Droge marwrijah

17 september 2015 - Sydney, Australië

Day 1 of the ultimate OZ, oftewel onze eerste dag van een week lang tips en tricks over Australië. De dag begon met een enorme meevaller, de zon scheen!! Het was droog!! En dat terwijl er stond aangegeven dat het de hele dag zou regenen. Nice! Kan ons kikkerlandje nog wel eens iets van leren want het is hier nu bijna 5 uur en nog geen druppel regen op ons koppie gekregen. AFKLOPPEN!!!! "Tik tik"

Nadat ik redelijk goed had geslapen in een stapbed met eef met 10 anderen feestbeesten op onze kamer ben ik gaan douchen en een ontbijtje gaan halen voor ons. Bij onze favo place to be: the supermarket met gratis wifi. Wohoee!

Na het lekkere ontbijtje en de gratis wifi was het tijd om naar het HQ gebouw te gaan van Utlimate OZ. In 1 woord: TOP!!! begeleiding. Heerlijke droge humor, net zoals in Nederland, daar hadden mijn tantes me al op voorbereid. Altijd fijn om de zelfde dingen grappig te vinden. Ze riepen onze namen op om te kijken of iedereen compleet was. En blijkbaar is Marije erg moeilijk op uit te spreken, dus thanks mam en pap! Ik heet hier voortaan marwarijjah. Na het en en ander uitgelegt te hebben gekregen zijn we naar de bank gegaan voor een Australiëse bankpas, wat dus blijkbaar alleen maar kan als je een Australiës nummer hebt, die we nog even moeten zien te fixen. Maarja tijd zat! Vervolgens zijn we een city tour gaan doen met onze benenwagen, lekker als echte toeristen. Het gekke van Sydney is dat ik me thuis voel, alles is mooi hoor en anders dan in NL maar het voelt als thuis. Maar dan zonder jullie, en dat is ook gek want het voelt niet alsof jullie zo ver van mij weg zijn. Toen we ongeveer 2 uur geleden bij oprah house waren geloofde we nog steeds niet dat we hier zijn.

Wij gaan nu nog even genieten van de wifi (eef is lekker gtst aan het kijken nu). Straks om half 8 's avonds bij ons hebben we een welkom diner bij ons hostel met onze groep, and we have some free drinks! It's Dan his bday wohoe!!!!  (Dan is een begeleider van onze groep).

Lieve volgers!!! Succes op school, op het werk of in mijn moeders geval: succes met poetsen en de tijd doden mam! Je kan zo weer lekker mijn bloggie lezen. Dikke kus vanuit de down under.

Ps: foto's volgen in het foto album

1. Mams:
    17 september 2015
    Mooi dat je thuis voelt daar.
    Inderdaad ga maar weer poetsen,dagen zijn best lang zonder jou ach morgen mag ik weer werken dikke kus en gr aan Eef
  2. Zus:
    Niet blijven he! Anders moet we je helemaal zo missen. Groetjes aan Eef. ❤ you
  3. Papa:
    He stoere dochter,
    Wat gaaf om te lezen dat je zo lekker geniet en je een echte wereld burger bent !!
    Zal wel je Amsterdamse bloed zijn
    Fijn dat jullie zo genieten.
    Ik nog 2 dagen en dan .....VAKANTIE
    Kus
  4. Je auntie:
    17 september 2015
    Zo nichie, ik krijg de indruk dat je het wel naar je zin hebt. Niet na 2 dagen al besluiten om in Australië te blijven hoor. Ik wil ook naar andere vakantielanden in plaats van de rest van mijn vakanties in Australië slijten.
    Alhoewel. Australië is prachtig!
    Enjoy!
  5. Beppe en pake,:
    17 september 2015
    Geweldig, lieve Marije, dat ik nu hier op onze zolder nu zo maar jouw belevenissen in Australië kan lezen. Wat zal alles voor jouw een geweldige belevenis zijn. Geniet er maar met volle teugen van, maar ik zie er nu al naar uit dat je gezond en wel weer in Brummen zult zijn. Met Beppe gaat het dagelijks een beetje beter. Vandaag echter een klein bloedinkje bij de operatiewond. 08.15 de huisarts gehad. Nu weer opgelost
  6. Marije:
    17 september 2015
    Fijn Pake!!! Dat het langzaam aan beter met beppe gaat! Goed en fijn om te lezen. Liefs en kus vanuit Australië voor jullie beiden.
  7. Raf:
    17 september 2015
    Héééé vakantieganger Ik kan je blog ook bekijken. Super verslagjes kan je maken, ik zie het zo voor me. Heel veel plezier downunder en ik hoop dat je roommates vanacht wat rustiger zijn. En anders mik je er ook maar een wijntje in Ma is gestopt met poetsen, zit geen vel meer op d'r vingers van de amonia...
  8. Mams: