opzoek naar een geldboom.

23 oktober 2015 - Airlie Beach, Australië

Vrijdag 23 oktober.
Goeievroegemorgen! Vandaag ging om kwart over 5 de wekker en om half 6 stond ik onder de douche. Om half 7 moesten we namelijk uittchecken bij ons hostel. Daarna hebben we snel ontbeten en heeft de receptie een taxi voor ons gebeld. We hadden namelijk een lift nodig voor naar de bushalte voor de Greyhound bus. Om half 8 zou deze vertrekken... Hij was een klein beetje te laat maar goed! Rond 8 uur vertrokken we naar Townsville. Daar kwamen we rond half 12 aan. Ik ben voor ons de ferry tickets gaan regelen, deze zaten al bij onze boeking in maar ze moesten nog worden omgezet in echte tickets. Om 5 voor 1 pakte we de ferry naar ons nieuwe eiland. Magnatic Island. De ferry deed er 20 minutjes over, daarna moesten we nog ongeveer 15 min met de bus. deze stond gelukkig al klaar en bracht ons precies tot voor ons hostel. En WAUW! Wat een feestje hier. Het hostel zit aan het strand, heeft een zwembad, een super groot en mooi teras, een fijne keuken en weer chille hangmatten. Echt een vakantie gevoel hier!
In dit hostel wordt er veel ge-hoi en ge-heyd we zien veel bekende. Op onze kamer alleen al hebben we 3 bekende jongens. 1 van Ultimate OZ en 2 van Bush camp. Ook lopen er hier 2 jongens rond van de Whitsundays en 2 meisjes van Wake Up. Na te zijn ingecheckt heeft eef een drankje gedronken op het terras en ben ik een klein wasje gaan draaien. Mn nieuwe shortje zat namelijk onder het gras dankzij mn backpack en aangezien gras en zo lastig uit gaat ben ik hem maar gelijk gaan wassen, gelukkig is die weer schoon geworden!
Na 't wasje hebben we wat info gevraagt over de activiteiten die we evt wouden doen. Chille met tamme koala's en misschien Jetskieën. Ik wil heeel graag Jetskieën maar het kost alwéér geld. Het is zo stom om voor alles geld uit te geven. Niet alleen de activiteiten maar ook aan tandpasta enzo. Het is niet leuk om te zien dat je eigen geld steeds minder word. Eef die wou 100% gaan jetskieën, lucky her. Zij heeft die geld problemen niet. Uiteindelijk heb ik maar naar mam dr advies geluisterd, zolang ik nog geld heb gewoon doen. Moeders is wel een beetje dubbel, want ze heeft me geleerd om reserves op te bouwen en vooruit te denken. Misschien wilt ze stiekem gewoon dat mn geld snel opraakt en dat ik naar huis moet komen haha.
Nadat we hadden besloten over de dingen die we morgen gaan doen zijn we boodschapjes gaan doen. 15 minutjes lopen vanaf het hostel. Na de boodschappies heb ik lekker 2 stukken watermeloen gegeten met uitzicht over de zee. Om half 7 konden we ons welkomsdrankje ophalen bij de bar en hebben we met een stuk stokbrood en tapanade genoten van ons welkomsdrankje. Na 't welkomsdrankje zijn we ons maar eens nuttig gaan maken in de keuken. En ja.... Weer rijst! we hadden nog over precies voor 2 personen. Als saus hadden we rode curry met boontjes, paprika, champigons en een kippetje. Erg lekker. Na 't eten lekker in de hangmat gelegen met een kop thee. Mijn hangmat zat wat los dus ik ben dr nog uitgegooit tijdens het schommelen, het was vast een erg grappig gezicht. Later had ik actie 2 in de hangmat, er schoot kramp in mn onderkuit voor de zoveelste keer hier in Aus. Ik kon hem zelfs even niet meer bewegen. Heel gek! Dus als iemand weet wat 't kan zijn? Ik hoor het graag. Gelukkig kan ik weer lopen dus zijn we nu beland bij onze kamer, we werden namelijk de hangmat uitgestuurd, deze blijven jammer genoeg niet de hele nacht hangen...
Morgenochtend gaat de wekker al voor de 3e dag op een rij vroeg af ivm de jetskië tour die om 9 uur begint. Rondje scheuren rondom het eiland, it is! Maar eigenlijk.... Kunnen we voor ons doen best uitslapen aangezien de wekker later zal afgaan dan 5 uur. Dus we mogen niet klagen, plus! We gaan super leuke dingen doen. Naast 't jetskieën gaan we proberen een foto te scoren met een koala. Lekker de toerist uithangen. We hebben geen bereik in ons slaaphutje, dus ik post dit een gauw terwijl ik nog even naar het toilet gebouw loop. Wel wennen hoor! Geen wc meer in je kamer. Ik verlang al naar de douche morgenochtend..... Ik pas er namelijk onder! Het is een hele grote douche kop en hij hangt aan het plafond, dus zelfs ik met mijn 1.83 ga heerlijk kunnen douchen! Yeah

