Op een onbewoont eiland tutu, daar is 't altijd feest!

20 oktober 2015 - Airlie Beach, Australië

Zondag 18 oktober:

De avond.

Gekookt, omgekleed tot iets warmers dan een kort jurkje en ready to party! Samen met eef en het Finse meisje zijn we naar het feest gegaan. Super leuk! Vrolijke gelukkig mensen om je heen. Iedereen danste. Het was een mix van jong en oud. We kwamen in contact met een Australiës stel en daar zijn we de hele avond mee opgetrokken. Echt een super lekkere avond!

Maandag 19 oktober:

Goeieregenachtigemorgen allemaal. Om half 7 ging mn wekker aangezien ik persee wou douchen voordat we naar de Whitsundays gaan. En aangezien de 2 engelse meisjes uren in de douche bezig zijn wou ik die graag voor zijn! Nou dat was gelukt. Eef wakker gemaakt en die ging vlak na mij douchen. Maar mmm... Wel goed vroeg. Tijd voor koffie dus, samen met Jennifer, het Finsemeisje koffie gaan halen. Schuin tegenover ons hostel zit een klein supermarktje met goedkope koffie. $4 voor een large, die large was alleen wel erg groot.. Maar ben nu iniedergeval wel wakker! De regen is ondertussen ook gestopt maar het is nog wel bewolkt. Het kwam met bakken uit de hemel vallen, shit.. We moeten straks op een zeilboot. Dus hopen maar dat 't droog blijft!
Eef en ik zijn brood gaan halen bij de supermarkt, gaan uitchecken en gaan ontbijten. De laatste eitjes zitten in onze goed gevulde maag en nu wachten we op een moment dat het wat rustiger word bij de receptie om de geleende potten en pannen terug te brengen. Onze backpack dumpen we de aankomende dagen voor $6 in een store room. We mogen namelijk alleen maar tassen mee nemen zonder rits op de boot. Ivm beestjes (je kunt ze met het blote oog niet zien) die tussen ritsen kunnen gaan zitten en dan komen die ook op de boot en dat is allemaal lastig te bestrijden ofz. Nouja oké prima, 't zal wel.
Om 2 uur werden we tegen over de mac in Airlie op gehaald door een bus . We hebben 59 nieuwe vrienden voor de aankomende 3 dagen. Waaronder 8 Nederlanders. Alle 59 mensen zijn super gezellig! We gingen met zn alle de bus in en reden naar de haven waar onze boot op ons stond te wachten. Na wat veiligheids uitleg moesten we een uurtje varen naar ons eiland. Ons PRIVÉ eiland!!!!!! Het eiland heeft echt alles. Een strand, zwembad, bar, golfbaan, tennisbaan een bioscoop. Het is fk-amazing!
Om de beurt werden er een aantal namen omgeroepen om te kunnen gaan inchecken. Eef en ik werden met 3 andere meiden naar de receptie toe geroepen. In eerste instantie dachten we dus dat we met die 3 andere meiden op een kamer zouden zitten. Maar omg nee!! We zitten samen op 1 kamer. Een eigen bed, een normaal bed! Een eigen douche, een kledingkast, een koelkast een tv. We wisten niet dat een mens zo blij kon zijn met dat soort normale spullen. Het betekent namelijk voor een backpacker dat je nog nauwelijks rekening hoeft te houden met dingen. We kunnen naar de wc gaan met de deur open, douchen met de deur open, na het douchen je pas aankleden in de slaapkamer, kleding uit een kledingkast kunnen pakken. Het is heerlijk! Nadat we even hadden genoten van de rust zijn we terug het resort in gegaan daar kwamen we 2 jongens van onze groep tegen. Samen met hun zijn we gaan golfen. Eef en ik hebben gewonnen dus dat betekende een gratis drankje! Whoop free drinks it is!
Om 7 uur werd het diner geserveerd, pasta met salade en knoflookbrood. Na het eten was het tijd voor drankspelletjes met de hele groep, we hebben flip a cup gespeelt met maarliefst 59 mensen. De grootste flip cup die ik hier in Aus heb mee gemaakt. Mensen gingen nachtzwemmen in het zwembad, het was een heerlijke avond! Ik kan bijna niet omschrijven hoe tof het hier is. Morgen gaan we varen naar het witste strand van de wereld en daar wat rond hangen. Nu is het tijd om nog even wat te lezen en te gaan slapen. Morgen worden we namelijk om 7 uur aan 't ontbijt verwacht.

1. Mams:
    19 oktober 2015
    Lekker om een klein beetje de gemakken van thuis te hebben, jammer dat jullie niet veel mee mochten nemen anders had je de kast ook goed kunnen gebruiken voor overzicht kleding.
    Top om te lezen dat jullie daar 3 heerlijke dagen zullen hebben met al jullie nieuwe vrienden.
    Ik verwacht natuurlijk wel volop foto's.
    En wat zullen jullie genieten van een echt bed en gewoon met z'n tweeën.
    Wacht al de leuke verhalen weer af.
    Kus uit Brummen

Mams
  2. Papa:
    He lieverd,
    Zo de vrolijkheid en het plezier wat je hebt daar spat er gewoon van af in je blog,echt super tof om te voelen dat je het zo goed hebt daar.
    En 59 nieuwe vrienden maken nou dat doe ik je niet na.
    Ik helaas afgelopen week behoorlijke lange week gehad met natuurlijk redelijk wat uren.
    Nu lekker bij Lee en beetje uitpuffen van het werk.
    Vanaf as donderdag gaat Hertzog op vakantie en gaat Michiel de keuken draaien dus benieuwd hoe het allemaal gaat lopen. Maar komt vast goed.
    Nou ga maar fijn verder genieten en benieuwd naar de foto's van het witste strand.
    Ps je vorige blog ivm schoenen en wandelen lees nog maar even goed de wijze raad van je tante !!!
    Je bent ook knap met goede bergschoentjes aan hoor.
    Liefs en knuffel daddy
  3. Je auntie:
    Ha nichie.
    Geen witte zandstranden. Privé eilanden en 30 graden. Maar wel zee, strand, waterige zonnetje, lekker eten uit een super open en prima wijntjes in Zeeland.
    Ga zo door meisje.
    Kus van de tijdelijke Zeeuwse meisjes.