Bye Melbourne, thanks for your beauty!

23 maart 2016 - Sydney, Australië

18/03/2016:
Eenmaal aangekomen bij Happy Travels was het me toch net iets te druk binnen en iets te koud buiten. Ik besloot dus maar de metro naar Glen terug te pakken zodat ik mijn aansluitende bus ook zou redden. Eenmaal op het bus station in Glen raakte ik aan de praat met een oudere mevrouw, zo vond het zo bijzonder om mij te ontmoeten omdat ik uit Nederland kom. Vet schattig! Na een hoop gebibber van de kou (van 40 graden naar 14 graden binnen minder dan 10 uur? Dat is geen pretje) kwam ik weer thuis bij Janny waar ik hartelijk werd ontvangen zoals gewoonlijk. Toen Eef thuis was van het werk hebben we lekker rijst gemaakt en onze verhalen van de afgelopen dagen met elkaar uitgewisseld. Ik heb een wasje gedraait en ben daarna lekker gaan slapen.

19/03/2016:
Time to work again! Er stond vandaag een dubbel op de planning voor mij en alleen een avond shift voor Eef. Onderweg naar mn werk heb ik in de bus lekker met mn vrienden geskyped of nouja... Vooral met Vic. Vind het super fijn en lief dat hij zo geinterreseerd is in wat ik hier allemaal doe. Het was ookal weer veelste lang geleden dat we elkaar op skype hadden gezien.

Na zo'n 10 uurtjes gedraaid te hebben bij Balsamic was het tijd om van al heel veel mensen afscheid te nemen. Klote, heel erg klote! Melbourne was en voelt nog steeds als thuis komen. Mn collega's zijn super, vooral met iedereen in de bar kon ik het erg goed vinden. Ik hoop dat ik ze nog een keer tegen kom, waar dat dan ook mag zijn!

Tijdens het wachten op Eef en Linda heb ik even met papa, Leonie en Vinnie geskyped. Niet veel later waren de dames klaar en konden we richting Glen Waverly rijden. Dit is de laatste keer dat Linda mij naar huis zou brengen... Eenmaal thuis moest ik dus ook afscheid nemen van Linda. STOM!!! Jeetje man wat is dat een topper.
Eenmaal thuis nog ffe met kier en keel geskyped en daarna lekker naar bed gegaan.

20/03/2016:
Eef en ik stonden vroeg op en zijn lekker wezen lunchen bij Bamboo. Na de lunch gingen we naar Eastland om wat bedank kado's te shoppen voor Linda, Janny & alle andere collega's. Na al het afscheid geshop was het tijd voor een laatste diner bij Balsamic, onze laatste keer 40% personeels korting en onze laatste chicken parma. Omdat het onze laatste keer was bij Balsamic hebben we ook lekker een cremé blué als dessert gedeeld. Toen we eenmaal aan het werk waren had de chef ook nog een snackje voor ons gemaakt, de schat!

Het was een extreem rustige zondag avond. Om half 10 poetste ik de laatste tafel schoon, tafel 2. Ik gooide de doekjes weg, vulde alles weer aan voor de volgende dag... En dat was het dan. Mijn werk uren bij Balsamic zitten er nu echt op. Met toch wel een klein beetje pijn in mijn hart neem ik afscheid van deze fijne werk plek. Wie weet kom ik ooit nog eens terug!

Janny haalde ons om 10 uur op voor Eastland omdat de treinen eruit lagen, lief! Eenmaal thuis was het tijd voor een grote uitdaging: mijn backpack inpakken. O h m i j n g o d. Ik heb echt teveel spullen en ik kan van niets afscheid nemen. Maargoed! Uiteindelijk zat die volgepropt en dicht. Nu lekker slapen... De laatste nacht bij Janny thuis.

21/03/2016:
Eef en ik stonden vroeg op, Eef moest vandaag nog werken. Ik ga naar de stad. Maar voor dat dit alles plaats kon vinden was het tijd voor ons afscheidsontbijt met Janny en Hans. Janny had groots uitgepakt, super lief en erg lekker! Na het ontbijt pakte we onze laatste spullen en namen we afscheid maar we zeiden tot ziens tegen elkaar. Want wie weet...

