De beste 7 maanden van mijn leven.

3 april 2016 - Sydney, Australië

"217 dagen, 31 weken, 7 maanden, 5208 uur en 13020 minuten.... Zolang ben ik al hier"

Op 14 september 2015 stapten Eef en ik het vliegtuig in naar Australië. Op 29 januari 2016 stapte ik het vliegtuig in naar Nieuw-Zeeland. En vandaag op 3 april 2016 stap ik het vliegtuig in naar Bali. En op 28 april 2016 stap ik in het vliegtuig naar Amsterdam.

Mijn tijd hier down under zit erop, ik schrijf dit met een lach en een traan. De afgelopen 7 maanden waren de mooiste maanden van mijn leven. Ik heb de meest mooie, liefste en gekste mensen ontmoet, ongelovelijke mooie dingen gezien en dingen gedaan waarvan ik nooit had kunnen dromen. Ik heb mijn grenzen verlegt, geleerd om nee te zeggen tegen mensen die me pijn doen en ja te zeggen tegen een nieuwe uitdaging. Ik heb geleerd om van spontante acties te gaan houden en er voor de volle 100% van te genieten. Er zijn geen woorden genoeg die kunnen omschrijven hoe gelukkig ik ben ben deze ervaring. Gelukkig is het nog niet voorbij, ik heb nog 3,5 week Bali te gaan. Nog 26 nachtjes slapen en dan begint mijn normale leven weer. Opzoek naar een baan, opzoek naar een studie, en nog zoveel meer...

Ik denk dat dat de grootste uitdaging word voor mij, terug naar huis gaan. Terug naar het oude maar nu toch een beetje onbekende. Tuurlijk zal ik uiteindelijk wel weer mijn plekje thuis vinden en vaak is het zo, dat als je ergens enorm tegen op ziet... Het uiteindelijk allemaal mee valt en je achteraf denkt: jeetje deed ik hier nou zo moeilijk om?

Nog 26 nachtjes.... En dan gaan we het allemaal mee maken. I can't believe that my time here became to an end. Thank you down under, for giving me the best time of my life!!!!

Zo en nu genoeg gejankt. Slaap lekker Nederland, have a good one Australia and watch out Bali in less then 12 hours I am there to make the most of it! :)
SMILE

1. Mams:
    3 april 2016
    Je vind je plekje hier ook wel weer.
    Maar deze ervaring neemt niemand je meer af en zal altijd je deel zijn voor de rest van je leven.
    Je was al een mooi mens toen je weg ging ben wel benieuwd hoe je terug komt en ik ook de verandering in jou zal zien.
    Geniet op Bali en kan nu zeggen tot snel.

Xxxx
  2. Beppe en pake,:
    4 april 2016
    Snelle Marije,
    Wat een snelle conclusie!! Je hebt hopelijk nog een flink stuk leven voor de boeg en om nu al de conclusie te trekken, dat deze 7 maandenreis al de beste 7 manden van je leven zijn, is op z'n minst enigszins voorbarig. Ik hoop namelijk, dat er voor jou nog heel veel beste jaren bij zullen komen maar weliswaar is deze 7 mandenreis een geweldige ervaring die je in je verdere leven nooit zult vergeten. Maar er zullen ook wel mindere momenten in je leven komen, maar daar kom je wel overheen met de goede momenten in je achterhoofd. Zie je, hier spreekt pake met z'n levenservaring. Maar Marije, geniet eerst maar fijn op Bali, zoals ik heb begrepen een aantal dagen op je eentje - op de tour - en een aantal dagen samen met Eveline.
    Dit is onze eerste reactie op je eerste Bali-blog. We zijn benieuwd naar de volgenden
    Voor nu groetjes van je liefhebbende beppe en pake
    Doei doei xxx