Heerlijke stress

1 oktober 2015 - Byron Bay, Australië

Mmm... Laat ik verder gaan met waar ik was gebleven. En Kier, voor de duidelijkheid: het is nu 1 okt 2015 en nu ik dit schrijf is het 19:00 uur. We gingen koken, een goed gevulde pasta stond er op het menu. Maar tijdens het koken werd eef niet zo lekker, we houden het maar op een kleine zonnesteek. Nadat ze toch wel wat heeft gegeten en ik uiterraad 2 borden verder was, hebben we snel afgewassen zodat eef lekker naar bed kon. Ik heb mezelf toen klaar gemaakt voor een avondje uit, ofnouja klaar gemaakt... we gaan 9/10 x gewoon lekker make up loos stappen. Dus eigenlijk nadat ik mn slippers had omgeruild voor een paar Allstars ben ik samen met een fles wijn naar beneden gegaan naar de gezamelijke woonkamer/tuin/chillplaats, eerste fles wijn voor mij alleen sinds 2 weken tijd. En dat voor mij! Haha Toen ik beneden kwam heb ik mezelf aangesloten bij de 2 engelse jongens van die middag, daar aan die tafel ontmoete ik nog 2 andere jongens uit Singapore en niet veel later sloten de meisjes uit Oosterijk ook bij ons aan. De jongens uit Engeland hadden bedacht om "fuck the bus" te spelen, oftwel: "bussen" in Nederland. Ze spelen het hier wel wat minder hard dan in NL. Tussen het spel door zat ik wat de kletsen met de jongens uit Singapore, ze hebben rond gereisd door Europa heen. En wie dat doet, gaat natuurlijk ook even langs Amsterdam voor wat wiet en wat paddo's. Maar niet alleen dat vonden ze geweldig, ook de stroopwafels en de muur bij de Febo waar je eten uit kan halen. Toen ik ze vertelde dat je die muren door heel NL hebt geloofde ze me bijna niet. Na een aantal rondjes "fuck the bus" zijn we naar Woody's gegaan, gratis entree en 1 gratis drankje. Heuj Hollanders be like: free? I"ll join you !!! De muziek die ik tot nu toe heb gehoord tijdens het uitgaan is echt bagger, zo oud allemaal. Maar ondanks de oude muziek, vermaakte we ons prima. Ik heb een lokaal biertje geprobeert, Stone Wood. Ik ben bang dat als ik nu terug ben in NL de jongens zullen zeuren dat ik vanaf dan normaal bier moet gaan drinken Na een aantal uurtjes in Woody's vonden we het wel tijd worden voor iets anders, toen zijn we naar een Pub gegaan met live muziek. Nice! Nadat 1 jongen er werd uitgezet omdat die volgens de beveiliger net iets te zat was, zijn we terug gegaan naar het hostel. Daar hebben we nog ffe buiten gechilled, en heb ik via de wifi met mn vrienden kunnen bellen in Nederland, iig... Met de gene die konden opnemen. Zo leuk! Om hun stem weer te horen en dat terwijl je aan de andere kant van de wereld zit. Best lullig, ik bel en skype wel met mn vrienden maar niet met thuis. Dat wil ik nog steeds niet, geen behoefte aan. Ben bang dat ik thuis dan te erg ga missen. Maargoed! Na wat belletjes en veel gelach ben ik rond een uurtje of half 3 naar bed gegaan. Ja, klopt dat is best vroeg na een avondje uit. Maar die avondjes beginnen hier heel vroeg. Gekke Aussies. Vanochtend werd ik rond 10 uur wakker gemaakt door eef. We hebben ons toen klaargemaakt en zijn naar het hostel gaan bellen waar we vanaf morgen zouden willen verblijven, we zouden dit eig al veel eerder doen, want we moesten ze terug bellen maar dat vergaten we steeds. Ik zei elke ochtend: hostel bellen. Jaja doen we zo. En dan nee, deden we niet... Dus eigen schuld dikke bult, hostel vol. shit! En nu? Het is weekend dus alles is zo goed al vol geboekt dan.. We hebben toen ee. Pc opgezocht en zijn opzoek gegaan naar een ander hostel. Voor $50 pp voor 2 nachten in een ander hostel iets kunnen vinden, wel allebei op een andere kamer. Maar ach, we hebben onderdak! Snel geboekt zonder goed te kijken of het dichtbij de bushalte was, we waren veelste bang dat we anders niks hadden. we hadden namelijk al zoveel afgezocht. Toen ik ging kijken op google maps, kon ik niet zo goed vinden hoe en wat, er stond iets van 4 uur lopen. Laten we maar hopen dat dat mee valt..... Maar dat is een zorg voor morgen! Nadat dat stress momentje over was wouden we eig naar het echte hippie stadje gaan hier, maar we kwamen er achter dat de laatste bus daar naartoe net was vertrokken. Pech! We hebben toen maar besloten om wat baantjes te gaan trekken in het zwembad naast het strand, terug in het hostel om ons om te kleden was eef opeens dr telefoon kwijt. Ah nee hé, niet weer gezeik met haar telefoon. We zijn alle winkels afgegaan waar we die middag waren geweest en hij lag bij Greyhound, jeeeej!!!!! Ook dat stress momentje was voorbij en waren wij samen weer 2 hele gelukkige meisjes in Aus en konden we lekker gaan zwemmen. Na wat baantjes te hebben gezwommen was het tijd voor een lunch, pfffff patatje speciaal??!!!!! Where are you??!!!!! Nergens natuurlijk, daar moeten we nog even 6 maanden op wachten! Uiteindelijk is het een kip burger geworden voor eef en voor mij Fish and Chips. Na de lunch lekker uitgebuikt in de zon en wat chilled met onze voetjes in het water. Na dit alles was het wel eens tijd geworden om wat boodschappies te doen voor het avond eten, het word opnieuw pasta maar dan met gehakt ipv kip en een ander smaakje saus, we hebben namelijk nog pasta en saus. Backpack live you know... Na de boodschappies te hebben gedumpt in de koelkast, zijn we gaan wandelen over het strand. En nu.. Nu zit ik in de lobby een lang verhaal te schrijven, voor jullie, de gene die het willen lezen. Na het eten is het tijd om onze tas weer vol te pakken, morgen is het namelijk tijd voor onze volgende stop: surfers paradise! So talk to you at Surfers! XXXX Ps: de foto's willen erg sloom uploaden op deze wifi, ik ga het nog een x proberen en anders moeten jullie het maar doen met alleen een geschreven tekst!