Eef was onderweg naar haar laatste werkdag en ik ging naar de stad toe. Toen ik eenmaal aankwam op Flindersstreet station haalde ik een lekker koffietje voor mezelf bij Gloria bean's en liep naar HappyTravels. Hier heb ik 2 tours geboekt voor in Bali: 8 daagse tour, je ontmoet mensen en ziet alle mooie plekjes van Bali. Deze tour ga ik samen met Eef doen. De andere tour is een mini surfcamp: 2 dagen surfen, dit doe ik alleen. Of nouja alleen... Met een hele hoop andere maar zonder Eef. Ik heb ondertussen ook voor de eerste nachten Bali accomodatie geboekt, voor de laatste nachten ben ik nog opzoek. Er zijn zoveel mooie plekjes, ik kan gewoon niet kiezen.

Na het boeken van Bali bij HappyTravels heb ik de trein naar Southren Cross station gepakt, dit is eigenlijk vanaf de stad maar zo'n 15 a 20 min lopen maar met mn backpack ben ik liever lekker lui en gemakkelijk. Dus ik pakte de trein, stapte uit in Southren, liep 5 min naar mn YHA hostel van de vorige keer in Melbourne slapen voor Ayres rock, checkte in, ging naar mn kamer, nam een kijkje op het rooftopdeck en ging daarna de stad weer in. Souvenirs jacht it is! Lekker rondgedwaald door de stad en vollop genoten.

de avond heb ik lekker in mn hostel door gebracht en heb daar met mama en gea geskyped en ben toen na een heerlijke lange douche lekker gaan slapen.

22/03/2016:
Ik ging met mezelf buiten de deur ontbijten in 1 van mijn favo straatjes van Melbourne. Het is 1 straat met wel 20 koffie/eettentjes, deun op deun. Super gezellig! Na mn lunch heb ik weer lekker rond gelopen in de stad en ben later op de ochtend koffie gaan drinken bij mijn favo koffie tentje. Met dank aan Mariska weet ik hem nu te vinden, alleen nu moest ik helaas komen voor mn afscheidskoffie.

Rond een uurtje of 1 meeten Eef en ik bij de brug in de buurt van Southren Cross. We huurde een fiets en gingen lekker op z'n Hollands een rondje rond de Yara rivier fietsen. Heerlijk! Zonnetje in de bol en fietsen maar. Wat mis ik dat zeg, ffe lekker makkelijk de fiets pakken. Hier in Australië moet je echter een helm op, dat is dan weer niet helemaal mijn ding. Na het rondje fietsen keek ik op mijn bankaccount en zag dat er $100 voor het fietsen was afgeschreven. Huh what?!!!??? Ik had wel gelezen dat er een deposit was van $50 per fiets maar aangezien we beide fietsen netjes hadden terug gebracht snapte ik er niets van. Iets wat maar $6 zou moeten kosten koste mij nu opeens $100. We zijn dus maar even naar het informatie centrum gelopen, daar vertelde zij me dat het waarschijlijk binnen 48 uur gewoon weer netjes oo mijn rekening staat. Nou dat hoop ik dan maar!!! Ik heb alle bonnetjes etc betaald en heb het telefoonnummer van de fiets comapany. Even afwachten dus.

Na ons fiets avondtuur zijn we naar Flinderstreetstation gelopen en hebben wij daar gewacht op Ashley een meisje dat we in NZ hebben ontmoet en hier in Melbourne studeert via een uitwisselings project. Leuk om haar nog even te zien. We hebben een drankje gedaan in een bar op het water. Die bar stond nog op mijn to do list. Na een uurtje lekker bijkletsen was het tijd om weer doei te zeggen, helaas. Eef en ik zijn naar mijn YHA hostel gegaan om even de telefoons op te halen en mijn tas uit het kluisje te vissen. Eef haar backpack was al op het southren cross station, vanaf dit station gaan ook de coach terminals naar onder andere onze bestemming: Sydney.

