer mn gezicht zien
Uiteindelijk waren we rond half 7 thuis. Janny had het eten al lekker opstaan. Mmmm wat rook dat lekker! wat maakt u? Vroeg ik. Ruik maar goed zei ze, dit ken je wel. Rodekool? Vroeg ik. Ja! Rodekool. Just like home!!!!! Verse rodekool met aardappelpuree en een spiesje. Wat een feestmaal! En als dessert: pannekoeken met rozijntjes in het beslag. Denk dat ik 10 kilo ben aangekomen als we bij Janny en Hans weg gaan haha. Zelf had ik aarbeidtjes gehaald, dus die deed ik lekker bij mn pannenkoek. Na het eten en de afwas was het tijd voor een kop thee. Ik heb verse munt gekocht. Nog zoiets dat ik mis aan NL, verse munthee kunnen bestellen in een restaurant. Dus ja! Dan maar zelf maken. Nu liggen eef en ik lekker op bed en ga ik zo lekker Penoza terug kijken. Ik loop een beetje achter, maar jeetje! Wat is het toch een goeie serie. We keep in touch with Holland ✏️

1. Mams:
    8 november 2015
    Wat weer een leuk verhaal zie je nauw wel dat je veel te vertellen hebt.
    Ook als je werkt maak je van alles mee, zeurende gasten hou je altijd maar ook weer opgelost. Wel fijn dat Linda zo met jullie begaan is.
    Moeten julie straks maar weer veel sporten want 10 kilo erbij is wel veel hoor zelf voor jou.

Ik zal voor je duimen wat werk betreft, winkel zou leuk zijn maar volgens mij vind je het stiekem best leuk daar.
    Maar kleding daar ligt je hart wel meer.

Ik heb net je kamer maar weer eens gedaan want heb daar nu de was en word toch wel stoffig en raam staat beetje open dus de herft blaadjes komen ook binnen.

Raf gaat zo de laatste plantjes in de tuin zetten en nu maar wachten wat het gaat worden op de foto's zien ze er mooi uit maar ja nu lijkt het nog zielig.
    Raf kan niet wachten tot het gaat groeien maar ja geduld.

Weet dat jullie morgen dagje vrij hebben en proberen om dagje naar strand te gaan dus bij deze veel plezier.
    Slaap lekker straks en veel plezier bij Penoza.
    Kus uit herfst achtige Brummen
  2. Zus:
    8 november 2015
    Je hebt het weer leuk geschreven zus! En die 10 kilo, ach die kun je wel hebben! En een lekkere hollandse maaltijd is altijd lekker, toch? Wij eten vanavond spruitjes stampot met een speklapje voor de mannen.

Als je toch series aan het kijken bent: orange is the new black. Maar dat had ik je al gezegt. Echt een kei goede serie. We hebben inmiddels alle drie seizoenen gekeken. Seizoen 4 komt pas rond de zomer op netflix, nog even wachten. We gaan nu aan walking dead beginnen, denk ik.

Ben benieuwd of je sollicitaties iets opleveren. Ik hoop het! Heb je nog iets gehad aan de vacatures die ik je had doorgestuurd?

Dikke kus xxx
  3. Je auntie:
    Ha nichie,
    Je bent maar druk met werken zeg. Denkt je dat je in een kledingwinkel even veel verdiend als bij Linda. Met al dat werken bij haar loop je wel binnen zeg?
    Af en toe een dagje voor jezelf lijkt me geen overbodige luxe.
    Wij zijn op dit momenten Eindhoven. Hierbij Glow. Een aantal lichtobjecten aan het bewonderen. Niet waanzinnig maar toch een paar mooie gezien. Het is bere druk op straat. Gelukkig is het super mooi weer en helemaal niet koud.
    Vannacht logeren we ook in Eindhoven. Nog in een jacuzzi gezeten. Deze staat ongeveer midden in onze hotelkamer. Intussen een beetje tv gekeken. Heel tof uitje zo.
    Ik hoop dat alle pizza inmiddels is verteerd en fijn dat je nu nog beter de menukaart kan aanprijzen
  4. Marije:
    9 november 2015
    Zozo! Toe maar!! Lekker genieten. Voor ons zat dat dat dagje uit er toch niet in. We werden gevraagt om te werken en alle uurtjes zijn welkom!
  5. Rynate:
    10 november 2015
    Hey marije,
    Wat een leuk blog om te lezen en zo te lezen gaat het werken je goed af. En ach en foutje kan gebeuren toch. ...
    En met eten lukt het ook goed haha. . Ach je loopt het er vanzelf weer vanaf moet je naar denken.
    Ik duim met je mee voor de baan... we horen en lezen het wel of het wat wordt. Hopen dat het salaris net zo leuk is.
    Vandaag geniet ik van een vrije dag. .. Vooral niet te veel doen. .
    Wknd was druk zat. . Ben ook naar Eindhoven geweest. En dag eerder dan martine. Wij zijn heen en weer gereden de luxe van jacusie op kamer hadden wij dus niet helaas
    Maar goed je kan niet als hebben. .
    Succes van de week en blijf vooral zo gezellig schrijven...
    Kus