Last days in SYD

3 april 2016 - Sydney, Australië

31/03/2016:

Na een heerlijke laatste dag in Byron waarin ik fan ben geworden van een locale singersongwriter: Kyle Lionhart. Het was een heerlijke musicale afsluiter van 4 heerlijke dagen Byron Bay. Nu was het dan toch echt tijd om met pijn in mijn hart afscheid te nemen van deze heerlijke plek. Mijn bus vertrok en ik ging uur 12 lang tegemoed met een stinkent iemand aan mijn zijde.

01/04/2016:
Na een vermoeiende busreis reed ik rond 8 uur Sydney weer in. Ik ging naar WakeUp, draaide mijn laatste ozzie wasje en nam een verfrissende douche. Ik ging naar Paddy's market om wat laatste souvenirs in te slaan. Daarna ben ik lekker gaan lopen door een subrub hier: Surry Hills. Wat leuk!!! Super leuke kleine restaurantjes in verschillende stylen. Je bent nog steeds dichtbij de stad maar je ontsnapt van de chaos en de drukte. Ik besloot dat het tijd was voor een kappersbezoekje, mijn haar? Het kon gewoon echt niet meer. Kappers zijn hier extreem duur, het kan oplopen tot zo'n 150 dollar voor gewoon een normale knipbeurt. Uiteindelijk vond ik er eentje van $64 oké, dat kan nog wel zolang je het bedrag maar even omrekent in euro's. Ik maakte een afspraak, ging snel terug naar WakeUp om in te checken en daarna weer terug naar de kapper. Godzijdank ben ik tevreden over het eindresoltaat. Is toch ffe andere om je haar wensen in het engels uit te leggen. But I am happy :)

Na de kapper ging ik naar NewTown, je moet hiervoor de metro pakken maar het is maar een kort reisje. Toen ik het station uitliep wist ik al gelijk dat ik dit stukje Sydney leuk zou vinden. Ik kwam namelijk een bord tegen met daarop de tekst: don't like gay marriage? Blame the streight people, they are the ones having gay babies. Hier in Oz is het een beetje krom, je mag een vriendje of vriendinneje hebben van je eigen geslacht, een paar weken terug was er een big gayfeest in Sydney. Maar trouwen? Nee ho maar. Dat mag dan weer niet. In dit opzicht kan Aussie wel weer iets leren van ons Nederlanders.

Ik liep wat rond in NewTown en pakte ongeveer 1,5 uur later de metro weer terug naar Central, liep terug naar WakeUp en ordenende mijn backpack opnieuw. Ik ontmoete mijn nieuwe roomies: 1 Nederlander, 4 Duitsers en 1 jongen uit Oz. Altijd leuk om nieuwe locals te ontmoeten.

Rond 7 uur deed ik wat boodschapjes, maakte rijst met curry voormezelf en keek in filmpje in bed. Om 10 uur viel ik al lekker inslaap, na al die korte nachtjes in Byron was het tijd om een beetje bij te slapen. ZzzZzzzZzZ

02/04/2016:
Vandaag is een beetje een dubbele dag, het is mijn laatste volle dag in Oz maar het voelt totaal niet zo. Ik werd voor de wekker wakker, haalde mezelf een ontbijtje en at het op in het park. Vervolgens ging ik in Surry Hills een koffietje drinken. De tijd vloog en om iets voor 12e pakte ik de trein naar circular quay om te meeten met B&B. We pakte de ferry naar Manly en gingen lunchen aan het water. Onze eerste oester is een feit!

Na de lunch liepen we wat rond, gingen naar de beach en vervolgens naar een rooftopbar. Na ons drankje speelde we pool. Team winners was niet compleet dus ik zat ronde 1 bij Blake in het team & ronde 2 bij Brandon. Ik moet nog steeds oefenen...

