2 november tot aan nu.

6 november 2015 - Melbourne, Australië

De reden dat ik niet meer elke dag blog, is eigenlijk heel erg simpel. Ons leven is namelijk nogal normaal geworden. Voorlopig houden we namelijk even geen korkodillen vast, springen we even niet meer uit een vliegtuig en staan we even niet meer op een surfboard. We zijn in Melbourne. Oftewel: back to work!

De afgelopen dagen bestonden uit: werken, werk zoeken, appartmenten zoeken, eten, slapen, drinken,boodschappen doen, naar de wc gaan... Dus ja.. heel veel spanender dan jullie leven is het hier nu even niet. Het verschil is alleen dat wij het in Melbourne doen en jullie thuis in Nederland.

We hebben nu 4 keer een dienst gedraait bij Linda. Ik sta nog steeds op de vloer en eef nog steeds achter de bar. En nog steeds snap ik Linda haar keuzen daarin niet, maar goed. Het gaat ondertussen wel wat beter met het begrijpen van het menu. De gasten zijn allemaal erg nieuwschierig waar mijn accent vandaan komt. Gisteren had ik zelfs 2 tafels zitten die ook een klein beetje Nederlands spraken. Super grappig dus! Als ik het gerecht kwam brengen zeiden ze dankjewel ipv thank you. Ik heb nu ook steeds een beetje mijn eigen wijkje die ik draai. Beter vind ik dat, zo kom ik lekkerder in het menu, drankjes en krijg je tenminste een beetje een band met de mensen die je bediend. Maar ik blijf er bij.. horeca is niet mijn droom baan. Linda is wel een erg goede baas vind ik. Ze draait zelf mee op de vloer, dit wardeer ik altijd erg als een manager/baas dat doet. Ze zorgt voor een goede sfeer op de vloer en ze heeft voor aanstaande zaterdag een pizza proeferij georganiseerd. Vanaf nu probeert ze elke week een proeferij te organiseren, zodat al 't nieuwe personeel een beetje in de gerechten komt. Een heerlijke manier van de gerechten leren kennen, geen enkel probleem! Ik schuif morgen vrolijk aan!

Alle koks die ik ooit in mijn leven heb ontmoet, zijn grappig en bijdehand. De koks hier zijn saai en stil. Maar ze maken wel verdomd lekker eten (we hebben een keer gratis mogen lunchen) en uiteindelijk is dat het allerbelangrijkste! Maar oke, genoeg over werk nu. Ik ben namelijk vrij vandaag!

Ik zal jullie daarom nu maar even op de hoogte brengen van onze verblijf plaats. We zitten nou een week bij Janny en Hans. De eerste week was gratis en vanaf nu betalen we $50 per week p.p. Alsnog super goedkoop dus! We kunnen mee eten als we willen, douchen, en slapen. Het is dus veel goedkoper om bij Janny en Hans te blijven dan weer opnieuw naar een hostel te vertrekken. Ik had nooit verwacht dat ik dit zou zeggen.... maar eigenlijk hadden die hostels ook wel wat. Dat ik dit vind komt denk ik vooral omdat Janny en Hans in nogal een saaie buurt leven. Dat is prima als je van rust houd, maar ik vind het wel lekker om mensen om me heen te hebben. Dan denk ik namelijk ook niet zoveel aan thuis. Ook hebben we nu iemand die 'toezicht' op ons houd. Dat is ook wel weer even wennen. Als we namelijk terug komen van een avond werk, rijd er 1 bus niet meer. Dat betekent dat we dan eventueel door het donker zo'n 40 min moeten lopen. Vind ik zelf geen probleem, ik loop namelijk al 2 maanden 's avonds door het donker. Maar Janny vind dit allemaal weer niet zo'n goed idee. Het is natuurlijk allemaal super lief bedoelt, dat snap ik! Maar het is gewoon weer even wennen. Het zoeken van een appartement gaat nog niet echt met gemak.. De meeste appartmenten worden pas verhuurd voor 6 maanden en zolang blijven we hier niet. Ik denk daarom dat we nog zo'n 3/4 weken bij Janny en Hans blijven en dan weer een hostel induiken in de stad. Door bij Janny en Hans te blijven kunnen we net even iets meer sparen en volgens mij vind Janny het wel heel erg gezellig 2 van die jonge meiden in huis haha.

