Explore the Whitsundays

21 oktober 2015 - Airlie Beach, Australië

Dinsdag 20 oktober:

Wat een heerlijke goede morgen! De zon schijnt de papagaaien maken lawaai, het uitzicht is perfect. En mijn enige roomie eef is lekker rustig aan 't slapen. Om kwart over 6 ging mn wekker. Ik kon lekker in onze eigen douch douchen en zonder me al helemaal aan te kleden terug naar onze kamer lopen. Wat een feestje!
Nadat we ons hadden aangekleed was het om 7 uur tijd voor het ontbijt aan het zwembad met onze 59 nieuwe vrienden. Sommige van hun hadden een klein katertje opgelopen van de avond daarvoor maar iedereen had zin in de nieuwe dag. Om 8 uur verzamelde we ons bij de boot en gingen we naar een plek waar we gingen snorkelen. Mijn eerste snorkel ervaring! Eerst was ik een beetje bang om door de snorkel te ademen maar na een paar pogingen had ik mn ademhaling onder de knie. En WAUW! Als een visje in het water voelde ik me. Super mooi! Deze backpacker heeft zich zelf geen gopro kado gegaan voordat ze ging dus ik kan jullie in mijn foto's helaas niet mee nemen met mijn reis onderwater. Nadat we een uurtje hadden gesnorkeld gingen we verder varen. Tijdens 't varen hadden we onze lunch op de boot. Alles was voor ons geregeld dus dat was super chill. Pasta salade en brood stond er op het menu. Zolang ik zit op een boot op de zee vol ik me top fit, maar toen ik moest opstaan en mn lunch moest pakken werd ik een klein beetje zee ziek. Ik heb denk ik nog nooit zolang over een boord eten gedaan. Maar na 5 minutes in en uit te ademen en rustig te zitten voelde ik me weer goed.
toen onze buikjes waren gevuld zijn we aankomen op de whitsundays. We werden met een kleiner bootje naar het strand gebracht. vanaf dat strand was het nog een klein stukje lopen naar Whitheaven beach. OMG!!! Wat een mooi strand. Het is het witste strand van de hele wereld. Dus yeah, check check dubbel check! Wij zijn daar geweest. Na wat foto's en gechill zijn eef en ik naar de lookout gegaan waar je een geweldig uitzicht hebt over Whitheaven beach. Om half 3 verzamelde we ons allemaal weer op het begin strandje en vaarde we terug naar ons eiland. Zo'n hele dag vol in de zon maakt je wel moe zeg! Nadat we hadden gedoucht was het tijd voor het diner, curry met rijst. Dat gaat dr wel in! Na het eten zijn we naar onze kamer gegaan en viel eef al gelijk in een diepe slaap om half 9. Die avond was er een karaoke georganiseerd maar we hadden vrij weinig puf over. Ik heb lekker gelezen en ben zelf rond half 11 gaan slapen. Wat een TOP dag!
Woensdag 21 oktober:
Alweer zo'n hele goeiemorgen, of nouja... We werden iets te laat wakker. Mn wekker ging weer om kwart over 6 maar ik werd om 5 voor 7 wakker van eef die naar de wc ging. Oepsie beetje laat. Snel aangekleed en om tien over 7 zaten we aan 't ontbijt. Om 8 uur verzamelde we ons bij de Wishing bel bij het zwembad en gingen we een bush walk doen. Mooi uitzicht, alweer! We worden wel verwend met al die mooie uitzicht punten hier..
Om half 10 waren we terug van de wandeling en hebben we geleerd hoe je een kokosnoot moet openen. Dat gaat nog moeilijker dan je denkt! Maar uiteindelijk is het gelukt en heb ik de melk en de kokos zelf geproeft. Eef niet, want wat eef nie kent, dah vreet ze niet. Ik ben er achter dat ik hele jonge kokosnoten een stuk lekkerder vind, deze zijn nog lekker zoet. En deze snoepkont houd wel van zoet. Nadat een aantal van ons wat pogingen hadden gedaan om kokosnoten open te breken gingen we om 10 uur de visen voeren in de zee. Bijzondere vissen, ze veranderen namelijk van kleur. Als ze boos zijn, zijn ze zwart en hoe gelukkiger ze worden, hoe witter ze worden. Heel bizar om te zien.
Om 11 uur stond er een lichte lunch aan het zwembad op 't menu. In de zon op een ligstoel hebben we koude rijstsalde gegeten, mmmm rijst again. Denk dat we een rijstbuikje hebben als we terug komen. Om half 12 was het dan tijd om uit te checken. Nouhou stom!!!!! We willen nog niet weg! Om 12 uur vaarden we terug naar Airlie Beach. Het feest is over op de Whitsundays. Rond half 2 kwamen we aan bij ons hostel, ondertussen zijn we alweer ingecheckt. Ik lig nu lekker in de hangmat aan het zwembad mijn verhaal aan jullie te schrijven. Maar aangezien dit verhaal nu aan zn eind komt, neem ik lekker een duik in het zwembad! Cheers
PS: alle foto's volgen nog. Ik post ze als ik wifi heb. Ik kan me geen oneidige GB's veroorloven. Nog even geduld dus.

