Mini roadtrip

2 februari 2016 - Auckland, Nieuw-Zeeland

31/01/2016
Eef en ik pakte de bus naar de city van Auckland. Daar zat Ilse op ons te wachten, zij had ondertussen ons autotje al gehuurd. Top! Eenmaal met zn 3e er toch maar voor gekozen om er ook een navigatie bij te huren. Rond 11 uur zaten we in de auto. Hop gas dr op! Onze eerste bestemming was een zwart strand. Jeetje wat biizonder! Niemand die ik het vertel geloofd me. Maar jongens... Kom het maar eens voelen. Auw... De blaren zaten me overal. Ik had sneakers aan maar die moesten even uit omdat ik door een stukje water heen moest. Daarna was mevrouw eigenwijs en ging rennend over 't zwarte zand heen dat voelde als 100 graden. Af en toe je voeten even ingraven en weer door! En uiteindelijk lekker de zee in.
Jeetje zeg wat is Nieuw-Zeeland mooi! We zijn op deze dag op een aantal lookouts gestopt en bij een aantal watervallen. Ik baalde stiekem wel een klein beetje dat ik zelf niet mocht rijden.. Nog een paar maandjes dan kan het weer in Holland! En wie weet kom ik hier nog een keertje terug en kan ik ook eens een keer links rijden. De roadtrip met de chickies was heerlijk. Mooie dingen gezien en heerlijk genoten. Er werd stiekem gerookt in de auto, het stond nergens aangegeven en ze hadden het Ilse ook niet gezegt. Ik zei nog.. Wss mag het vast niet. Nieuw-Zeelanders zijn namelijk niet zulke rokers. Je ziet hier echt nergens peuken op de grond liggen. Mja eigenwijs zijn koste uiteindelijk $50 boete hoorde Ilse later toen ze de auto terug bracht. En over roken gesproken. Nou jeetje zeg, ik ga hier echt niet roken!!!! Je betaald $1 per sigaret dat is toch gwn bizar. Ilse had een pakje gehaald van 40 sigaretten oftewel $40 en eef een pakje van 26 oftewel $26. Eef is blij dat ze er maar een maandje is en Ilse blijft een jaar in NZ dus die is vanplan na dit pakje om te stoppen. Nou koek koek bekijk het maar, ik ga hier echt geen sigaretten kopen!

Tijdens de lunch hebben we besloten om een hostel te boeken voor die nacht in Rotorua. Na een beetje rond snuffelen en surfen op het internet via booking en hostelworld had ik iets gevonden: Funky green house. En wauwie! Wat een super leuk hostel zeg toen we daar aankwamen. Het heeft een klein schattige tuintje en de keuken is de meest schone keuken die ik ooit in een hostel ben tegen gekomen! Ze hadden zelfs thee potjes en schattige thee kopjes met schoteltje. Je kon een biertje uit de koelkast halen als je $2 in het spaarpotje stopte. Dit zou in NL nooit werken, iedereen zou er zwaar van gaan profiteren en aan het eind van de avond zou al het bier op zijn en de spaarpot nog steeds leeg. Maar hier werkte het blijkbaar. Het zelfde gelde voor de eiren, 40 cent per ei. Super leuk bedacht! We kregen zelfs een rondleiding door het hostel. Dit heb ik nog NOOIT gehad! Na de rondleidingen gingen we op onze kamer chillen. 3 persoonskamer, ideaal! En huh... Staat daar opeens Rynate in onze deuropening!!! HUH?!?! Hoe kan dat nou! Eef en ik hebben haar ongeveer 4,5 maand terug leren kennen in Noosa op bush camp. Toen was zij nog samen met Dominque maar zij is nu al terug in NL ondertussen. Wat grappig zeg! Om haar hier te zien. We wisten wel dat ze nu in NZ zat, maar om haar dan ook echt tegen te komen zonder het af te spreken?! Echt TE te toevallig!

Nadat we een beetje hadden bijgekletst met Rynate zijn Eefje en ik boodschappen gaan doen. 'T was ondertussen al zo rond 7 uur in de avond dus onze buikjes begonnen te knorren. Ilse bleef in het hostel om wat foto's te uploaden. Eef was een kleine schijtluis zo in 't donker 's avonds aan de linker kant. But we did it! De warps, kip, kaas uit gouda kommer, mais en tomaat was in the pocket voor 't avond eten. De broodjes voor die dag erna hadden we al eerder gescoord. Eef en ik gingen koken. Al het afval in 't hostel werd gescheiden. Achteraf hoorde we dat 't werd gedaan omdat de eigennaar een tijdje in NL heeft gewoond. Hij zei dat hij het wou doorzetten in NZ. Wij Nederlanders scheiden namelijk best veel afval vergeleken hier. Na de lekkere wraps is Ilse al gauw naar bed gegaan. Eef en ik heben gezellig samen met Rynate thee geleut. En zijn rond 1 uur naar bed gegaan.

01/02/2016
De wekker ging lekker vroeg, ik had namelijk een skype date met mama, Gea, Levi en Raf. Ze waren allemaal samen dus dat was easy. Ze gingen lekker Marmaris eten dus ik ben nu op de hoogte van de nieuwe menu kaart. Na de korte skype sessie ben ik gaan douchen en de andere chickies ook. Ontbijtje gegeten en gaan met die banaan! Ohja.. Er werkte trouwens een Nederlandse vrouw voor 3 maand in ons hostel. Ze woont al 10 jaar in Australië maar ze wou even wat anders. Dus kwam ze naar NZ om 3 maand in een hostel te werken. Gaaf om te horen.

