Oeps... Foutje.

17 oktober 2015 - Hervey Bay, Australië

Vrijdag 16 oktober:

Dus... Eef en ik staan bij de bus. Laten ons paspoort zien, staan we niet op de lijst. Huh?! Oké gek! Hebben jullie je tickets bij je? Vraagt de buschafeur, ja die heb ik bij me zeg ik. Ik laat ze zien en ja hoor hadden we de bus gisteren al moeten nemen. Wat STOM!!! Godzijdank had de bus nog plek voor 2 zielige meisjes. Oh wat stom zeg! Ik denk dat al dat geregel en verantwoordelijkheid toch veel is voor mij alleen. Maar goed, fouten maak je om vervolgens weer op te lossen. We zitten nu in de bus en ik heb gelijk het hostel gebeld in Airlie Beach, we hadden namelijk ookal geboekt voor vanavond 16 oktober, maar dat is dus niet nodig. Gelukkig zijn de aussies super lief en begrip vol en is alles geregeld en omgezet. Oh wat dom en grappig te gelijk.... Dus misschien kan ik die verantwoordelijkheid toch wel alleen aan. Haha ik blijf dr om lachen.

Zaterdag 17 oktober:
De nacht was kort maar oké. We hebben allebei een beetje kunnen slapen en ik heb in mijn ochtend even mn vriendjes kunnen zien.
Hallo Airlie beach! Rond half 10 zijn we vandaag aangekomen. Regent het... Nee hé! We hebben samen met een ander meisje een taxi genomen naar het hostel $3 p.p. Eenmaal aangekomen en hebben we onze tassen gedumpt en ons omgekleed, de zon is namelijk weer terug gekomen en het was gelijk moeilijk warm. we konden nog niet inchecken, dus we deden het gebruikelijke bij een nieuwe plek: onze nieuwe tijdelijk "woonplaats" bekijken. Leuk hier! We begonnen bij het water, super mooi blauw en helder. We mogen hier alleen niet in zwemmen ivm dodelijke kwallen. Nadat we even van het uitzicht hadden genoten zijn we over een super leuk marktje gelopen, niet 1 keer maar wel 3 keer.. elke keer als we wat leuks zagen zeiden we: nee wacht! Eerst nog even een rondje dr over nadenken. Uiteindelijk heeft eef een nieuwe tas, armbandje, ring, veer voor in 't haar en een horloge gekocht. Ik heb mezelf ook getrakeerd op een horloge en op een dromenvanger. Een dromenvanger? Ja een dromenvanger. Geen idee of die de reis overleeft maar hij was leuk schattig en klein. Ik ben dol op dromenvangers, ze zijn zo mooi.
Ook kwamen we poffertjes tegen op de markt (dutch pancakes). Iedereen in Aus is zo vriendelijk, iedereen maakte een praatje met ons. En iedereen is echt oprecht met je. Daardoor voel je je elke keer weer erg welkom. Na de markt zijn we verder gelopen en kwamen we bij een zwembad uit, een gratis zwembad. tante martine had al zoiets zo gezegt. Ivm de dodelijke kwallen is dit plan b om te kunnen afkoelen. Even met de voetjes in het water geweest en daarna terug naar het hostel gegaan. We konden namelijk ein-de-lijk inchecken, bij een Nederlandse jongen altijd lekker makkelijk! We moesten potten, pannen, borden en bestek huren. Er word in dit hostel makkelijk bestek gejat zei die, je kunt namelijk naast dit hostel ook kamperen en kampeerders zijn dol op gratis potten en pannen.
Aangekomen op de kamer ontmoete we 1 meisje uit Finland en 2 meisjes uit Engeland. Even later kwamen dr nog 2 jongens bij uit Engeland. Huh 7 mensen... 6 bedden? De jongens kruipen gezellig bij elkaar in bed vandaag. Ben benieuwd hoe dat er uit gaat zien. Nadat we wat hadden gekletst met onze gezellige roomies zijn we even gaan zwemmen. We hebben ook een zwembad bij het hostel zitten maar we gingen voor het zwembad bij de zee. Het begon al gauw hard te waaien dus ik vertrok al snel om nieuwe prepaid te kopen. Mn internet doet ALWEER een beetje gek. Dus als hij weer zo extreem snel op is en niet goed werkt stap ik maar over op een ander denk ik. Ondanks dat ze zeggen dat mijn provider 1 van de beste is in Aus werkt die bij mij voor geen ene meter! Maar goed we blijven het proberen!
Toen ik terug kwam werd me gratis gun aangeboden, de goedkope wijn uit pak wat iedere backpacker drinkt. Nou oké prima, daarna ben ik kaart spelletjes en wijntjes gaan drinken met de 2 engelsen jongens, 2 engelse vrienden van hun en dat finse meisje. Eef kwam niet veel later ook terug van het zwembad en is een stukkie gaan hardlopen. Nadat eef gedoucht had en ik was uitgekaart zijn we gaan koken in een best wel redelijk schone maar vooral RUSTIGE keuken. Lekker man. We hebben weer nieuwe sambal dus dat is weer een groot feest. Het werd rijst (hoe verassend) met curry, brocolie, champigons, rode paprika en gele paprika. Jammie!!!!
Nu liggen we bij het zwembad in de hangmat te chillen. Meerdere mensen hebben ons uitgenodigt om te gaan stappen vanavond, maar ik weet nog niet wat we van plan zijn. We willen morgen namelijk niet te laat op. We willen een berg op gaan wandelen voor het schijnt, het mooiste uitzicht van Airlie Beach te hebben. So we will see what happends tonight.

