The Great Ocean Road.

14 januari 2016 - Melbourne, Australië

Dinsdag 12/01/2016

Vandaag is het zo ver! The Great Ocean Road!!! Nadat de tentjes en alle backpacks weer in de auto lagen en onze maagjes weer goed waren gevuld met lekkere broodjes en kaas uit Gouda konden we op pad! Let's go go go. Zin in! Ik was nog een beetje moe dus sukkelde vrij wel gelijk weer in slaap. De eerste plaatdt van de Great Ocean Road is een echte surfplek, we zijn hier niet gestopt. Een plaatsje verder (ja saai sorry, weet even de naam niet meer.) zijn we gestopt voor koffie en een bananenbread to share. Na de koffie hebben we wat rond gesnuffelt in de winkeltjes. Oeh leuk!!! Niks gekocht, nog niet...

We reden verder, na een aantal lookouts en mooie uitzichten vanuit de auto zijn we in Lorne gestopt. Heel leuk plaatsje was dat. Ik kreeg weer een soort east coast gevoel met dat heerlijke strand, surfers en aardige mensen om me heen! Lil ging lekker op het strand liggen en de 3 M's vervolgde hun weg in de zee. Nadat we eenmaal waren door gekomen was het water heelijk en hebben we gesprongen tussen de hoge surfgolven. Jump 1,2,3 en goed je bikini vast houden! Anders werd het al gauw naakt jumpen in de golven, en of dat nou zo'n goed idee zou zijn.. Mogen jullie zelf bepalen.

Na de heerlijke duik en het opdrogen in 't zonnetje was het tijd om te shoppen. Al sinds dat de dames hier zijn zitten ze al zeurend lief bedoelt advies te geven over dat ik een petje moet komen. Nou vooruit, petje gescoord. Tot nu toe 0 keer opgehad. Maar hé komt vast ooit van pas. Bijvoorbeeld bij Ayres Rock, als het daar in maart nog steeds zo heet is als nu (momenteel daar zo rond de 45 graden.) het petje is niet het enige, hoe kan het ook anders met mijn shop verslaving..... Nieuwe shirtje gescoord. Want die had ik er nog niet genoeg natuurlijk. Tante Martine en Mariska zijn alweer in de Nederlandse wintersferen, Martine heeft 2 nieuwe truinen en Mariska 1. Lil paste het beste op haar geld en die stond die dag op 0 aankopen. En pffff... Van al dat geshop krijg je wel trek zeg!!! Heeeerlijk geluncht. Foto's volgen. Ik had chicken green curry met rijst en groentjes, altijd goed en lekker! Na de heerlijke middag in Lorne was het helaas tijd om afscheid te nemen van dat heerlijke plaatsje. Dat ik nu weer een keer wil surfen is na vandaag zeker duidelijk geworden, wat ziet dat er toch gaaf uit!

Na een aantal kilometer verder te zijn gereden, hadden we het strand wat achter ons gelaten en gingen we de bossen een beetje in. En waren wat auto's voor ons gestopt. Want huh? Wat liep daar? Een KOALA!!!!!! 9/10 x slapen die leuke beestjes en deze liep over de autoweg, zo het bos in opzoek naar een nieuwe slaapboom. Wat mega bijzonder om zo'n klein mini beertje te zien lopen. Wat een schatje! Nadat die weer wat dieper het bos in was gelopen reden wij verder. Niet veel later zagen we weer een auto gepakeerd staan, weer 1! En toen.... weer een paar meter verder heb ik mijn eigen ogen laten vallen op een wilde koala! Hoog in de bomen!

Na het inchecken op onze nieuwe camping (een echte koala camping zo bleek, ook in de camping bomen zaten ze) hebben we onze tentjes opgezet en zijn we onze eigen Koala tour gaan doen. We hebben er vandaag zeker wel een stuk of 15 gezien. Helaas ook 1 dode, maar dit keer meer leven dan dood. Godzijdank!!!! Ik ben verliefd op deze beestjes! Na onze eigen gemaakte koala tour was het al weer 7 uur. Tijd om te koken! Al hadden we allemaal niet zo'n hele groot trek vanwege de grote en iets wat late lunch. Toch maar gekookt en gegeten: spegetti. Lekker hoor! Daarna nog 1 laatste plas, en slapen maaaaar.

Woensdag 13/01/2016

Goeiemorgen deze morgen om 8 uur in de morgen. Tijd om op te staan, de tent in te pakken en de uitdaging aan te gaan om maar 3 min te douchen. Aangezien er zo weinig regen is gevallen afgelopen maanden moesten we $1 per 3 min betalen. Ik ging de uitdaging aan en het is gelukt. Mariska heeft me zowat op het hart gedrukt dat ik dit uitgebreid met jullie moesten bespreken in mij blog dus komt ie dan hé..... Dit heb ik allemaal weten te doen in 3 min tijd: haren gewassen, lichaam ingezeept en afgespoelt, tanden gepoetst en oksels geschoren. Hatssjiekiedee! En dat in 3 min tijd. Maar pap en mam, reken er maar niet op dat ik dit vaker vrijwillig ga doen hoor.

Na het ontbijt zijn we richting het light house gegaan. $19,50 entree? De afzetters! Alleen maar voor het bekijken van een light house vanaf de buiten kant? Ja doei. Dus we gingen door... Naar de bomen... Hele hoge bomen. Bomen die maar liefst 100 meter hoog kunnen worden! We hebben tussen ze door gelopen op een brug. En uiteindelijk een lookout te pakken gehad van 47 meter hoog. Ik voelde me rustig en oké op deze hoogte, kleine voorbereiding op mn bungeejump. We hebben genoten van de kleine quizs op de weg er naar toe maar vooral van het uitzicht! In de shop daar hebben Martine, Leo en ik nieuwe armbandjes gescoord. Dus ik ben happy! Ik heb weer nieuwe armbandjes voor bij mijn collectie! Ook hebben we in het restaurantjes genoten van ijsjes, thee, latte's & ijskoffies en ohja! Niet te vergeten de spring "hupt/springt op de stoel, moet je bij zijn grap" rol. Na dit heerlijke avondtuur was het tijd voor het waanzinnige uitzicht over de 12 apostles. Wauw! Wat mooi!

