SYD 2 AUCK

31 januari 2016 - Auckland, Nieuw-Zeeland

27/01/16
Na mijn iets wat koude bus reis ben ik aangekomen op Sydney centraal. Hier heb ik de trein gepakt naar Domestic airport en na een kleine 20 minuten te hebben gewacht zag ik ze weer, de super lieve dames. Die ondertussen een aardig kleurtje hadden gekregen. We liepen met zn 4e naar de auto toe propte mijn tas tussen mij en Lil in en stapte in. Het voelde alsof het nooit anders was geweest. Op naar de Blue Mountains, al zingend gingen we onderweg. Het was namelijk Lilly's verjaardag dus zo nu en dan zongen wij in koor: er is er 1 jarig hoera hoera dat kun je wel zien dat is zij, al wijzend naar Lil. Eenmaal aangekomen bij de Blue zijn we wezen lunchen, super lekkere koffie en een heerlijk broodje! Mmmm smullen! Na de lunch zijn we naar 't info centrum gegaan voor wat informatie over de blue en camping plekken. We besloten onder 't genot van een ijsje (zo'n leuk ijsje van vroeger met een kouwgumballeneus) dat we eerst richtig de watervallen zouden rijden en dan wel verder zouden kijken.

Na een hele toffe wandeling tussen de bergen, rotsen en watervallen van een uurtje hadden we toch maar besloten een motel te zoeken voor die avond. Het was namelijk nogal pis weer. Mevrouw Minnema de Booking.com koningin had binnen de kortste keren een goeie deal gevonden dus wij reden naar plaats van bestemming een een jawel!! Een Nederlandse radio zender. Met berenbotje op kwamen we vrolijk aan bij Echo Point Motel. We waren ingechecht en gingen beide naar onze kamer. Ik nam een snelle douche aangezien ik dat al zo'n 24 uur niet had gedaan. Lil ging wat rond  neuzen op mijn Ipad aangezien ze niets kon de afgelopen dagen. Haar telefoon was kwijt, verloren of gesloten. Shit zeg!!! Nadat we allemaal fris en fruitig waren was het tijd voor een bday diner. Een bday diner vollop ballonnen, kaarsjes, kadotjes en lekker eten. Na het diner zijn we terug gekeerd naar het hostel. Heb ik nog even met Eef gebelt en zijn we daarna lekker gaan slapen.

28/01/16

Het leuke en handige aan dit motel is dat je elkaar via de telefoon op de kamer kunt bellen dus we kregen een belletje zo rond kwart voor 9 of we zin hadden in een ontbijtje in de zon. Ja hoor! Lekker! We liepen naar de kamer van top team en voor de deur van hun kamer hebben we heerlijk ontbeten. tijdens het ontbijt hebben we nog even met papa geskyped en nog een keer voor Lil gezongen in NL was ze namelijk nog jarig op dat moment. Na 't ontbijt zijn we naar de lookout (zo'n 10 min lopen) van de 3 sisters gegaan. Voor de geschiedenis les waarom ze zo zijn moeten jullie bij Mariska wezen. Ik ken het verhaal nu ook. Maar zij is de gene van de wijze lessen. Na een aantal foto's te hebben geschoten, met selfie stik en al. Zijn we een klein tochtje van 20 min gaan lopen naar de kabelbaans. Hier hebben we een aantal verschillende van genomen en nog in een mega stijle trein gezeten (filmpjes en foto's beschikbaar op de plek waar jullie ze altijd kunnen vinden). Wandeltochtje van 20 min terug gelopen naar de lookout daarna terug gewandelt naar 't motel waar de auto stond en op naar Sydney!

