BFF

28 december 2015 - Melbourne, Australië

Kriebels in onze buik..... Nog maar 1 nachtje samen! Dit is het meest rare gevoel sinds tijden. We zijn hier samen aan begonnen en nu is het dan echt bijna tijd om te gaan op splitsen. Pffff.. We willen allebei nog geen afscheid nemen van elkaar. We hebben ZOVEEL aan elkaar gehad. Eef was mijn tomtom en ik was haar verstand op sommige dagen.

"Hey eef, hier rechts hé? Nee mar..... Links. Oh.." - "Eef.. Ik ben ffe verdwaald ben denk ik wat later thuis.  Ohh maar Mar als je deze kant op gaat komt het wel weer goed" - "MAR  OMG mn telefoon!!!!! Waar is mn telefoon???!!!!???!! Rustig eef.. Ik denk dat je hem bij Greyhound hebt laten liggen, ze hebben hem vast nog" "drugs opsturen via de mail??!! Mar dat kan toch helemaal niet? Nee inderdaad Eef. Ze bedoelen niet mail als in e-mail maar mail als in op de post doen. Ooooohhh op die manier..."

En ooohhh.... Ga zo nog maar even door. We hebben meer hoogte dan diepte punten gehad samen. De grootste discussie die we hebben gehad was in Noosa, duurde zo'n 1,5 uur en daarna zijn we samen uiteten geweest. Als we elkaar even zat waren gingen we appart van elkaar hardlopen en was alles weer oké. We kunnen nu dus ondertussen wel zeggen dat onze vriendschapstest is geslaagd. Elkaar vergeten zullen we iniedergeval niet meer! Na vanavond is het klaar.. Dan kunnen we niet meer in het Nederlands tegen elkaar zeuren dat onze roomies stinken, irritant zijn en zich als sleten gedragen. We kunnen niet meer samen de sambal delen, niet meer samen lachen en elkaar niet meer belachelijk maken. Tuurlijk zijn we altijd nog dichter bij elkaar dan dat we bij jullie zijn, maar toch word het anders. Oftwel: ODE AAN ONZE VRIENDSCHAP.

Mochten jullie geinterreseerd zijn in een vriendschapstest of relatietest? GaDanSamenOpReis.nl

Vandaag, maandag 28 december:
Er stond eigenlijk een lunch op het progamma. Maar Bamboo had Eef nodig. Jammer maar oké.. Ik ben dus zelf maar even langs gegaan om mn 7e en dus gratis koffie te nuttigen. Afscheid genomen van Chris en vervolgens naar de stad gegaan om mn hostel te zoeken. Aangezien Eef mijn TomTom is maar morgen niet met mij naar het hostel gaat wil ik graag goed voorbereid op pad. En ja hoor dames en heren!! Mevrouw heeft het gevonden. In 1 x maar liefst! Lang leven mn Iphone! Ik denk wel dat ik morgen halverwege dood neerval met 26 graden en een 16 kilo zware tas op mn rug draag. Maar ik weet iniedergeval waar ik heen moet! Dus ik zal er niet langer over doen dan 22 min. Nadat ik ontzettend trots op mezelf was dat ik het alleen heb gevonden heb ik mezelf maar getrakteerd op een Boost en heb ik wat rond gelopen door de stad. Nu zit  ik in de Metro terug naar Glen Waverly voor de laatste keer dit jaar. En misschien wel voor de laatste keer van mn hele leven. Oh mensen mensen.. Wat klinkt dat toch dramatisch. Zometeen moet ik nog even op kadotjes jacht voor Janny en Hans. Vanavond is dus onze laatste nacht bij hun thuis. Ik denk dat Janny het moeilijker mee heeft dan mij en Eef. Ze heeft gisteren al toegegeven dat ze ons best gaat missen. Nou wij ook hoor Janny! Het was super luxe om bij jullie te mogen slapen, eten, douchen etc. Vanaf morgen mogen we weer rondreizen en vanuit onze backpack leven. Dat word wel weer ffe wennen kan ik je vertellen!!! Maar ik heb ontzettend zin in ons nieuwe hoofdstuk ondanks dat ik het niet gelijk met Eefie kan delen. Maar we hebben beide vervanging. Ik heb 3 nieuwe toppers om me heen vanaf 31 december en Eef heeft vanaf 29 december Joppe om dr heen. Die jongen heeft wel een applausje verdiend. Beetje zn vriendin aan de andere kant van de wereld opzoeken omdat mevrouw zo nodig met dr beste vriendin een tussen jaar moest nemen.