Na het poolen gingen we voor en ijsje en pakte vervolgens we de ferry terug naar de city. Chillde in mijn hostel om onze telefoons op te laden en rond een uurtje of 6 de stad in opzoek naar een restaurantje. Uiteindelijk vonden we iets aan de Darling Harbour. Ik heb eindelijk arancini balls geproeft en lekker dat ze zijn, had ik eerder moeten weten. Na het diner gingen we opzoek voor mij take away after diner tea. Om 9 uur keken we naar de vuurwerk show op de harbour, maakte onze laatste selfie en liepen vervolgens terug naar mijn hostel. Time to say goodbye? Dacht het niet guys, ik breng jullie wel naar het station toe :)

En dan was het toch echt tijd... We zeiden gedag en toen zagen we dat het nog 12 min duurde voordat hun metro kwam. 7 min later zeiden we dan zoveelste keer goodbye, see ya never ever! Het is kut om afscheid te nemen van deze 2 toppers maar als alles loopt zoals gepland zie ik Blake weer binnen 2 maand en Brandon binnen 7 maanden. So cya in Amsterdam sweety where club 28 continues!

Ik liep terug naar WakeUp en pakte wat spulletjes in. Toen ik vanochtend wakker werd voelde ik niet 100% fit. M'n keel en neus zaten compleet vast en dicht, ben naar de apotheek geweest voor anti-bacterial gargle & keeltabletjes. Dat hielp, totaan nu. Alles zit vast en dicht, mijn laatste nacht Australië? Geen party night. Ik lig lekker in bed en ga niet al te laat slapen.

Morgenochtend moet ik voor 10 AM uitchecken dan moet ik opzoek naar een leuk plekje voor mijn allerlaatste ontbijtje, zal nog wat rondlopen en dan pak ik de shuttle bus naar 't vliegveld. En dan is het over. Ik wou dat het anders was.....

1. Zus:
    2 april 2016
    Heb je nou weer sushi zitten eten? Ik ga over 2 weken weer sushi eten. Er is een nieuw sushi restaurant in Heerlen en tja... dat moet getest worden natuurlijk.

Keep your head up en denk aan alle mooie dingen die je hebt mee gemaakt, maar vooral aan alle mooie dingen die nog op je pad zullen komen. Welke richting dit ook op mag gaan.

Je bent nog jong en hebt nog een heel leven voor je! Geniet, leef en leer.

Dikke kus, love u.
  2. Mams:
    2 april 2016
    Mooi dat je nog een leuke dag met Blake en Brandon hebt gehad.
    Hoe is het nu met je keel hoop wat beter, mijn rug is nog steeds niet goed maar we hebben afgesproken dat we top fit zijn als jij weer thuis bent.
    Morgen ga je richting Bali laat je even weten als je weer met beide beentjes op de grond staat.

Net eten op nu even opruimen en dan lekker met de beentjes op de bank.
    Veilige vlucht en veel plezier op Bali,groetjes aan Evelien en haar ouders als je ze daar ziet.

Dikke kus en geniet ervan nog 27 dagen en dan sta je weer op de Hollandse bodum
  3. Beppe en pake,:
    Hallo Marije Aryetta,

Zojuist samen met beppe je laatste blog vanuit Australië gelezen. We zijn echter even benieuwd naar je blogs vanaf Bali. Daar tref je dan Eveline ook weer en maak je ook weer kennis met haar ouders. Dat voegt aan jouw wereldreis toch ook weer een stukje Nederland (c.q. Brummen toe) toe. Het belangrijkste wat we op dit moment jouw kunnen toewensen is een goede vlucht en een behouden aankomst op Bali. Uiteraard wensen jou ook daar weer alleen maar mooie en goede ervaringen toe. Heel andere bevolking en cultuur en dus ook weer een heel andere ervaring die je wat dat betreft ook weer rijker zal maken. We hebben wel eens gehoord dat de natuur op Bali ook weer geweldig moet zijn.
    Uiteindelijk zien we toch ook wel erg uit naar eerst de 29e april als je weer voet op Nederlandse bodem zet en als we daarna op 1 mei jou weer in levende lijve aantreffen. We beginnen zo langzamerhand de dagen af te tellen.
    Voor nu de hartelijke groeten van ons beiden en tot over 29 dagen.
    Pas tot dan goed op jezelf
    Doei xxxxx