Puur natuur.

14 oktober 2015 - Hervey Bay, Australië

Maandag 12 oktober:

Ik wou dat ik mijn uitzicht met julllie zou kunnen delen. De sterren op Fraser Island... Ze zijn WAANZINNIG. Ik lig momenteel op de grond, hopend dat de dingo's, slangen en de spinnen me met rust laten terwijl ik deze blog schrijf en tussen door naar de sterren staar. Zoals de engelsen en een aantal aussies hier zouden zeggen: it is fk amazing!

Maar oké back to the point. Vandaag ging de wekker om 5 uur, snel onder de douche gesprongen en eef wakker gemaakt. Toen hebben we ons ontbijtje klaargemaakt, onze backpack in een locker gedumpt. En zijn we een dvd gaan kijken over alle do's and don'ts hier op Fraser. Na de dvd was 't tijd om onze spullen bij elkaar te pakken en ze in de jeep te doen. We gingen voor safe en stapte bij de tourleider in. Eef en ik mogen allebei helaas niet rijden aangezien we geen 21 zijn.
Soooo... Let's go! Met intotaal 4 jeeps gingen we dr vandoor opzoek naar de Ferry om naar Fraser te gaan. Na een zo'n 20 min rijden en 30 min op de ferry zijn we aangekomen op Fraser. Na een laatste kleine uitleg zijn we weer in de auto's gestapt naar de eerste bestemming. Een mooi stuk wit zand met prachtig water. Hier hebben we ongeveer een uurtje gechilled. Daarna was het tijd om naar onze lunch bestemming gegaan. Gek genoeg zijn hier zelfs winkels op 't eiland dat hadden we niet verwacht! Na de lunch zijn we naar Lakey Bay gegaan, dacht ik... Al die namen.. Het is een rivier waar visjes aan je voeten enz knabbelen en alle oude huidcellen opeten. Het voelde heel gek en grappig tegelijk. Nadat we daar ook zo'n 1,5 uur hebben gechilled zijn we weer met onze groep terug gelopen naar onze tour leider. Hij ging niet mee op onze verdere trips. Hij wou dat we onszelf vermaakte. Na 't laatste riviertje zijn we naar het kamp gegaan. Oké.... Geen douche..... Oké leuk met met mijn haar. Ben benieuwd morgen! We slapen met 4 personen in een tent op matjes. We zullen eens zien hoe dat slaapt vanavond. Waarschijnlijk is mn rug weer net zo stijf alsop Bush camp maar ik ben daarna wel weer een goeie ervaring rijker.
Voor het eten stond er: soep, bbq en rijst met sambal op het menu. Best prima dus. Na het eten hebben we onze tas voor de helft uitgepakt aangezien we geen make-up spullen en douche spullen in de tent mogen hebben. Daar komen de dingo's op af. Na wat kaart spelletjes en wat wijntjes is het nu tijd om mn tent op te gaan zoeken.

Dinsdag 13 oktober:

'S nachts was het nogal koud aangezien we pal aan de zee stonden met onze tent, maar vanochtend... Jeetje we branden onze tent bijna uit! Hallo zon! Dag warme trui!
Nadat we ons hadden omgekleed zijn we de tent uitgeklommen, tijd voor een ontbijtje choco pops met yogert. Ook moesten we onze lunch voorbereiden, broodje kaas met komkomer en tomaat. Rond half 9/9 uur gingen we dr met zn alle vandoor. Over 't strand reden we richting Champange Pool. Je moet het zien als een soort bubbelbad, de golven van de zee klosten over de rosten heen en die veroorzaken kleine bubbeltjes in plassen water. In dit water zwemmen hele mooie witte visjes. Beschermde visjes, je mag hier namelijk niet vissen. Zonder een glaasje champange hebben we heerlijk genoten van de champange pool.
Nadat we een uurtje/1,5 uur hebben gezont en gezwommen bij champagne pool zijn we door gereden naar de volgende plek. Een hoge rots waar je, als je dr boven opstaat, een mooi uitzicht hebt over 't eiland. Een hele klim was het wel, rots op, klein padje af. But we are still a live! Na zo'n 20 min van het uitzicht te hebben genoten zijn we weer verder gereden, nu naar een plek om te gaan lunchen. Eef en ik hadden zo'n zin in koffie dat we dr $5,20 aan uit hebben gegeven. Duur koppie koffie wel! Maargoed, wel weer een klein beetje opgeladen voor de volgende dingen die nog op de planning stonden.

