Koppie erbij

22 oktober 2015 - Airlie Beach, Australië

21 oktober: de avonddd

INa de heerlijke verfrissende duik in het zwembad ben ik gaan douchen en zijn we daarna wat boodschapjes gaan doen. Koekjes en chickenfingers en ja.. dat was het eigenlijk wel. Sommige meisjes hebben 1 keer in de maand een vreetbui, eef en ik hebben dat de hele maand door. We hadden besloten het onszelf makkelijk te maken die avond. Als voorgerecht namen we de chickenfingers en als hoofdgerecht een pizza voor $5 bij Domino's. Ze schrijven onze namen hier zo leuk joh, eef was Avealn en ik was Maria. We hebben ons pizza's buiten bij onze kamer opgegeten, uitgebuikt op bed en daarna zijn we wat gaan drinken met oude bekende uit Byron Bay. Onze vriendinnetjes uit Oosterijk, super leuk om ze weer te zien! En lekker bij te kletsen en onze foto's uit te wisselen. Na het avondje uit zijn we lekker naar bed gegaan en gaan slapen. De wekker ging namelijk om 05:00 uur....
22 oktober:
VROEG JEETJE! Om 5 uur ging dus de wekker, na 5 minutjes ben ik dr uit gegaan en heb ik eef met moeite wakker gekregen. Het was tijd voor poging 2 van onze wandeling. Sportschoenen aan ipv Allstars, 1,5 liter water ipv 1 liter en om half 6 's ochtends te deur uit ipv 12 uur in de middag. So let's go again! Heuveltje op heuvel af. Na ongeveer 4 km dachten we er bijna te zijn. Maar dat duude nog wel even. Maar Ik moest en zou dit keer de lookout vinden, ik ga niet 2 keer ergens aan beginnen en het ook 2 keer niet afmaken. Eef had het na een tijdje wel gehad, aangezien dr geen einde aan leek te komen. Gelukkig kwamen we een vrouw tegen die zei dat we de goede weg opliepen (daar hadden we namelijk een discussie over) dus uiteindelijk hebben we het gevonden! Het was een mooie lookout, maar we hadden hem eigenlijk nog mooier voorgesteld. Maar goed! We made it baby!
Nadat we op een rustig tempo terug zijn gelopen naar het hostel hebben we wat uitgerust en zijn we gaan ontbijten. Na 't ontbijt was het tijd voor wat geregel. Informatie over de skydive, watervallen in Cairns en snorkelen voor mij en duiken voor eef ik Cairns. Ik zou heel graag willen duiken, maar ik ben echt nog té bang dat ik in paniek raak. Vroeg was ik niet zo'n held onder water tijdens mn zwemlessen. Dus de duik laat ik voor nu nog even aan mij voorbijgaan. Misschien dat ik het op een later tijd stip durf. En dan zoek ik wel een andere mooie plek op.
Na de informatie moesten we dit even laten bezinken onder het genot van een kopje koffie met uitzicht over het zwembad aan de zee. Mama?!!!! Waarom ben je niet wakker?!!! Het is mn eigen geld en ik moet er zelfstadig mee om leren gaan. Maar soms is het financele advies van mama van harte welkom. Maar helaas.. Moeders lag lekker te slapen dus ik moest zelf beslissen of ik het allemaal wou gaan doen. Na wat denk werk en de $ te hebben omgerekent naar € heb ik besloten om alles te gaan doen. De skydive met video en foto, de waterval en het dagje weg op een boot om te gaan snorkelen.
Na het kopje koffie zijn we terug naar het hostel gegaan om een wasje te draaien. Na het wasje zijn we een boost smoothie gaan halen met onze voucher. $4 ipv $6,70. Nederlander alarm!! Dol op kortingen! Ook zijn we weer heel dom geweest of nouja dom.. We zijn er wel gelukkiger van geworden. we hebben weer geshopt. Eef een shirtje. En ik 2 shirtjes en een jeans shortje, deze had ik namelijk niet mee genomen en miste ik toch wel. Nadat we ons hadden misdragen in de winkels was het tijd om nog meer geld uit te geven aan onze tours. De tours worden voledig voor je geboekt maar je moet zelf ook je koppie dr bij houden. Zo kwam ik er achter dat we wel hadden betaalt maar geen voucher hadden gekregen voor de watervallen. Check check dubbel check! Als het goed is.... Moet nu alles goed geregeld zijn. En zo niet? Dan lossen we dat ook wel weer op.
Ook hebben we vandaag goed nieuws ontvangen vanuit Melbourne! We hebben een gratis slaapadresje voor een aantal nachtjes dankzij de conceties van de mams van Eef. Eef heeft de mevrouw waarbij we kunnen slapen vandaag opgebelt en ze haalt ons misschien zelfs op midden in de nacht van het vliegveld! We moeten deze week nog even terug bellen om de laatste details door te spreken maar het scheelt ons waarschijnlijk een hele hoop geld! Zo lief! We halen uiterraad iets als bedankje. Erg luxe allemaal.
Aangezien ik vandaag genoeg geld heb uitgegeven eet ik vanavond iets makkelijks en goedkoops: soep met brood. Eef gaat voor spagetti en een goed stuk vlees. Ik lig weer in de hangmat jullie bij te schrijven over onze avontuurtjes en eef zit een sigaretje te roken met onze kamer genoten. We hebben er ondertussen 2 bij gekregen. 2 jongens uit Engeland. Nou lieve volgers! Ik ga mn kappers knippen uit mn haar halen, er wat haarlak in spuiten en mn soep in de pan gooien. Enjoy your day xo

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Rynate:
    22 oktober 2015
    Hey nichtje, waar en heerlijk idee dat je in de hangmat ligt. .. Wij hebben hier vieze miezer regen en veel bewolking... heel saai allemaal. Sanne en ik hebben met veel plezier naar de mooie foto's gekeken van het eiland. .. we begonnen bijna te kwijlen!!
    Sanne heeft haar koffer ook gepakt voor Italië want daar vertrekt ze vrijdag heen voor 5 dgn... om op stage te gaan en te trainen en wedstrijden te spelen. Spannend vind ze het wel. Maar heel veel zin in.
    Geniet lekker van je sky dive wat een belevenis zou dat zijn zeg!!!
    Dikke kus vanuit ermelo xxx
  2. Mams:
    22 oktober 2015
    zit nog op mijn werk even snel je blog gelezen.
    streelt me wel door dat je mijn financiele hulp mist maar had je toch nog advies gegeven GEWOON doen zolang je het kunt betalen.
    Ga maar weer werken. Hoop dat de I tunes kaart het doet die ik je gestuurd hebt laat maar even weten.
    Slaap lekker straks
    xxx
  3. Cynthia:
    22 oktober 2015
    Heerlijke verhalen stuur je elke keer! Erg leuk. En wat een mooie foto's zeg! Jaloerssssss. Hier motregen, herfst. Daar mis je niets aan. En goed dat je alle excursies/dingen hebt geboekt. Ben het met je moeder eens .
    Nou ik ga zo ff GTST kijken en dan morgen van mijn Laatste vakantiedag genieten.....
    Grts Cynthia
  4. Marije:
    23 oktober 2015
    Whoe!!! GTST!! Dat zouden wij ook wel willen kijken haha. Fijne laatste vakantie dag!
  5. Mams:
    23 oktober 2015
    Heb al je foto's weer gezien,erg mooi hoor
    Geniet maar lekker verder.
    Xxxx