ik wil nog niet naar huis.... Nog lange niet

17 december 2015 - Melbourne, Australië

Afgelopen maandag was het zo rustig bij Scotch dat we de tijd hebben gedood met boterkaas & eiren en galgje. Dinsdag was gelukkig een betere dag waarin in eindelijk weer eens 6 items aan 1 klant heb kunnen verkopen. Maar goed, werk is werk. Het verdiend en mn collega's zijn super!

Gisteren, woensdag 16 december, heb ik mn reis gevoel terug gevonden door in mn eentje naar ST. Kilda te gaan. Een strand hier in Melbourne. Wat heerlijk zeg!! Het travel gevoel kwam weer helemaal bij me naar boven en ik heb volop genoten. Eerst wat foto's geschoten van Luna Park. Een pretpark net iets voor het strand. Dat ik dat heb gezien met mn eigen ogen kan ik dus weer van mn lijstje afstrepen! Als je Melbourne googeld kom je die foto altijd tegen. Maar nu staat die foto, door mijzelf genomen op mn Iphone. Check! Daarna heb ik langs 't strand gewandeld, na mn wandeling ben ik een straatje ingelopen met allemaal leuke winkeltjes en restaurantjes. Heb een fruitsalade en een subway broodje gehaald en ben ik met mezelf gaan lunchen op het strand. Ook heb ik mn nieuwe bikini uit geprobeert, en ik moet zeggen... Ze deed het prima! Rond half 4 ben ik terug gelopen naar de bus, een ijskoffie gehaald en toen ik buiten kwam reed de bus net voor mn neus weg. Jammer dan! Dan maar even lekker een half uurtje in 't park zitten en van mn ijskoffie genieten. Iets voor half 5 pakte ik uiteindelijk de bus terug naar Glen Waverly. Of nouja... Ik maakte even een tussenstop bij Chadstone om een kerstkadotje te kopen voor mezelf. Oeps.. Shop verslaafd.. Maar ik heb netjes een week nagedacht over mn aankoop dus ik vond wel dat ik 't had verdiend. Eenmaal terug in Glen ben ik vanaf Brandon Park terug gelopen naar huis om nog even een kleine 20 min in 't zonnetje te lopen. Eenmaal thuis had eef de boodschappies al binnen voor het avondeten en hebben we lekker rijst, hoe kan 't ook anders, met een kerrie sausje en groente gemaakt. We maakte er een gekkenhuis van in de keuken maar het is ons uiteindelijk weer gelukt om een prima maaltijd op tafel te zetten. Al was de rijst nog een klein beetje hard door mijn toe doen en smaakte de reis een beetje naar afwasmiddel dankzij eef. Na 't eten hadden we het er over dat de tijd echt aan ons voorbij vliegt. Het gaat allemaal zo rete snel. Ik word droevig van het normale leven. Slapen, wakker worden, douchen, naar school, thuis komen, bankhangen, boerenkool eten, gtst kijken en weer naar bed. Bah! Doe mij die palmbomen maar. Stiekem zit ik er daarom ook al een paar dagen over na te denken om nog langer weg te blijven. Maar of dat zo verstandig is ivm school en geld... Dat is een 2e. Daarom heb ik gisteravond tickets besteld voor mij en Colin voor een conert in Paradiso op 20 mei. Dan moet ik iniedergeval voor die datum thuis zijn. Het reizen stopt niet na deze reis natuurlijk, maar zo voelt het wel een klein beetje. Ik hoop dat ik deze wijs les onthoud, dat er nog zoveel meer is in het leven dan "normaal" naar je werk gaan etc.

