Nieuwe start

29 december 2015 - Melbourne, Australië

"Dinsdag 29 december" op deze datum zitten er 4 hele lieve mensen ergens hoog boven in de lucht richting Australië om eef en mij te komen opzoeken. Joppe land bijna in Melbourne en Martine, Mariska en Leonie zijn ook niet heel ver meer van mij vandaan. Zij landen morgen vroeg in Sydney. Spannend spannend spannend!! En oh zo onwerkelijk!!!

Vanochtend was het eigenlijk de bedoeling om een beetje uit te slapen. Maar dat is helemaal mislukt. Rond half 8 werd ik al wakker. Ffe rustig wakker geworden en ben er rond half 9 uitgegaan voor mn ontbijt. Eef was al weer de deur uit om te werken. Na mn ontbijt heb ik de kamer een beetje opgeruimd en heb ik mn laatste spulletjes gepakt. Rond half 10 was 't tijd om afscheid te nemen van Janny. Janny en Simon gingen namelijk weg om naar de film te gaan met Linda en de kinderen. Ik bleef dus samen met Jake achter. Hans die had schilderles ofzo.

Nadat ik al mn eigen spulletjes had ingepakt heb ik een tasje voor Eef klaar gelegt met alle spulletjes die ze was vergeten mee te nemen. Nog een klein bakje ijs naar binnen gewerkt (toen kon het nog, zo even in de koelkast/ijskast kijken wat je wilt) en daarna was het dan toch echt tijd om mn mega zware backpack op mn rug te gooien en naar de bus te lopen. Bus gepakt naar Glen Waverly station, metro gepakt naar Flinderstreet, benenwagen gepakt naar mn hostel, mini pauze gehad bij de H&M om buiten met wat live muziek om me heen even bij te komen van het gewicht van mn backpack. Ja ik heb te veel gekocht, en ja ik heb al wat oude kleren weg gedaan en nee ik ben dit niet meer gewend. Fissa.

Iets voor 2e kwam ik aan bij mn Hostel. Ik had al gelijk aanspraak alleen was de man in kwestie eerder irritant/eng dan leuk. Toen het 2 uur was kon ik inchecken. Mn kamer is best oké. 2 Nederlandse meisjes die ik nog maar 2 min heb gesproken. Ze zijn vriendinnen. En een stel uit Sydney die hier zijn gekomen voor kerst en oud en nieuw aangezien er wat vrienden van hun hier wonen. Het bed ligt lekker en mn kussen is van goeie dikte. Nadat ik mn backpack weer heb kunnen dumpen ben ik de stad ingegaan. Heb wat rond gelopen langs de rivier totdat Eef aankwam op Flinderstreet. Ik had alvast even voor haar uitgevonden waar dr hostel was aangezien ze niet heel veel tijd had om alles uit te zoeken etc. En ja hoor, daar kwam ze aanlopen mijn vriendinnetje! Ik kan het allemaal heus wel alleen. Ik heb het hostel gevonden, heb in mn eentje ingecheckt etc. Maar het is toch allemaal veel leuker met zn 2e. We zijn eerst samen naar eef dr hostel gegaan om alvast in te checken. Leuke mini privé kamer is het. Na 't inchecken hebben we samen even een $2 pizza slide gehaald bij onze favo goedkope pizza boer hier in de city. Vervolgens zijn we op de foto geweest in een fotohokje als herinnering. En toennn was het tijd voor ons eerste kleine mini afscheid.

Eef ging onderweg naar het vliegveld om Joppe op te halen en ik ging de supermarkt in om even de laatste dingtjes te kopen voor de reis. Nieuwe tandpasta en zonnebrand. Een paar lekker snoepjes gehaald bij de snoep winkel en daana terug gelopen naar mn hostel. Wat een luxe! toen ik thuis kwam was er niemand op de kamer. Na ongeveer een uurtje op bed te hebben gezeten en wat met kier, keel en eef te hebben gekletst ben ik maar gaan douchen. En tuuuulkkk.... Ik paste weer eens niet onder de douche. Hallo hostel leven! Ook had de douche een eigen willetje als het ging om koud/warm dus echt een lekkere douche was het niet. Maar ach.. Ik ben weer schoon. Nu zit ik weer lekker op bed. Zo even wat lezen en proberen vroeg te slapen. Dit is altijd maar de vraag aangezien je niet weet wat je kamergenoten van plan zijn... So let's hope for the best..

Morgen vroeg moet ik voor 10 uur uitchecken. Ik kan gratis ontbijten in 't hostel dus dat scheelt. Ik was namelijk even vergeten hoe duur backpacken wel niet kan zijn. Vandaag alweer zo'n $55 uitgegeven. 25 voor mn hostel, 10 deposit, beetje eten, beetje soft drinks, beetje zonnebrand etc. He le maal geen zin om weer goed op mn geld te letten enz. De afgelopen maanden zijn we zo vaak even lekker ergens koffie wezen drinken, of even lekker ergens wezen lunchen. Maar dat komt allemaal wel weer goed.

Het is nu dus officeel voorbij. Ik moet niet alleen afscheid nemen van Eef maar ook van een stukje privé, goedkoop slapen, free wifi, goedkoop eten, werken, een kledingkast, een douche waar ik onderpas en waarvan ik de warmte goed kan instellen, een koelkast, een 2 persoonsbed, wassen wanneer je wilt zonder dat het je $5 per was beurt kost en vervolgens ook nog eens $5 kost om het te drogen. Het houd vanaf vandaag allemaal op. Het dure leven is weer begonnen maar tegelijkertijd is ook het heerlijke reis leven weer van start gegaan. Het is weer tijd om mooie dingen te gaan bewonderen!!!! Hell yeah!!!! Zin in!!!!!

1. Je auntie:
    29 december 2015
    Vanuit Hongkong een snel berichtje. Wij hebben the peak bekeken en wachten nu totdat we weer de lucht in gaan. Dat is over een uurtje ongeveer. Hoop dat je lekker slaapt en alvast een goede reis naar Sydney.
    Hang on there. We are on our way!

Liefs
  2. Zus:
    29 december 2015
    Haha die spin! Op de muur leek die veul groter, brrr!! De bugspray van Janny werkte in elk geval goed :)

Lieve schatten, jullie kunnen het! Even apart, maar toch snel weer samen!
    Zusje, veel plezier met je tantes en Leonie.

Dikke kus xxx
  3. Mams:
    29 december 2015
    Hoop dat je lekker hebt geslapen in Hostel vannacht.
    Ach even apart van elkaar is ook goed warderen jullie elkaar alleen maar meer,vrienden voor het leven.
    Als je straks wakker bent heb je eerste nacht alleen overleefd en is de tweede alleen maar makkelijker.

Straks met de bus richting Sydney en tasje dumpen en oud en nieuw vieren samen met Joppe en Evelien.
    We spreken elkaar nog wel even ook al ben ik erg druk nog 2 dagen en vieren oud en nieuw ook niet thuis.

Diike kus en knuffel Mams