Cheers and happy days

18 november 2015 - Melbourne, Australië

Ik schrijf deze blog op een heel leuk plekje: Bamboo Bean. Eef dr 2e job. Ze heeft net een lekkere ijskoffie gemaakt en ga zo maar eens wat lunchen hier. Maar eerst ga ik jullie even vertellen over de afgelopen dagen hier.

We hebben gewerkt en films gekeken en van het weer genoten. Het is namelijk eindelijk weer lekker zonnig! Ik heb maandag goed nieuws ontvangen van Scotch and Soda. Ik ben officeel aangenomen! Morgen is mn eerste werkdag, of nouja.. Training. Dus het zou lekker zijn als ik voor die dag ook betaald krijg. Ik wacht dat rustig af! Ik heb er iniedergeval heel erg veel zin in. Ze verkopen kleding die in NL al in de sale is gegaan. Easy job voor mij dus, ken ik de pasvormen enz al. Toen ik Geoff vertelde (mijn manger) dat ik de sommige items al eerder heb verkocht vertelde die me dat die erg jaloers is op NL. Elke keer als dr iets nieuws in NL uitkomt moet hij er  6 tot 12 maanden op wachten om het zelf te kunnen verkopen.
Gisteravond heb ik een dienst gedraaid bij Linda. Het was erg rustig en een kut avond voor Linda. Er gaan namelijk 3 van haar personeelsleden weg. Dit heeft ze via via moeten horen. Ik snap niet dat mensen zo met hun baas kunnen omgaan. Het rare hier in Aus vind ik ook dat als je een parttime job hebt je ieder moment kunt opstappen, in NL heb je toch wel vaak minimaal 1 maand op zeg termijn. Ik hoop dat eef en ik Linda een beetje uit de brand kunnen helpen en wat meer uurtjes kunnen draaien voor dr, ondanks dat we nu allebei 2 banen hebben. Ook krijgen we TIP, niet gedacht dus super leuk mee genomen. Ben er gister achter gekomen dat Linda een super handig apparaat heeft om het geld te tellen, we gingen samen een wijntje drinken op kantoor en ze ging het geld tellen. Ik dacht oh? Dan is het toch niet handig dat ik hier gezellig een wijntje met je kom drinken je moet je concentreren op het geld maar het apparaat telt voor haar. Luxe, wil ik ook wel voor in NL haha!
Nou vandaag ben ik dus lekker aan het chillen op eef dr werk en voor vanavond heeft Janny wat eten voor ons achter gehouden zei ze. Super lief weer! Hier bij Bamboo Bean hebben ze ook iets heel erg leuks, een krijt bord. Je kunt je naam daar op schrijven en elke keer als je een kofffietje komt drinken zet een je streepje achter je naam en dan de 7e koffie krijg je gratis. Dat ga ik zo maar eens doen dus! Denk dat dit mn nieuwe favo coffee place word. Vanaf 4 december gaat deze tent ook op vrijdagavond open met live muziek, moet ik ook maar eens heen rond die tijd als ik zelf niet hoef te werken. Erg vervelend dus allemaal weer. Nou lieve mensen, zoals jullie misschien merken ben ik weer wat positiever ingesteld dat een paar bloggen geleden. Goed teken dus. Travel and enjoyyyy the little things. Maar ondanks dat zal ik iedere dag even aan thuis denken, wat ook goed is. Het zou niet goed zijn als je thuis niet mist, dat zou betekenen dat het geen fijne plek is. Ik ga zo de mn reisorganisatie maar eens mailen om mn trip langer te maken. Ineerste instantie zou ik 15 jan al naar Bali vliegen maar met een beetje geluk ben ik 15 januari mooie dingen aan het bekijken met 3 hele lieve vrouwen hier in Australië. Cheers and happy days

1. Je auntie:
    Ha nichie,
    Gezellig verhaaltje weer. Nooit gedacht de we in Nederland qua mode zo voorop liggen. Of dat ze zo lang op de nieuw releases moeten wachten. Australië is wel ver weg. Maar zo ver weg? Had ik niet gedacht.
    Dat is wel een tegenvaller voor Linda. Mag je vader niet bij haar komen werken? ☺
    Hoe lang blijf je eigenlijk bij Janny en Hans wonen? Of is het hostelverhaal weer even van de baan? Dit is wel een hele fijne en goedkope oplossing.
    Zie je inmiddels al wat van de stad? Beetje art gezien? Een museum misschien?
    In Amsterdam is het heel winderig. Vinnie vindt het maar niets die woei aan zijn velletje.
    Nu nog 2 nachtjes werken voor mij.
    Alvast heel veel succes op je eerste dag bij Scotch and Soda.
    Liefs je auntie
  2. Zus:
    18 november 2015
    Je had al vertelt dat je was aangenomen bij S&S via de app! Ik wens je morgen super veel plezier!
    En wat belachelijk dat Linda via via moet horen dat haar personeel weggaat! Dat vind ik geen fatsoen. Maar dat zal een andere mentaliteit in Australië wel zijn.

Mijn blauwe plek is inmiddels heel blauw, paars en rood haha... vanavond een avonddienst en dan morgen nog een halve dag en daarna weekend!

Xxxx
  3. Mams:
    18 november 2015
    Toch weer een leuk verhaaltje.
    Vind evelien het leuk in haar nieuwe baan en voor hoeveel uur doet ze dat.
    Ik ben nu nog op mijn werk ga zo tosti eten en daarna weer aan het werk hoop dat wij het vanmiddag wat drukker krijgen.

Heel veel succes morgen in je nieuwe baan.
    Als je mij nu zou zien typen zou je verstelt staan typ al met twee handen levert toch iets op dat je naar Australie bent gegaan.

Zo mij tosti is klaar dus die ga ik even opeten
    Liefs nu uit Arnhem xxx
  4. Beppe en pake,:
    19 november 2015
    Hallo lieve Marije,

Zo hier dan maar weer een reactie op jouw blog van de 18e. Sjonge jonge wat een belevenissen voor jouw daar in Australië. Wil je wel geloven dat wij een beetje jaloers zijn op jou. maar we gunnen het je van harte hoor. Geniet er maar met volle teugen van. Wij hebben onze beurt ook wel gehad met al onze reisjes. Wat goed dat je nu twee baantjes heb kunnen krijgen. En dan ook nog bij spullen waarmee je in ons land al enige ervaring had opgedaan. Super!!!!
    Met ons gaat alles prima. Ja, ja we worden ouder, gelukkig maar. Maar gezien de leeftijd hebben we niets te klagen. Einde reactie en veel groetjes van ons beiden.
    xxxxxxx