Het begin van een nieuwe trip

10 februari 2016 - Rotoroa, Nieuw-Zeeland

De laatste dagen bij Iris thuis heb ik lekker rustig aan gedaan. In totaal zo'n $50 aan medicijnen uitgegeven. Jeetje wat is het kut zeg om ziek te zijn aan de andere kant van de wereld. Ik verlangde extreem naar mijn eigen bed, bank, waterkoker en hoestdrank etc. Maar goed, je dealt ermee en gaat door. Naar huis vliegen is ook zo overdreven en trouwens in ben nog lang niet klaar hier!

Op zaterdag heb ik mezelf met eef mee naar de stad gesleurd om een kadotje te kopen voor Iris, Phillip en de meisjes. De buitenlucht deed me uiteindelijk na 3 uurtjes wankel op mn benen te hebben gestaan en zo nu en dan op een bankje te gaan zitten toch goed. Eenmaal terug thuis voelde ik me weer ietsjes beter. Ik heb mezelf volgepropt met vitamines en een roggel drankje voor mn keel en ben daarna spelletjes gaan spelen met Indi, Tuva, Paul en Eef. Iris is een goeie kokin dus we hebben de hele week heerlijk gegeten. Eef en ik gingen rond 12 uur slapen want zondag was de grote dag...

07/02/2016
D-day! Vandaag begint onze tour. We hadden een heerlijk pannenkoek ontbijt met Iris, Phillip en de kids en daarna dropte Iris ons in de stad. Eef en ik waren erg nieuwschierig naar onze groep. Het bleek uiteindelijk uit 2 verschillende groepen te bestaan. Een nieuwe groep en nog een deel oud. De oude groep zou nog 1 laatste stop met ons doen en daarna was hun trip afgelopen, dit heeft een heel groot voordeel! Zij konden ons namelijk vertellen hoe de tour was en dat ze de bugee jump allemaal hebben overleeft.

Onze eerste overnachting plaats was Bay of Island. Onderweg naar Bay of Island hadden we een aantal stops langs wat lookouts en een waterval. Eenmaal aangekomen bij Bay of Island kregen we de sleutel van onze kamer, een hotel.... Klein beetje overdreven als je het mij vraagt. Toen ik deze tour boekte had ik geen benul van het feit dat we 9/10 x in een hotel zitten. Dit heeft zo z'n voordelen natuurlijk omdat je een lekker bed hebt en niet met zoveel mensen op een kamer zit. Ook hebben de meeste hotels pools en hot pools. Alleen er zit 1 HEEL groot nadeel aan hotels, je kan niet zelf koken. Alle ontbijtjes zitten in onze tour inbegrepen, geen 1 lunch en van de 16 avonden krijgen we 12 diners. Voor de eerste avond zijn Eef en ik uiteten geweest. Ik nam een bbq chicken burger en Eef nam een goed stuk vlees met chips & salad en een wijntje. Na ons diner zijn we naar een andere restaurantje geweest voor een dessertje spanisch brulee met een kopje koffie. We zouden bij dit restaurantje ook afspreken met een aantal mensen van onze tour voor een welkoms drankje. Dat welkoms drankje hebben Eef en ik niet genomen we zaten nog te vol. Wel hebben we gezellig met ze gekletst en reisverhalen gedeelt.

08/02/2016
vandaag zijn Eef en ik naar Russel gegaan hier hingen gek genoeg nogal veel Nederlandse vlaggen. Geen idee waarom. Russel is een 1 van de eilandjes van Bay of Island, voor $12 heb je een return ticket van de ferry. Na wat te hebben rondgewandelt en te hebben geluncht hebben we de ferry terug gepakt en daar heb ik in 't hotel een middag dutje gedaan. Ik voel mee een stuk beter dan een paar dagen geleden maar ik ben gewoon ZO moe. Zelfs als ik de hele dag niks doe, ik ben gwn uitgeput. Na mn middagdutje heb ik een flesje drinken gehaald en die opgedronken met muziek in mn oren met een geweldig mooi uitzicht over Bay of Island. Deze avond was het eten wel part van de tour, een prima buffetje. Sommige van de groep gingen uit, wij gingen lekker naar bed.

09/02/2016
Om 08:45 am reden we naar Rotorua hier werden we welkom gegeten door de Maori's, de officele bewoners van Nieuw-Zeeland. Super aardige mensen en een bijzondere cultuur. We hielden een sleep over in hun gezamelijke ruimte, in deze ruimte vind van alles plaats. Zoals: verjaardagen, bruiloften en ook minder leuke dingen zoals begravenissen. Nadat we welkom zijn gegeten door T en haar oom, hebben wij een lied voor ze gezongen: don't worry about a thing. Na de liedjes en de speeches was 't tijd voor wat spelletjes en het eten.  Heerlijk eten! Goed ontvangst, super mensen! Na het eten was het tijd voor een optreden van de Maori familie, de dansten, zongen en leerde ons meer over hun leerzame en interresante cultuur. Maar daarna was het ook onze beurt. De meisjes leerde een dans met een soort pompom en leerde een klein stukje van het liedje, ze mannen leerde een dans om de familie mee te beschermen. 1 van de dingen die de Maori's nastreven is het leven van de vrouw. De vrouw is meer "waard" in de Maori cultuur, dit komt omdat een vrouw nieuw leven ter wereld kan brengen. Vrouwen gaan dus altijd voor de man en de man staan achter de vrouw om haar te kunnen opvangen als dat nodig is. Mooi gebaar. Na de dansjes en ontzettend te hebben genoten van deze bijzonder mooie mensen hebben we ons bedje klaar gemaakt. De sleep over werd dus gehouden in de gezamelijke bijeenkomsten huis. We sliepen met foto's aan de muur van familie leden die zijn overleden, hoe meer mensen in dit huis, hoe meer het huis tot leven komt. Het is een huis van peace en vrede. We hebben dan ook heerlijke geslapen!

