koude handen.

27 januari 2016 - Canberra, Australië

De afgelopen 1,5 week was zoals jullie weken al maanden gaan. Normaal. Je word wakker, werkt en gaat slapen. Het voelde goed om weer terug te zijn bij Balsamic. Afgelopen vrijdag moest Eef ook een paar uurtjes werken, Jop kwam mee en na 't werk zijn we met zn 3e wat wezen drinken in de city. De rest van m'n werkdagen heb ik vrij weinig extra dingen gedaan. Wat dingen geregeld voor mn vervolg reis. Maar dat is het wel zo'n beetje.

26/01/2016:
Gooooodmorning. Om de één of andere reden heb ik echt heerlijk geslapen vanacht. M'n wekker stond rond 9 uur vanochtend. Laatste spullen ingepakt, gedoucht, afscheid genomen van Janny. En op naar de city met backpack & al. Daar zou ik Eef en Jop meeten. Ik heb mn backpack gedumpt in hun hostel. Of nouja hostel.... Hun kamer lijkt meer op een hotel.

Na wat rond gehang in hun kamer zijn we naar onze oude vertrouwde stekkie gegaan aan het rivier. We zitten hier eigenlijk altijd. We hebben wat geluncht en wat gedronken. Het is Australia dat, een soort koningsdag. Alleen het grote verschil is dat niet iedereen bezopen op straat loopt. Na de lunch hebben Eef en ik een ijsje gescoord en zijn wat wat gaan lopen door de stad. We besloten om naar ST. Kilda te gaan maar halverwege onze tram tocht besloten we toch uit te stappen om een kijkje te nemen op een klein festivalletje met allemaal oude auto's. Vervolgens hebben we een cerremonie meegemaakt niet veel verder bij een tempel. Na de ceremonie zijn we terug gelopen richting SouthBank om op een groot scherm naar Australian open te kijken. Big tennis happening in Melbourne op het moment namelijk. Het blijft leuk om iedereen Heiniken te zien drinken op zo'n dag als vandaag. Na een aantal wedstrijden te hebben gezien zijn we terug gelopen naar hun hostel. Hebben we ontzettend luxe en romatisch gedinerd met zn 3e bij Domino's met een pizza voor $5 en daarna hebben Jop en Eef me gedropt bij Southren Cross Station. Daar zou mijn bus om 10 pm vertrekken. Eef zie ik de eerst volgende keer in Nieuw-Zeeland en Jop zie ik de eerst volgende keer in Nederland. Gek.. Zo voelt dat helemaal niet.

Ondertussen ben ik alweer een paar uur verder en een koud lichaam rijker. De bus heeft airco altijd om -100 staan. Ik vergeet dit een soort van altijd. Halverwege heb ik mn shortje dus maar opgeruild voor een lange broek en mn donsjasje over mn vest heen getrokken maar zelfs dan.... Brrrrr koude handen en tenen. Momenteel ben ik in Canberra en ik vertrek zo over 5 minutjes naar Sydney centraal. Het is nu 06:24 AM ik zal om 10 AM in Sydney aankomen. Dan moet ik opzoek naar de trein die mij naar de airport zal brengen aangezien ik daar mn familie weer ontmoet. Zij komen vanuit Byron Bay. Ik heb net nog even met mijn buschauffeur gecheckt of hij écht niet naar dom airport gaat, maar helaas. Not verry populair he said. Dus er gaat maar 1 bus per dag daar heen, en daar zit ik nou ffe net niet in. Maar no worries, ik kom er wel. Zal zo wel even uitzoeken hoe. Ik krijg nu een nieuwe buschauffeur. Ik hoop dat hij de temperatuur zo rond de 20 graden laat ipv -100. Deze bus is iig al een stuk beter hij is minder druk, dus de stoel naast mij is vij, lekker veel beenruimte en ik zit op een plek waar de telefoon oplader het wel doet. Nu eens kijken of ik nog een klein beetje kan tukken, maar grote kans van niet.
Cheers X

1. Zus:
    26 januari 2016
    Kort maar krachtig! Have functie in nieuw Zeeland!!! Xx
  2. Mams:
    27 januari 2016
    Gisteravond al je blog gelezen maar reageer nu ik op het werk ben,ach is toch rustig vandaag.
    Vanochtend al even geappt dus weet dat je weer even bij de meiden bent, Leonie is vandaag jarig had haar ook al even een berichtje gestuurd maar zag dat ze a een paar dagen niet op haar telefoon had gekeken.

succes met je vlucht naar Nieuw Zeeland maar je bent nu een echte reiziger geworden dus dat komt vast wel goed.

Wij gaan 17 juni een weekendje weg dus dan weet je al vast dat je dan het huis voor je alleen hebt.

Ga maar weer aan het werk,fijne dag nog met de meiden en veel plezier in Nieuw Zeeland,doe voorzichtig xxxx