De gemakken van thuis.

23 september 2015 - Sydney, Australië

Na de Ultimate afterparty van gisteren was het vandaag tijd om wat dingen te gaan regelen voor onze reis. Wat willen we doen, waar willen we heen, hoe willen we er heen? En dat niet alleen.. Aussie simkaart, aussie bankrekening, wassen, medicare regelen etc etc.. We begonnen met het de planning van onze reis. Wat nou ondertussen over duidelijk is dat we willen beginnen met een reis langs de oost kust, nu hebben we het geld er tenslotte nog voor! Maar hoe? Of greyhoud of een camper huren... Lastig... Alles heeft zo z'n voor en zn nadelen. Na wat info zijn we nog steeds aan het nadenken wat we nou willen. Morgen gaan we met Brit, een Nederlands meisje die bij Greyhoud werkt ffe zitten om te kijken hoe en wat de opties zijn. Keuzes maken... Lastuuuggggg!!! Oké, dat was deel 1. Deel 2: simkaart, super goed en snel! Top service. Deel 3, medicare.. Super kut gegaan we moeten ergens een uitdraai van ons visum vandaan toveren en een mega groot engels blad invullen. Dat word nog wel een klusje! Maargoed, morgen weer een dag! Deel 4: de bank zoeken, super fijn als bijna op elke hoek de zelfde bank zit, maar eef net naar die ene moet omdat daar dr pasje ligt en ik nog helemaal opnieuw moet beginnen aangezien ik nu pas mn aussie nummer heb dus ook dat komt pas morgen. En dan op naar deel 5; de was... Oooh MAMA waar ben je????!!! Wat een gekke wasmachine, je kunt geen graden instellen niks en dan is het nog duur ook nog $4 per wasje x 2 wasjes en dan moet het ook noh gedroogt worden. Daar kan een backpacker ook bijna van avond eten, jeej dag geld! maargoed, we kunnen moeilijk stinkend door het leven, is ook zo vervelend voor onze mede mens, dus het wasje zit erin! Nu ffe aan het chillen op bed totdat de wasjes in de droger kunnen, maar goed ik droog nooit wat in de droger.. Dus mn angst is groot, denk dat ik maar een aantal dingen uithang. Just for sure. Straks gaan we met wat andere Nederlandse chicks ergens wat eten en luisteren naar live muziek.

We zijn nu een weekje van huis weg en missen de gemakken van thuis ondertussen wel een beetje.. Een koelkast met eigen inhoud, kasten goed gevult met je eigen eten, een badjas, al je kleren, al je schoenen, normaal op blote voeten kunnen douchen ipv op slippers, ergens op kunnen zitten tijdens het benen scheren, mn cremé spoeling, kunnen zitten tijdens het opmaken, privé, je spullen overal open en bloot neer kunnen leggen, je douche spullen niet elke dag hoeven in en uit te pakken en ga zo nog maar even door... En dan hebben we het nog niet eens over jullie, nu gaat het nog wel oké maar grote kans dat het steeds moeilijker word. Het gaat allemaal om de kleine dingetjes, normaal eten van thuis, avondjes chillen met vrienden. Afgelopen week stuurde Luc mij een filmpje de terug weg van Hal naar Brummen, ondanks dat het hier geweldig is, is het raar dat je er zelf niet bij bent. But we are OK. Alles blijft ffe wennen maar dat is oké, over een half jaar zijn wij op en top backpacker kusies vanaus aussie xo

1. Je auntie:
    23 september 2015
    Ha meisje, je bent goed bezig. Hebt al veel geregeld zeg. Ben benieuwd waar de reis zijn vervolg gaat vinden. De oostkust is prachtig. Een camper is heel tof. Wel wat lastig omdat als je op je overnachtingsplek staat je er niet even boodschappen mee kan doen. Al heb je iets meer een privé plekje. Greyhound is makkelijk. Kun je allebei uitgebreid door het raam kijken. Je hoeft niet de weg te zoeken. Alleen gaat die niet altijd wanneer jij wilt gaan. Een auto is wat wendbaarder dan een camper. En goedkoper. Alle opties zijn leuk en een prima idee.
    Succes met de laatste regelingen.
    Hier hebben we gister al boerenkool gegeten. Het begint herfst te worden.
    Dikke kus uit Amsterdam
  2. Papa:
    Moge meis,
    Nou je moet maar zo denken dat als alles is geregeld je weer beetje rust krijgt.
    Het gaat je allemaal goed af en ben mega trots op mijn wereld reiziger.
    Tof om je plannen en ervaringen van zo dichtbij mee te lezen en de watts app is ook een super uitvinding.
    Wij vandaag weer stukje van Portugal verder ontdekken met de auto.
    Kussss daddy
  3. Zus:
    23 september 2015
    Tja... heb weinig te zeggen. Zoals je vader al zei; whats app is een uitvinding. Alles wat je hier neer zet bespreken we ook via app. Vannacht (NL) hebben we nog ruim een uur geappt. En vanmorgen dus ik ben weer op de hoogte
  4. Raf:
    23 september 2015
    Tjeee, druk druk druk. En dat nog wel op vakantie ;) Hou je haaks, jullie doen het super. By the way...wij hebben gisteren ook boerenkool gegeten. Toedeledokie en tot de volgende blog.
  5. Mams:
    23 september 2015
    Hoop dat alles gelukt is met de was, snap heel goed dat je de gemaken van thuis mist alles wat je hebt moet je in de backpack passen. Wat al het geregel dat komt wel goed, dat kun jij. Over een paar weken weten jullie niet beter hoe alles moet. Heb vertrouwen in jezelf. Dikke kus uit het koude Nederland en ben super trots dat jullie dit doen xxx
  6. Cynthia:
    24 september 2015
    Heey Marije,

Wat supergaaf zeg al die verhalen! Jullie hebben het prima naar jullie zin zo te lezen. .... en tja thuis ben je idd van alle gemakken voorzien, maar beleef je niet zo'n avontuur. (Tenminste niet in Brummen ). Heel veel plezier verder en wacht op je volgend avontuur! (Ben trouwens wel benieuwd hoe het met je
    was is afgelopen ).
    Grts Cynthia