Tasmanië

10 januari 2016 - Tasman Island, Australië

Ga er maar goed voor zitten. Vul een grote kan met bier, wijn, koffie of thee. Pak wat lekkers voor jezelf en zet je leesbril maar op! Want dit word een lange zit....

Zaterdag 2/01/16
Vandaag ging mn wekker mooi optijd. Het was tijd om te boeken! Bus gepakt naar de city en naar Ultimate Oz gelopen hier heb ik mn trips voor in Nieuw-Zeeland geboekt. Vanaf 7 feb ga in een 17 daagse trip doen door heel NZ heen. Ik ga alle highlights van het land zien. Ik heb het er maar flink van genomen dus tijdens mn trip staat er ook een heilicopter vlucht, een bungeejump en een bezoekje aan de Hobbit huisjes op de planning. Tussen het boeken door heb ik nog even koffie gedronken met Eef en Jop bij Darling Harbour. Heb mn trip met Eef besproken en ze gaat er over nadenken of ze met me mee gaat. Na de koffie ben ik terug gegaan naar Ultimate om te boeken... En binnen een paar sec was ik al mn loon kwijt. Daaaaag geld, hallo Nieuw-Zeeland! Nadat mn trips geboekt waren heb ik ookal vast mn heen vlucht geboekt. 29 januari vlieg ik rond 15:50 uur naar NZ. Ik heb voor die datum gekozen omdat de dames ook op de datum terug naar NL gaan. Dus dan kunnen we elkaar gezellig uitzwaaien. Na al het geboek en geregel ben ik boodschappies gaan doen en ben ik terug naar het hostel gegaan, heb daar een taxi gebelt voor de volgende ochtend en ben in bad gegaan. Heerlijk! Wat leef ik toch als een echte backpacker.... Ha ha not. De meisjes gingen lekker burgers en biertjes doen in de stad, ik had meer zin in een avondje thuis op de bank met mn tijdschriften die mama voor me heeft gekocht. Laatste spulletjes ingepakt en slapen maar! want de volgende ochtend ging de wekker al rond 3 uur in de ochtend...

Zondag 03/01/16
Hallo dan! Lekker vroeg of laat... Het is maar hoe je het bekijkt. We pakte de taxi naar de airport. We keken op het bord met de vluchten en huh? Onze vlucht stond er niet op. Hoe kan dat nou?! We zouden toch om 6 am vliegen? Hmm.. Misschien moeten we toch nog een keer op het e-ticket kijken. Ja er staat toch echt zes. Of huh wat wacht... Nee hé... Zes inderdaad maar zes PM. Gvd.. Bij tante Martine zat het er vanaf het begin in dat we vroeg gingen vliegen. We hebben het namelijk terug opgezocht in onze groepsapp, maar niemand van ons zei maar hey wacht eens even! Het is PM. Oepsie foutje! Maar voor foutjes zijn oplossingen. Het top team M&M gingen op vluchten verander jacht en Lil en ik pasten op alle spullen. En ja hoor! Bij het de 2e vluchtmaatschapij waarmee ze gingen praten hadden ze het gefixt. De toppers! In sneltrein vaart moesten we onze spullen inchecken en wegen. Haha wegen... 20 kilo per tas. En mevrouw Woudstra had lekker 22 kilo in dr tassie. Fijn! Top! Ik begon met 16,5 on geveer. Gelukkig hadden de dames minder kilo's mee genomen dus mijn toilet spullen die alleen al 4 kilo zijn konden bij hun in de tas en boarden maar! Al met al waren wij alsnog niet de laatste die het vliegtuig instapte en om 6 AM ja AM waren we ready for take offf!!! Letssssssss go go go to Tasmania! Na 1,5 uur landen we veilig en wel in Hobart. En echt.. Meest kleine aankomst hal ever! Het leek wel een gang. Maar dat geeft helemaal niks want onze bagage kwam gewoon netjes de rolband op. Toch altijd spannend of alles mee komt. Lil en ik pasten weer op de spullen het en top team M&M ging weer op pad om de auto te regelen. Na aantal minutjes kwamen ze terug. De auto werd nog even voor ons gewassen dus wij hadden eindelijk tijd voor koffe en thee. Samen met Lil heb ik 2 lates, 1 thee en een long black gehaald. Mmmm jammie. Na 20 minutjes konden we de auto ophalen. Zelfde volgorde, top team M&M gingen weer op pad en lil en ik waren weer erg druk met onze ogen op de bagage te houden.