Maar toen kwam het gedonder weer... Een camping vinden. Na 3 canping te zijn afgegaan by car was het toch maar tijd om wat belletjes te plegen. Want de 2 zaten namelijk vol of vonden we te duur voor wat we er voor kregen. Gelukkig ben ik ondertussen redelijk van mijn belfobie af, dus bij de 3e camping was het raak. Super aardige vrouw aan de lijn. Het was nog 1,5 uur rijden naar de camping. Alsnog veel geld voor een camping vind ik $73 voor 4 personen op een unpowerd site. Maar ach, je moet toch ergens slapen hé. Toen we aankwamen was het een beetje aan het regenen, we hadden dus maar besloten dat we dan eerst maar gingen koken en zul je net zien! Werd het droog. Tent dus maar neee geknald. Lil en ik heb een paststje met groentjes gemaakt en top team had even stres over hun luchtbed. Hij liep leeg en geen plak setje mee. Ohnee hé. But no worries, na de 2x opblazen via de auto pomp was alles oké en konden we met zn 4e van de pasta genieten. Afwasje gedaan en wormen maar! Een spel dat tante Martine en Mariska hadden mee genomen. Foto volgt uiteraad weer. En applausje voor Mariska ze heeft 2 keer, ja 2 keer!!!! Gewonnen van Martine wat haar normaal nooit lukt en Martine heeft 1 keertje gewonnen. Lekker bezig dames! Gefeliciteerd. Tussen door nog met papa en Vinnie geskyped. Leuk om te zien dat de dames Vinnie zo missen en echt blij zijn om eh... Alles... Van hem te zien. Haha ;) they know what I mean. Vinnie was echter een beetje in de war van de vertrouwde stemmen. Huh?? Dacht die, waar zijn mijn meisjes nou. Gelukkig zit die goed bij papa! Ze vermaken en zorgen volgens mij goed voor elkaar.

Na 3 potjes wormen was het toch echt tijd om lekker in onze tentjes te gaan liggen. Het is hier ondertussen 00:08 uur en iedereen ligt denk ik in dromenland. Maar in deel met alle liefde nog even ons verhaal met jullie. Nu ga ik nog even wat van mn vrienden lastig vallen en dan ook maar eens lekker slapen. Eens kijken of dat vanacht eindelijk eens lukt met niet al te moeilijke dromen.....
Have a nice day dutchies! Kus X

1. Beppe en pake,:
    13 januari 2016
    Hallo Marije,
    Wij hebben met plezier jouw laatste 3 blogs weer gelezen. Ik had ze al even vluchtig gelezen maar nu weer precies en uitgebreid met beppe. Wat beleef jij daar wat zeg. Ik kan goed met je meevoelen, en waarom? Jij beleefd daar dingen, die we in Nederland nooit zien of beleven. Met onze 3 reizen naar Amerika en Hawaii hebben ook wij onze ogen uitgekeken. De grand canyon in Arizona en de monument valley met de painted desert. Op Hawaii waiiki Beach en Pearl Harbor bij Honolulu. Maar wees er van overtuigd dat als je straks weer terug bent op je oude stekje, je weer gauw gewend bent en dat dan nog vaak met veel plezier terugdenkt aan je Australische avontuur. Jij hebt nu heimweegevoelens naar Nederland maar wij hebben heimweegevoelens naar jou. Verder gaat met ons alles zo'n gangetje. Morgen moeten beppe en ik even naar het ziekenhuis in Sneek voor controle. Later melden we wel eens waarvoor dat is. Het is niets om je ongerust over te maken.
    Zo, dit is weer een lange reactie dus ik draai er maar weer eens een punt aan.
    Geniet maar fijn verder zo ver bij ons vandaan. Laat ons via mail eens weten hoe je onze reacties vind Jij vind het leuk om een reactie van ons te ontvangen maar wij vinden het ook leuk om een reactie van jouw te krijgen via de mail. Open jij je eigen mailbox nog wel. Zo ja, dan kunnen we ook wel eens iets vertrouwelijker naar jou mailen. Dus wij wachten maar even af.
    Wees toe slot overtuigd van onze belangstelling en tot de volgende keer of een mailtje.
    Groetjes van ons en een dikke knuffel.xxxxx
  2. Mams:
    13 januari 2016
    Weer lekker veel gezien dus, toen ik dat las van 3 minuten douchen dacht ik al oh we krijgen geld terug straks van het water maar toen ik door las ben je dat thuis niet van plan.
    Geniet morgen van je laatste dagje met de met meiden tenminste even voor 2 weken en dan weer even 2 weken werken om je geld weer aan te vullen .

Wij zo lekker film kijken nu is gtst er nog voor.
    Morgen weer werken , Raf gaat morgen met Rob,Ronnie, Frank en Wilbert naar de Horecava en is Vrijdag vrij om uit te braken.
    Verder niet echt nieuws van deze zijde, Douwnie komt nog steeds regenachtig en slaapt ook vaak hier ook al 1 nachtje op jou stoel boven kwamen we de volgende dag pas achter.

Alvast veel plezier met werken weer bij Linda en de groetjes aan Janny en Hans
    Xxxxx