Bye bye Hervey Bay.

16 oktober 2015 - Hervey Bay, Australië

Donderdag 15 oktober:
Mmmm goeiemorgen! Heerlijk zo'n normaal bed. Lekker zacht wakker worden en onder de douche stappen. En dat nogwel in je eigen kamer. Lekker hoor! Nadat we allebei weer fris en aangekleed waren zijn we gaan ontbijten in het hostel. We hadden nog restjes van Fraser over dus dat eten we de komende 2 dagen als ontbijt, de choco pops.

Na het ontbijt was het weer tijd om wat dingen te regelen. Een hostel voor in Cairns en voor wat nachten in Melbourne. Melbourne is nog niet helemaal gelukt aangezien we behoefte kregen aan frisse lucht. We zijn dus een stuk gaan lopen in het ontzettend saaie Hervey Bay, Fraser was super tof. Maar hier.... Nehh... Niet heel veel te beleven. We zitten we op 2 min loop afstand van het strand, dat is dan wel weer een plus punt! Na een uurtje hadden we dus alles wel gezien. We waren wanhopig opzoek naar sambal, die is namelijk op, maar de spar en IGA hier, kennen geen sambal. Helaas...
Het was ondertussen lunchtijd, eef ging voor een pasta en ik maakte indo mie. Pffff wat te doen???!!!!! Filmpje kijken dan maar? The fault in our stars werd het, zonder zakdoeken dit keer. Als ik het even moeilijk kreeg ging ik snel op mn mobiel beetje facebooken haha.
Door het kijken van de film was het godzijdank al wat later geworden. Uurtje of half 4 was het ondertussen. Eef had nog pasta over van de lunch voor het avond eten en ik ging voor rijst met brocolie en champigons, dit moest ik alleen nog even kopen. Dus dat heb ik na de film maar even gedaan. Na de boodschappies zijn we appart van elkaar gaan hardlopen en daarna gaan eten.
Voor mij duurde het wel even voordat ik kon koken... 4 pitten, 1 pit kapot en een heel hostel vol mensen die ook moeten koken. Uiteindelijk rond kwart over 8 zat ik aan mn eten want ook nog eens niet zo lekker smaakte als gehoopt. Het zal wel komen door de sambal die er niet in zat
Ik ben rond 9 uur naar boven gegaan en heb daar wat gelezen via Ibook, eef is benenden gebleven en is gtst gaan terug kijken. Trouwe fan is het ook hé.
slaaplekker.
Vrijdag 16 oktober:
Jeeeej! Weekend. Oh wacht? Wij hebben eigenlijk elke dag weekend. We hebben beide totaal geen gevoel welke dag het is, nooit.
Vandaag is het weer uitcheck dag, oftewel: backpack inpak dag. De schone was dr weer in, tasje dicht en ontbijten maar. Zelfde menu als gister. Na het ontbijt uitgecheckt en onze backpack gedumpt in de store room. Naast ons hostel zit een heel gevaarlijk leuk winkeltje... We hebben dus geshopt. Oepsie.. Shop verslaving neemt niet af hier, maar ik moet zeggen. Ik had eigenlijk nog niks nieuws gekocht, op mn bikini broekje en topje na en ohja.. Mn lange broek toen het nog koud was in Sydney. Dus hé ik mocht wel weer. Eef overtreft mij in het shoppen, die heeft al een aantal items meer geshopt. Als we straks weer in de stad zijn word het denk ik nog lastiger om mn shop dwang in te houden...
Na onze lunch in het hostel zijn we gaan rond kijken voor appartementjes in Melbourne, alvast wat voor onderzoek! Daarna ben ik gaan rond kijken voor een nieuwe opleiding. Pfffff stomme keuzes, veelste veel allemaal. Als jullie nou eens iets voor mij uit kiezen? Dan doe ik dat gewoon! Nadat we waren uitgesurft op het internet zijn we gaan sporten en gaan douchen. Nu liggen we languit op de bank en gaan we zo maar eens eten maken en halen. Eef eet warps en ik ga fish and chips halen in een tentje hier verder op. Dan is het nog een paar uurtjes wachten en kunnen we eindelijk de nachtbus in om 21:10 richting Airlie Beach. Dit gaat nog eens een heeeeeleee lange nacht worden ben ik bang. Gelukkig is het vrijdag en gaan mijn vrienden hopelijk wat leuks doen en kan ik gezellig met ze mee chillen via skype. Als ik welkom ben tenminste
Fijn weekend allemaal! ☔️