Om 7 uur reden we weg met de Firefly bus vanuit het prachtige Melbourne. Ik ben van deze stad gaan houden, het is echt een heerlijke stad! Ik hoop dat ik er nog eens terug kan komen. Maar voor nu stond er een lange 12 uur duurende reis naar Sydney op de planning.

23/03/2016:
Goeiemorgen! Na een vermoeiende busreis kwamen we om 7 am aan in Sydney centraal station, de bus dropte ons precies tegen over ons hostel: Wake Up. Hier zijn we samen begonnen toen we aan de Ultimate OZ week begonnen. Het voelt als gisteren, maar die week is al 7 maanden terug. Wake up is niets veranderd, sommige gezichten werken er nog steeds, er is nog steeds dat gezellige muziekje in de lift en er zijn nog steeds miljoenen activiteiten die je per dag kunt doen in het hostel. Voor onze laatste echte nacht samen in Australië hebben we een privé kaner geboekt. Het was maar $10 dollar duurder pp, arm zijn we ondertussen toch al! Dus die $10 kan er dan ook nog wel van af...

Onze kamer was uiterraad nog niet klaar om 7 uur in de ochtend. Wel konden we gaan douchen, ik deed dat. Eef ging dingen voor Indonesië regelen. Rond 8 uur zaten we aan het ontbijt bij All in Café en rond 9 uur gingen we de stad in om ook voor Eef op souvenirs jacht te gaan.

Rond 12 uur konden we inchecken, lekkere kamer! Privé, een stapelbed met 1 dubbel bed en een tv. De afdeling waarop we slapen is lekker rustig. Nadat we waren ingecheckt hebben we even lekker op bed tv gekeken.

Rond een uurtje of half 2 gingen we naar Bondi beach, hier hebben we geluncht aan het water met een heerlijke pasta. Hier hebben we 7 maand terug ook pasta gegeten, dat beviel toen wel. Na de lunch hebben we even de nieuwe art gecheckt langs het strand en zijn daarna op het strand een dutje gaan doen. Lekker man! Rond kwart over 3 werd ik wakker en heb ik Eef ook maar wakker gemaakt, pakte de bus en trein terug naar de stad, deden boodschappen, gingen douchen, bedhangen en koken: rijst uiterraad.
SMILE
Nu liggen we lekker in bed & gaan we zo lekker vroeg slapen. Morgenochtend moeten we voor 10 am uitchecken. Om 1 uur hebben we afgespromen met Brandon op het station Rockdale, hij pikt ons op met de auto en dan rijden we met zn 3e naar Blake. Club 28 continues!!!!!

1. Beppe en pake,:
    Lieve kleindochter,
    Zojuist je blog t/m de 23e maart gelezen. Wat weer een verhaal. Je bent dus bijna zo ver dat je naar Bali vertrekt. Wil je ons wel even reageren op deze reactie wanneer en hoe laat je vanuit Sydney vertrekt en hoe laat je aankomst planning is voor Bali. Wij moeten natuurlijk wel weten op welke datum en tijd je weer een beetje dichter bij ons komt. Als je weer thuis in Brummen bent is het na de 29e april tijd om met het schrijven met je memoires te beginnen over je zuidoost Aziatische reis. We kunnen melden, dat het weer ook hier weer een beetje opknapt. Zaterdag max 14 graden en zondag weer 12 graden. Zondag komen mama en Raf hier om mijn verjaardag als vast te vieren want op 3 april (de zondag er na) houden we onze familiedag. We gaan a.s. zondag naar her recreatiecentrum "De Kuiilart" een uurtje bowlen en dan een etentje. Daarvoor uiteraard koffie met gebak en een drankje bij ons thuis. We kunnen dan even lekker over jouw roddelen.
    Zo, dit is het dan weer even voor nu. Take care en tot wederhoren.
    Doei xxx pake en beppe.
  2. Mams:
    23 maart 2016
    Weer een heel verhaal maar was al van veel dingen op de hoogte.
    Geniet maar lekker in Sydney en hoor via de app wel hoe alles daar verloopt.
    Ben aan het werk dus moet het koet houden.

Liefs Mams
  3. Zus:
    23 maart 2016
    Je wilt me wel weer aan het werk hebben hè met je mega blog haha xxx