100 % ontspannen VS. 100 % nerveus

25 april 2016 - Bali, Indonesië

24/04/2016:
Ik val elke avond steeds later en later in slaap. Mijn gedachten zijn compleet ergens anders. Ik heb kriebels door mn hele lijf en ben zo ontzettend onrustig dat het me minimaal 3 uur kost voordat ik eindelijk eens in slaap val. Over 4 dagen stap ik in het vliegtuig naar Singapore, daar heb ik een overstop van zo'n 10 uur. Vervolgens neem ik de volgende ochtend het vliegtuig naar Dubai daar heb ik een korte overstap van 2 á 3 uurtjes en dan ben ik er..... Terug in Amsterdam.

Volgens Eef rol je zo weer in je oude patroon thuis. Bah! Ik word al misselijk bij de gadachten dat ik ook in m'n oude patronen terug val als ik thuis kom. Niet alles mag weer zo zijn zoals het was. Sommige dingen zijn veranderd en moeten zo blijven. Gelukkig ben ik er zelf altijd nog bij dus het is grotendeels aan mezelf of dingen veranderen of niet.

Door mijn korte nachtrust was ik al weer bijna te laat voor het ontbijt. Gelukkig schrok ik toch net optijd wakker om m'n onbijtje te scoren. En hey wie hebben we daar? Een facebook opgroep van Eef. Ik was tijdens mijn ontbijtje dus niet alleen, keel & Eef hielde me gezeldschap. En ik kreeg te horen dat het erg koud is in NL, prachtig vooruitzicht! Ze liepen langs mijn huis maar het was te donker om ook echt daadwerkelijk m'n huis te zien. Eef zag het wel: "oh omg mar!!!!!!! Ik loop nu gewoon weer langs je huis". Als ik Eef moet geloven is het dus heel raar maar toch ook heel gewoon om weer terug te zijn. Als ik alle verhalen zo hoor van haar, is er in haar leven inderdaad weinig veranderd.

Nadat keel&eef hadden opgehangen at ik rustig verder en ging terug naar m'n kamer. En kon het zelfde liedje zoals iedere dag weer beginnen. Als ik iets in de afgelopen weken op Bali heb geleerd is het wel hoe je je moet ontspannen en hoe je moet relaxen. 1 groot chill eiland is dit. Het is oké en ik vermaak me prima. Elke dag gaat eigenlijk als een speer voorbij. Ik vraag me af of de dagen in NL ook zo snel aan mij voorbij zullen gaan.

Na de zoveelste middag aan het zwembad ging ik terug naar m'n kamer en bekeek het resultaat van zonnen in de spiegel. Bruiner kan denk ik niet meer, de voorkant dan tenminste. De achterkant kan nog wel wat bruiner maar op je buik liggen en een boek lezen is nog een hele kunst.  Ik vind mezelf helemaal niet zo belachelijk bruin en ik word dus ook niet meer echt bepaald bruiner. Volgens Kier zal het wel komen omdat ik elke dag tussen de vakantiegangers loop, iedereen heeft hier een lekker kleurtje.

Na een lekkere verfrissende douche ging ik eten. YES eten!!!! Zin in. Aangezien elke dag goed ontbijt sla ik de lunch over, het bespaard me mooi wat geld en echt trek heb ik toch niet. Ik ga dus gewoon wat vroeger avondeten. Ik bestelde Nacho's en wauwie wat een goeie! Heerlijk.

Eenmaal terug om mn kamer maakte ik een kop thee, las ik verder in mijn zoveelste boek en sporte daarna nog wat. Reizen is leuk maar of het nou echt goed is voor je figuur? Dat weet ik zo net nog niet. Een maand lang uiteten helpt daar natuurlijk ook niet écht heel erg bij. Nadat ik vond dat ik wel weer sportief genoeg was geweest ging ik weer verder in mn boek met nog een kop thee. Ik lag al redelijk vroeg in bed maar slapen lukte uiterraad weer niet. Kan me kop er niet bij houden. Ik ga bijna naar huis whaaaaaa!!!!!