Gisteravond hebben we trouwens moeten inbreken in hun huis.. Het klinkt allemaal wat spannender dan dat het echt was. Ik zal het jullie even uitleggen: we kwamen terug van het werk (Linda bracht ons thuis, de schat!) we stopte de sleutel in het gat en huh? hij draaide niet. Okay... dan maar terug naar de voordeur... draaide die ook niet. SHIT en nu?! Het was 12 uur en Janny en Hans lagen al lekker te slapen. We wouden eigenlijk niet aanbellen maar er zat niks anders op, Janny zei dat ze geen vaste slaper was... maar ze hoorde de bel niet. okay... en nu? we liepen weer achterom en ik zag dat het raam bij Jake open stond (jake slaapt in het washok) ik heb mn arm door het raamgestoken en de deur bij Jake open gemaakt en hop! We waren binnen. Ik kan dus altijd nog inbreekster worden van beroep!

Vandaag, vrijdag 6 november. Hebben eef en ik een beetje een dagje voor ons zelf genomen. Ook wel eens lekker moet ik zeggen. We zitten normaal veel samen in het openbaar vervoer, normaal in NL luister ik dan lekker muziek maar samen met eef is dat zo on gezellig. Maar aangezien ik vandaag een eefloze en eef een marijeloze dag hebben. Kon ik weer lekker muziek luisteren in de metro haha. Wat kan iemand toch behoefte hebben aan dr eigen muziek :p

Ik ben gelijk door gegaan naar de stad, en Eef is begonnen in the Glen (winkelcentrum in Glen Waverly, de plek waar we slapen) Eef is daar gaan rond vragen voor werk en ik ben begonnen in de stad. Ik begon bij Levi's, ze zochten geen mensen voor hoe ver hij wist maar hij heeft toch mn CV in genomen. Daarna liep ik richting G-Star, voordat ik daar naar binnen kon werd ik aangesproken door een jongen van Hello Fresh. Zo kook jij vaak thuis? Mijn antwoord: ik heb geen huis ik ben een backpacker. Oh? Wat doe je hier? Nou ik zoek werk. Oh komt dat even goed uit! Wij zoeken mensen, hier heb je mn kaartje bel me van de week en dan kunnen we volgende week een afspraak maken. Oke top! leuk je te leren kennen, yes nice to meet you 2. See ya! Dus, ik ga deze vrolijke vriend morgen maar eens even een belletje geven. Na dit misschien wel hele goede nieuws ben ik de G-Star in gelopen, ze zoeken nog een vrouwelijke verkoopster met ervaring. Nou komt dat even goed uit, ik ben de laatste keer dat ik het checkte een vrouw en ik heb ook nog eens ervaring met het verkopen van G-Star, thanks to Men At Work en Tribute. Ook daar netjes mn CV gedumpt en weer verder gegaan. Ik heb mn CV bij nog wat andere kleding winkel gebracht, waaronder ook bij een soort Bijenkorf, Myer heet het. Ik zag dat ze daar Sotch and Soda verkopen. Nou! Is dat even leuk, ook ervaring mee en ook nog eens uit Amsterdam en laat ik nou eens uit Nederland komen. Dat viel wel in de smaak bij de manager, in de winkel daar zochten ze geen personeel maar een aantal andere vestigingen misschien wel. CV afgegeven en ze gaat kijken wat ze voor me kan doen. Een aantal andere winkels verwezen mij door naar het internet, dus dat ga ik straks even op de Ipad doen bij Janny en Hans.