1. Zus:
    23 oktober 2015
    Op deze manier word je alleen maar wijzer schat. En geloof me de reis die je nu aan het maken bent is ones in a life time! Lekker genieten dus!! Straks in Melbourne proberen om een baantje te vinden!

Ik heb gisteren even gegoogled naar jouw thuis basis de komende dagen en weer zo'n wauw momentje!!

Hier weinig spannends. Gisteren een aantal sint cadeaus al ingepakt, maar dat had ik je al verteld.

Dikke kus xxx
  2. Papa:
    He lieverd,
    Nou ik lees het al je hebt het er allemaal maar zwaar mee, het genieten gaat je super goed af en is fijn om te lezen.
    Hier verder geen bijzonderheden dus tot het volgende blog.
    Kus en knuffel daddy
  3. Mams:
    23 oktober 2015
    Vandaag best veel geappt samen maar al die verhalen blijven leuk om te lezen.
    En als mijn advies soms wat dubbel overkomt bj jou is dat ik gewoon wil dat je geen dingen moet laten die je graag wilt doen.
    En ach je stuurt mij af en toe overzicht van je banksaldo en het gaat goed vind ik.
    En net wat Gea zegd straks een baantje en dan kun je weer allemaal leuke dingen doen en wat ik vanmorgen ook al zei als je werkt kun je niets uitgeven.
    Dus nu nog lekker genieten hoor,
    Hou me op de hoogte van je benen hé en echt anders even langs de dokter maar had dat ook al gezegd.
    Sta al te koken want Raf komt vroeg thuis (koppijn)

Kwam trouwens Merel en haar moeder nog even tegen in het dorp, en echt zoals ze ook al tegen jou had gezegd je mist niks hoor jij beleefd veel meer daar.

Veel plezier morgen met al jullie leuke dingen en even voor de duidelijkheid ook voor Evelien is het niet oneindig uit geven wat geld betreft

Xxxx uit Brummen
  4. Je auntie:
    Ha lief nichie,
    Ik heb zo'n vermoeden dat meer mensen op zoek zijn naar een geldboom. Ik zou er ook geen nee op zeggen.
    Al is het volgens mij ook goed dat niet altijd alles kan.
    Dan waardeer je nog meer dat wat wel lukt.
    Wijze woorden weer hè.
    Hier een dag hard werken achter de rug.
    Begon met het feit dat mijn bel van mijn fiets rolde. Daarna de ketting eraf en kreeg die er niet meer op. Fiets op een brug achter gelaten. Te laat op het werk.
    Na een harde dag werken kan ik de fietssleutel niet meer vinden.
    Nu wacht ik, nadat ik met de tram richting huis ben gegaan, met een lekker kopje koffie op een nieuwe fiets.
    Hopelijk kan ik de reserve sleutels vinden om de sloten om te zetten. Zo lang de fiets maar in huis stallen.
    Ik heb even over de kramp in je kuit nagedacht. Ik denken dat je te weinig water drinkt en dat het wat uitdroging is.
    Ik zal het later vanavond aan Mariska vragen of zij nog een idee heeft.
    Het klinkt niet heel ernstig. Heb je alleen kramp? In 1 kuit? Of ook nog andere klachten?
    Je hoort nader.
    Veel plezier op deze top locatie. Voorzichtig met het jetskiën.
    Liefs uit Amsterdam
  5. Lil:
    Hi lieve meis,

Wat maken jullie toch geweldige dingen mee! Super leuk om al je blogs te lezen en de foto's te bekijken.
    Als je dingen heel graag wilt doen en je hebt het geld ervoor, zou ik er voor gaan. Nu ben je daar en kan het! Je neemt geen impulsieve beslissingen, dus dat gaat helemaal goed komen
    Valt me wel op, dat je een beetje mijn ritme begint te krijgen ;).

Heel veel plezier meis <3 xx