1. Zus:
    17 oktober 2015
    Tuurlijk kun je de verantwoordelijkheid aan en het geregel. Gaat er eens iets fout, geeft niets. Daar leer je alleen maar van.

Hier is het grauw en koud. Vandaag blijven we lekker binnen en morgen komen mama en Raf langs.

Op het werk nog steeds druk en allemaal nieuwe mensen. Komende weken nog druk bezig met coachen van de nieuwe collega's.

Dikke kus, love u
  2. Mams:
    17 oktober 2015
    Net als je grote zus al zegd dat geregel gaat je super af, en ach af en toe mag er best iets fout gaan.
    Je hebt het weer opgelost.... prima toch.
    Mijn dagje werken zit er weer op,was rustig.
    Net samen met Raf gezellig gesteengrild zo even tandenpoetsen en eens kijken wat de tv ons brengt vanavond.
    Heb nog niet gereageerd op je laatste foto van whats app omdat ik weet dat je slaapt, maar leuk horloge.

Hoop dat jullie lekker hebben geslapen met zijn alleen, 1 persoon teveel.
    Oh ja wij hebben nog steeds geen witte rijst gegeten sinds jij weg bent.....mis jij nog steeds de gekookte aardappelen nog niet.

Kus uit het koude Nederland
  3. Je auntie:
    17 oktober 2015
    In Vrouwenpolder zitten we in een super hutje. Met een waanzinnige oven. Daarin staat nu een scharrelkip te braden. Heerlijk hoor. Nepvuurtje is aan. Krantjes erbij. Wij vermaken ons wel.
    Gelukkig hoefden jullie niet op een bankje in het park te slapen en is alles zonder al te veel gedoe gewoon goed gekomen.
    Al jou berichtjes plak en knip ik in een word document en stuur ik ongeveer 1x per week naar oma in Vlaardingen. Ik moest van oma en oom Arie zeggen dat ze het geweldig vinden wat je allemaal doet. Dat ze heel trots op je zijn hoe goed je het allemaal voor elkaar hebt. Je krijgt de hartelijke groeten.
    Woensdag gaan we bij oma op de koffie. Ik zal ze dan ook wat foto's van je laten zien.
    Lieve groeten uit Vrouwenpolder.