Vanavond hebben we ons laatste avondmaal met Janny,  Hans en hun zoon, Simon. Ik heb een klein vermoeden dat er rijst op 't menu staat aangezien Janny weet dat we dat lekker vinden. Na 't eten word het tijd om onze laatste spulletjes in te pakken, kleren klaar te leggen voor morgen. Nog 1 x samen in bed Prison Break te kijken en daarna voor de laatste keer naast elkaar in slaap te vallen..... I'll miss you mate!

1. Je auntie:
    Ha lief nichie,
    Het lijkt me heel raar na zo lange tijd aan Eef gekleefd alleen op pad te gaan. Toch ook best oké om een paar dagen te wennen aan helemaal alleen reizen. Als wij geweest zijn, ga je dat namelijk ook een hele tijd doen. Geruststellende gedachte dat je in staat bent je eigen hostel te vinden.
    Sterkte deze paar dagen en nachten alleen.
    En maak je borstje maar nat. Wij zijn nagenoeg onderweg. Zal vast een ander soort reisbeleving zijn. Wij hebben er bijzonder veel zin in. En je weet het hè, als je ons zat bent, mag je altijd je eigen plan trekken. Als je veel gaat hardlopen, weten wij genoeg... Al ren ik gewoon achter je aan. Heb mijn hardlopertjes ingepakt.
    Fijn trouwens dat je een grote knuffel kangaroe bij je draagt. Kan ik die af en toe even als surrogaat Vinnie gebruiken.
    Lieverd, sterkte je 1ste nacht alleen in het hostel. (Gelijk heb je. Je wilt vast geen getuige zijn van de 1ste nacht samen van Joppe en Eef. Al heb je al zoiets meegemaakt in een vorig hostel. Met een ander koppel. En heeft Joppe een vette jetlag. Dat valt vast op het verkeerde moment in slaap)
    Goede reis naar Sydney. We zien je daar!!!
    Voor ons ook een heel onwerkelijk idee. De knuffels komen in orde!
    Veel liefs.
  2. Zus:
    28 december 2015
    Jullie kunnen het toppers!!! Eef, geniet van je dagen met Joppe! Marij, jij met ook met de familie! Voor je het weet meeten jullie weer!

Dikke kus! Ook voor Janny en Hans voor alle goede zorgen.
  3. Mams:
    28 december 2015
    Weer een blog met veel gevoel en emoties,je weet dat ik niet snel een traan laat maar daar was ie weer.
    Ik weet dat je het ook alleen kunt en denk zelf dat jullie elkaar straks wel weer opzoeken en dat is ook prima toch.

Op naar een nieuwe uitdaging.
    Geniet van de dagen met Martine,Mariska en Leonie en net wat Martine al zegd wil je dingen alleen doen geef dat dan aan.
    En wat Janny betreft kan me heel goed voorstellen dat ze jullie gaat missen 2 maanden van die jonge meiden in huis en nu weer een stil in huis.

Nauw lieve meid veel plezier bij je volgende avontuur
    XXXXX
  4. Beppe en pake,:
    Lieve Marije,
    Zojuist samen met beppe je laatste blogs gelezen. Wel spannend hoor, nu je weer wat meer op jezelf bent aangewezen. Wanneer komt Martine? Ga je met Martine backpacken., en waarheen. Lat je ons dat ook weer even weten. We blijven benieuwd. We kijken elke keer weer uit naar jouw avonturen. Wat een belevenissen zo ver bij ons vandaan.
    Wij wensen je op je verdere gangen in Aussies veel plezier en ondervinding.

Voor nu veel liefs van beppe en pakexxxx