En ja hoor daar kwamen ze aanrijden in onze toen nog mooie schone witte grote wagen! Op naar de Info office in  Hobart om wat info op te doen over Tassie. Nadat we een aantal infoboekjes rijker waren zijn we gaan wat gaan eten een drinken bij een tentje en gaan overleggen over hoe nu verder. Na 't overleg zijn we weer opgesplitst. Lil en ik gingen nog even terug naar de Info en de meisjes gingen op gas jacht. Nadat Lil en ik de info hadden die we nodig hadden gingen we boodschappies doen. Na 2 uurtjes waren we weer klaar om te gaan! Na een aantal uurtjes rijden kwamen we op een heel mooi plekje, hier hebben we even een stop gemaakt en een wijntje besteld met een waanzinig uitzicht. Heel goed begin van onze roadtrip. Laatste slok op, toilet stop en op naar onze eerste kampeer plek: friendly beaches. Het is een wild camping gebied, met een waanzinnig uitzicht over het strand. Ook hippte er wat Wallaby's rondom ons heen tijdens het opzetten van de tent en het koken. Nou ik kan je vertellen... Dan heb je toch wel echt even het gevoel dat je in Aussie bent met al dat wild life om je heen. Super gaaf!!! Ondanks dat het wild camping was, was er wel een toilet met zo waar wc papier. Dat is in Europa wel even anders als je daar gaat camperen heb je toch echt je eigen plee papier nodig anders worden je toilet bezoekjes nogal wat eh.. Ongemakkelijk. Nadat de tentjes stonden was het tijd om te koken, Lil en ik gingen samen koken. Mevrouw Woudstra was weer lekker onhandig en sneed in haar vinger, but it's all good. No worries :p

De pasta aten we in de auto op, backpack camping betekent geen stoeltjes dus je doet het met de dingen die je hebt. Ook hebben we maar 1 pitje om op te koken. Dat betekent dus eerst pasta daarna saus maar dat houd je ffe lekker bezig. Na het het eten heeft Mariska als een echt expeditie Robinson candidaat de afwas in de zee gedaan en toen was het tijd om naar bed te gaan. Geen kaarsjes, geen grote buiten lamp.. Dus wanneer de avond valt... Is het tijd om je oogjes te sluiten en kou te leiden in mijn geval in de tent. Wrm een slaapzak kopen als je dr ook wat anders van kan doen hé? Dus in 10 laagjes kleding en mn slaaphoes ben ik uiteindelijk in slaap gevallen.

Maandag 04/01/2016
Friendly beach morning my dear! Lekker uitgeslapen tot half 10. Lekker geontbeten en klaar gemaakt zonder water/douche voor onze 5 uur durende wandeling bij Wineglass Bay. Het was prima wandel weer, niet te warm en niet te koud. Soms bleef ik een klein beetje achter tijdens het wandelen. Maar hé, je moet ook van het uitzicht genieten af en toe. En wauw! dat uitzicht mocht er wel wezen, heerlijk zeg! Wat houd ik toch van reizen sinds het moment dat ik hieraan ben begonnen! Wineglass bay is vernoemd naar deze naam omdat het op een wijn glas zou moeten lijken. Uhh ja.. Tuulk Tassie people, prima! Na de wandeling zijn we koffie gaan drinken en een hapje gaan eten. Altijd fijn, want je kunt heel relaxed je telefoon opladen in het restaurant. En we waren allemaal nogal van de 0 % batterij ondertussen. Nadat onze buikjes lekker hadden gevult zijn we terug gegaan naar de tent om in een diepe slaap te vallen na een heerlijke eerste volle dag in Tassie.

