You can be my.....

31 maart 2016 - Byron Bay, Australië

27/03/2016:
Om half 10 's ochtends was ik weer ready 2 go. Dag stom hostel. Ik checkte uit en vroeg of ik mn backpack even kon achter laten. Ja hoor, dat kan. Waar is de luggage room vroeg ik? Oh die hebben we niet, laat het hier maar midden in de gang staan voor een paar uurtjes. Haha serieus? Midden in de gang waar iedereen bij kan? Nou nee stom hostel, dacht het dus mooi even niet. Zonder backpack ging ik even snel ontbijten en een brainstormen over waar ik dan wel m'n backpack zou kunnen laten.... Na het ontbijt ging ik naar WakeUp, mijn oude goed vertrouwde hostel. Ik wou eigenlijk vriendelijk vragen of ik mn backpack daar mocht laten, maar het was zo bizar druk ivm uitchecken en de luggage room stond open. Mm nja dan maar niet netjes vragen, ik liep terug naar Perk Backpackers, haalde mn spullen op en liep zwaar bepakt naar WakeUp. Cheers guys thanks!

Samen met mijn paraplu ging ik de stad in, wat een regenbui zeg! Ik schuilde bij Gloria's met een koffietje en wachte totdat de regen minder werd. Liep terug naar WakeUp, lade mn phone op en rond half 2 liep ik naar Town Hall. Hier had ik afgesproken met Hugh, hij zat in de eerst groep van topdeck toen we in NZ aan het reizen waren. We waren allebei vroeg dus dat kwam goed uit, hoefde we beide niet te wachten. We liepen samen terug richting de kant van WakeUp om te gaan lunchen: sushi bij HUB. Sushi is hier zo spot goedkoop, voor 1 rol betaal je maar $2,50 een flesje drinken is zelfs nog duurder.

Na de lunch gingen we wandelen, we kwamen een markt tegen... Sorrry Hugh maar marktjes en vrouwen... Moest gewoon even kijken. Ik heb nu eindelijk ook een armbandje van Sydney. Na de markt nam hij me mee naar een lookout, je zag de harbour bridge hiervanaf een andere kant. Gaaf om de stad van deze kant te bekijken! Vervolgens liepen we de harbour bridge over, ik wist helemaal niet dat dit kon. Ik wist dat je hem kon beklimmen en dat dit je zo'n $300 kost maar ik wist niet dat je er ook gratis op en neer over kunt wandelen.  VET! We liepen wat rond aan de andere kant van Sydney, vonden in Luna Park eindelijk een wc voor mij en pakte daarna de ferry terug naar de city. Dit is allemaal erg makkelijk te doen met je Opalcard (soort NS-kaart, heet het NS-kaart? Ik weet het geen eens meer) het kost je weinig en je bent weer een ervaring rijker. Eenmaal terug in de stad nam Hugh me mee naar zijn favo frozen yogert spot. En dat is me gvd duur hey, $13,96 voor een beetje frozen yogert. Maar lekker was het wel! Ijs etc is hier nou eenmaal pokke duur.

Na de Frozen Yogert namen we afscheid, till we meet again. Ik ging terug naar WakeUp om een filmpje te kijken en met de familie te skypen. Ze waren in Friesland voor Pake zijn verjaardag, leuk om ze allemaal weer even te zien. En nog schattiger hoe pake en beppe zo trouw mn blog lezen, leeftijd maakt niks uit ze hoppen zo even achter de pc om mijn blog samen te lezen en er vervolgens een reactie onder te schrijven. Zo lief!

Rond kwart over 10 liep ik richting Central Bay, hier stond mijn bus al op me te wachten. Dumpte mn tas bij meneer de bus chauffeur, rookte een sigaretje en nodigde mezelf even uit bij het paasontbijt van pap en lil, stapte vervolgens in de bus en.... De 12 uur duurende bus reis kon beginnen. Byron watch out: I'll be back in 12 hours HELL YEAH!

