Van Nederlandse bodem.

20 november 2015 - Melbourne, Australië

Voor de verandering ga ik weer eens verder met waar ik gebleven was met mijn vorige blog. Dus dat betekent dat ik jullie ga vertellen over mijn woensdag avond. Jaja woensdagavond! Eef en ik hebben eens een keer wat anders gedaan dan een filmpje kijken in bed of werken. Chris, haar baas heeft ons mee genomen naar zijn wedstrijd van nettball. Een sport die hier over het algemeen word gespeelt door vrouwen maar ook mannen doen dr aan mee. Het was in Ringwood, dus hij kwam ons ophalen met zn auto bij 't huis van Janny en Hans. Luxe weer dus! :) ze hebben met 28-11 gewonnen. En als het aan hem ligt doen eef en ik volgende week mee haha!
Donderdag 19 november:
Whooooop. First work day at Scotch and Soda! Ik was natuurlijk weer eens veelste vroeg. Ik heb mn tijd gedood met een broodje kopen al voorbereiding op mn avondeten. En een grote cappucino gedronken. Uiteindelijk was ik 't wachten wel zat dus liep ik tien over half 1 de winkel binnen. Er waren 2 mensen die ik nog niet eerder had ontmoet: Emly and Adam. Dussssja eerste werkdag, het verliep me echt te rustig. Ik denk dat we in de 5 uur dat ik hem gewerkt heb zo'n 20 mensen in de winkel heb gehad..... Super saai dus. Ik heb de jeanswand dus maar strak gevouwen. Jeans is hier veel minder een dingetje dan in NL. De vrouwen hier dragen voornamelijk leggings en jurkjes etc. Maar geen goeie mooie jeans. Ik had iets kunnen verkopen op mn 1e werkdag maar het was helaas niet meer in de juist maat. En aangezien ze niet het super handige bestel systeem hebben zoals bij MAW hield het verkopen dus al gauw op. De collectie ken ik al gedeeltelijk. Dat maakt het een stuk makkelijker. Ook met de jeans namen ben ik al bekend. Toen ik Geoff vroeg waarom ze geen Skim verkopen zat iedereen me aan te kijken: waarom weet je dat? Ook is het erg leuk om shirtjes te zien liggen met AMSTERDAM BlAUW. Ik ben uitgenodigt voor volgende week zaterdag: christmas party. Maar helaas.. Ik kan niet, werken bij Linda.
Toen had 6 uur was zat mn werkdag dr op bij S&S en om half 7 begon mn werkavond bij Linda met een droogbroodje in mn hand ben ik naar de andere kant 't winkelcentrum gelopen. Snel wat gedronken, mn sloof voorgedaan en zoals pap zou zeggen: gas dr op! Alles verliep prima. Alleen hadden we eig wel wat langer kunnen doorwerken, maar Janny moest ons ophalen en die wilt het niet te laat maken. Dit vermeld ze helaas ook zo'n 10 x waardoor wij ons schuldig voelen, maar toch blijft ze het aanbieden. Thuis heb ik nog een bord chili croncarne opgewarmd met rijst en daarna zijn we in een diepe slaap gevallen tot 11 uur de volgende ochtend.....
Vrijdag 20 november:
YES! Eerste loon binnen! Lekker hoooor een volle Australiëse bankrekening na maar 1,5 week werken. Laat staan als we nu nog voor 6 weken loon krijgen.
We hebben vandaag lekker rustig aangedaan: ontbijten, douchen, gtst kijken, kleine lunch en daarna door naar Ringwood voor het werk. Eef moest om 5 uur beginnen en ik om 6 maar ik ben maar gezellig met dr mee gegaan. We hebben samen koffie gedronken met een taartje, eef daarna ook gelijk dr avond eten. Ik heb wat rond gelopen in het winkelcentrum zonder wat te kopen en daarna naar het werk gegaan waar ik saté heb gegeten. Klein maaltje maar, ik had echt nog geen trek na dat taartje. Na mn 3 kleine satétjes heeft eef een Nederlandse Latte Machiatto gemaakt. Dat kennen ze hier namelijk niet. En ja sorry pap... Ik weet dat het eigenlijk een ochtend koffie is maarja. Nu ik het drink is het bij jullie in NL ochtend en aangezien het een Nederlandse koffie is die ze hier niet kennen vind ik dat het mag
Nou lieve lezers! Ik ga mn koffietje opdrinken, mn krullen in een knot gooien en aan het werk. Cheers en een heeel fijn weekend gewenst!

1. Mams:
    20 november 2015
    Wel jammer dat je niets had verkocht bij s/s zou erg tof geweest zijn als je even net zoveel had verkocht als je bij maw had gedaan.
    Ben wel benieuwd wat je eerste salaris was want dat heb je me nog niet vertelt maar dat hoor ik nog wel.
    Gelukkig kunnen jullie nu lekker aan het werk om straks jullie reis voort te zetten,heb het idee dat jullie gewoon lekker bij Janny en Hans blijven tot jullie verder trekken.
    Als jullie daat weg gaan hebben ze wel een leuk cadeau van jullie te goed

Ik heb vandaag voor mij doen uitgeslapen, net even hay day gedaan (zal je wel niet missen).
    Nu zo even douchen en dan aan de slag,boodschappen even snel door het huis,wasje draaien.
    Morgen avond hier wat mensen om de laatste kraten bier van jou feestje op te maken maar dat komt wel goed

Oh ja deze week in Raf zijn auto aan het rijden want de mijne doet beetje raar volgende week maar even naat garage vandaag geen tijd voor.
    Maar is ook goed zo hou ik de auto beetje warm voor als jij terug bent.

Groetjes uit Brummen
    Xxxx
  2. Papa:
    21 november 2015
    He topper van me,
    Zonet nog even gezellig met je op de app gezeten dus al op de hoogte van mijn belevenis in A'dam
    Tante Rynate daar ook nog even gezien dus erg gezellig
    Was ook nog andere hond als logee dus huis vol bij je tante in A'dam
    Nu weer in de trein naar huis en ik zag net pas dat het nu 01.00u s'nachts is bij jou dus vandaar niet aan het werk haha
    Moet er telkens aan denken dat het daar ietsie pietsie later is
    Nou voor as dinsdag hou ik je op de hoogte en tot de volgende blog of app
    Kus en knuffel daddy
  3. Je auntie:
    21 november 2015
    Ha nichie,
    Ik drink ook te pas en te onpas machiatto's hoor. Van je vader heb ik geleerd dat je dat moet drinken wat je lekker vindt.
    Inderdaad een vol huis met 6 mensen en 2 honden. 1 en al gezelligheid.
    Nu hebben wij heerlijk 2 weken vrij. Blijven in en om huis. Er komen vrienden eten, Mariska is binnenkort jarig. We vermaken ons wel.
    Jij ook nog fijn stukje weekend en tot horens maar weer.
    Liefs