Dinsdag 05/01/2016
De wekker ging vroeg want we moesten Lil afzetten bij de duikschool. De stoere chick ging voor 't eerst duiken in het water buiten Europa. Ze heeft al wat duik ervaring maar het was al weer hele tijd geleden dat ze diep in het water had gelegen. M, M & M gingen haar keurig afzetten en we gingen even de gast checken met wie ze ging duiken. Super aardige man, hoe kan 't ook anders! Alle Aussies die ik tot nu toe heb ontmoet zijn aardig. Nadat we Lil hadden overgedragen zijn wij met zn 3e info gaan vragen over peguin tours en daarna zijn we een lekker bakkie koffie en thee gaan drinken in een locaal tentje. Top team was weer lekker bezig en hebben een camping geregeld voor in Melbourne en een auto gehuurd zodat we de Great Ocean Road kunnen gaan doen. Nadat we Lil om 11 uur weer hadden opgehaald na haar vette duik ervaringen zijn we een beetje gaan rondtouren door de omgeving. Eenmaal terug op Friendly hebben we weer groente pasta gemaakt we zaten weer lekker in de auto te eten en toen we ons omdraaide naar de pannetjes zat er een Wallaby heerlijk te smullen aan onze roerlepel. Gelukkig vallen onze kookkunsten bij iedereen in de smaak! Na de pasta en de zee afwas was het tijd om weer een stukje te rijden. Er stond namelijk een penguin tour op de planning. Check! Van mijn to do list af. Wat een schatjes. Ze lopen vanaf de zee in de avond het vaste land op om hun baby's (chickens) te gaan voeren. Heel bijzonder om zulke beestjes net voor je voeten te zien waggelen. Na de tour was het al laat.. Dus hop snel naar bed!

Woensdag 06/01/2016
Goeiemorgen! Tijd om verder te gaan. Tent ingepakt en met pijn in mn hart afscheid genomen van de heerlijke Friendly Beaches, wat een fijne plek was dit zeg! We hebben veel getourd vandaag dus hebben heerlijk kunnen genieten van het landschap. Want wauw wat is Tassie mooi. Veel wildlife hupte er langs de auto, helaas ook heel veel dode dieren op de weg. Elke dag zagen we wel mininaal 10 dode dieren langs de weg. Snik.. Na heel wat getour waren we aangekomen bij St. Claire lake. Daar hebben we een bootje gepakt over het lake heen en hebben we een wandeling van 2,5 uur terug gemaakt. Hele leuke wandeling, door de bossen heen, mege hoge bomen en ook veel omgevallen bomen. Na de wandeling hadden we best trek gekregen we hebben ergens op de route diner gehad. Een heerlijke curry hadden Lil, Martine en Ik en Mariska had een stuk vlees. Smullen!!! Het was ondertussen al laat dus we hadden besloten dat we een Motelletje gingen pakken. De booking.com koningin tante Martine had het binnen een paar tellen gefixt en we konden weer verder rijden naar ons motel waar wifi en een heerlijke douche op ons stond te wachten. Ooohhh douchen!! Jeetje wat kan dat lekker zijn!!! Zeker na 3 nachtjes free wild camping zonder douche wardeer je het alleen nog maar meer. Ik had zelfd een verwarmde deken. En na 3 nachten kou in een tent vond ik het heerlijk om mega warm te slapen onder een verwarmde deken.
07/01/2016
In de ochtend konden we nog een keer douchen. Oh!! Feestje!! Rond half 10 reden we het plaatsje in om te ontbijten. Mmm heerlijk ontbijt en super gezellig personeel. Heel veel grappige locale mensen. Tijdens het ontbijt had ik een aankondiging aan de dames, ik wil weer gaan werken. Het geld gaat hard nu en ik wil nog niet naar huis en wil eigenlijk niet aan mn andere spaargeld zitten als het niet hoeft. Dat ik weer wil werken houd dus in dat ik tot de 15e met de dames mee reis. 15/01 in de avond begin ik weer bij Linda. Ik mag terug komen bij Janny en Hans. Super! In 2 weken tijd ga ik proberen zoveel mogelijk uren te werken. 27 of 28 jan ga ik terug naar Sydney en daar zie in de dames weer voordat zij naar NL gaan en ik naar NZ. Ook heb ik ander leuk nieuws mede te delen. Mijn vriendinnetje gaat met me mee naar NZ, eef en zijn over minder dan een maand weer samen! Gezellie! Na al mijn mededelingen en het heerlijke ontbijt zijn we op pas gegaan naar de Tasmanian Devil. Deze dieren leven alleen hier in Tassie. We waren wat vroeg om 2 uur waren we er al en onze tour begon om 3 uur dit gaf ons de gelegenheid om zelf al wat rond te neuzen in het park. Om 3 uur begon de tour. Ze hebben 3 verschillende dieren in het park: Tassie Devil, eastern quoll en nog een andere soort Quoll. Leuke beestjes! De tassie Devil heet alleen maar zo omdat de Aberitsionols of hoe je dat mag schrijven hadden bedacht dat ze hun oren op de oren van een duiveltje lijkt. Als de zon er namelijk opschijnt aan de achter kant van de oortjes vsn de Devils dan schijnen ze rood door. Dus ja jongens en meisjes! Dat was voor nu even de geschiedenisles..

