SKYDIVE!

26 oktober 2015 - Cairns, Australië

Zondag 25 oktober:
Rond half 9 kwamen we aan in Cairns. Dus 't welbekende verhaal: waar is ons hostel? Na 5 min lopen kwamen we een informatiebedrijfje tegen. Daar hebben we een kaart gevraagt. Ons hostel zit in de Lake Street, maar 't nadeel aan de Lake Street is dat hij mega lang is... Volgens het meisje die ons de kaart had gegeven moest het ergens in het begin zitten. Vol goede moed zijn we op pad gegaan, na 15 min lopen hadden we het nog niet gevonden. Ah nee hé... Echt geen zin in. Een stuk lopen vinden we niet erg, maar met 15 kilo op je rug vinden we het wel erg. Ik ben het bij een hotel gaan vragen, maar daar keken ze me aan alsof ik dom was. Schoot niet echt op dus. Nadat ik het ook wat mensen op straat had gevraagt, die 't ook niet wisten. Kwam er een fietstaxi voor bij. Eef begon naar hem te schreeuwen of we hem iets konden vragen. Ik legde hem uit waar we in de Lake Street moesten zijn. Hij vertelde ons dat het met onze backpack op onze rug zeker nog zo'n 35 min lopen was. Oei..
Ik wil jullie wel brengen zei die. BRENGEN? Op een fiets? Met 1 tas van 13 kilo, 1 tas van 15 kilo, boodschappen tassen en 2 meisjes achterop je fiets?!!! En je zegt dat je ons wilt brengen?!!! Ik vroeg hoe duur het was. Aangezien hij zelf ook backpack is gaf die ons een deal van $10. Oh goedkoop zei ik. Oeps.. Toen zei die nah oké 15 dan doe ik het. Nou prima! 7,50 p.p. Daar deden we het voor. Arme jongen, maar wel onze held van de avond. Erg leuke en bijzondere taxi. Eenmaal bij het hostel aangekomen hebben we hem de $15 en wat fooi gegeven. In het hostel kwamen we dr achter dat er ook gewoon gratis shuttele bussen rijden. Nou ehm.. Die hebben wij niet voorbij zien komen. Maargoed. We zijn weer een fietstaxi ervaring rijker. We hebben ingecheckt en zijn naar onze kamer gegaan. 3 mensen uit Duitsland en 1 jongen uit India maar hij woont al 8 jaar in Australië.
We zijn gister avond vroeg gaan slapen aangezien de wekker om kwart over 5 ging...
Maandag 26 oktober:
Nou die wekker van kwart over 5 vond mijn lijf blijkbaar al weer te vroeg. Alweer verslapen ik val na mn wekker gewoon weer zo diep inslaap. Tien voor 6 schrok ik wakker. Letterlijk uit bed gesprongen aangezien de trap stuk is bij het stapelbed en eef ook letterlijk.. Wakker geschut. Snel onder de douche gesprongen en half 7 zaten we netjes in het busje richting Mission Beach voor onze SKYDIVE!!!!
Na een video uitleg zijn eef en ik nog even wat gaan eten. Het ontbijt was er namelijk een beetje bij in geschoten vanochtend. Om kwart voor 10 werden onze namen omgroepen en gingen we naar beneden waar onze instructeur naar ons toe kwam. Maria woodstrick? Yeah that's me. Heb hem verteld dat ik Marije heet. Maar toch bleef de Marije dr een beetje meer in hangen. Ook goed, zolang die me maar weer veilig naar beneden zou begeleiden. Na de laatste instructies (echt weinig instructies btw!!!! 1 video en een paar woorden wisselen met je instructeur en you're good to go. Ook nog eens in je eigen kleren. Bizar maar goed) was het tijd voor het begin van mn fimpje. Daarna zijn we de bus ingestapt naar de plek waar het vliegtuig voor ons klaar stond. Ik moest als laatst in het vliegtuig... Dus ook als eerste eruit. Dat vond ik eigenlijk heel chill, zo zag ik niemand anders vallen. Ik was namelijk banger dat er iets met eef zou gebeuren dan met mezelf. Stel je voor dat... Nah laat maar! Laten we het daar vooral niet over hebben aangezien alles is goed gegaan.
Nadat we de 4 duizend feed hadden gepasseerd was het bijna tijd om uit 't vliegtuig te springen. Ik was minder zenuwachtig als dat ik had verwacht. Ik was relaxed en vertrouwde Steve volledig. Ik moest ook wel.. Nadat ik 2 keer naar eef had geschreeuwt dat ik van dr hou was het echt zover... De sprong. Benen uit het vliegtuig, hoofd naar achter, "banaan" beweging doen en whoep! Daar ging ik. 3 keer over de kop en uiteindelijk vloog ik als een vogeltje in de lucht. Wat gaaf!!!! Het gevoel is echt niet te beschrijven, het is zo moeilijk uit te leggen. Maar zo vet!! Op een gegeven moment ging de parachut open en kon ik lekker rustig om me heen kijken. WAUW WAUW WAUW!! Echt wauw. Kan het niet vaak genoeg zeggen. Ik kan het jullie zeker aanraden.
Nadat ik was geland wachtte ik in spanning af totdat eef ook weer met beide beentjes op de grond was geland. En toen zag ik dr eindelijk! Samen zijn we terug naar de skydive office gelopen, daar moesten we op ons filmpje wachten. En wauw! Wat onwerkelijk om jezelf zo terug te zien. Ooit op een dag post ik hem hier op mn blog maar daarvoor heb ik wel hele goede wifi nodig. En die heb ik nog even niet.
Ik ben even niet zo in de mood om alle kleine details van de rest van de dag te geven. Ik wil lekker naar bed. We zijn iig weer veilig terug in het hostel. Nou doei, ik ga mn bed in. X