28/03/2016:
Rond 11 uur smorgens reden we Byron binnen. Wat is dit toch een heerlijke plaats zeg! Helemaal happy werd ik ervan. Ik wist precies waar ik moest zijn toen ik de bus uitstapte aangezien ik weer bij Nomads heb geboekt, ik heb hier de vorige keer met Eef ook geslapen. Dat is nu alweer zo'n 7 maand geleden. Grappig, als ik me nu afvraag hoe ik toen in het leven stond en ik me voelde over bepaalde dingen en mensen... Het is allemaal zo veranderd, ik ben veranderd, naar mijn idee op een positieve manier. Ik zit nog lekkerder in mn vel als dat ik 7 maand terug zat. Het leven is een feestje!

Ik liep naar NoMads, maar aangezien het nog te vroeg was kon ik nog niet in checken. Ik kon wel douchen, gelukkig. 12 uur in een bus? Ga je je niet echt frisser van voelen. Na mn douche, liep ik naar het strand, kleine 5 min loopafstand, ik ging zitten en genoot van een jongetje dat gitaar speelde en er prachtig bij zong. Dit is 1 van de hoofd redenen dat ik van Byron houd, iedereen is zo lekker zichzelf, zingt op straat, kleed zich zoals hij of zij wilt. Niet veel later zag ik Franzi op me af komen rennen, super leuk om haar weer te zien! Ze was samen met een ander meisje, ook uit Duitsland. Al de Duitsers, nog even en ze nemen Australië over zoveel zijn er haha. Gelukkig zijn ze allemaal leuk, tenminste de gene die ik heb ontmoet. We chillde even met de muziek van de jonge jongen om ons heen and then gingen we voor wat te lunchen, we kochten allemaal wat en aten het op bij hun hostel. Er kwamen wat jongen bij ons zitten van hun kamer, aardige gasten! We raakte wat aan de praat maar werden afgeleid door een jongen die langs liep al spelend op zijn gitaar. Awesome!!!! Don't go riepen we, hij kwam terug en zong 2 liedjes voor ons samen met zn reismaatje. En goed dat ze waren! Heerlijk! We nodigde ze uit voor onze food date op het strand die avond. Na al dat musciale gedoe ging ik met Franzi naar HappyTravels, zij moest haar bus omboeken, ze besloot 1 dagje langer in Byron te blijven, gezellig! Ik boekte gelijk mijn Nimbin tour voor woensdag. Nadat we bij Happy waren geweest namen we even afscheid, het was ondertussen een uurtje of half 3 dus ik kon gaan inchecken in mijn hostel. Jeetje man wat een kamer! Super groot, balkonnetje, eigen badkamer, en het aller belangrijkste: super leuke roomies! Nadat we allemaal een beetje gestetteld waren in de kamer een een bed hadden uit gekozen ging ik samen met Cameron and John naar het strand. De golfen waren erg jaloers op mijn zonnebril, ze hebben namelijk mijn zonenbril gestolen. Achja, brand is erger zegt mama altijd. We hadden een heerlijke middag op het strand met zn 3e. Na het strand gingen we terug om ons op te frissen. De jongens gingen samen met 2 Deense meisjes uit onze kamer voor de vuurtoren walk georganiseerd door het hostel, ik skipte het. Ik heb deze walk namelijk al gedaan 7 maand terug toen ik voor de eerste keer in Byron was.