Na de tour hebben we nog een wombat gespot voor het Devilpark gebouw. Mij is het helaas niet gelukt om de wombat te fotograferen. Maar ik heb hem gezien, ik vind hem een beetje op een zwijntje lijken maar daarin ben ik de enige. Na het nachtje motel was het weer tijd om goedkoop te slapen, heel goedkoop zelfs. We gingen weer free kamperen.  In het bos dit keer. Mensen hadden daar hele banken neer gezet bij hun tenten. We hadden zelfs een bbq dit keer, alleen wisten wij dit niet van te voren dus we hadden geen vlees maar een heerlijke kerrie curry met kokosmelk, een berg groente en rijst. Het was heerlijk in het bos. Rust gevend en toen de avondviel eeen hele mooie roze lucht die boven ons tentje heen hing. Ook in het bos was weer een wc gebouw geplaatst met alweer wc papier. Oh jeetje jongens zo zie je maar! Je hebt genoeg aan een wc, goed gezeldschap, lekker eten en een tentje. Het zou koud worden die nacht, Mariska was zo lief om haar donsjasje te geven dus met ontelbaar veel laagjes mn slaaphoes en een dekentje die Lil mee had uit het vliegtuig viel ik in slaap. Met dromen over thuis, goeie dromen over thuis in mn dromen ging het namelijk goed met mn vrienden. Altijd fijn om zulke dingen te dromen en te zien in je dromen dat ze genieten.

Vrijdag 08/01/2016
Inpak tijd! Tentje zat weer in de auto en de ontbijt koningin Mariska had een heerlijk ontbijt voor ons gemaakt. Brood getoast op de bbq en scrembeld eggs gemaakt. Heeeluk! Nadat de buikjes en de auto weer goed gevult waren zijn we richting Dove Lake gereden. Onze wandeltocht begon noga winderig en koud maar na nog geen 15 min brak de zon door en konden onze jasjes uit. Bijzonder om het lake in 2 toestanden te zien, winderig met mist en zonnig en warm. De wandeling zou minimaal 2 uur moeten duren maar we waren in TOP conditie dus wij waren binnen 1,5 uur al uitgewandeld en hadden het rondje om het lake overleeft. Mooie wandel tocht! Met afwisselende paden. Na de wandeling was het tijd om onze buikjes weer te vullen. Ik ga ging voor een late een ciabatta met gegrilde groenten, top team ging beide voor een wrap  beide een andere smaakje om het spanned te houden en lil voor een aardappel salade. Buikjes gevuld en go go go! Op naar de volgende stop, met als tussenstop een Amerikaanse styl café, foto's staan in het roadtrip januari album. Heel gaaf! Daar hebben we een mega grote milkshake gehad en heb ik eindelijk appeltaart gegeten waar ik al 4 maand zin in heb. Yes check! Ook van mn lijstje af. Nadat we weer goed gevuld waren zijn weer naar een info gebouw gegaan en hebben 2 dames een plekje voor ons bemachtigt op een camping. De eerste camping waar we voor hebben moeten betalen , $50 voor 4 personen dus alsnog goedkoop. Na nog een klein uurtje rijden kwamen we aan op de camping. Tentjes neer gezet, douches gecheckt, keuken en laundy gecheckt en een bbq gespot! Meat time, naar de supermarkt om de hoek gegaan en vleesjes gehaald, sla, corns en nog wat andere lekkere dingetjes. Daarna op naar de bottle shop om wat drankjes in te slaan. De meisjes gingen voor een Tasmaans wijntje en ik voor een cider. Mariska is niet alleen ontbijt koningin maar ook bbq koningin dus die heeft de lekker vleesjes en corns gemaakt. We hebben een super gezellige avond gehad, veel gepaat en veel gelachen. Na heel wat wijntjes verder was het toch maar eens tijd om naar bed te gaan. Maar nog niet om te slapen, even fijn appen met NL is nooit gek.

