Afscheid nemen bestaat niet..... "Snik"

26 december 2015 - Melbourne, Australië

It's so hard to say goodbye over and over again. I'll miss you guys! Especially everybody from Balsamic, all the crazy ones of Scotch and Soda, Chris, Linda, Janny, Hans and Jake. Just everybody!!! Thank you so much for everything guys!! You're great and I'll never forget you!!!!

Oftwel: deze week staat vol in het teken van afscheid nemen. Laatste werkdagen, laatste nachtje samen met eef komt in zicht. Voordat het nieuwe hoofstuk begint is het eerst nog tijd om het vorige hoofdstuk af te schrijven. Ik heb al een aantal dagen, misschien zelfs wel weken onder tussen, niet meer geblogt. Veel gewerkt. Deze week maar liefst rond de 50 uur. But that's okay. Want hierna hebben we allebei weer 4 maanden vrij.

Afgelopen woensdag hebben we een KK gehad bij Balsamic. Nee, ik scheld nu niet. In Aussie betekent het kerst feest. Jammer genoeg kwamen niet alle personeels leden op dagen maar ondanks dat hebben we een leuke avond gehad. Gratis eten, gratis drankjes en een kadotje. Klinkt best oké hé?

Donderdag om 8 am begonnen bij Scotch tot 6 uur en om half 7 begonnen bij Balsamic. Het was alleen erg rustig bij Balsamic dus we konden al vroeg naar huis. Gek eigenlijk... Kerstavond. In NL zou elk restaurant mega vol zitten. Hier? Nou nee. van de 150 tafels zaten er denk ik 8 vol.

Friday xmas day! Iedereen in Aussie heeft vrij met xmas day. Wrm? Geen idee. Niemand wilt hier blijkbaar uiteten of last minut xmas shoppings doen. We zijn samen met Janny, Hans en Simon naar Linda & Richard's huis gegaan voor een Xmas lunch. Xmas day met nah wat zal het zijn geweest? 36 graden ofzo... Het kerst gevoel zat er dus ook niet echt in bij mij en Eef maar ondanks dat was het super lief dat we mochten aanschuiven voor de kerstlunch. Entree: garlic bread. Main: pork, chicken, beans etc. Dessert: 1 of ander Aussie taartje, waarvan ik de naam alweer kwijt ben. Alles was erg lekker en we zijn zelfs nog verwend met kado's. Sommige dingen... Ja hoe we dat in onze backpack moeten krijgen???!!! Is nog een hele goeie vraag. Maar het is een super lief gebaar van hun allemaal. De kids van Linda zijn super leuk. Uiteindelijk waren we rond 5 uur weer terug bij Janny thuis. Eef en ik hebben de avond door gebracht met Prison Break en zijn redelijk vroeg gaan slapen.

Zaterdag Boxingday!! Een echte shop dag hier in Aus. Omdat alle winkels rond de 60% korting hebben. Mevrouw Woudstra & Bosboom konden het natuurlijk weer niet laten om te shoppen. Ik hoop dat alles in onze backpack past maar daar komen we 1 deze dagen snel genoeg achter. Om 10 uur begon ik bij Scotch and Soda. Mn laatste werkdag... snik! Dat ik hier heb mogen werken voelt echt super goed! En ik ben trots op mezelf dat ik deze baan heb gekregen. De afgelopen week heb ik een nieuwe bijnaam gekregen. The jeans expert from Amsterdam. Iedereen op 't werk vind de Nederlandse taal erg interresant. Ja zeker!!!! Zeker weten!!!! Is 1 van de favorieten. Om Boxingday te promoten ben ik vandaag samen met Dave door het shopping centrum gelopen met een fiets met een mandje voorop met daarin bloemen. Dit werkt dus echt 10 X beter dan alleen een stomme flyer uitdelen. Om 4 uur was het tijd om afscheid te nemen van het team. Geoff zei dat ik altijd terug mag komen en waardan ook in Aus voor Scotch mag komen werken als ik opzoek ben voor werk. Dus misschien blijf ik wel lekker hier wonen. Geintje zussie.... Blijven ademenen :p

Na 4e even rond gehangen met eef en nog een kussentje gescoord voor mn Roadtrippie met de dames aangezien we een aantal keer zullen wild kamperen. Eef moest om 6 uur werken bij Balsamic. Ik was vrij, maar ging mee om afscheid te nemen van Linda. Maar aangezien het iets drukker werd heb ik ook nog 2 uurtjes bij Balsamic kunnen werken vnv. daarna was het echt tijd om afscheid te nemen! Hopelijk zien we Nik in NL hij wilt heeeel graag naar Tomorrowland met ons.

Morgen is onze officele laatste werkdag bij Balsamic dus dan is het tijd om afscheid te nemen van de rest. Ik zit nu in de bus onderweg naar huis en als ik dan eenmaal thuis kom.... Word het tijd om te beginnen aan het inpakken van mn backpack. Alle douche spullen zijn weer aangevuld, alle kleren weer gewassen dus het inpakken kan beginnen. Zo G E E N zin in!!!!!!!! Het was luxe om weer 2 maand vanuit een kast te kunnen leven. Maar nu is het dan bijna zover.. Aankomende dinsdag gaat het backpack leven weer van start.

Lieve Dutchies geniet van jullie 2e kerstdag! My boxingday is almost over. Cheers xxxxx

1. Mams:
    26 december 2015
    Afscheid nemen is nooit leuk maar ja als je verder wilt reizen hoort dat erbij.
    Jullie hebben daar een mooie tijd beleefd en weer wijzer geworden.
    Straks weer nieuwe ervaringen opdoen en je komt nog even terug in Melbourne dus je kunt nog even bij ze langs.

Je bent nu onderweg naar huis en dan gaan we even proberen om bij te kletsen hoop dat het lukt.
    Werkze morgen op je laatste dag daar en succes met alles in je backpack te pakken voor weer een nieuw avontuur.

Xxx mams
  2. Zus:
    26 december 2015
    Haha grapjas! Kreeg bijna een rolberoerte!
    Enjoy your hollidays over there!

Geniet lekker van de vier maanden vakantie die je nu nog hebt en straks vooral als Martine, Mariska en Leonie er zijn! Hier hangt het kerstgevoel er ook niet echt. De zon schijnt en het is een graad of 14.. Minder warm dan bij jullie, maar hè een kerstgevoel krijg je er niet van.

Volgend jaar mag jij weer lekker gaan koken! Dan schuiven we ook weer aan ;). Samen zijn, samen eten en gezelligheid is waar het omdraait.

Dikke kus, love u xxx