Sydney here I come!!!

30 december 2015 - Melbourne, Australië

Woensdag 30 december

Gisteren avond ben ik nog even de stad in geweest voor een avond snackie ik had namelijk niet gegeten en daar kreeg ik rond half 10 best spijt van. Eenmaal terug in 't hostel wat gekletst met mn Nederlandse roomies en uiteindelijk rond 12 uur gaan slapen. De nacht was oké tot een uurtje of 3/4 toen we opeens een nieuwe roomie kregen. Meneer snurkte nogal. Ik was even vergeten dat de meeste mannen snurken.

Vanochtend ging mn wekker rond 8 uur. Om half 9 ben ik dr uit gegaan. Onderweg naar de kitchen kwam ik een jongen tegen die ook opzoek was naar 't onbijt. We hebben samen ontbeten en zijn daarna weer allebei onze weg gegaan. Je bent eigenlijk nooit écht alleen in een hostel. Er zijn echt mega veel mensen om je heen. Na mn ontbijtje heb ik me klaargemaakt voor de dag. Tas weer opnieuw ingepakt. Mn roomie een happy bday gewenst en ben ik dr vandoor gegaan. Rond kwart voor 10 was ik uitgecheckt en kon mn dag beginnen! Eef zit ondertussen alweer in de bus, vroege vogel zat de vanochtend om 8 uur al in samen met Joppe.

Ik heb vanochtend wat rond gelopen door de stad. Wat dingen op de post gedaan. Echt nog geen tijd voor gehad de afgelopen weken. Eerst heb ik wat door de stad rond gelopen. Werd nog aan gesproken door een man. Hij zei: Hi you're so beautifull. Ah oké fijn thanks... Do you have a man? Uhh... Yeah back home? Geintje natuurlijk, maar dat hoeft hij niet te weten :)

Na mn stadswandeling was het tijd voor een rivier wandeling. Heb er denk ik al zo'n dikke 5 km opzitten. Mag ook wel weer. Het is weer tijd om te sporten! Toen we de east coast deden gingen we regelmatig sporten maar daar is de afgelopen 2 maand in Melbourne niet zoveel van terecht gekomen. Afgelopen maanden nauwelijks tot niet gedronken en rook nog minder dan thuis. Dus nog een beetje sport dr bij en ik word nog eens sportief joh! Alhoewel.. Eerst oud en nieuw. Daar mag ik mezelf nog even flink misdragen.

Na mn wandeling langs de rivier ben ik een koffietje met mezelf gaan drinken bij een Beer garden langs de rivier. Boekkie gelezen op mn ipad en eindelijk nieuws ontvangen vanuit Sydney. Mariska, Martine en Leonie zijn geland!! De eerste zonnige selfies heb ik al mogen ontvangen. Maar ik geloof er nog steeds geen bal van. Net zoals alle selfies van Joppe en Eef, voor mijn gevoel is Eef weer terug naar NL ipv Joppe hier. Maar morgen mag ik 't met mn eigen ogen gaan bewonderen. Dan zie ik iedereen weer. Raar maar waar.

Het is nu 2 uur en ben weer terug in mn hostel. Ik heb uitgevonden dat ik ook met de tram naar het station toe kan. Dus dat scheelt me weer een half uur slepen met mn backpack in 36 graden. Het is ook nog eens een Free tram zone. Ideaal!! Als je het mij vraagt. Snackjes voor tijdens mn bus reis zijn ook al binnen: zakje snoep, halve muffin en een banaan. Dus nu is het wachten geblazen.

Even alles weer tot aan de 100% opladen. Aangezien ik 2 maand geleden een beetje in paniek was om mn geld heb ik een goedkopere bus gekozen. Kan daar niks opladen en heb geen wifi. Het scheelde me zo'n $30 nja... Nu denk ik had ik maar gwn de Greyhound genomen. Mja zolang mn Firefly bussie mij naar Sydney brengt zal ik er niet tevel over klagen.

Het is ondertussen half 4. En pfff wat haat ik wachten!!!! Ik ga zo dus maar gewoon alvast die kant op. Heb ik iniedergeval voldoende tijd om te zoeken waar ik moet zijn. De bus vertrekt vanaf Sountren Cross Station. Dit betekent dat ik zo eerst de tram neem naar Flindersteet daar de metro neem en dan mn benenwagen gebruik om er te lopen en mn mond om te weg te vragen. Laat het aub gauw 7 uur zijn en laat alles goed gaan met mn bus.... Als alles goed gaat kom ik morgenochtend om 7 uur in de ochtend aan op Sydney central station. Hopelijk heb ik tegen die tijd al een berichtje ontvangen van 1 van de dames zodat ik weet welke bus ik moet nemen naar hun appartement. Fingers crossed dat er nog geld op mn opal card staat anders moet ik eerst nog langs een 7Eleven.

Het plan is om morgen vroeg eerst even gezellig met de dames te gaan ontbijten en een douche te nemen. En dan al vroeg naar de stad te gaan aangezien men zo'n 1 miljoen mensen verwacht in Sydney morgen. Gekke huuuuussssss. Eenmaal in de stad ga opzoek naar Eef en Jop. Het word heeel raar om 10 uur eerder 't nieuwe jaar in te gaan dan alle dutchies back home. Voor mijn gevoel gaan we 't nieuwe jaar nog helemaal niet in....

Kus

1. Zus:
    30 december 2015
    Have functie schat! Nog even wachten en dan kun je de bus in. Ik mag zo weer werken, vanmiddag met Levi naar de intertoys waar hij zn kerst geld mag uitgeven.

Xxx
  2. Rynate:
    Hey marije,
    Het is idd raar dat jullie eerder oud en nieuw vieren dan wij. .. maar je viert het wel op een hele bijzondere plek dit jaar!!! Wat en belevenis. Hoop dat je een goede bus reis hebt gehad naar Sydney en dat je de meiden kan vinden. Maar dat gaat je zeker lukken..
    Ik heb net 5 dgn gewerkt en geniet nu lekker van vrije dgn. Hoef pas 4 januari weer te werken. Wat een heerlijk vooruitzicht.
    Net de kerstboom opgeruimd was het al weer zat haha.
    En met oud en nieuw zit ik met mijn nieuwe chick in Eindhoven.... helemaal leuk veel zin in. Slapen lekker in hotel dus dat wordt een top oud en nieuw!!!!!
    Maar verdere details zal ik hier niet schrijven haha.
    Ik ben heel benieuwd naar je nieuwe blog, lees ze met altijd veel plezier. En wat ben je toch een stoer wijf dat je dit gewoon doet!!
    Super trots ben ik op je.

Geniet van de oud en nieuw viering en maak er een gezellig tijd van met de meiden. Maar dat gaat vast lukken!
    Knuffel vanuit ermelo kus
  3. Mams:
    30 december 2015
    Nauw ondertussen weet ik dat je veilig in Sydney bent dus die stap is ook weer gelukt.
    Vandaag dru dagje gehad morgen nog 1 te gaan hebben we dat ook weer gehad.
    Nu gtst kijken en zo nog even je andere blog lezen.

Tot horens via whats app
    Xxxxx