Buikje vol? Okay, let's go again! De volgende stop was een frak schip dat vast in het zand ligt hier op Fraser. Na wat foto's te hebben geschoten was het tijd voor onze laatste stop van die dag: Eli Creek. Een riviertje met zulk puur en schoon water, dat je het zelfs kunt drinken als schoondrinkwater. Er zit een stroming in deze rivier. Dus als je jezelf in het water laat vallen, neemt de stroming je mee terug naar de plas waar de Jeeps ook stonden geparkeerd. Er was een optie om met 9 man in een vliegtuigje te gaan om het eiland vanaf boven te zien. Eef wou dit, ik niet. Vond $60 zonde van mn geld, aangezien je dr maar 15 min inzit. Ik bewaar mn geld dan liever voor de skydive die we nog willen gaan maken. Maar ik heb de foto's van eef gezien en het zag er ook vanaf boven er mooi uit. Maar zelfs na de foto's had ik absoluut geen spijt van mijn beslissing. Je kunt je geld maar 1 keer uitgeven, helaas..
Nadat de 9 mensen weer veilig geland waren en ik samen met de andere uit de groep waren uitgezond en opgedroogt zijn we terug gereden naar 't kamp. Tijd voor wat drankspelletjes, normale spelletjes en tijd om een maaltijdje te bereiden. Vandaag stond er 1 mals stukje vlees (geen idee wat 't was, het smaakte heerlijk) een hamburg met een broodje van af de bbq en rijst met sambal op het menu. Dikke prima dus. Maar pffff wat was ik moe, na de afwas heb ik nog 1 spelletje shithead gespeelt met wat mensen en ben ik lekker vroeg naar bed gegaan. Goodnight mate.
Woensdag 14 oktober:
Auw... Mn nek... Auw... Mn rug. Hallo goedemorgen! Weer door het warme zonnetje gewekt vandaag. Dus same story as yesterday. Omkleden, ontbijt en broodje maken. Onze tent roomies waren zo vriendelijk de tent schoon te  vegen aangezien eef en ik lang bezig waren met het klaarmaken van ons eten aangezien de tourguy dr vandoor was gegaan met ons eten en onze tandenborstel. En over onze tandenborstel gesproken! Zoals ik al had verteld dacht ik? Mochten we geen douchespullen mee nemen in de tent, dingo's (we hebben er maar 1 gezien in al die dagen tijd) komen daar namelijk op af. En je wilt geen dingo in je tent, want waar je ook heen ging. Je nam een dingo buddy mee. Ze komen namelijk niet zo snel op groepen af en al helemaal niet als je ook een dingo stick mee nam om jezelf te kunnen verweren. Maar oké ik dwaal echt compleet af! Ik had het over een tandenborstel.. We moesten onze tanden van het kamp af poetsen ivm met de geur voor de dingo's en dus poetste we onze tanden aan de zee, wauw. Ik denk dat ik nog nooit zulk mooi uitzicht heb gehad tijdens het tandenpoetsen.
Nadat we uiteindelijk allemaal klaar waren met opruimen en eten, hebben we het kamp achter gelaten en zijn we naar Lake Mckanzie gereden, de laatste lake stop voordat we terug op de ferry gingen. En oh wauw, weer zo mooi! Het was erg vroeg toen we aankwamen uurtje of half 10, dus het was nog lekker rustig. We zijn daar 2 uurtjes geweest en hebben lekker gezond en gezwommen. Na die 2 uurtjes was het tijd om naar onze lunch bestemming te gaan en tegelijkertijd naar de plek waar de ferry ons weer oppikte. Na de lunch hebben we onszelf maar getrakteert op een ijsje, ik heb de ijsjes nog nooit zo goedkoop gezien hier! Ze zijn namelijk al gauw $5,20. Nu 1 magnum voor $3,90, lang niet gek!
Rond 2 uur zaten we op de ferry terug naar het vaste land. Na nog 20 minutjes te hebben gereden konden we onszelf weer inchecken in het hostel waar we nu nog 2 nachtjes blijven. We hebben ein-de-lijk weer gedoucht en daar heb ik goed en lang gebruik van gemaakt! Net mn zn alle een domino's pizza gegeten voor maar $5 p.p. Koopje! Oftewel pizza met zn alle gegeten betekende 2 meisjes die allebei 15 pizza dozen in hun handen hadden. Cheers