Nadat ik heel Melbourne ben afgelopen, zo nu en dan verdwaald ben geraakt en uiteindelijk weer de weg heb terug gevonden zit ik nu achter een computer bij een reisorganisatie om mama blij te maken want!!! Ik heb EN weer geblogt en mijn skydive filmpje staat eindelijk online op FB. Ik zal zo even kijken of die er heel toevallig ook zin in heeft om hier tussen mijn video's te komen op mijn blog aangezien zo ongeveer heel familie Minnema geen facebook heeft vast ook nieuwschierig is naar mn filmpje. Dus ik zal mn best doen! En anders moeten jullie via via maar mn Facebook checken!

Ik hoop dat jullie allemaal iets van mijn blog begrijpen. Alles is namelijk heerlijk door elkaar geschreven maar ach! jullie hebben weer even iets te lezen gehad, of jullie het nou begrijpen of niet :p

See ya. X

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Mams:
    6 november 2015
    Nauw ik ben blij met je blog hoor vind het gewoon fijn om wat van je te lezen.
    Filmpje super tof.
    En nog even bij Jannie en Hans te zitten is ook niet verkeerd toch ,lekker goedkoop.
    Hoe oud zijn ze dan eigenlijks, ja thuis had je veel vrijheid hé ik ben niet zo streng en controleer je niet.
    Maar dat is ook aan jezelf te danken je bent ook een super dochter.
    Nauw lieverd mis je e blijf lekker schrijven ik vind dat leuk.
    Ga nu naar de kapper anders moet ik weer lang wachten en zoals je weet hou ik daar niet van.

Dikke kus uit Brummen.

En oh ja volgend mij heb je zo een baan te pakken bij een kleding winkel, ik hoor het wel van je.
  2. Zus:
    6 november 2015
    Super leuk om weer een blog van je te lezen! Gek dat Levi's geen vacatures had. Volgens de vacature site zochten ze wel mensen. Gisteren is er helaas niets meer van gekomen om voor je rond te kijken, dus ik probeer het straks even te doen. Ik moet van 09:00 tot 13:00 informatie doorlezen voor het eindejaarswerk en aangezien ik echt geen vier uur nodig heb, kan ik nog wel even wat voor je rond snuffelen op het internet.

Wat fijn dat jullie nog een aantal weken bij Janny en Hans kunnen blijven. Iedere euro die je je kan besparen is er één!

Je filmpje wilde ik net even gaan bekijken, maar ik zie dat het echt over jou gaat dus ik bewaar 'm even voor thuis voordat ik hier met opgezwollen ogen op het werk zit!

Nou schat, als ik nog iets heb gevonden mbt vacatures dan app ik je alles even door.

Dikke kus, love u!!!!
  3. Je auntie:
    Hé niche,
    Heerlijk om weer wat van je te horen. Was best saai zoveel dagen zonder. Je schrijft leuk genoeg om ook je saaie leven te beschrijven. Mij verveel je er niet mee.
    Ben benieuwd welk kledingbedrijf zo slim is om je in dienst te nemen. De omzet zal snel stijgen met jou in de winkel.
    Ach een beetje verzorging van Janny en Hans is ook wel lekker. Soort surrogaat familie.
    Hier lijkt het steeds zekerder te worden dat we gaan zorgen dat je weer veel afwisselende blogs gaat schrijven in januari. Ik ben vrij. Lee heeft het ook geregeld. Mariska weet het eind volgende week. Dan kunnen we hopelijk snel boeken.
    We houden je op de hoogte.
    Ik heb veel gewerkt. En ook nog hard. Na vandaag het weekend vrij. We gaan naar een pannenkoekenhuis omdat Mariska haar ouders vele jaren getrouwd zijn. Ik heb nog voorgesteld om naar je vader zijn werk te gaan. Maar dat wilden ze niet omdat de jongste van 1 jaar pannenkoeken een beter idee vindt.
    Nou, mijn pauze zit erop. Als je zo weinig blogt heb ik je veel te vertellen.
    Eet smakelijk met de pizza's en wat mij betreft tot snel horens.
    Liefs uit Amsterdam
  4. Raf:
    6 november 2015
    Hoera een teken van leven :) Niets beleeft..., dit was de langste blog tot nu toe!
    Heerlijk leesvoer weer. Ik zie uit naar je volgende blog.

Veel plezier en succes met het scoren van een leuke job.