Na een klein stukje verkeerd te hebben gereden kwamen we uiteindelijk bij ons appartement aan. En dames! Nogmaals bedankt voor de uitnodiging want WAUW! Wat een ervaring zeg! We zaten op de 65ste verdieping met een extreem geweldig uitzicht diep over de stad heen. Op de 61ste verdieping zat een spa, gym en swimmingpool. Nadat we zo'n klein halfuurtje op de kamer zaten kwam de piccelo onze spullen brengen. Arme jongen, liep de hele tijd te slepen met onze spullen. En tante Martine maar zeggen: ehm ja die groene.... Die moet daar. En eheemm... Ja laat die maar hier staan! Ik vond 't maar sneu.. Maar goed dat is zn werk. Ze drukte hem $3 dollar fooi in zn handen en hij verliet onze kamer. Ik deed er een laatste wasje in en we gingen ons omkleden om te gaan sporten. De 3 M's begonnen in de sportschool en Lilly begon in het zwembad. Even later meeten we met zn 4e in het zwembad voor de laatste paar baantjes en de laatste chill modes in 't bubbelbad.

Rond 7 uur was het tijd om ons klaar te maken voor onze dessert date bij KOI. Maar voor die date hadden we een springrollen date, het was echter een springrollen date inclusief spin op je bord. Dus dankzij Mariska en de spin hebben we alleen maar voor Martine haar eten betaald. Gelukkig kwam er in dit geval na slecht eten goed eten. Want wauw wat een mooie desserts bij KOI dessert bar zeg! We moesten echter wel voor 6 personen aan toetjes bestellen want anders ging de deal niet door. Nja oké, zoals tante Martine het grapje maakte: ach... We hebben Lil mee dus het komt wel goed. Hebben we uiteindelijk keurig netjes alle desserts gedeelt. Uiteraad even geregeld dat niet alles met choco is aangezien Leonie de enige vrouw is op deze hele aardbol die ik ken die geen chocola lust.

Na heerlijk genoten te hebben was 't tijd om opzoek te gaan naar een kaasje, toastje en een wijntje. Maar helaas... De bottle shops waren allemaal om 10 uur al dicht. Dus het wijntje werd vervangen door een mango ijstheetje. Top team had nog extreem hun best gedaan op een flesje wijn benenden bij de receptie, helaas hadden we nergens meer een verdwaald wijntje liggen. Wel chocolaatjes die ze aan mij hebben geschonken. Ik was weer wat kilo's kwijt maar die kom ik nu weer aan ben ik bang haha.

Na de heerlijke avond met fijn uitzicht en goed gescheldschap was het tijd om in slaap te vallen in een kingsize bed.

29/01/16

Hoe beter kan je wakker worden dan in een heerlijk bed? Met 2 kussens? Wetend dat als je opstaat je binnen 4 etage's lager in de gym kunt staan en daarna lekker een verfrissende duik kunt nemen in een zwembad? Nou ik kan je vertellen... Op die manier wakker worden beviel me prima! De wekker ging, ik stond op en trok mn sportkleding aan. Whop! Hardlopen met die beentjes en een beetje buikspieren er door heen knallen. Na een half uurtje in de sportschool te hebben doorgebracht heb ik nog wat baantjes gezwommen in 't zwembad. Rond 7 uur in de ochtend kwam ik terug op de kamer, verruilde mijn natte bikini voor lingerie en gooide mn bikini in de droger. Ik had ontbijtdienst dus ik ging de hoek om op naar Coles voor wat broodjes, een sapje en beleg. Op te terug weg naar Meriton heb ik mezelf getrakteerd op een latte, waar ik zelfs een koekje bij kreeg. Dit is nogal uitzonderlijk, je krijgt nooit een koekje bij je koffie in een restaurant laat staan bij je take away latte.