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Je auntie:
    Ha nichie,
    Dat valt niet altijd mee zo te lezen. Elke dag weekend. En dus wat verveling. Zo te lezen sla je je er goed doorheen.
    Ik herinner me direct de keukenrol die je nodig hadden toen wij de fault in our stars gingen kijken. En de zoektocht naar het bankje.
    Ga je snorkelen in Airlie beach? Eindelijk een stukje van het great barrier reef bekijken? Wel tof hoor. Misschien zie je zeeschildpadden zwemmen.
    Volgens mij ben je in topconditie met al dat hardlopen.
    Goede reis verder
    Ik werk vandaag nog een dagje.
    Dan soort van herfstvakantie.
    We gaan een paar dagen naar Vrouwenpolder in Zeeland.
    Ik hoop voor je dat Airlie beach meer uitdaging biedt. En ach, het hoort er ook een beetje bij. Als je zo lang op reis bent zit er wel eens een verveelmomentje bij.
    Lastig hè, je keuzes maken. Laat staan voor je toekomst. Laat het niet te veel op de voorgrond staan. Je bent nog jong. Het komt met der tijd zeker goed. Tot nu toe heb je ook altijd iets gevonden.
    Kus lieverd.
    Ps. Ik ben ook wel benieuwd hoe je het vindt op reis. Wat denk je er van? Hoe voel je je?
  2. Marije:
    16 oktober 2015
    Hi daar tante! Veel plezier op jullie minie vakantie! Lekker gaan genieten.

En hoe het met mij is? Het gaat goed, dankje. Soms is alles opeens wel even heel stom en niet meer leuk. Dan wil ik het liefst thuis eten en daarna snel door naar mn vrienden. Maar dat gaat dan niet. Maar ook dat hoort er een beetje bij. En ik probeer daar ook niet al te veel bij stil te staan, want ik mag nog even een paar maandjes zonder thuis om me heen. Het reizen verder vind ik erg tof! Wel veel regel werk en wacht tijd komt er bij kijken, maar dat wend opzich wel.
    Maar dat regelen... Blijft koppie dr goed bijhouden aangezien ik wat betreft de hostels de regellaar ben van ons. Is het goed in de gaten blijven houden of we wel een slaapplek hebben overal waar we komen. Maar tot nu toe is alles goed gegaan, dus we mogen niet klagen!

Ik denk sowieso dat de gevoelens van het reizen per dag en soms per uur wel kan verschillen. We maken super gave dingen mee, maar soms zou je dat toch graag even in het echt willen delen met de mensen die je lief hebt.
  3. Je auntie:
    16 oktober 2015
    Eigenlijk is het hard werken op vakantie. Inderdaad veel regelen.
    Thuis is wat dat betreft duidelijker. Je slaapplaats is veelal bekend en je hoeft ook niet elke dag te bedenken wat je wilt eten.
    Je mag Eef ook best eens wat laten regelen hoor. Of geef je het liever niet uit handen.
    Wel goed dat jullie regelmatig jullie eigen plan kiezen. Met eten enzo.
    Straks in Melbourne zal het wat minder regelen zijn als je een plekje en een baantje hebt. Al zal dat ook weer een ander soort verveling kunnen geven.
    Soms is niets doen ook prima.
    Kan me voorstellen dat je je vrienden en geliefden op bepaalde momenten erg mist. Gelukkig missen zij en wij hier in Amsterdam jou ook.
    Dat hoort er allemaal bij.
    Stuur gerust berichtjes als je behoefte aan lieve woorden hebt. Ik heb er genoeg.
    Wij gaan zeker plezier beleven in Zeeland.
    Kus lief nichie van me!
  4. Marije:
    16 oktober 2015
    Ik zoek alles op en als er gebelt moet worden laat ik eef dat doen. Zo zijn de taakjes toch een beetje verdeeld.

Bedankt! Ik zal de lieve woorden die je hebt in mn achterhoofd houden. Kus ❤️
  5. Mams:
    16 oktober 2015
    Zo weer gelezen, en wat Martine al zegd af en toe is het moeilijk daar maar komt goed hoor. En je weet het hé als het niet meer gaat dan ben je meer dan WELKOM thuis. Maar dit is een ervaring voor je hele leven. Die opleiding dat komt wel goed hoor.Dikke kus en succes met de lange busreis.
    Ik ga nu richting garage en dan nog wat omprutsen in huis.
  6. Papa:
    He meissie,
    Nou dan wil ik me af en toe wel vervelen in Australië
    Hier nu aan het vervelen op m'n werk dus hoop maar dat ik optijd weg kan.
    Kus en reis veilig
    Daddy