In love with the east coast.

28 oktober 2015 - Cairns, Australië

Yesterday 27 oktober:

Snorkel/Sail time in the Great Barrier reef. Om half 8 werden we weg gebracht naar de haven. Onze boardingpas opgehaald en naar ds boot toe gelopen. Om 8 uur mochten we de boot op. Na wat introductie en een veiligheids briefing was het tijd om te relaxen met thee en muffins. We raakte aan de praat met een Nederlandse jongen. Na ongeveer een half uurtje werd eef gesplitst aangezien zij ging duiken. Ze was erg nerveus, maar ze heeft het gedaan! De topper!
We maakte die dag 2 stoppen. Dus ik heb 2 keer gesnorkelt. En eef heeft ook een 2e duik genomen. We hadden een onderwater camera gehuurd dus we hebben beeld van wat we onder water deden. Deze beelden volgen echter later aangezien we nog even een manier moeten vinden om ze op onze telefoon en op de pc te krijgen.
Ik voelde me een visje in het water, een super grote schilpad gespot en iemand heeft een haai gezien. Whoopp gezwommen met een haai en het overleeft? Check!
Na de super relaxede dag en goed eten waren we rond 4 uur / half 5 weer terug in de haven. We zijn samen met onze Nederlandse buddy op pad gegaan. We kwamen bij de Langoon uit, een gratis zwembad hier in Cairns. En ja... We hadden een onderwater camera... Moet je natuurlijk wel gebruik van maken. Na hele lach wekkende foto's en fimpjes te hebben gemaakt ( bij 1 duik vloog mn bikini topje van mn lijf af, oh nee hé.. Gelukkig was dat filmpje erg wazig maar 't was heel grappig op dat moment. Zoiets van.. Moet je bij zijn geweest) zijn we terug maar 't hostel gegaan onze nieuwe buddy ging met ons mee. Om kwart voor 7 leverde we de camera weer af en gingen we eten. In ons hostel kan je voor $3 avondeten, nou oké.. Je kan er moeilijk heel iets goeds van verwachten maar er stond rijst met curry op het menu en we dachten dat ze dr niet heel veel aan zouden kunnen verkloten. Eindstand: het smaakte naar zeepsop... Uurtje later zaten we bij de mac. Na de mac zijn we met zn 3e naar de night market gelopen en wie kwamen we daar tegen??? Onze vriendinnetjes uit Oosterijk! Alweer! Wat leuk. Even mee gekletst en toen zijn we de night market onveilig gaan maken. Ik heb nogal een verslaving ontwikkeld hier: armbandjes en enkelbandjes. Ik ben weer 3 bandjes in totaal rijker.
Na de snorkeltocht kwamen we trouwens een oude bekende tegen. Die hebben we in Airlie ontmoet. Ook een Nederlandse jongen. We hadden toen afgesproken die avond wat te gaan drinken. Maar eef en de eerste Nederlandse jongen vielen af, ze waren moe en hadden geen zin. Ik hield me woord en ging wat met Leroy en zn vrienden drinken. Er was ladies night, 5 gratis champagne. Ook hadden Leroy en zn vrienden 2 jugs gewonnen door het spelen van een quiz ook daar nog een drankje van gehad. Goedkoop avondje zo! Maar 1 drankje zelf betaald. We waren eerst in PJ's en later gingen ze nog naar een club.. Ooohhhh shit.... Ik moet vroeg op maar ik wil ook mee. Eindstand: iets te veel alcohol, een lange eigenwijze wandeltocht naar mn hostel en mn eerste officele wildplas in Australië rijker. Maar ach hé soms moet je even lekker gek doen. En 9/10 mensen zal ik niet meer zien en spreken. Dus hé
Uiteindelijk lag ik rond half 4 in bed.... Ssszzzzssssszzzzz
Woensdag 28 oktober:
Mar wakker worden! Het is al tien voor 7. Oh ja.. Wekker? Wel gezet. Maar niet naar geluisterd. Om half 8 stonden we netjes klaar voor de pick up van Uncle Brians. Onze laatste tour van de oostkust. Snik... Jeetje wat is het allemaal snel gegaan! We zitten ondertussen al 7 weken in Australië.
De pick up was iets te laat, maar dat nam ik voor lief toen ik onze tour guide ontmoeten. Wat een schat van een man! Een echte grappemaker, komt het even mooi uit dat de Ozzies en wij Nederlanders te zelfde humor hebben. We begonnen de trip met een aantal look outs en uitleg over de rainforest, daarna was het tijd voor een duik in het water. We zijn van een rots afgesproken. Gek genoeg dacht ik: oh wat hoog toen ik dr op stond. Het was zo'n 4 meter... Een 2 dagen terug sprong ik uit een vliegtuig die 4 km hoog was. Maar goed hé I did it. Vervolgens zijn we verder gereden naar de volgende stop. Hier konden we een rots gebruiken als glijbaan, so yeah we did that also. Watervalletje gepakt, lunch gehad, vogelbekdieren gespot. Prima daggie zo! En een hele volle dag, want om half 9 in de avond kwamen we pas weer terug in het hostel. Dus het was het geld zeker waard! Koekjes thee, lunch, zelfgebakken muffins en thee, leuk gezeldschap (21 mensen), leuke tour guide, mooie dingen gezien dus ja top!
En mochten jullie je afvragen hoe ik me voelde aangezien de korte nacht? Eerst beoorlijk *piep* en later na de eerste duik als herboren. Dus ja zo zie je maar weer, de hele dag in je nest liggen helpt niet altijd. Er zijn ook leukere dingen die ervoor zorgen dat je je weer top voelt. Vanavond duiken we er lekker vroeg in. Morgen moeten we weer uitchecken. We hebben nog een laatste koffie date met onze Oosterijkse vriendinnetjes en om 5 uur moeten we inchecken op 't vliegveld. Eef denkt dat ze het gevoel gaat hebben dat ze naar huis toe vliegt. Maar nee.... Next stop: Melbourne baby!

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Mams:
    28 oktober 2015
    Wat weer een leuk verhaal, en groot gelijk af en toe even doorzakken moet kunnen.
    Volgende dag even bijkomen en hup weer verder.
    Leuk hoor dat jullie steeds bekenden tegen komen zal dat ook in Melbourne gebeuren,
    Kort verhaal van mijn kant maar Raf heeft eten klaar dus ETEN

Succes met vliegen xxx
  2. Je auntie:
    28 oktober 2015
    Mooie afsluiting van je eastcoast tour. Ik denk dat je er zoveel als mogelijk hebt uitgehaald. Goed georganiseerd hoor.
    Nu ben ik natuurlijk heel benieuwd hoe je het in Melbourne gaat vinden. Wat je hier weer gaat beleven. Wat voor werk je gaat vinden.
    Ik hoor het gelukkig via je blogs.
    Als het goed is ben je inmiddels in Melbourne en hopelijk heb je je hostel al gevonden.
    Rust lekker wat uit van je eastcoast trip.
    Wij zijn vanavond naar het animatie festival in Eye geweest. 7 hele toffe korte animatie filmpjes gezien.
    Straks weer werken.
    Tot horens maar weer.
    Liefs uit Amsterdam
  3. Papa:
    He wereldreiziger ,
    Nou het wordt nu echt serieus om leuk baantje te vinden en een echte Aussie te worden.
    Gaat helemaal goed komen met jou instelling.
    Liefs uit Velp
    Kus daddy