Tradities delen

12 december 2015 - Melbourne, Australië

De afgelopen week heb ik weinig van me laten horen op mn blog, simpel weg omdat er vrij weinig te vertellen is. We werken, werken, werken... En oh? Had ik al gezegt dat we veel werken? Bij Linda gaat alles zo zn gangetje en bij Scotch is het EXTREEM rustig, komt mede omdat deze subrub nog niet heel bekend is met het merk. En aangezien het zo rustig is bespreken we vaak de verschillen van NL vs. Aussie. Om te beginnen met de VIP night, vorige week donderdag hadden we een VIP night en op een VIP night horen hapjes en alcohol. Tenminste.... In NL. Mn collega's waren helemaal enthosaist over de campagne en het bier (Heiniken, lekker hollands) het is blijkbaar niet normaal om drank te schenken op een VIP night omdat je bevoegt moet zijn het te schenken hier in Australië. En dan kerstmis, op 25 december is ALLES gesloten hier. Ze vieren maar 1 dacht kerstmis en dat is op de 25ste toen ik vertelde dat wij een soort van 3 dagen kerstvieren maar ook gewoon werken omdat het niet een mega big happening is in NL keken ze me aan alsof ik gek was. Maar dan sinterklaas, sinterklaas????!!!!! Hij is toch gewoon de kerstman?! Nee, lieve collega's we hebben ook nog een andere man rondlopen met een witte baard. Dat zwarte piet zwart is vonden ze maar niks en dat je kadotjes in je schoen krijgt 2 weken lang vonden ze fantastisch en daarna ook nog eens 't grote sinterklaasfeest op 5 december. Wat een geluk de Nederlandse met 2 kerstmannen, neehee!!!! Niet 2 kerstmannen, sinterklaas en de kerstman.

Nadat alle gekte rondom Sint en de Kerstman weer wat rustiger was geworden begon Jorgia over TimTams, echte Aussie koekjes. Ik wist dat ze bestonden maar had nog niet te moeite genomen om ze te kopen. Dus in de pauze ging Jorgia ze voor me kopen, mm lekker hoor!! Daarna ging ik op mijn beurt naar de supermarkt voor stroopwafels en gevulde koeken, ja hoor! Net NL hier, ze zijn gewoon verkrijgbaar. Het woord gevulde koeken was wel even een dingetje. Maar uiteindelijk is het ze redelijk gelukt. Nadat ik klaar was bij Scotch die dag moest ik werken bij Balsamic, dus ook daar heb ik ze de Nederlandse koekjes laten proeven maar zij waagde zich niet aan het woord gevulde koeken. Zij hielden het alleen bij het opeten ervan.

Nu wacht ik totdat de xmas party op het werk is afgelopen en totdat Eef en Linda klaar zijn en ik lekker kan slapen want morgen mag ik weer een dubbel draaien. Laat die $ maar binnen rollen jaaaaweeeeelllllll

1. Je auntie:
    Ha nichie,
    Grappig hoor. Al die verhaaltjes over de verschillende tradities. En de uitwisseling hiervan.
    In Nederland lijkt het ook nog niet echt kerst. Het is een beetje koud maar niet echt winters. Bij lange na geen sneeuw. Wel steeds meer kerstverlichting en overal kerstbomen.
    Wij zijn nu een weekendje vrij. Mariska studeert veel en ik rommel in huis eromheen.
    Werk maar lekker veel. Wij hebben leuke plannen waarin je mee kan delen.
    Nog 19 dagen en we zijn in Sydney. Lijkt me heel bizar om bij het Oprah House in de warmte oud en nieuw te vieren.
    Tot gauw via de blog en daarna tot in het eggie.
    Liefs.
  2. Marije:
    12 december 2015
    Ja echt bijna in het eggie! De dagen vliegen voorbij. Nu kunnen we weer zeggen: tot snel. Heel snel zelfs!!
  3. Mams:
    12 december 2015
    Twee blogs op een dag wat een feest zeg , leuk hé dat elk land zijn eigen tradities hebben.
    Jammer dat het bij s en s niet zo druk is maar bij Linda heb je het druk genoeg.
    Morgen maar weer even bij kletsen
    Ik ga Maandag wel even I tunes kaart voor je halen en stuur dan de code door.
    Raf gaat morgen even kijken wat jij mij had gestuurd.

Liefs mams xxx
  4. Beppe en pake,:
    13 december 2015
    Lieve Marije,

Wat waren wij weer blij met jouw twee blogs. Wij vernamen daaruit dat je daar in het verre Australië vrienden en familie danig mist. Nou wij missen jou net zo erg hoor!! Ook wij kijken er naar uit om jou weer in Brummen terug te treffen. Maar wij hebben hier elkaar en jij daar ver weg alleen Eveline. Dat maakt het zoveel te noodzakelijker om goed op elkaar te passen. Met ons gaat alles nog zo z'n gangetje. Druilerig weer, mar daarvoor is het ook herfst. Dus voor het volgend jaar heb je, bij voldoende financiën, ook al weer grote reisplannen.
    Blijf trouwens eerst maar eens een poosje in onze buurt. Als je volgend voorjaar weer in Nederland bent moet je toch eerst weer een volgende opleiding zoeken. Dat was toch het plan??? Wat een wereldreiziger ben jij trouwens aan het worden. Daar moet je eerst wel weer voldoend pecunia voor verzamelen. Leuk dat je in je vakantieland zo leuk aan werk bent gekomen. Woon je nog steeds bij Hans en Janny. Als je vanuit Nederland 12 uren in de auto zit en naar het zuiden rijd, zit je in Zuid-Frankrijk. Nederland is op wereldformaat een postzegel. Voor nu wensen wij voor jou het allerbeste in de komende tijd. Sinterklaas is achter de rug. Dus nu maar op naar de Kerstdagen en Oud en Nieuw.