Maaar okeeee.. We gingen dus weer op pad, met regen dit keer. In NZ kan je op 1 dag alle 4 de seizoenen voelen. Erg appart. Ondanks de regen was het nog niet koud. Onze eerste stop was Waimangu. Hier zijn we naar allemaal vulkanische dingen weze kijken. Heel tof om te zien! Hierna zijn we naar een plekje gereden om wat te lunchen. Ik had geen trek dus ging alleen voor een smoothie. Na de lunch zijn we door gereden naar Taupo, in Taupo zijn we naar een National spa park geweest. Je zit in een meer, van de ene kant voel je koude stroming van 't meer en van de andere kant van een mini waterval voel je een hele hete stroming. Het was een heel fijn appart gevoel. Hoe dichter je bij de waterval kwam hoe heter het werd. Voor ons was het echt te heet maar voor een echte NZdr was het prima te doen. Eef had er al snel genoeg van gehad, dus die ging lekker zonnen in dr uppie. Ilse en ik bleven lekker chillen en ontmoette allemaal leuke nieuwe mensen. Een jongens groep uit Zwitserland en een Nederlander, hem hebben we even een lift gegeven toen we weg gingen. Ideaal zo'n autotje! Toen was het tijd om terug naar Auckland te rijden. Onderweg nog even gestopt voor een snelle hap en gaan met die banaan! Afgelopen dagen hebben we zeker tegen de duizend km gereden. Klinkt misschien veel, maar je raakt er aangewend in zulke grote landen. Het voelde totaal niet alsof we zoveel uur in de auto hebben doorgebracht. Rond 1 uur waren Eef en ik terug. Ilse nam de auto mee de stad terug in, zij slaapt namelijk in een hostel.

02/01/2016
Goeiemogge! Pffff beetje moe waren we wel zeg. Lekker rustig aangedaan. Ik voelde me niet echt geweldig toen ik wakker werd, beetje ziekjes. Rond 1 uur gingen we toch maar richting de stad want we wouden graag kijken over een iets beschikbaar was om naar de filmset van de Hobbit te gaan. Met pijn en moeite ben in de bus ingeklomen en heb de hele bus reis mn oogjes dicht gehad. Ik voelde me echt beroerd. Gelukkig eenmaal in de stad voelde ik me al weer wat beter. Eef kocht lief een flesje water voor me en daarna heb ik nog een stukje fruit voor ons beide gehaald. Ik kon er wel weer tegen aan.

Eenmaal bij het visitor centrum een beetje geinformeerd. Meneer wou ons eerst een tour aansmeren van $300 haha ja doei! Ik had al een beeje rondgeneust op de site en wist dat het goedkoper kon. Ook had Eef gevraagt wat Rynate er voor had betaald. Dus ik zei tegen die beste vent dat het vast ook goedkoper kon. En ja hoor uiteindelijk hebben we er $129 voor moeten betalen. Morgen worden we om 8 am opgehaald bij de sky tower in de city. We hebben alvast even gecheckt waar die zit zodat we morgen niet meer hoeven te zoeken.

Na dit allemaal gedaan te hebben zijn we terug gegaan richting huis. Wij hadden beloofd om te koken vanavond. En wat staat er dan op het menu? Ja rijst inderdaad. We hebben een rijst gemaakt met curry met heel veel groente, waaronder wat groente uit de tuin van Iris en Phillip. Na het eten hebben eef en ik met de 2 meisjes gebasketbalt en gevoetbalt. Super lieve meisjes zijn het. De 1 is 7 en de ander 8. Nadat we wat foto's van hun bezoek aan Brummen hebben bekeken zijn de meisjes lekker op bed gegaan en Eef en ik gaan douchen. Nu liggen we in bed en moeten we zo maar gaan slapen aangezien de wekker morgen lekker vroeg zal gaan. Ik zal de alle foto's zo snel mogelijk posten maar nu is het beter dat ik lekker ga slapen.

Tot blogs! Kusje

1. Mams:
    2 februari 2016
    Mooi dat jullie het daar ook naar de zin hebben,ook wel weer leuk een hostel kom je weer andere mensen tegen.
    Het skypen was erg kort maar ja we moesten eten en je weet ik hou niet van koud eten maar de volgende keer oen we het wat langer.
    Was erg gezellig met Gea,Antonio en Levi natuurlijk ach over 2 weken komen ze weer voor 3 dagen.
    Gisteren met Lysbeth te winkelen geweest was erg gezellig lunch bij Bryons gedaan was weer lekker.
    Ben nu op het werk en moet van Debbie weer aan het werk dus dat moet dan maar.....Geintje.

Nauw geniet maar lekker daar in Nieuw Zeeland
    xxxx mams
  2. Beppe en pake,:
    2 februari 2016
    Lieve Marije,
    Je hele blog gelezen samen met beppe. Je schrijft over een mini roadie maar het was wel een maxi verhaal. Daar waren wij wel even mee onder de pannen. Verder super leuk, dat je daar ook weer Nederlanders treft in de persoon van Iris en die Nederlandse jongen bij die groep Zwitsers. Je ziet maar weer: twee mini landjes maar de Nederlanders en Zwitsers zwerven over de hele wereld. We vinden het geweldig dat je zoveel ervaringen opdoet met omstandigheden die beter zijn dan in Nederland maar ook dingen die in Nederland beter zijn dan in de rest van de wereld. Zo leer veel dingen relativeren. Wat een gefilosofeer hè.
    Marije geniet maar fijn verder en wij zien weer uit naar je volgende blog. Wij hopen dat je veel geniet maar voor ons mogen de dagen tot je terugkomst wel wat vlugger voorbij gaan.
    Groetjes van ons beidjes met een knuffel in gedachten erbij.
    doeiiixxxx
  3. Mams:
    3 februari 2016
    Snel even je foto,s gezien leuk hoor nu weer snel aan het werk xxxx