1. Je auntie:
    Nou nichie,
    Met dit soort stress is wel te leven lijkt me. Klinkt of jullie je draai al goed hebben gevonden.
    Leuk Surfers Paradise. Zal je daar ook wel bevallen.
    Ik ga vandaag wat vriendinnen opzoeken in het oosten van het land. Die wonen op een boerderij. Ben benieuwd of Vinnie de kippen met rust laat.
    Mij verveel je nog niet met je blogs. Wat mij betreft geen reden om het niet uitgebreid vol te houden.
    Fijne avond nog.
    Liefs
  2. Rynate:
    1 oktober 2015
    Je verveelt zeker niet met je blogs... Ze blijven leuk om te lezen. Vooral om te lezen dat je je zo goed vermaakt en het Engels spreken je volgens mij heel goed afgaat ondertussen.
    Vandaag in ons kikkerlandje ook zonnig weer dus ben maar eens de ramen aan het lappen
    Want ja die waren er aan toe.
    En daarna toch echt even genieten van het zonnetje. .

Dikke kus van de meisjes uit ermelo.
    Xxx
  3. Mams:
    1 oktober 2015
    Even je blog gelezen op mijn werk,was even rustig.
    Lekker lang verhaal,leuk om te lezen hoor.
    Als je er aan toe bent gaan we wel eens bellen of skypen of mag ik je stem pas weer eens horen in maart.
    Ga maar weer aan het werk.
    Dikke knuffel xxxx
  4. Zus:
    1 oktober 2015
    Leuk verhaal weer! En m.b.t het bellen, laten we het er ophouden dat je bel angst hebt voor je familie