Be a hippie

29 september 2015 - Sydney, Australië

Gister avond om 6 uur was het dan eindelijk zo ver! Onze busreis naar Byron Bay. Zin in!!! Na een klein stress momentje vlak voor vertrek voor eef, de bus alsnog samen gered. Ze dacht namelijk dat dr sigaretten vanuit NL waren binnen gekomen bij Utlimate... Bleek dat toch niet zo te zijn. Dat arme kind had dus voor niets heen en weer gerent. Ach, zo blijft de rokersconditie een beetje op peil! Al met al vertrokken we een paar minutjes over 6 met de bus vanaf Central Station Sydney. Onze buschauffeur leek een beetje op een kerstman, schattig en goed gezet. Elke keer na een stop ging hij tellen of we wel weer compleet waren. Net een school reisje zo! Hij stopte alleen op een gegeven moment met tellen, hij werd moe... Oeiiiii...als dat maar goed gaat, gelukkig werd er halverwege de nacht gewisseld en hadden we een nieuwe frisse man aan het stuur en zijn we veilig aangekomen in Byron. Erg vrouwvriendelijk zijn de wc's trouwens niet in zo'n bus, geen prullenbakjes en je word lekker heen en weer geschut. Maar ach zo blijf je een beetje oefenen met je evenwicht hé. Ook had ik nog een goeie meevaller in de bus, mn zus wou de bank voor me bellen. Ideaal zo'n PA in NL, dus goed nieuws!!!! Mn bankpas doet het weer om 7 uur vanochtend kon het feestje dus beginnen toen we aankwamen in Byron. Een aardige aussie wees ons de weg richting ons hostel. En wauw, het ljjkt geen eens op een hostel. We hebben namelijk een balkon!!! Luxe!!! En we hebben ons laten vertellen door Thomas, onze Nederlande roommate dat je de zonsondergang top kan zien vanaf daar.

We begonnen onze dag met een lekker zonnetje en onze bikini aan het strand. Wauw! De foto's zijn minder mooi dan hoe het in het echt is, oftwel: kom gezellig langs en kijk met je eigen ogen, je ogen uit! Byron is een heel leuk stadje, beetje hippie achtig. De meeste mannen hier hebben evenlang haar als mij... Haha. Na lekker gezont te hebben en iets verbrand te zijn (maar ook bruin geworden te zijn) zijn we rond 12 uur opzoek gegaan naar een plekje om te lunchen, na de lunch liepen we terug naar ons hostel maar pfffff wat hebben ze hier leuke winkels. Dat is voor zo'n shopverslaafde als mij nogal lastig, aangezien alles in mn backpack moet passen. Dus mam! Ik denk dat je binnenkort een pakketje ontvangt met mn oude kleren!

Nadat we ons met pijn en moeite hebben kunnen beheersen om niet meer dan armbandjes en enkelbandjes te kopen zijn we naar het hostel gegaan. Daar ontmoete we ook onze andere roomies, 2 meisjes die ook samen reizen. Samen met hun zijn we ergens koffie wezen drinken en hebben we onze verhalen en plannen uitgewisseld. Dus tante!!!  We praten ook met meisjes haha. Na dit alles ben ik voor de 2e x vandaag lekker onder de goeie en schone douche gestapt, dit wisseld namelijk nogal erg per hostel. Hoe schoon alles is. Na de heerlijke douche, die gelukkig niet zo'n pijn deed ondanks de rooie plekken op onze huid zijn we boodschaplen gaan doen en omg!!!! We hebben SAMBAL oelek gevonden. Wel $5 armer maar een potje sambal rijker! YES. Eef komt me nu net op dit moment vertellen dat we nog andere roomies hebben gekregen, 3 Franse jongens. Maar eigenljjk komt ze me ophalen om te gaan koken, dus dat gaan we dan maar eens doen. En ohja! Mn bikini moet ook nog uit de wasmachine in de hoop dat de gele uitslag van de citroen er uit is en zo niet? Dan denkt iedereen maarenner dat ik inn mn bikini broekje heb geplast want hey misschien heb ik dat ook wel

1. Papa:
    He meis,

Het is weer een feestje om je blog te lezen, word er helemaal vrolijk van dat je het zo tof hebt daar.
    Suc6 met surfen en heel veel plezier schat.
    Kuss daddy
  2. Zus:
    29 september 2015
    Heerlijk een balkon! Op jouw gestuurde foto zag ik al allemaal (zweet) sokjes hangen aan het "was"lijntje!
    Gelukkig doet je bankpas het weer en kun je weer pinnen. Als er iets is dan weet je je PA te vinden hè ;-)

Geniet lekker van de zonsopgang in jullie hostel, wel even fotootje maken en sturen hè. En ach.... zo'n gele plek! Is de nieuwe mode joh..... helemaal vanuit NL, misschien word je nog een trendsetter in Aussie

Dikke kus xxx
  3. Je auntie:
    29 september 2015
    Ha nichie, zo te lezen geniet je met volle teugen en is alle stress weer voorbij. Mooi zo.
    Als het in het echt nog mooier is dan op de foto's dan bof je flink. Op de foto's is het al prachtig.
    Grappig om te lezen dat je zo veel leuke winkeltjes vindt. (Hebben ze daar geen goedkope nieuwe bikini voor je?)
    Gelukkig kom je ook wat meisjes tegen. Ik begon me al zorgen te maken. (Zeker omdat je moeder me had verteld dat je maar 1 doosje condooms mee had)
    Veel plezier met surfen. Inderdaad zorgvuldig insmeren. Dat gaat daar door het gat in de ozonlaag rete hard.
    Wat is de bestemming hierna?
    Liefs uit een zonnig Amsterdam!
  4. Mams:
    29 september 2015
    Weer een erg leuk verhaa,l mooi dat je grote zus het voor je heeft geregeld met je bankpas..... nu goed opletten hé.
    En koop maar snel een leuke hoed straks heb je nog een zonnesteek
    Kan me ech voorstellen dat je geniet van een lekkere douche en ook nog een balkon, hoelang blijven jullie in dit hostel ?
    En die sigaretten van Evelien blijven die netjes op hasr wachten daar in Sydney
    Zal je morgenochtend wel ff whats app wat ik heb gekocht gisteren met Lysbeth, zijn ook nog even bij Wiesje geweest en ziet erg leuk en mooi uit echt iets voor ons.
    Wij net eten op dus nu voor de buis.
    Er even voor Martine het waren 3 doosjes.
    Dag lieverd en ga daar maar genieten maar komt vast goed
    Xxxxxxxxxxxxxxxxxx