1. Papa:
    Hé mooie dochter,

Je foto's zijn jaloers makend ( plus degene die je naar me hebt geappt)
    Het reizen met al z'n voordelen en soms nadelen ( matje op de grond maar daar word je hard van haha) gaat je mega goed af.
    Benieuwd hoe lang het duurt voor je ergens aan het werk gaat om weer paar centen te verdienen voor dure kopjes koffie en ijsjes.
    Maar tot die tijd geniet en maak veel mooie foto's daar.
    Ik weer nieuwe werkweek dus je begrijpt heel veel zin in pff.
    Tot je volgende blog kus en knuffel van je daddy.
  2. Marije:
    14 oktober 2015
    29 oktober vliegen we van Cairns naar Melbourne en daar is het de bedoeling om te gaan werken en wonen voor 2/3 maanden.
  3. Rynate:
    14 oktober 2015
    Hey avontuurlijk nichtje... wat een heerlijk blog om te lezen.. en slapen op een matje is niet heel tof inderdaad. .. maar dan zeggen wij wordt je hard van....
    We kijken uit naar je Vlgnd blog verhaal.
    Hier hebben we ondertussen de winterjas uit de kast moeten halen. . Brrrrrrr wat koud en nat is het hier.... gewoon 0 graden s nachts..
    Maar jij hebt daar voorlopig nog geen last van. Dus lekker verder genieten lieve marije
    Xxx
  4. Mams:
    14 oktober 2015
    En is het goed gekomen met je haar zonder douche.
    Weer een leuk geschreven verhaal.
    Mooi dat alles goed is gegaan met de rare beesten die daar zijn.
    Onze kamer is weer helemaal wit,vrijdag de boel weer inrichten tot nu toe nog geen tijd voor gehad maar ach Vrijdag vrij dus tijd zat dan.
    Verder niet echt veel nieuws van deze kant, vandaag waren de ouders van Luuk Borgman nog in de winkel ze zeiden we wisten niet dat jij de moeder van Marije bent,ik ken ze dus.
    Zo vanavond maar weer bankhangen,eten (stampot boerenkool)net op,nu opruimen.
    We whats app snel, nu lig je lekker te slapen op een matras wat vast beter slaapt als een matje.
    Kus Mams
  5. Zus:
    14 oktober 2015
    We hadden vanmorgen elkaar al even gesproken. Ik kon helaas niet uitbreid reageren omdat ik nieuwe adviseurs aan het coachen was, staat een beetje gek als je coach continue aan het appen is. Komende weken ben ik nog druk met de nieuwe instroom en het coachen hiervan. Daarna is het weer even rustig.

Jouw foto's: wauw!! En dat filmpje, erg leuk :)
    En natuurlijk helemaal niet vervelend om je tanden aan een parel wit strand met helder blauw water te poetsen..

Hier weinig bijzonder heden, Levi gaat volgende maand al naar de basisschool. Time flies!! En iets meer vrije tijd voor ons, mits ik een vrije dag heb natuurlijk! Zondag komen mama en Raf even langs. Kunnen ze onze strakke muren bewonderen :)

Je ging toch nog naar Airlie beach tot 23 oktober? Dan townsvill een paar dagen en dan Cairns en vanuit daar naar Melbourne. Nu hopen dat jullie snel een job vinden, maar met jullie vlotte babbel zal dat vast lukken!!

Dikke kus, love you, miss u!!!!!
  6. Zus:
    14 oktober 2015
    Ohja!!! Hier in Limburg zijn de eerste sneeuwvlokken vandaag al gevallen! No kidding, wel natte sneeuw, maar sneeuw!!! In oktober! Ja, echt in oktober..... wie verzint dat??? Ben benieuwd als het ech, echt winter wordt!
  7. Je auntie:
    15 oktober 2015
    Ha nichie,
    Wat een herkenbare verhalen. Mooi hoor. Nooit geweten dat de dingo's op make updaten afkomen en dat je uit de wind je tanden moet poetsen.
    Wij hebben op Fraser Island wild gekampeerd. Gewoon in de bosjes naast de tent gespuugd en gepiest.
    Er heeft wel een dingo aan onze tent gesnift en er tegenaan staan zeiken. Blijkt dus nu dat we door het oog van de naald zijn gekropen.
    Of ze hebben jullie gewoon wat wijsgemaakt.
    Ik heb avonddienst gehad. Het meest lollige verhaal: een mevrouw was over de blindegeleidestok van een blinde gestruikeld en plat op d'r plaatje gegaan. Sneu hé?
    Veel plezier op Airlie beach. Fijn dat zus je reisprogramma even heeft doorgegeven.
    Hier nog 2 dagen werken en dan 5 vrij. We gaan in een huisje in Vrouwenpolder mini vakantie houden. Ligt in Zeeland.
    Veel liefs uit Amsterdam