Nadat ik weer lekker fris was na een douch wachte ik op Franzi en haar vrienden, we haalde wat te eten en aten het op aan het strand. Keken een vuurshow, dronken een biertje en genoten optimaal van het leven. Ook Colin en Britney, het zang duo kwam gezellig bij ons zitten, ze speelde gitaar en zongen again voor ons. Wat een heerlijke avond!!!!!! Rond een uurtje of 12 liepen we terug naar het hostel, ik was de enige die naar Nomads ging van ons strandgroepje. Eenmaal aangekomen bij Nomads kwam ik mn roomies tegen, Marije!!!!! Kom we gaan uit ga je mee? Okay, why not. Als eerst gingen we naar 't beach hotel, ze zouden alleen binnen 15 min sluiten we dronken daar 1 drankje en bedachten waar we heen konden gaan. We gingen naar Cheeky Monkey's, ik hoorde van Blake en Blake hoorde het weer van Melissa, dat het daar leuk schijnt te zijn. En dat was het ook! We dansten op de tafels, lekker zo'n spontaan avondje! Rond half 3 gingen we weer terug. Eenmaal terug op de kamer lag  er een stelletje in het dubbel bed, dat dubbel bed was eigenlijk geclaimed door 1 van de Deense meisjes. Het was een grappige binnekomer.

29/03/2016:
In Byron is er bijna altijd muziek op straat, zo ook deze morgen. Onder ons balkonnetje stond er een man voor de Aldi uit volle borst lekker vals te zingen. Ondanks dat het vals was, was het leuk om te horen. Iedereen doet zo lekker zijn eigen ding hier en niemand oordeelt daarover. Kunnen wij Nederlanders daar alsjeblieft van leren?

Ik haalde wat ontbijt voor mezelf en sprak daarna af met Franzi voor een shop ochtendje. Er moesten nieuwe armbandjes worden gescoord, 13 vond ik nog niet genoeg. En ofcourse een nieuwe zonnebril omdat de waves van gisteren mijne hadden mee genomen. We kletsen lekker wat af met zn 2e en neusde lekker rond in alle leuke winkeltjes die Byron heeft. Rond 12 uur ging ieder weer even lekker zijn eigen weg, ik ging naar de supermarkt om een salade te halen als lunch, at het op in het hostel en kleede me daarna om: bikini time! Lekker 2 uurtjes op het strand gechilled, terug gegaan naar m'n kamer voor een douche, na de douche haalde ik mezelf mijn favo ijskoffie. De mensen hier Australië gebruiken zulke fijne lieve woordjes: what can I get you darling? Thanks love. Love it!!!!

Samen met mijn ijskoffie ging ik naar het strand om te beginnen aan mijn blog, mijn bloggen werd echter even verstoord voor een goede reden. John & Cam kwamen de zee uit gelopen en kwamen even gezellig bij me zitten, we spraken af om samen uiteten te gaan die avond. Ze gingen terug naar het hostel om te douchen en ik volgde later. Op de terug weg naar het hostel spotte ik een leuke Mexicaans restaurantje. Ik stelde het voor aan de guys en uiteindelijk belanden we daar voor ons diner. Het was een leuke tentje met slechte en slome service. Gelukkig was mijn gezeldschap uitstekent dus het kon me vrij weinig boeien.

Na het eten haalde wat biertjes en ciders en gingen we in het hostel drinken, we hadden ondertussen een nieuwe roommate: Stuart een wat oudere man. Hij was vroeger advocaat. Hij heeft z'n leven nu compleet omgegooit, afscheid genomen van zijn baan, huis, vaste leven, baard laten staan en haar dat langer is dan mijn haar. En besloot vollop van het leven te gaan genieten. Ledgend! Hij joinde ons met wat kaart spelltjes, het is altijd leuk om te zien hoe verschillende landen het zelfde spel anders spelen. Zo leer je nog eens wat! Er kwam een chickie gratis entree stempels uitdelen voor een club: woody's. Samen met onze nieuwe vrienden gingen we naar Woody's, lekker dansen, drankjes en top mensen om me heen. Had ik al gezegt dat het leven hier heerlijk is?

30/03/2016:
Ik zette mijn wekker vroeg dus de hele kamer werd kort wakker door mij aangezien ik niet zo snel bij m'n telefoon kon. Achja, zo heeft iedereen wat aan zijn dag hé! Rond half 9 was ik ready 2 go, at m'n ontbijt buiten op het balkon van de keuken en haalde vervolgens een koffie voor mezelf bij een leuk nieuw gespot koffie tentje. Thanks love.