Ik dekte de tafel bij het raam en riep de dames voor 't ontbijt. Na een lekker maar redelijk vlug ontbijt hebben we onze laatste spullen ingepakt en om rond kwart voor 10 checkte we uit. M&M duo ging last shoppings doen, Lil schoot nog wat foto's en ging nog even op souvernierjacht en ik ging naar de bank waar ze met veel pijn, moeite en gedoe een nieuwe bankpas voor me hebben geopend voor in NZ met mn AUD omgezet naar NZD. Fijn ook dat alles de eerste keer goed gaat en de meneer van de bank ook daadwerkelijk naar je luisterd #not. Vervolgens kom je bij bank nummero 2 en daar kijkt mevrouw om de minuut op dr horloge. Laten we het er maar bij houden dat beide personen met 't verkeerde been uit bed zijn gestapt of misschien zijn het sinds gisternacht exen van elkaar en hebben ze liefdesverdriet, alles is mogelijk. Maar goed, na heel wat gezeik en gedoe hoop ik maar op 't beste in NZ. Ik dronk mijn irritatie momentje over de service weg met een Mango Magtic Boost en wachte in de lobby van Meriton op de dames. We hadden afgesproken om om kwart voor 11 naar de airport te rijden.

Eenmaal aangekomen op de airport zijn we opgesplit. Eerst hebben we even gecheckt bij de info mevrouw of we elkaar daarna weer zouden treffen, en ja. Alle gates gaan vanaf de zelfde grond. Goed nieuws dus. Na een hele tijd wachten kon ik eindelijk inchecken en konden we met zn 4e door de duane. Daar werd mijn tas er nog uitgepikt aangezien er nog een tegrote zonnebrand inzat en een flesje water. Die 2 verdwenen dus helaas in de prullenbak. Ik was al helemaal vergeten dat die er inzaten oeps..

We hebben onze laatste koffies samen gedronken en rond half 3 konden de dames de gate door. Nu was het mijn beurt om hun uit te zwaaien ipv andersom. De tranen hebben we dit keer achterwege gelaten al kreeg ik wel een klein brokje in mn keel toen ik me omdraaide nadat ik ze niet meer zag. Maar toen dacht ik ach mens, je ziet ze over 3 maand en je gaat nog de tijd van je leven krijgen. De brok veranderde dus al gauw in een glimlach denkent aan alle leuke herinneringen. Want man o man! Wat bijzonder dat ze langs zijn gekomen en dat ik dit met ze heb kunnnen delen. Het voelt niet alsof ze nu weer ver weg zijn en het voelt ook gek dat ze hier helemaal naar toe zijn gekomen. Raar en moeilijk te beschrijven. Maar 1 ding is zeker: het was SUPER. Ik vind het super gaaf dat ze Balsamic hebben gezien en een aantal hostels waar ik ben verbleven. Zij zullen de enige zijn, op Jop na die een echt beeld kunnen vormen bij onze verhalen. Jop is trouwens ook weer veilig thuis, hun afscheid was iets heftiger als die van mij. Maar 't komt wel goed met die 2, over 3 maandjes kunnen ze elkaar weer fijn vasthouden en tot die tijd zal ik goed op Eef passen en Eef op mij, tenminste... Ga dr vanuit dat ze dat doet.

Op 't vliegveld heb ik trouwens besloten dat ik ook bij Iris ga slapen, kennis van de moeder van Eef. Ik had al een hostel geboekt eigenlijk maar die kon ik door 30 NZD te betalen alsnog af zeggen. Bij Iris mogen we gratis verblijven. Super lief, veelste gek en mega gastvriendelijk!

Mijn vliegtuig had wat vetraging dus ik kon een half uurtje later dan gepland pas boarden. En wow! Wat een goed vliegtuig. De veiligheidsuitleg vooraf werd gegeven doormiddel van een film door surfers. Gaaf! Air New Zealand kan ik zeker aanbevelen. Na een super fijne vlucht van een kleine 3 uur landen ik om 09:08 pm in Auckland. Het is hier 2 uur later als in Aus en 12 uur later als in NL.