10/02/2016
Vandaag was het voor sommige mensen een drukke dag. Er zijn veel activiteiten die je kunt doen per plaats, maar veel dingen kosten veel geld. Eef bijvoorbeeld ging deze morgen wild water raften. Ik heb geen enkele activiteit gedaan die zoveel geld kost, het geld gaat hard nu dus ik wil alleen nog maar dingen doen die ik ECHT wil en niet dingen die ik opzich wel leuk vind. Natuurlijk leek het raften mij ook gaaf, maar ik ben in 2 weken tijd een stuk armer geworden toen mijn familie hier was. Het was super dat ze hier waren en heb vollop genoten maar hun leven was nou niet echt bepaald dat van een backpacker at alllllll en ik leefde met ze mee. Wat ik in die 2 weken heb uitgegeven... Oh man daar had ik anders wel 5 of 6 weken mee kunnen doen dusja. Dan moet je keuzes gaan maken in mijn geval.

Ik ben daarom gaan wandelen in de red woods met een paar andere van de tour. Dit koste me niets en het was een mooie wandeling van 1,5 uur. Vandaag slapen we niet meer bij de Maori familie maar weer in een hotel. Na de wandeling heb ik gecheckt of de kamer ready was, maar nope... Nog niet. Dus ben ik een beetje door town gelopen. Eenmaal terug was de kamer gelukkig wel klaar. Eef was intussen ook weer terug, ze heeft het erg leuk gehad. En lucky us! We zitten samen op een kamer, hello privé haha. Eef is nog een beetje door town gaan lopen en ik ben lekker in bad gegaan. Na dit alles is eef een middag dutje gaan doen en heb ik Nieuw-Zeelandse series gekeken op de tv en lekker in bed gelegen.

Om kwart over 7 vanavond was er een groep diner georganiseerd voor de gene die wouden. All you can eat bbq voor $25. Ik zat eerst te twijfelen maar ben uiteindelijk toch mee gegaan, het is een goede manier om je tourmensen te leren kennen tijdens het eten. Het was er gezellig en lekker. Je moet het een beetje zien als wokken in NL maar dan op zn Nieuw-Zeelands. Na het diner was er het plan om wat te drinken in een pub, ook dit heeft weer met keuzes te maken.. Een pub betekent drankjes die al snel $9,50 per drankje kosten, ik ging dus terug naar het hotel en Eef ging wel naar de pub. Dit is het grootste verschil tussen ons en dat zal ook altijd zo blijven, Eef gaat gewoon zonder er veel bij na te denken. Maar hey, verschil moet er blijven hé.

Ik lig nu lekker op bed en Eef is ondertussen ook weer terug. Ik zit wat te bloggen en appen met thuis en Eef zit denk ik ook lekker met thuis te appen. En jeetje wat gaat de tijd nu hard! We moeten bijna naar huis, Eef is 100% blij met naar huis gaan en ik.... Tsja we'll see when I got home :p

1. Mams:
    10 februari 2016
    Fijn dat je je weer wat beter voelt.
    Weer een heel verhaal van jou kant,ik zit nu mijn broodje te eten op het werk.
    Hoop dat jullie een leuke en mooie tour gaan beleven en ja de tijd gaat nu best snel voordat je het weet zit je weer thuis op de bank,maar ook dat wend wel weer.

Ga weer aan het werk .geniet nog van al het moois wat jullie nog gaan doen
    Dikke kus Mams
  2. Zus:
    10 februari 2016
    Wat een belevenissen! En fijn dat je je weer iets beter voelt. Levi voelt zich ook weer een beetje beter, koorts is gezakt, maar eten wil hij nog steeds niet echt. Ik begin me nu ook een beetje hangerig te voelen. Loop al dagen met flinke hoofdpijn rond en het gevoel dat alles vol zit in je hoofd. Ik denk een beginnende voorholtonsteking. Zaterdag rijden we richting Brummen. We zouden eerst vrijdag gaan, maar Antonio moet vrijdagavond darten, dus rijden we zaterdag ochtend op. Maandag rijden we dan terug naar huis, eerst nog even langs Steph. Ik heb alle baby kleren van Levi uitgezocht, even wassen en dan moet ze maar even kijken wat ze kan gebruiken en wil hebben.

Geniet nog even lekker van de weken die je nog hebt te gaan. Ik sta met een frikandel speciaal op je te wachten ;) en autodrop....

Dikke kus