Samen met m'n koffietje wachtte ik buiten op Franzi, het was "snik" tijd voor tijdelijk afscheid. Gelukkig weten we allebei nu dat Duitsland en NL lekker dichtbij elkaar is dus we gaan elkaar zeker nog zien. Save travels sweetie, until we meet again!!!!!

Om 10 uur pakte ik mijn bus richting Nimbin, meneer de bus chauffeur komt uit zuid afrika dus spreekt een beetje oud Nederlands. Grappig! Ik zit in een bus met 44 andere, waaronder 3 andere Nederlanders. Nederlands praten is altijd makkelijk, maar ik ben het niet meer gewend. Nadat Eef naar Bali is vertrokken heb ik naast het skypen met mn familie geen woord Nederlands meer gesproken. Alles gaat zo makkelijk in het Engels nu dat het me niet meer uitmaakt om de hele dag Engels te praten. Ik vind het super leuk al die verschillende nationaliteiten om me heen.

Na ongeveer een uurtje rijden kwamen we in Nimbin aan. Een hippie town waar drugs verkocht word. Drugs hier in Aussie is iligaal, maar in Nimbin word er 9/10 een hand voor de ogen van de politie gedaan. Drugs.. Ja voor iemand uit NL is dat nou niet echt heel erg bijzonder. Ik vond Nimbin een beetje sneu, de drugs moet je kopen op straat bij mensen die er niet echt bepaald lekker uitzien. Mij niet gezien. Als ik het ooit wil, ga ik wel lekker naar een coffeeshop in Amsterdam, het kopen bij iemand die er verstand van heeft en weet hoeveel er in zit. Ondanks dat Nimbin een beetje sneu is was het wel leuk om te zien, kan ik weer van mn to do list afstrepen.

Na 1,5 uur in Nimbin te hebben rond gelopen reden we naar een bos voor een bbq. Het begon echter keihard te regen voordat we de bus in stapte, gelukkig was het tijdens de bbq weer droog! Op dit moment zitten we weer in de bus en rijden naar een rainforest, we gaan een kijkje nemen bij een waterval en rijden daarna terug naar Byron Bay. Dit duurt ongeveer een klein uurtje.

Eennaal terug in m'n hostel relaxde ik wat in de kamer met alle roomies, we haalde wat drankjes, begonnen met drinken in de kamer en eindigde buiten in de meeting area. Rond een uurtje of 10 pakte we de bus naar een open mic bar, lekker hoor die live bandjes etc. Na ongeveer 2 uurtjes bij de open mic te zijn geweest kickten ze ons er uit omdat ze gingen sluiten. Het plan was om met z'n alle naar Woody's te gaan, mislukte alleen een beetje... We verloren de helft van de groep, tussen  1 en 2 uur liepen we Cam, Frieda en ik terug naar NoMads. Het was een heerlijke avond.

31/02/2016:
05:00 am, goeiemorgen! Early morning. We hadden gisterenavond besloten om vandaag naar de vuurtoren te lopen om daar de sunrise te zien. Samen met Cam, Frida, Stuart en Emily deden de walk, de rest was sjaak afhaak. Ik heb de walk al eerder gedaan, dit keer leek het echt een stuk korter en een stuk makkelijker dan de vorige keer. Misschien omdat ik het wandelen nu ondertussen meer gewend ben.

Na de prachtige zondsopgang namen we een andere weg terug naar het hostel, door de bush heen. Emily ging voor een run, Stuart nam nog een extra bush pad en Cam, Frieda en ik liepen via het strand terug. Lekker hoor dat beach leven, kan ik wel aan wennen. Over 3,5 week zit ik weer thuis, met het uitzicht op een boom en mega veel andere huizen om me heen. Kijk er nu al naar uit.