1. Zus:
    26 oktober 2015
    We hadden natuurlijk gisteren avond, vannacht en vanmorgen NLse tijd al even geappt. Dat kleine stukje op insta is al geweldig. Ben benieuwd naar de rest, zo te zien is het uploaden in greyhoud niet meer gelukt voor half 9 (aus.tijd)

Is het nog gelukt met je onder water camera? Hier weinig spannends. Gister verjaardag, lekker uiteten geweest met de meiden. Vandaag een vrije dag en morgen mogen we weer werken! Levi heeft deze week vakantie (dat dacht ik vorige week ook, oeps!) Maar nu is het echt.. dan mag hij nog vier weken naar de psz en dan is het tijd voor de grote basisschool!! Wat gaat het toch allemaal snel.
  2. Mams:
    26 oktober 2015
    Best wel een leuke naam Maria Woodstrick.
    Filmpje van Evelien gezien, echt cool wacht nu vol spanning op die van jou.
    Die man die al 8 jaar in Australië is slaapt hij allijd in hostels ?
    Denk dat je op een moment toch wel een plekje voor jezelf wilt hebben.

Vanmiddag even naar Velp geweest zoals je al wist,allen even sieraden weggebracht en toen maar weer naar huis.
    Zo nog even wasje op hangen en strijken.
    Verder niet veel nieuws vanochtend ook al tijdje geappt.

Veel plezier morgen met snorkelen ook weer leuk, hoop dat de foto's daarvan mooi worden.
    Liefs Mams x
  3. Papa:
    He stoere dochter,
    Aangezien je vader altijd lekker optijd op bed gaat :-) vannacht al stuk van je spannende belevenis via de app gehoord.
    Moet idaad net zoals Gea zeggen dat kort stukje op instragram erg tof is.
    Ik nu lekker weekend, je kent het wel de wasjes draaien huis schoonmaken en boodschap doen.
    Vanavond eet Lee weer gezellig mee lekker bloemkool met aardappelgratin en hamburger met champignon en rode ui.
    Morgen heerlijk verse worst met spruitjes ( ja,ja beetgaar zoals je vader altijd doet) en purree dus prima Hollandse pot.
    Nou lieverd tot de volgende blog en de app
    Big kiss daddy
  4. Raf:
    26 oktober 2015
    WOW! Zwemmen met Flipper, slapen met Dingo, knuffel met Koala, Papegaai op schouder, Krokodil in de hand, Slang om de nek. En nu niet meer zeuren dat je bang bent voor de kikkers in onze achtertuin ;)
    En om het helemaal spannend te maken, spring je ook nog eens even uit een vliegtuig...
    Helemaal goed!

Ben erg benieuwd naar het volledige filmpje van je dive.
    F....g awesome!
  5. Je auntie:
    27 oktober 2015
    Ha nichie,
    Dat is weer een forse ervaring erbij. Klinkt alsof je het nog wel een keer wilt doen.
    De foto's met je koala vriendje ziet er goed uit. Je mag deze nieuwe lover best meebrengen naar Amsterdam. Die mag wel komen logeren. Al weet ik niet of je koala zich aan de hier geldende huisregel houdt. Uiterlijk 1pu opstaan. Die beesten slapen toch zo'n 23u per dag?
    Veel plezier met de snorkel trip en de laatste tijd in Cairns.
    Ga je met zo'n snelle hovercraft? Dan heel stil blijven zitten (evt met je ogen dicht) met het varen of zorgen dat je zee/wagenziekte pilletjes neemt van te voren. Kan nog wel eens wat zeeziekte veroorzaken.
    Ik hoop dat je veel mooie vissen etcetera ziet.
    O en soms kun je op zo'n boot ook een onderwater camera huren waar je eigen memory card in kan. Staan die foto's gelijk op de juiste opslag. Of heb je al wat anders gefixed. Jou kennende. ..
    Vandaag hebben we heerlijk gewandeld in het Amsterdamse bos. Prachtige herfstkleuren.
    Tot snel horens.
    Liefs vanuit de nachtdienst in Amsterdam
  6. Je auntie:
    27 oktober 2015
    Uiterlijk 10u opstaan, moet het zijn.