Zaterdag 09/01/2016
Goeiemorgen! Van alle kampeer nachten heb ik 't deze nacht het minst koud gehad. Toch lekker. En wat nog lekkerder is een douche in de ochtend! Waar ik ook nog eens onder pas. Fissa. Heerlijk gedoucht, tentje ingepakt en tijd voor ontbijt. Toast met kaas. Kaaaas! Die redelijk normaal smaakt, dat is lang geleden! Maar ik blijf er bij Nederlandse kaas is altijd nog beter. Maar het Australiëse ochtendzonnetje daarin tegen doet me beter, dus die Nederlandse kaas kan me nog even gestolen worden! :)

Buikje vol, meisjes in de douche, marije in de afwas, laatste schone van de waslijn trekken en gaan met die banaan! Ofnouja.. Auto natuurlijk.. Rijd iets makkelijker dan een banaan. Hé flauw Marije... Flauw.. We gingen onderweg naar een nieuwe plekje met werelds hoogtste stoeltjes kabelbaantje. Lachen! Lil hield het voor gezien, teveel gewiebel. Ik liet het top team samen in het stoeltje en ik ging alleen. Over een paar weken moet ik mezelf namelijk ook over de rand gooien als ik ga bungeejumpen. Zo kon ik al vast wennen aan alleen in de hoogte. Gaaf uitzicht! Super mooie natuurlijk hebben ze in Tassie. Lil nam 't wandelpad en ontmoete ons aan de andere kant van het park. Daar waren pauwen. Als sinds klein mejsje ben ik als de dood voor pauwen. Ja ze zijn mooi, maar eng. Wrm ik dat vind weet ik niet zo goed. Vroeger met mama op de kinderboerderij heb ik het een keer uitgegilt toen een pauw naast me zn veren uitsprijden. Maar nu heb ik speciaal voor mama een selfie gemaakt, kijk mama! Wees trots! Ik heb niet alles bij elkaar gegilt dit keer. Na wat mooie look outs zijn de 3 M's met de stoeltjes hoog in de lucht terug gegaan en Leo met de benenwagen. Eenmaal aan de andere kant terug vonden de 3 M's het wel tijd geworden voor een duik in het gratis zwembad. Heeeeluk!! Na de verfrissende duik hebben we onze korte broek weer aangetrokken om de laatste paar kilometers te maken naar Devonpoort. En daar stond me ons een verwasing te wachten zeg. De tering hey!!! Sorry voor mijn taalgebruik maar ik heb gewoon miljoenen woorden om uit te drukken wat we daar aantroven. Zo mooi, zo gaaf zo wauw! We hadden alle 4 niet verwacht dat we in zo'n mooi appartement terecht kwamen. We dachten dat we in simpele hutties kwamen, maar na de eerste code te hebben ingevuld ging de metalen poort langzaam voor ons open... Code nummer 2 was om bij de sleutel te kunnen komen en die sleutel leiden ons naar de hemel. Ik heb vaker dan 10 x gezegt hoe mooi ik het vond. Ik kreeg een nieuwe bijnaam: blij ei. Top team m&m hadden het weer top geregeld. Kingsize bed, regendouche, bank, super vette keuken. Ik kan dr maar niet over ophouden! Maarja dan komt mijn blog nooit tot een einde dus ga maar door...

Nadat we alle 4 helemaal happy werden van het appartement was het tijd voor een lunch. Toast en watermeloen. Ik heb sinds 4 maand tijd weer eens normale zwarte koffie gehad. Lekker hoor! Na de lunch gingen  Maris en Martine gingen de auto inleveren en Lil en ik gingen boodschappies doen. De supermarkt was om de hoek dat was luxe. Eenmaal thuis, ja thuis, het voelde als thuis, ging iedereen zn eigen lekkere gang. Leo ging een boekkie lezen buiten, ik lag op bed te lezen en mijn miljoenen foto's up te loaden op mn blog en top team lag op de bank een filmpje te kijken. Ik was zodruk met alle foto's dat na een paar uur het eten zomaar klaar was. Lekker! We waren allemaal erg blij met de keuken, grote pannen, meerder pitten om op te koken en zelfs een afwasmachine! Het eten smaakte goed: rijst, kippetje, veel groente en sambal. Maakt mij erg blij! :) na het Tasmanian toetje, honey yogert en de thee heb ik alles in de afwasmachine gedaan wat nog paste en de rest in met de hand gedaan. Ik ben weer op bed gekropen om verder te gaan met alle foto's, er werd gedoucht en er werden filmpjes gekeken. Tussen het posten door ben ik ook maar gaan genieten van een heerlijke regen douche. De de 2e film gingen de 3 dames op bed en ik ging naar de woonkamer het was de bedoeling even te skypen maar dat feest ging toch niet door. Om 12 uur ben ik ook maar op bed gegaan. Mmm... Heerlijk bed. Veel dromen.. Slaaplekker!

