HAPPY NEW YEAR

1 januari 2016 - Sydney, Australië

31 december 2015

Back where it all started! SYDNEY. Om half 6 in de ochtend kwam mijn Firefly bus aan op Pitt Street naast het centraal station. Vanaf daar had ik gelijk zicht op het hostel van Eef en Jop. Maar die lagen toen natuurlijk nog lekker in dromenland. Oké plan de champange ... Ohnee het is nog geen 12 uur in de nacht... Dus plann de campagne! Eerst maar eens even een toilet opzoeken, scheelt dat ik de weg al een beetje weet in Sydney dus wist er al gauw 1 te vinden. Maar oké... Ik ben alleen... Kan moeilijk mn backpack achterlaten.... Dus dat betekent gezellig met mn zware backpack het wc hokje in. Het toilet was gelukkig aardig groot dus we paste er samen in. Met een lege blaas ging ik weer terug naar beneden om opzoek te gaan naar mn bus die ik moest nemen richting het appartement van de dames. Tante Martine had me al een aantal bus opties door geapptt dus voor mij was het alleen nog een kwestie van 't juist bushokje vinden. Yes! Gelijk raak. Bus gevonden. Dus nu is het eerst tijd voor koffie! Buiten voor central een tentje ingelopen met goedkope en tegelijker tijd goeie koffie. $3 voor een capp en $3,80 voor een engelse muffin met bacon and egg. Nou daar doen we 't voor! Met mn backpack op mn rug, koffie in mn ene hand en mn engelse muffin in mn ander hand ben ik terug gelopen naar het bushokje. Daar heb ik de eerste bus even aan mn neus voorbij laten gaan. Eten en drinken vond ik even een stuk belangrijker en het was immers nog steeds ontzettend vroeg. 06;17 am stapte ik uiteindelijk mn bus in met mn OpalCard, ik noem mijn Opalcard alleen continu mn MiKi ben nog een klein beetje in de Melbourne sferen. Er stond nog $10 op mn Opal van mijn vorige bezoek aan Sydney. Na een busreisje van zo'n 10 min besloot ik er maar eens uit te gaan. Hier in Aus word het nogal slecht aangegeven als 't gaat om waar je nu precies bent met de bus. In NL word er altijd opgeroepen: de volgende halte is Arnhem Presikhaaf. Nee hoor.. Hier niet. Nadat ik wat met een zuster in de bus had gekletst over mijn bushalte ben ik er net na Alisonroad uitgestapt, ik moest 3 min terug lopen en toen stond ik voor 't appartement. O my god... Oké... Dit is wel even een dingetje hoor. Ik zit nu al 4 maand in Aus zonder familie en met 1 druk op de intercom ga ik hun stem weer horen en dan na 5 min kan ik ze weer in reallife zien en aanraken. Oké kleine paniek overviel me, wat jeetje wat is dit raar. Ik zit aan de andere kant van de wereld en als ik hier op dat zilvere toetsenbord hun huisnummer in druk.... Oh mijn god... Okay! Let's go. Tringggg tringgggg tringggg. Hallooo goeiemorgen, kom maar naar boven! Hoorde ik Lil zeggen. Met de lift ging ik naar etage 5 en ja hoor! Daar zag ik ze de 3 slaperige hoofdjes. Toen ik ze zag was alles heel normaal. Dus moet jullie teleurstellen er zijn geen tranen gevallen. Het voelde gwn normaal. Alleen heb ik nu al helemaal niet het idee dat ik aan de andere kant van de wereld zit met hun om mij heen. Na wat gekletst en ontbijt zijn de dames nog een uurtje naar bed gegaan en heb ik heerlijk gedoucht met mn eigen cremé spoeling van thuis, daarna heb ik mijn haar heerlijk kunnen doen met mn eigen syorrss mouse van thuis. Mmm rook weer heerlijk naar mezelf! Mama had een heel pakketje voor me samen gestelt: dropfruit duo's, 2 tijdschriften, lekkere Nederlandse gallo sigaretten en een lief kaartje. Nadat ik ready 2 go was heb ik de bus genomen naar de city daar heb ik Joppe en Eef ontmoet voor hun hostel

DAAR IS DIE DAN! Onze Jopperd. Na 4 maand eindelijk weer samen de 2 tortelduifjes. Met zn 3e zijn we wat boodschapjes gaan doen. Daarna naar 't park gelopen waar 't ons ietsjes te druk was, de rij zou zo'n 2,5 uur lang wachten zijn en als je pech had was het vol tegen de tijd dat je dr bijna in kon. Ja doei! We hebben toen maar besloten om eerst wat zonnebrand te gaan halen voor 't geval we toch een keer in een rij moesten gaan staan. Eef was zo slim om ook een paraplutje te kopen. Wees niet bang, we hadden prachtig weer. De paraplu was voor de zon bedoelt. Klinkt raar, snappen we. Vinden wij ook en het ziet er ook niet uit. Een paraplu hoort bij Nederlandse regen. Maar geloof ons, het werkt prima! Na een ijsje en onze aankopen zijn we richting Harbour gelopen. Dat ging makkelijk! Binnen 5 min waren we binnen. Maar de rij naar Opera House was daarin tegen weer enorm lang. Pffff... Eerst maar eens tijd voor een koud biertje en prossecotje op 't terras aan de haven. Erg vervelend. Nog een bol chips besteld, dus je begrijpt het wel.. Was echt niet te doen allemaal...

