Kort, maar weer op de hoogte.

7 maart 2016 - Melbourne, Australië

27/02/2016:

Home sweet home! Of nouja... Home sweet Melbourne. Ik lande ongeveer 1,5 uur eerder dan Eef. Maar ondanks dat zag ik haar wel in de paspoortcheck rij. Jeetje minia! Wat een lange rij. En ofcourse alleen maar bij de toeristen paspoort controlen. Een 2e paspoort zou goed uitkomen op dit moment. MAARJA...

Na ongeveer 2 uur bezig te zijn geweest om er door te komen en mn tas terug te krijgen waren we weer terug. Een 2e Australië stempel in ons paspoort is een feit, we mogen het land weer in! Hel yeah! De skybus fixen ging daar in tegen wel weer lekker snel. Binnen 20 minutjes waren we in Melbourne city. Back 2 "real" city life na een heerlijke maand Nieuw-Zeeland, waar meer rust dan onrust was. Nu waren we weer terug tussen de schreeuwende dronken mensen en meisjes die iets te veel van zichzelf laten zien. Welkom terug in het Australiëse uitgaansleven.

Nadat Eef en ik waren incheckt in 1 van de meest vies ruikende hostels ever zijn we kebab gaan eten om onze geur aan te passen aan het hostel hebben we een flink laag garlic sauce over onze kebab heen laten gieten. Eenmaal terug in het hostel hebben we onze simkaart weer omgezet naar onze Australiëse. Na wat heen en weer geapp in de beste groep chat ever, was it time to sleep ZZZZzzzzZzzz.

28/02/2016:

Hostels zijn hostels. Sommige wat beter dan de ander. Maar gadverredamme man. Het NoMads hostel in Melbourne raad ik je voor de volle 100% af. Jakkie bah! Rond 7 uur 's ochtends werd ik wakker van de stank en de warmte. Ik heb als een speer een douche genomen en mn spullen gebakt en stond om 10 voor 8 buiten. Eef volgde ongeveer 1,5 uur later. We hebben gezellig samen ontbeten bij een leuk ontbijtje barretje, daarna hebben we een beetje rond gedwaald door de stad. We kwamen uiteindelijk uit op een klein zondags marktje, en belanden na dat kleine zondagske marktje voor een uurtje in een zitzak in de velle zon. Heerlijk!

Rond half 1 hebben we onze backpack opgehaald bij NoMads. Op naar Janny! Dit was nog een hele reis aangezien de trein niet rechtstreeks naar Glen Waverly ging. Werk aan het spoor. Het leek NL wel met de NS die nooit doet wat hij moet doen op het moment dat jij openbaar vervoer het hardst nodig hebt. Zaten we uiteindelijk in de goede trein.... Reed die niet verder dan 3 stations, oftewel: lunch break. Rijst. Prima. Maakt ons gelukkig. Na de rijst waren we ready 2 go go go go. Uiteindelijk is het na een dikke 3 uur onderweg te zijn want normaal een uurtje duurt gelukt om in Glen Waverly te komen. Bussie 850 aan de haak geslagen and Hello Janny we are back!

Altijd blijven lachennn

29/02/2016 tot aan nu 07/03/2016:

We zijn weer terug bij Balsamic aan het werk. Back to normal. Alles is nog het zelfde. De ene collega werkt ietsjes harder als de ander.... Etc etc. Maar goed, het is maar voor 2 weekjes. Veel meer dan werken doen we op dit moment niet. Ik werk in totaal 11 dagen achter elkaar zoals het nu staat. Misschien worden het er nog iets meer en misschien blijft het bij die 11 dagen. Eef en ik hebben het huis lekker voor ons zelf samen met Jake. Janny en Hans zijn een aantal dagen op vakantie in Perth.

Er zijn alweer wat nieuwe plannen voor mijn laatste weken in Australië, maar die plannen moeten nog tot uitvoering worden gebracht en worden geboekt. Hier over volgt later meer. Maar het eerste plan is komt al snel ter uitvoering: Ayres Rock! De 15e vlieg ik naar Uluru. Hup the outback in. Eef laat ik achter bij Balsamic, die is daar al geweest met Joppe in Januari.

Hey dutchies: Succes met alle sneeuw, wind, regen en met de kou! Ik zie morgenochtend het zonnetje weer, 38 graden maar liefst. Maar word vooral niet jaloers. Tot blogs X

1. Mams:
    7 maart 2016
    Kort maar krachtig verhaal.
    Nog paar dagen werken en dan weer genieten van wat er nu weer op je pad komt.
    Had pake net nog aan de lijn en die vroeg al heeft Marije nog iets geschreven,ik dacht dat duurd nog wel even maar zijn wens komt alweer snel uit.

Had jij trouwens mijn kaartje nog gekregen ?

liefs mams
  2. Je auntie:
    7 maart 2016
    Ha nichie,
    Het is weer vertrouwde blog.
    Heerlijk om te lezen. Ben heel benieuwd wat je van Ayers Rock, the Olga's en de woestijn vindt. Ik dacht nog, niet geweest? Je was toch met ons mee?
    Maar dat was niet.
    Veel plezier, hoop dat de vliegen je enigzins met rust laten.
    Liefs van je aunties