Zondag 10/01/2016
Ik werd voor de wekker wakker. Mmm oh jongens. Echt een heerlijk bed! Nadat Lil gedoucht had ging ik dr onder. Laatste spullen in mijn 22 kilo zware backpack proppen. En aanschuiven aan 't ontbijt. Ik was laat, de meisjes waren al bijna uitgegeten. Rond half 8 liepen we richting de haven met heel veel zware tassen. Het was 10 minutjes lopen. We zagen van een paar meter afstand de Spirit of Tasmania al liggen. Jeetje wat een groot schip! Name badges gehaald voor onze grote tassen en ze weg gebracht naar hele gezellige mannen. Daar waar je in NL zou horen ja tas, oké, dag. Heb je hier een leuk praatje met iedereen en zijn ze nieuwschierig naar je nationaliteit en naar je reisplannen binnen en buiten Australië. Met een roltap gingen we het schipbinnen, het lijkt geen eens op een schip maar eerder op een heel gebouw. Nice! Nog nooit eerder op zoiets geweest. Weer een nieuwe gave ervaring. Ze hebben hier zelfde een bioscoop! Gekkenhuuuus. Wij zitten momenteel op deck 9, prima stoeltjes. De dames zijn een spel aan het spelen met de rest van deck 9 het is een quiz. Ik luister af en toe mee met de quiz maar ben vooral erg druk met dat bloggen van me. Een aantal van jullie begonnen al te zeuren waar ik was gebleven. Nou hier ben ik! Midden op de zee, zonder bereik.. Dus ik kan het niet gelijk posten. Wij gaan hier even onderuitgezakt zitten en gezellig kletsen met de Ozzie guy achterons, spelletjes spelen, boeken lezen etc en dan komen we rond 6  pm aan in Melbourne. De camping is al geboekt dus dat is gefixt, er moet straks alleen nog even een taxi worden gebelt. Want we willen alle 4 niet meer met zoveel tassen zeulen. We heben toch ook een beetje vakantie hé, en daar moet je genieten!

Gefeliciteerd, je bent geslaagd. Je hebt mijn Tasmanië boekverslag uitgelezen. Ik ben trots op je dat je het hebt volgehouden en hoop dat het de moeite waard was om te lezen. Ik ga nu mijn duimen laten uitrusten, van het uitzicht genieten en wellicht spot ik wel een walvis, dolfijn of zeehond. Kus X

1. Zus:
    10 januari 2016
    Heerlijk om te lezen. Je foto's had ik gisteren al gezien. En niet te vergeten heb ik live gezien hoe jullie buurman met een pop aan het "dansen" was haha!

Verder heb ik weinig te melden. We hebben laatst al een uur geskypt met je schattige- verfrommelde-in-een-knip-gevulde-haren.
    Geniet nog even van deze dagen samen met Mariska, Martine en Leonie! Volgende week weer aan de bak.

Love u xxx
  2. Mams:
    10 januari 2016
    Wat heb je weer veel beleefd en zo ontzettend leuk geschreven dus moeite hoef ik er niet voor te doen om het uit te lezen, ik had nog wel verder willen lezen hoor.
    Dat de dames ervaring hebben met regelen en reizen kan ik er wel uit lezen dus ook daar leer jij weer van.
    En wat tof dat Evelien met je mee gaat naar Nieuw Zeeland kon ze het zelfde nog boeken als wat jij hebt ?

En wat ik ook helemaal geweldig vind is dat je nog even bij Linda gaat werken en terug gaat naar Janny en Hans,toch wel heel bijzonder dat soort mensen hoor.

Had net als Gea al je foto's gisteren al gezien en moest nog even wachten op de blog maar die was er vanmorgen dan al.
    Vandaag verder een rustig dagje,straks even auto wassen ,je wilt het niet geloven maar sinds ik deze witte auto hebt was ik hem elke week anders is hij binnen een maand zwart.
    Om 4 uur hebben we een borrel bij onze buurvrouw ben benieuwd of ze nog andere buren heeft uitgenodigd.

Lieve meid geniet van je volgende avontuur en hou ons op de hoogte.
    Hou van je dikke kus mams en doe de groeten aan de dames
  3. Victor:
    10 januari 2016
    Tussen het leren door lees je het zo weg hoor ;)