Back in Melbourne

12 januari 2016 - Melbourne, Australië

Zondag 10/01/2016

Eenmaal aangekomen in de haven van Melbourne hebben we onze bagage verzameld en heeft een oud schattig vrouwtje een taxibus voor ons geregeld. Na zo'n 15/20 min wachten kwam hij aanrijden. Een chaggo man, die ons niet hielp met onze spullen in de taxi te tillen. Begrijp me niet verkeerd, we zijn sterke onafhankelijke vrouwen hé, maar kom op... Voor $60/$70 voor een ritje van een klein half uur verwacht je wel een klein beetje extra service. Maar goed aan service was in dit geval dus zeker een gebrek. Al met al zijn we uiteindelijk goed aangekomen bij de camping. Zelfde riedeltje als jullie nu ondertussen gewend zijn: leo en ik op de spullen aan 't pasen terwijl top team M&M uitzoekt op welke plek we staan. Na wat heen en weer gedoe is het gelukt en staan we nu op een mooie plek. De douche, wc en keuken op zo'n 100 meter afstand en de 2 bbq plekken op zo'n 400 meter afstand. Maar hey ik kan het een klein beetje mis hebben met de afstanden, ben geen rekenwonder zoals de meeste van jullie weten. Maar gelukkig kunnen de meisjes me evt corrigeren hier onder in een reactie.

De tentjes werden opgezet en de pizza bezorger werd gebelt. Prima timing! De tentjes stonden net stevig met alle haringen in de grond en de pizzajongen belde ons op dat hij er was. Prima deal, 3 grote familie pizza's voor $29,90. Nonchalant hangend tegen onze backpack aan met onze billen op de grond hebben we van de pizza's genoten. Voor de dames was het daarna al gauw bed tijd. Ik hield me nog even bezig met wat Duitsers, spinnen en met opladen van mijn telefoon.

Maandag 11/01/2016

Wa wa wa wa waaarruummmm!!!! De eerste nacht dat ik het helemaal niet koud had en de eerste ochtend waarbij ik de tent uitzweeten. Lekker hoor, er werd ontbeten in het zonnetje. We hebben alle 4 een lekkere doche gepakt en daarna trammetje 11 gepakt naar de city. Lekker een Amsterdams gevoel met de trammetjes. Mariska wist nog een goeie koffie zaak van haar laatste bezoek aan Melbourne. We hebben eef en Joppe even opgepikt bij hun hostel en toen gingen we met zn alle lekker een koppie koffie doen. Na de koffie zijn we opgesplitst. De dames op pad en Jop, eef en ik op pad. Heerlijke dag gehad! De dames hebben info opgezocht over hun verdere reis zonder mij, geluncht, onze nieuwe auto opgehaald en boodschappies gedaan. En ik heb mn trip en vluchten geboekt voor naar Ayers Rock, goeie deal gesloten bij Happy travels al zeg in het zelf. Dus dat maakte mij dan weer happy! Een boost gehaald met Eef en Jop, hun kamer gezien en daarna gezellig met zn 3e aan 't water wat gedronken en een bol chips leeg gegeten. En oh!!! Vergeet onze aankopen niet. Jop werd lichtelijk gek van ons vrouwen gepraat over tassen. Maar Eef en ik hebben beide een nieuwe rugtas en we zijn helemaal Happy, dit keer dan eens niet door happy travels. Ha ha flauw. Geintje. Na de gezellige dag was het weer tijd om afscheid van ze te nemen voor even. Zij gaan woensdag starten met de great ocean road, later deze week naar Byron Bay voor een aantal dagen en daarna hun laatste paar dagen samen in Aussie doorbrengen in Melbourne.

Na 't voorlopige afscheid heb ik een nieuwe Telstra prepaid gescoord bij de 7 eleven en daarna trammetje 11 terug genomen. Eenmaal in de juiste subrub toeterde een onze mooie nieuwe rooie auto naar me, dus het laasts stukkie kon ik mee rijden met de dames. Zij hadden boodschappies ingeslagen dus het was tijd voor een heerlijke bbq! Met regen.. Het weer was omgeslagen van 39 graden naar 21 met regen. Lekker Hollands nie! Gelukkig is de bbq plaatst overdekt dus we hadden nergens last van uiteindelijk. Mariska heeft zich weer top gericht op het kangaroe vlees en de corns. De andere meisjes op de sla en de broodjes en ik hield me bezig met heen en weer lopen naar de koelkast en op het laatst met de afwas en het zetten van de thee. Best een oké verdeling dus. Na het eten waren de meisjes druk druk druk met hun verdere tour en Lil heeft als het goed is onze eerste camping gefixt voor op de Great Ocean road. Hier gaan we morgen mee beginnen. De andere dames hebben zich voornameijk bezig gehouden met hun andere roadtrip plannen waar ik geen deel meer van zal uitmaken. Ook Lil heeft daar ook nog een vluchtje voor geboekt. Dus de dames zijn TOP bezig geweest zo op de laate avond.

Het is nu ondertussen 2 minuten voor 12. Lil licht in dromenland naast me en de andere dames liggen ook heeerlijk te dromen denk ik in het tentje naast ons. Ik wou nog even mn hoofdje legen doormiddel van mijn 2 nieuwste blogs. Dus nu gaat voor mij het lampje ook uit.. Of nouja... Lampje... Die hebben we niet. Ik vergrendel mn telefoon zo en dan doe ik mn oogjes lekker dicht, terwijl jullie nog een hele middag en avond te gaan hebben dutchies. Enjoy!

1. Mams:
    11 januari 2016
    Wel heel leuk dat jullie weer even samen waren eef en jij en joppe natuurlijk, maar in Nieuw Zeeland tekken jullie weer even samen op.

Xxxx