1. Zus:
    21 oktober 2015
    Klinkt allemaal fantastisch! Jouw foto van het witte strand heb ik al mogen spotten op instagram. En wat eten jullie ontzettend gevarieerd haha.
    Nog even in Airiebeach en dan op naar Townsvill. Nog even genieten en dan begint het harde werkende leven voor jullie! Geniet schatten!

Dikke kus xxx
  2. Je auntie:
    H
  3. Je auntie:
    Ha niche,

Een H is niet veel. Bij deze wat meer tekst.
    Zo te lezen lijkt het net of je een beetje vakantie in de vakantie had. In een paradijselijk stukje aarde. Er werd gekookt, privacy etc
    Tijdens het snorkelen nog veel moois gezien? Geen zeeschildpadden of haaien?
    Heb je nu je 59 nieuwe vrienden alweer vaarwel gezegd? En kende je ze allemaal bij naam?
    In vrouwenpolder is ons laatste dagje aangebroken. We hebben veel op het strand gewandeld en gerend. Vinnie had de tijd van zijn leven met bokkesprongen, andere honden en keihard rennen.
    Verder heb ik heel veel lekkers uit een geweldige oven laten komen. Een hele kip, lasagne, hartige taart met filodeeg en zelfs een cake.
    Ik ben nog 1 dag vrij hierna. Bijkomen van de vakantie.
    Ik kijk uit naar de foto's en het volgende verhaal.
    Liefs uit nog even Vrouwenpolder.
    (Mariska pakt in en ik blog jou)
  4. Marije:
    21 oktober 2015
    Beide niet gezien. Maar wel hele mooie vissen en koraal. Voor de eerste keer mooi genoeg! In carins gaan we vast en zeker nog een keer snorkelen! Klinkt top daar in de Vrouwenpolder. Ik zou bijna een moord doen voor een goede oven om daar ook voor mij en eef wat lekkere te kunnen halen. Goed verdeeld ook! Jullie taken, Maris laten inpakken en jij mij een leuk berichtje sturen. Geniet nog even! Wij gaan nu onze gratis cocktail scoren dankzij een voucher.
  5. Je auntie:
    Lieve Marije,
    Hier oma en oom Arie vanuit Vlaardingen.
    We hebben genoten van je foto's en video's. Verder genieten we enorm van je reisverslagen. Die we toegestuurd krijgen van je tante Martine.
    We wensen je een hele goede reis verder toe.
    We vinden je natuuropnames het allermooist.
    Heel veel lieve groeten van oma Marian en oom Arie
  6. Marije:
    21 oktober 2015
    Bedankt! Ik zal vrolijk doorblijven gaan met het maken van de natuurfoto's en het bloggen. Liefs vanuit het verre Australië.
  7. Mams:
    21 oktober 2015
    Wat weer een leuk verhaal en ben heel benieuwd naar de foto's maar heb wel geduld hoor.
    Jullie beleven echt veel en al die nieuwe dingen die jullie doen,geweldig.
    En al die 59 nieuwe vrienden die komen jullie vast nog wel eens tegen.
    Je moet echt een boek gaan uitbrengen na dit avontuur , wie weet .....
    Morgen nog een dagje werken,s'avonds de mama van Evelien even hier nauw zal wel veel over jullie gaan.
    Evelien houd toch geen blog bij zoals jou of wel ?
    Geniet van al jullie belevenissen, volgens mij komt dat best goed.
    Kus van de hardwerkende mama
  8. Papa:
    21 oktober 2015
    1 woord .....jaloerse daddy wat een prachtige plekken zie je en wat maak je leuke dingen mee.
    Ik gun het je 1000% wat een wereld ervaring ben dan ook benieuwd hoe je straks veranderd bent door deze belevenissen.
    Nog volwassener en nog eigenwijzer haha.
    Nou ik wacht weer rustig je volgende blog af.
    Kus en knuffel daddy