Het aftellen is begonnen.... Nog 15 nachtjes samen met eef, nog 11 dagen werken, nog 12 dagen totdat Joppe land, nog 13 dagen totdat mn familie land. En dan is het tijd voor een nieuw hoofdstuk van onze reis. Op 1 januari moeten eef en ik voor minimaal een maand afscheid nemen van elkaar. Voelt bijna het zelfde als afscheid nemen van Holland. Zelfde geld voor Melbourne, we hebben hier nu 2 maand gewoond en gewerkt. We hebben weer super leuke en lieve mensen ontmoet en over minder 12 dagen moeten we afscheid van ze nemen... Waarschijnlijk voor altijd, iig voor een hele lange tijd. Klote is dat. Reizen is leuk, maar afscheid nemen is een groot onderdeel van reizen. En ook gelijk het meest stomme deel van het reizen. De dagen, weken en maanden vliegen voorbij... Man!!! Ik kom tijd te kort. Ik geniet volop en wil nog niet terug naar mn normale leven. Ik heb natuurlijk nog 4,5 maand te gaan maar ik weet dat die maanden voorbij zullen vliegen. Ook weet ik dat ik waarschijnlijk nog genoeg tegenslagen krijg in die 4,5 maand dus misschien over een maandje het liefste gillend naar huis ren. Maar voor nu.... Ben ik heel blij dat ik nog aan de andere kant van de wereld zit om mezelf en het leven te ontdekken.

Slaap lekker dutchies! Marrie gaat werken terwijl de zon schijnt en de temperatuur vandaag oploopt totaan 37 graden. Cheers xo

1. Mams:
    17 december 2015
    Wat een heerlijk positieve blog.
    Ben zo blij dat je dit mag en kunt beleven en de stap hebt durft te zetten,en inderdaad zal het straks in Januari weer anders zijn maar ook weer spannend.
    Geniet maar lekker vol op de maanden gaan snel voorbij ook hier in Nederland hoor ook al werken wij gewoon en kijken gtst en eten boerenkool.

Ben wel heel benieuwd hoe alles straks gaat als Evelien en jij even van elkaar gescheiden zijn en of jullie elkaar toch weer opzoeken.

Nauw ik ga weer zo weer lekker naar mijn werk zal weer een drukke dag worden.
    Liefs Mams xxx
  2. Zus:
    17 december 2015
    Zoals mama al zegt; positief verhaal. Leuk om te lezen! Je moet lekker genieten van je reis daar, maar ik hoop natuurlijk wel dat je de 19e land in Nederland.
    Onze eerste roadtrip door Europa hebben we al gepland haha! Drie vliegen in één klap..

Ik ga zo richting het werk, terwijl jij straks gaat slapen. Als het goed is komt vandaag mijn kerstpakket dus ben benieuwd wat er in zit. Geen idee, ik denk een tegoed bon om zelf ergens iets te bestellen.
    Volgende week staan de kerstdagen alweer voor de deur! Wat gaat de tijd toch eigenlijk snel.

Veel plezier nog samen met Eef, doe haar de groetjes!

Dikke kus van je zus xxx love u.
  3. Beppe en pake,:
    Lieve Marije,

Wat weer een leuke blog. Je geniet daar wel erg fijn En je zou nog wel langer willen wegblijven uit dit kikkerlandje. Maar ook wij hebben in het verleden mooie reizen gemaakt. 3 x VS, Ierland, Schotland, Noorwegen incl. Noordkaap. Het was allemaal fantastisch en niet te vergeten Hawaii incl. Honolulu. Wees er echter van overtuigd, dat het hier in ons landje ook piekfijn is onder je huisgenoten en vrienden. Het is nu alleen genieten en straks NAgenieten. Wij proberen elke keer een aardige reactie te plaatsen en lezen ook de reacties van de anderen. Laat ons eens weten wat je van onze reacties vind. Waag het niet om na 19 april nog weg te blijven, want dan zijn wij haast van plan om je persoonlijk op te halen. Als je inderdaad langer weg zou blijven is het spijtig genoeg gebeurd met het ontvangen en lezen van jouw blogs. We zien nu al weer uit naar de volgende. Geniet intussen maar met volle teugen.
    Groetjes van je Pake en Beppe xxxxxxx
  4. Marije:
    18 december 2015
    Ik vind jullie reacties super leuk Pake en Beppe!! Heel leuk en lief dat jullie zo met me mee leven door al mn blogs bij te houden. Xxxx