25/04/2016:
Ik werd deze keer zowaar voor m'n wekker wakker, na even rustig wakker te zijn geworden liep ik naar beneden en at mn ontbijtje. Het zelfde liedje begon zich weer af te spelen: terug naar de kamer om me om te kleden, tandjespoetsen, insmeren, naar de minimarkt, handdoek halen, naar het zwembad, zonnen-lezen-zwemmen, handdoek terug brengen, omkleden op mn kamer, starbucks en nu ben ik terug op m'n kamer om de afgelopen 2 dagen uit te typen. Het zou allemaal een stuk erger kunnen dan dit hé. Zoals de hagel in NL bijv, ontzettend fijn vooruitzicht. Ik kan me niet eens meer voor de geest halen hoe de Nederlandse kou voelt. We hebben een aantal koude dagen gehad in Melbourne en Queenstown, NZ. Maar die dagen zijn met gemak op 2 handen te tellen.

Voor nu relax ik nog wat op bed, lees nog wat & ga even nadenken over wat ik vanavond zal gaan eten en waar.... Hmmm.... Ook moet ik vanavond m'n tas klaarmaken. Als het goed is word ik morgen om 7 uur opgehaald bij m'n hotel door Mojo Surf maar ik heb de laatste bevestiging nog niet per mail ontvangen. Dus of ze er echt zullen zijn is nog even een verassing. Maar als ik één ding heb geleerd in de afgelopen maanden is het wel: no worries, uiteindelijk komt het goed.

1. Mams:
    25 april 2016
    Is wat hé al die kriebels in je buik, lastig dat je zo moeilijk in slaap valt.
    Straks beetje afleiding met surfen en ach dan is het toch echt tijd om terug te komen.
    Maar bedenk maar zo jij hebt de keuze om te doen wat je wilt doen,als dat reizen is ,werken om dat te doen is er niemand die je tegen houd.
    Maar wie weet vind je Nederland zo gek nog niet als je terug bent.
    We zullen het zien als je terug bent.

Probeer straks lekker te slapen xxx
    Ik begin het nu toch ook wel spannend te vinden hoort
  2. Zus:
    25 april 2016
    Je mag altijd nog komen camperen in de caravan. Dan zet ik het zwembad voor je deur en kun je er zo in springen.... vakantie gevoel!
    Uiteten kan ook in Limburg. Het mooie Valkenburg bijvoorbeeld of gewoon een goed sushi restaurant.

De weersverwachting zegt dat het begin mei weer beter wordt met redelijk wat zon.
    Mijn eerste week vakantie zit er op. Morgen en donderdag nog even werken en dan mijn 2e week vakantie. De week dat jij terug komt.

Mama en ik hadden al afgesproken om te meeten bij de MC a.s vrijdag. Dus ik zei al tegen Levi; we spreken met oma af bij de mc. Dan eten we iets en dan rijden we naar de vliegtuigen. Maar Levi wil persee met jou naar de MC.

Hij kijkt er in elk geval erg naar uit. En wij trouwens ook!

Dikke kus xxx
  3. Marije:
    25 april 2016
    Nou ik kan wel samen met Levi een klein frietje eten hoor bij Macca's. Die goeie friet saus kennen ze hier aan de andere kant van de wereld namelijk niet. Dus een frietje met de juiste saus gaat er wel in.
  4. Zus:
    Levi zegt; Oja? Haha

Nederlandse fietsers rocks ;)
  5. Beppe en pake,:
    Zo wereldreiziger,
    Hier weer even een reactie van de oudjes uit Koudum Het schiet nu echt op hé/ Voor jou nog vier nachtjes slapen en voor ons 4 + 2. Over vier nachtjes horen wij wel of je op Nederlandse bodem bent geland en dan na twee dagen ontmoeten we jou weer in levend lijve. Dus voor ons nog 6 nachtjes slapen. We zien er naar uit. Slaap zondag eerst maar weer lekker uit, dan kunnen wij 's-middags lekker weer van jou genieten. Het is hier nu nog vrij fris, regenachtig met soms regen-hagel-of natte sneeuwbuien. Maar als jij hier weer bent klaar alles op. Het weerbericht geeft nu al aan dat het weer in het komend weekend zal verbeteren En nu maar hopen dat weermannen c.q. vrouwen gelijk krijgen.
    Marije, dus maar tot vrijdagavond met de voorinformatie en tot zondag met het weerzien. We hebben het vluchtnummer inmiddels van je moeder doorgekregen Dus op teletekst kunnen we volgen hoe laat je vrijdagavond aankomt .Althans ten naaste bij.
    Voor nu groetjes van ons beiden en tot vrijdag
  6. Marion:
    25 april 2016
    Hey Mar zo gek was ons program toch blijkbaar niet, want jij doet overdag niet veel meer. Lekker relaxen in het zonnetje! Goede terugreis x