Ik liep 't vliegtuig uit, ging even plassen en haalde mn tas op. Ik stond nog geen 2 min buiten en ik zag Eef en Iris al aankomen lopen. Iris is Nederlands en heeft vroeger voor de ouders van Eef gewerkt. Haar vriend is niet NL maar kan ons verstaan en weet zich redelijk te redden, ik werd door hem begroet op zn Hollands met 3 kussen. Haar dochters van 7 & 8 zijn 2 talig opgevoed, heel knap vind ik dat. We hebben wat gedronken en gepraat toen eenmaal thuis waren. Ze hadden ook nog een vriend over de vloer voor een drankje, gezellig eerste avondje! Rond 1 uur lagen Eef en ik weer vertrouwd naast elkaar.

30/01/16
Toen in vandaag op mn telefoon zag dat het al 30 januari is schreeuwde ik tegen Eef: 30 JANUARI??!!! NU AL!?!!!! Jeetje wat vliegt de tijd.

Vandaag zijn Eef en ik naar de city geweest om te meeten met Ilse, een Nederlands meisje die we in de 1e week in Sydney hebben ontmoet. Het voelt alsof we haar 1 week geleden zagen maar dat is nu al 5 maand geleden. Leuk om haar weer te zien! Ze had een Engels meisje mee genomen, zij was vandaag net geland in Auckland. Leuk meisje! Met zn 4tjes hebben we eerst wat gedronken aan de haven en daarna hebben we een beetje door de stad geslenterd.

Rond 4 uur hebben Eef en ik een subwaytje gehaald en zijn we terug gegaan richting het huis van Iris. We hebben een duik genomen met de familie en wat vrienden van hun in het school zwembad. Bijna iedere school hier heeft een school zwembad en als de badmeester in 't weekend is kan je er een duik nemen. Heerlijk verfrissend! Want het was nogal een warme dag geweest. Eenmaal terug van 't zwemmen heb ik wat gedoe gehad met mn nieuwe simkaart, de serive lag er uit maar het is nu gelukt! NZse simkaart, op app heb ik nog mn aussie nummer maar als jullie me willen smsen heb ik een nu nummer. Een leven zonder internet als reiziger is heel irritant, je kan de weg niet opzoeken en je kunt niet met thuis appen. Nu kan dat weer, heel relaxed.

We hebben vanavond met de familie gegeten en met hun vrienden met kinderen. Hele aardige mensen allemaal. Er stonden rice rolls op 't menu, dunne blaadjes die zacht worden als je ze 30 sec in kokend water legt. Ik heb zoiets geproeft van tante Martine maar wist niet dat ze zo snel klaar waren. Na die 30 sec leg je ze op je bord en vul je ze met wat je lekker vind. Je rolt ze op en vervolgens lijkt het net alsof je een condoom met eten hebt gevult, alleen smaken deze een stukkie beter. Als toetje hadden we kersen en watermeloen. Zoals je hoort... Hebben we niets te klagen met deze lieve gastvriendelijke familie :)

Eef en ik liggen nu ontzettend gezellig in bed. Beide op onze telefoon. Eef lekker aan 't appen etc en ik druk met bloggen. Voor morgen is 't plan om samen met Ilse een auto te huren en wat rond NZ te scheuren voor 2/3 daagjes om wat mooie natuur gebieden en mooie stranden te bewonderen. Oftwel: keihard te chillen. Ik houd jullie op de hoogte!

Cheers, have a good one. Kusjes xxx

1. Mams:
    31 januari 2016
    Dat was een heel verhaal.
    Gisteren ook een app vaa Martine gehad dat het hun ook heel goed bevallen was met jou te reizen , hun zijn weer veilig thuis en mogen weer werken.
    Jij mag je avontuur nu verder beleven in Nieuw Zeeland met Evelien, komt vast allemaal weer goed.

Wij gisteravond bij Kromhout gegeten Raf had geen zin om te koken .
    Was erg lekker en Merel was ook aan het werk leuk om haar ook weer even te zien.
    Vadaag komen Gea,Antonio en Levi hier een dag en een nacht.
    Morgen met Lysbeth ons dagje shoppen en dan zijn mijn vrije dagen alweer voorbij.

Geniet ervan en tot op de app xxx