Na een uurtje op het terras te hebben gezeten zijn we ons toch maar aan de rij gaan wagen voor naar 't Opera House. Wachten moesten we toch wel namelijk, hoe dan ook, waar dan ook. Al met al waren we redelijk vlot binnen. En we hadden een Engeltje op onze schouder, na ons kwamen er nog zo'n 10 andere binnen en toen werden de poorten dicht gedaan. Het viel ons enorm mee met de drukte, daar hebben ze goed rekening mee gehouden. Er stond in het midden een podium, leuk! Dachten we... Uitiendelijk bleek het dat er maar 3 liedjes over de gehele dag werden gezongen en dat 't puur en alleen voor de tv opnamens waren. Want oh jeetje zeg! Wat een verschil met NL. In NL zou je op zo'n terein als dit minmaal 3 bar tentjes hebben, meer dan 1 food kraam. Maar hier? 1 coffee 1 icecream 1 food 1 bar. En waar het 't drukste was? Bij de coffee en food en bij de bar kon je zo doorlopen. In NL zou je op een festival al gauw 15 min in de rij staan voor een drankje. In NL zou er ook muziek worden gedraait, hier op die 3 liedjes na helemaal niks. Dat was wel erg jammer. De wc's waren weer gratis, dat is dan wel weer lekker mee genomen.

We zaten er vanaf 3 uur, lekker in 't zonnetje met een drankje. Pas om 6 uur kwam er een klein beetje actie er werden met van die zweefvliegtuigjed een klein showtje gehouden in de lucht. Om 9 uur was 't kindervuurwerk, dat alleen al was spectaculair! Nu wisten we dan eindelijk waarvoor we al die tijd aan 't wachten waren. Als avondeten hadden we wood fired pizza. We hebben de hele dag zo'n beetje door gebracht met een leuk duits stel. Ik voelde me wel een beetje for ever singele haha.

Rond half 12 zijn we een plekje gaan opzoeken langs de haven. Vanaf 90 sec werd er op een groot scherm afgetelt en vanaf 15 sec begonnen iedereen mee te schreeuwen. 15-14-13-12-11-10-9-8-7-6-5-4-3-2-ONE telefoon/camera en je ogen in de aanslag!!! Nergens maar dan ook nergens hoorde mensen happy new year schreuwen. Na zo'n 10 sec hoorde je Joppe in mijn filmpje tegen eef zeggen: gelukkig nieuwjaar schatje. Maar daar bleef het bij. Lekker groot contrast dus met NL. Daar is het 10-9-8-7-6-5-4-3-2-1 gelukkig nieuwjaar! Kus kus kus! Oh lief wil jij ook wat champange? Wat zijn de goeie voornemens dit jaar? Hé verdorie schatje, alweer de staatsloterij niet gewonnen... Kom laten we onze jas aan doen, onze champange mee nemen en de buren de beste wensen gaan wensen!

Hier in Aussie is iedereen de eerste 15 min van het nieuwe jaar alleen maar druk bezig met het vuurwerk. Kijken en flimen en je vooral niet met je medemens bezig houden. En nadat het vuurwerk was afgelopen? zo snel mogelijk maken dat je weg komt. Nergens zie je bezopen mensen, nergens ligt er troep op de grond, niemand schreeuwt, er is geen 1 jongen die ongevraagt aan een meisje zit. Het is ZO anders dan in NL. De vuurwerkshow mee maken was echt geweldig. Het mooiste vuurwerk dat ik ooit heb gezien (sorry raf). Ik had gisteren echt niet willen missen maar de Hollandse sfeer rondom oud en nieuw is toch meer mijn ding. Dus volgend jaar kies ik denk ik toch maar weer voor de oliebol.

