Our last 2 days in NZ

27 februari 2016 - Christchurch, Nieuw-Zeeland

26/02/2016:

Goeiemorgen irritante schoonmakers. Stipt om 10 uur stonden ze al weer in onze kamer terwijl Eef en ik nog lekker in bed lagen en zelfs nog sliepen. Maar door hun gepraat waren we wakker geworden, again. Ach zo hadden we wat aan onze dag, want er is ook zoveel te zien in Christchurch. Halve gebouwen, ontzettend veel car parks... It's ah-mazing. We gingen uit bed, maakte ons klaar en gingen voor ons ondertussen redelijk standaard ontbijtje: choco pops. De city is zo'n 10 minutjes lopen van ons hostel, best oké dus! We hebben eerst wat rond gelopen. Het is zo'n zielige stad, zoveel halve gebouwen. Ze zijn gewoon door middengezaagt door de aardbeving. Van horen zeggen was de stad vroeger net zo bruisend als dat Wellington nu is, ha... Daar is nu niets meer van over. Maar ze doen hun best om de stad op te fleuren, er is veel graffti te vinden en ook een aantal hekken om de omgevallen gebouwen zijn beschilderd. Na wat te hebben rond gelopen zijn we naar het earthquake museum geweest. Best interresant, vooral de verhalen van de overlevende. Heftig om te horen, we creeërde een beeld in ons hoofd bij de verhalen en even later zagen we in het museum een krantenartikel met een foto van een vrouw die uit de kerk klom. Kort daarvoor hadden we nog naar haar verhaal geluisterd. Na ongeveer een klein uurtje in het museum te hebben doorgebracht zijn we wezen lunchen bij de rockbar pool. Na de lunch was het tijd voor wat final shoppings voor thuis. Op de terug weg naar het hostel hebben we wat boodschappies gedaan en hebben daarna in de room gechilled. De keuken was weer een chaos as always maar het is ons weer gelukt om een fatsoenlijke maaltijd op tafel te zetten, rijst..... Uiterraad. Op een dag worden we zelfs nog een rijstkorrel denk ik. 27/02/2016: Final day in Christchurch! Dit keer werden we wakker van de wekker ipv de housekeeping. Om 10 uur checkte we uit en kon 't wachten geblazen beginnen. Reizen is wachten en al helemaal op de dagen dat je gaat vliegen. Ik ben de stad even ingegaan om aan een fatsoenlijke latte te komen en Eef heeft lekker een filmpje gekeken in 't hostel. Om 12:15 pm pakte we de shuttle naar de airport. Onze backpack hebben we daar even achtergelaten, want wij hadden andere plannen. Tripje naar Antartica! Op nog geen 10 min loop afstand zit er een Antartica centrum, je leert hier dingen over het land en je gaat allemaal dingen doen die met het land te maken hebben. Eef en ik hadden een lekkere financiële meevaller. Normaal is het totaal pakket $69 maar omdat we studenten zijn in NL kosten het ons nog maar $45. Normaal als je de korting wilt moet je je studentenpas laten zien, nou die ligt lekker thuis. Maar deze vrouw was zo lief om het ons gewoon te geven. We hebben in een soort truck gezeten en over hele hoge bergen heen gescheurt, pinguins gezien gevoerd werden, 4D film met water effecten, normale film over het landschap & we hebben een storm mee gemaakt. We hebben die storm tot de -18 graden volgehouden, daarna werd het ons echt te koud met onze blote beentjes. Na die storm hadden we wel een hot tub van Lake Ohau kunnen gebruiken! Thanks voor de tip van dit Antartica centrum Mike, goeie manier om de tijd de doden. Rond 4 uur waren we weer terug op het vliegveld, hier hebben we een beetje rond gedwaald en om 5 uur konden we onze backpack weer ophalen. Ik ben toen in mijn mega lange rij gaan staan om in te checken. Eef en ik vliegen beide een andere vlucht aangezien we niet tegelijk hebben geboekt. Ik vlieg om 19:50 and Eef om 20:35 uur. Eef heeft mij dus uitgezwaaid en zit nu ondertussen zelf ook in de lucht. Nu ik dit schrijf is het in NZ 23:00 uur in NL 11:00 en in Melbourne 21:00 uur. Over ongeveer 20 minutjes land ik als het goed is weer in Australië dan moet ik nog even een klein uurtje op Eefie wachten, pakken we samen de skybus maar de city en dan slapen we 1 nachtje in een hostel. Morgen gaan we weer terug naar Janny en vanaf maandag gaan we weer terug aan het werk bij Balsamic. Back to normal maar toch nog niet helemaal normal. Over 62 dagen word het pas echt weer normal dan zit ik weer in ons koude kikkerlandje met de meeste mooie herinneren aan mijn geweldige reis. Man man man... wat houd ik van dit leven! Tegen de tijd dat ik dit online kan gooien sta ik weer met beide beentjes op de grond en heeft China Air zijn plicht gedaan. Dit betekent dus ook dat het tijdsverschil met thuis weer terug is gebracht naar 10 uur verschil. Jammer vind ik dat. 12 uur was 10 x makkelijker. Maar ach, over 62 dagen moet ik de oren weer van jullie kop lullen totdat ik mijn nieuwe bestemming heb gevonden. Dus dan halen we de schade wel weer in. Cheers! Have a good one X

1. Zus:
    27 februari 2016
    Nou inderdaad. Dat 12 uur verschil was ideaal. Nu moet ik weer gaan rekenen, bleh!
    Geniet nog even van jullie korte weekend en maandag weer lekker werken en centjes verdienen. Even 2 weken bikkelen!!

Dan nog even naar Sydney, Bali and home! I can't wait!

Dikke kus, love u xxxxx
  2. Mams:
    27 februari 2016
    Gelukkig weer veilig aangekomen in Australië.
    Werkse aankomende weken en ja het begint al weer op te schieten dat je thuis komt.
    Bijna tijd dat ik je kamer stof vrij moet maken ,nieuwe planten moet kopen want ja die hebben het niet overleefd,zelf de cactus niet.
    Geniet er nog maar lekker van .

Dikke kus Mams
  3. Beppe en pake,:
    28 februari 2016
    Hoi vliegertje,

Zojuist samen met beppe je blog gelezen die je in het vliegtuig hebt geschreven. Het blijft steeds voor ons interessant. Ga dus zo door. Niet te lang natuurlijk, want we zien er naar uit dat je weer in ons midden bent. We gaan zo langzamerhand wel aftellen. Je moeder gaat zo langzamerhand ook weer je domein afstoffen en dan kun je gaan treuren om de overleden cactus. Maar dat is weer gemakkelijk op te lossen via de bloemenzaak in Brummen.
    Nog 62 dagen zoals je schreef. We gaan aftellen, want het zijn er nu nog maar 61. Maar nu moet je eerst weer centjes verdienen om je verdere vakantie te kunnen bestuiveren. Maar dat zal vast wel weer lukken. Inmiddels zien we uit naar je volgende blog. Vanmiddag was Durk bij ons op theevisite en is nu weer naar zijn huis in Workum. het is hier nu 17.15 uur dus we scharrelen weer naar onze broodmaaltijd. Je weet nu weer even dat het met ons goed gaat. Beppe zit er bij terwijl ik dit op het papier gooi en zij geeft niet eens opdracht voor correcties. Wow. Ik stop er nu meer en we zeggen maar tot de volgende blog en onze reactie daarop. Dag lieve kleindochter.
    Knuffeltjes xxxxx