Na de wandeling kwamen we terug bij NoMads, iedereen nam een douche en pakte zijn spullen in. Time to say goodbye. THAT SUCKS! I had a great time with you guys, thanks for that! Na het afscheid trakteerde ik mezelf zoals gewoonlijk op een koffietje. Ik dacht doe eens gek en probeer het eens met coconut milk, gadverredamme wat smaakt dat gek. Maar ach, mijn smaakpupillen zijn nu weer een ervaring rijker. Na het koffietje ging ik naar het strand en daar lig ik nu nog steeds. Het is 10:19 am en het weer is heerlijk! I love it!!! Ik ga zo even een dutje doen aangezien ik vanacht niet echt bepaald veel uurtjes heb geslapen. Na mn ochtend dutje is het waarschijnlijk tijd voor lunch en tijd voor de laatste shoppings. Ik heb iets nodig voor thuis in mn kamer wat me doet herinneren aan Byron Bay, because oh man oh man this place is fk awesome!

Het leven van een reiziger is spontaan en veranderd met de minuut. Ik had net neergeschreven dat ik van plan was om te gaan dutten op het strand maar toen riep Mart mijn naam. Hij is Nederlands dus er is eindelijk weer iemand die normaal de R kan rollen met z'n tong en mijn naam uitspreekt zoals het officeel hoort. Al moet ik zeggen als ze Marije zeggen met een Engels accent, het is oké zolang het maar geen Maria is. Ik heb Mart gisteren ontmoet bij de Nimbin tour. Hij was net van plan ergens een koffietje te gaan doen, of ik met hem mee wou. Ja hoor! Why not, het strand loopt niet weg. Het is nu 11:17 am en ben weer terug op het strand, ben nu al iets fitter maar ga toch even lekker liggen en val wss wel in slaap voor even.

Vanavond om 07:20 PM pak ik de bus terug naar Sydney en dan is het bijna over.  Dan is er nog maar 2,5 dag left van mijn trip hier in Australië, oh man ik kan wel janken. So again: can somebody please stop the time? En kan iemand Byron Bay verplaatsen naar Brummen? Ta :)

1. Zus:
    31 maart 2016
    Alles komt goed schatje. Dikke kus xxc
  2. Mams:
    31 maart 2016
    Zo dat was weer een heel verhaal.
    Mooi dat je zo genoten hebt.
    Ik mag zo weer richting Arnhem is erg rustig deze week dus de dagen duren lang.
    Vind het echt super tof om te lezen dat iedereen zo sociaal is en lekker makkelijk contact legt je hoeft nooit alleen te zijn als je dat niet wilt.

Succes met je terug reis en nog even genieten van Sydney en dan op naar Balie.

Liefs Mams xxxx
  3. Beppe en pake,:
    Hallo vakantieganger,
    Zojuist samen met beppe jouw laatste blog c.q. dagboek voor nu gelezen. het was weer een heel verhaal. het is hier nu twaalf uur, dus bijna etenstijd. We zitten nu dus boven en het eten staat benden zachtjes op. Wat weer een interessante blog. Je moet nier zo met moeite afscheid nemen van Australië, want misschien kun je in Bali wel net zo fijn genieten maar uiteraard wel anders. Afgelopen Zondag heb je mij beloofd een mailtje te sturen met je verdere reisplannen met data en tijden. We weten wel dat je op 3 april Australië verlaat en dat je op 29 april weer in Nederland hoopt aan te komen, maar daar tussenin gebeurt er natuurlijk ook her één en ander. En wij moeten natuurlijk wel weten wat je allemaal uitvreet. Je hoort namelijk wel bij onze familie.
    Zo je hebt nu weer even een berichtje van ons. Wel wensen je een fijn verder verblijf in het verre Azië. En zien uit naar je volgende berichten.
    Liefs van pake en beppe. Doeiiixxx