Hobbiton the movie set

4 februari 2016 - Auckland, Nieuw-Zeeland

03/02/2016
Vandaag ging het wekkertje nogal vroeg. We pakte om kwart voor 7 de bus naar de stad en om 8 uur de bus vanaf de sky tower naar Matamata. Hier kwamen we rond kwart over 11 aan. Ik heb de voucher even ingewisseld voor echte tickets en daarna zijn we samen even wat gaan eten. Om kwart over 12 vertrokken we naar Hobbiton the movie set. Samen met allemaal big fans zaten we in de bus die er een ongeveer 20 minutjes.

Eenmaal aangekomen bij de Hobbiton movie set kregen een rondleiding over de set van onze tourguide Emily. Erg schattig om allemaal te zien en grappig om al die big fans te zien opleven. Hun keken hier al jaren naar uit. Voor Eef en mij was het gwn meer zovan: achja nu we er toch zijn! Na ongeveer 1,5 uur over de set te zijn heen gelopen was het tijd voor een afscheidsdrankje in de pub op de set. Toen we de set afliepen stond de bus alweer klaar om ons terug te rijden naar Matamata. Daar hebben we een beetje rond gelopen en een ijsje gegeten. We moesten nog ongeveer 1,5 uur wachten op onze bus naar Auckland.

Om iets voor 8 kwamen we weer aan in Auckland, hier pakte we gelijk de bus in Albertstreet terug naar het huis van Iris en Phillip. Eenmaal thuis hebben we nog even wat gegeten, kopje thee gedronken met Iris en Phillip en daarna lekker naar bed gegaan.

04/02/2016
Happy bday 2 my sister! Verjaardagen zijn nogal raar met 12 uur tijds verschil. Ik moest even goed nadenken wanneer het in NL nou ook eindelijk eens 4 feb zou zijn.

De wekker stond vanochtend om half 10. Voor de wekker ben ik al 4 keer wakker geweest. Super kut. Toen de wekker eenmaal af ging wou ik er niet uit. Jeetje wat voelde ik me slecht. Eef is rond 11 uur gaan douchen maar ik kon mezelf echt niet zover krijgen. Rond half 12 ben ik toch maar gaan douchen en zijn Eef en Iris samen naar een vulkaan geweest net iets buiten de stad, deze vulkaan geeft mooi uitzicht over de city. Nou mij niet gezien vandaag. Ziek zijn aan de andere kant van de wereld is stom. Na de lekkere warme douche heb ik een appeltje gegeten, mn laatste blauwe pil van thuis genomen & een kopje thee met honing gemaakt. En plof terug in bed. Ik heb tot half 4 bijna aan 1 stuk door geslapen. Toen ik wakker werd was ik nog steeds moe maar voelde me ietsjes beter. Rond 5 uur zijn eef en ik samen naar de boodschappenwinkel geweest. Hopelijk helpen de mandarijntjes, de appels, asprintjes en de vitamine C bruis tabletten me snel weer op de been te krijgen. Ik heb écht geen tijd om ziek te zijn. 7 feb begint onze 17 daagse tour door heel NZ heen dus voor die tijd moet ik wel een beetje fit zijn. Nadat we terug waren van de supermarkt  heb ik wat gelezen in mn Ibooks en is eef een filmpje gaan kijken op Netflixx. Iris stond lekker te koken, heerlijke nachos heeft ze gemaakt. Ze smaakte TOP, alleen was mijn eetlust redelijk ver te zoeken. Eef is nu met de kids aan het basketballen en ik lig alweer in bed. Mama? Kom je me even een kopje thee brengen aan de andere kant van de wereld? :)

1. Mams:
    4 februari 2016
    Zou je met liefde een kopje thee willen brengen hoor maar is zo ver weg en hoop dat als ik naar je toe zo komen alweer beter zou zijn.
    Dus moet Evelien jou maar een beetje verwennen,hoop dat je je beter voelt als jullie je trip gaan maken.

Dikke kus van Mams
  2. Rynate:
    4 februari 2016
    Beterschap lieve marije, hopen dat je snel op opknapt en weer klaar bent voor je nieuwe belevenissen. ..
    Kus uit Ermelo ze
  3. Zus:
    4 februari 2016
    Beterschap liefje en bedankt voor je lieve cadeautje!!! I love u
  4. Beppe en pake,:
    4 februari 2016
    Zie je nou wel, lieve Marije: jij beetje ziek en wij niet in de buurt. Een ramp.
    Kost ons onze nachtrust totdat wij in een volgende blog vernemen, dat het allemaal wel wat meevalt. Dan voelen wij ons weer wat gelukkiger. Maar geen paniek hoor, wij overleven het wel. Geniet maar mooi verder daar in NZ. Dus de trip begint al snel. Word vast een succes. Jullie reizen daar trouwens heel wat af. Jullie hebben het maar weer getroffen daar bij Iris en Phil. Stukje begeleiding en raadgeving in een zo ver land. We hebben de blog dus weer met aandacht gelezen en genieten er van.
    Ik ga maar weer besluiten met de standaard wens: Pas goed op jezelf en op elkaar.
    Groetjes en knuffels van Beppe en pake, Doeii xxxxx