1 januari 2016
Pfffff laat dat goeie uit de goeiemorgen maar weg. Wat een klote begin zeg. Misselijk en enorme koppijn. Thuis in NL had ik deze verschijnselen gemakkelijk op een kater kunnen gooien maar aangezien ik hier nauwelijks tot geen alcohol drink kan het daar niet aan liggen. Ben uit bed gegaan en heb een blauwe pil genomen (sorry Raf, heb niet gegeten van te voren). Op mn telefoon kijken was ook geen pretje met dat licht, maarja het was bijna 12 uur Nederlandse tijd dus ik moest en zou mn vrienden en familie gelukkig nieuwjaar wensen. Niets hielp, zitten niet, liggen niet, open ogen of ogen dicht ik voelde me echt niet lekker. Tante Martine kwam me een glaasje sap drinken. Dat was lekker koud maar hielp ook niet. Ik heb zelfs moeten overgeven. Vervolgens heb ik van 11 tot half 2 geslapen. Daarna voelde ik me wel weer ietsjes beter. Lil heeft een kan water bij me neer gezet en de dames zijn toen onderweg naar Bondi gegaan. Ik heb rustig aangedaan, wat gegeten, nog een blauwe pil in de mik gegooit. Veel water gedronken en daarna toch maar eens gedoucht. Het was zo druk bij Bondi dat ze maar weer terug zijn gekomen de dames. Voor onze deur is er een hele grote paardenrace baan. Deze schijnt gratis entree te zijn op 1 januari. Ze zijn daar een kijkje gaan nemen en hebben mij gevraagt om ook langs te komen. En wauw! Wat een mooie beesten zeg. En wat een mooie mensen. Jurkjes, hakjes, mannen in pak. Ze mochten dr allemaal best wezen. En ik liep er lekker als Hollandse nuchtere tussendoor met mn shortje en slippers. Leuke ervaring! Mariska heeft ook nog een aantal weddenschapjes afgelegt op de paarden maar ze heeft helaas niet gewonnen. Na de racen zijn we rond 6 uur richting Coogee beach gegaan met de bus. De dames hebben een nieuwjaarsduik genomen. Ik heb mn opalkaart opgeladen en heb Jop en Eef ontmoet om vervolgens met zn alle een Borrito te halen en die op het strand op te eten. Daarna terug gegaan naar 't appartement en Jop en Eef terug naar de city. Vanavond lekker rustig avondje gehad. De dames liggen nu allemaal op bed en ik ga zo ook maar eens die kant op. Morgen is het mijn plan om wat info te vragen over Nieuw-Zeeland bij Ultimate. En als alles goed voelt, ga ik het ook maar gelijk boeken. Dat word weer lekker met $ smijten morgen. De dames gaan morgen naar een plek waar ooit de Olymische spelen hebben plaats gevonden en daarna naar de stilte tuinen en Mariska pakt misschien nog even een museumpje mee. Maar hé dat is allemaal een zorg voor morgen.

Lieve dutchies! Succes met de katers. Deze dutchsozzie gaat lekker naar bed toe! Have a good one kus

1. Mams:
    Zo lekkere lange blog.
    Mooi dat jullie het leuk hebben gehad met oud en nieuw en is ook wel eens leuk om het op een andere manier mee te maken.
    Ook wij hebben het overleefd erg gezellig gehad, nu weer het normale leven zowel op het werk als thuis.
    Volgens mij ga je Evelien en Joppe regelmatig zien in Sydney, ben benieuwd hoe snel jullie elkaar weer opzoeken als Joppe en Martine,Mariska en Leonie weer weg zijn.

Wij nu een lekkere rustig dagje, morgen weer werken.
    Hoop dat je als je morgen wakker word je weer beter voelt.
    Geniet van je Nederlandse spulletjes de sigaretten zullen wel al op zijn.

Liefs Mams xxx
  2. Zus:
    1 januari 2016
    Leuk geschreven zussie. Jouw filmpje hade ik afgezien op fb, daarna kwam ik nog een ander spectaculaire filmpje op nu.nl tegen van Sydney met oud en nieuw! Wauw, wauw en nog eens wauw!! Prachtig zeg, kwamen wij aan met ons action vuurwerk haha!

Ik heb een super leuk cadeautje voor je gevonden dus die ga ik binnenkort maar even bestellen! Iets wat je graag wilt hebben, tenminste dat heb je een paar jaar geleden wel eens gezegd.
    Levi heeft zijn kerst geld lekker uitgegeven aan een wild pet spin, iets wat hij graag wilde. Een wii spelletje van Cars, nog een cars auto en iets van paw patrol.

Mama haar verjaardagscadeau is ook binnen. Levi vanmiddag aan de telefoon; oma ik heb een cadeau voor je! Maar het is een geheim.... Je kunt het niet ophangen hoor.... haha

Goed, nu weet ze natuurlijk nog niets. Hopen dat Levi zn mond kan houden. Geheimpjes bewaren is niet zijn sterke kant!

Lieverd, geniet van de lieve mensen om je heen! Nog een paar maandjes en dan komen we je ophalen van Schiphol. Ik tel de maanden af.

Dikke kus, love u xxxx
  3. Mams:
    9 januari 2016
    Geen nieuw reisverhaal maar wel heel veel foto's.
    Heel veel foto's leuk hoor wacht het nieuwe verhaal wel af.
    Nu ik dit schrijf lig jij lekker te slapen en morgen weer richting Melbourne weer een volgend avontuur.
    En misschien toch nog even werken om je geld weer wat aan te vullen en weer bij Janny en Hans te mogen slapen en dan hoppa weer verder, nog even Sydney en dan op naar Nieuw Zeeland.
    Wat ben je toch een wereldreiziger geworden en wat zul jij weer moeten wennen in ons Nederland maar dat duurt nog even dus geniet met volle teugen van alles wat je nog gaat doen.

Liefs Mams xxx