Work, eat, sleep, repeat

22 november 2015 - Melbourne, Australië

Afgelopen vrijdag een prima avond gedraait. Het was weer volle bak, maar daar ben ik ondertussen wel aan gewend. Linda bracht ons uiterraad weer thuis, de schat.

Zaterdag 21 november:
Eef dr wekker ging vroeg, heel vroeg. 6 uur op precies te zijn. Ze moest rond 8 uur namelijk al bij Bamboo Bean zijn. Dit red ze nooit helemaal precies ivm openbaar vervoer, maar Chris vind dat allemaal prima. Mijn wekker ging 2 uurtjes later, ik moest namelijk om half 1 beginnen bij Balsamic. Lekkere lunch gedraait, druk maar niet té druk. Ik had 2 hele bijzondere tafels in het restaurant zitten. Tafel 1: 3 Australiëse dames en 1 Nederlandse, ze vroeg of ik uit NL kwam en begon vervolgens Nederlsnds tegen me te praten. De andere 3 damens keken ons niet begrijpend aan, dus vervolgde we ons gesprek maar weer verder in het Engels. Tafel 2: ik had 3 drankjes op mn dienblad staan, ik kwam bij tafel 26 aan en ik hoorde de 3 gasten Nederlands spreken. Ipv coke zei ik daarom: voor wie is de cola? Het stel woont hier in Melbourne en moeders kwam op bezoek vanuit Nederland. Zo leuk! Lekker Nederlands spreken op je werk. Veel makkelijker is dat. Toen ik bij de volgende tafel kwam moest ik wel weer even terug schakelen naar het Engels. Om 4 uur had ik pauze tot 5, heb genoten van een heerlijke chickenburger met chips en lemon lime and bitters. Een what?! Ja LLB een drankje dat ze hier veel drinken. Limesiroop sprite en bittersiroop. En daarna nog een koffietje. In de avond was het weer lekker druk er was ook een besloten feestje in de bar. Dus voordat we thuis waren was het al gauw 2 uur. We hebben daarom heerlijk geslapen tot de volgende dag 12 uur in de middag....

22 november:
Ja goeiemiddag dus! 12 uur werden we pas wakker. Of nouja ik! Door de kraaien. Irritante kut beesten bleren iedere keer de hele buurt bij elkaar. Eef werd rond 1 uur wakker en uiteindelijk zijn we pas een keer rond 02:15 pm uitbed gegaan. Gedoucht, eitje gegeten, bus gepakt naar Brandon Park, boodschappies gedaan en terug naar huis gelopen. Nu zitten we lekker in het zonnetje in de tuin. Straks eten we lekker een ongezond pizzatje en gaan we een filmpje kijken in bed want morgen mogen we weer aan de bak! Eef bij Bamboo Bean en ik bij Scotch and Soda.

1. Zus:
    22 november 2015
    Dat uitslapen is goed gelukt zo te horen, heerlijk hoor! Voor mij is 9 uur al bijzonder laat.

Levi is lekker dwars en druk! Alles komt nu in één keer. Komende week de laatste week naar de psz. En volgend weekend komt Sint. Op 1 dec start hij op de basisschool en dan is hij alweer jarig! Time flies!!

Xxx
  2. Mams:
    22 november 2015
    Ik wil ook uit slapen !!!
    Hier nu kwart voor tien en beetje bende in huis gisteren een ontzettend leuk feestje gehad .
    Maar eerst koffie en peukje en dan alvast klein beetje opruimen.

Jullie zijn wel lekker veel aan het werk ....goed bezig hoor.
    En er zijn best veel Nederlanders daar en kan me voorstellen dat het dan leuk is om Nederlands te praten heb je toch gelijk een klik.

Nauw ik ga nog bakkie doen
    Fijne avond nog
    Xxxx
  3. Je auntie:
    Ha niche,
    Hoeveel dagen in de week werk je? 6 of zo? Wat voor filmpjes kijken jullie zoal? Het klinkt alsof jullie best een ritme hebben gevonden? Bevalt het zo ook? Leuk om te lezen wat je allemaal doet. Maar wat vind je er van? Is dit een beetje wat je je er bij hebt voorgesteld toen je eens bedacht naar Australië te willen?
    En hoe gaat het met je engels? Gaat het je makkelijk af? Droom je al in het engels? Ik kan me voorstellen dat het af en toe heerlijk is om met gasten nederlands te praten.
    Het lijkt erop dat je afgelopen dag vrij was en heerlijk een beetje bent bijgekomen. Hoe is het weer trouwens? Ik dacht te zien dat het wat beter wordt, minder regen. Al is de temperatuur best oké daar. Hier is het kouder en veelal nat.
    Ik ben heel benieuwd naar al de antwoorden op mijn vragen.
    En o ja, de foto's van het eten van Balsamic ziet er heerlijk uit. Lijk me heel leuk daar met jou te eten als ook wij in Melbourne zijn.
    Mariska heeft bijna alles vrij. De roosteraar had het met haar hormonen niet helemaal goed begrepen en had Mariska een aantal diensten in januari gegeven. Ik hoop echt binnenkort meer duidelijkheid te kunnen geven. Al zag ik op papa zijn telefoon een planning die je in gedachten hebt. Dat ziet er uitstekend uit en daar passen wij prima in zonder dat je wat hoeft aan te passen.
    Tot je volgende blog maar weer lieverd.
    Liefs
  4. Marije:
    22 november 2015
    Ik werk gelukkig een aantal dagen in de week nu! Meestal zijn het rond de 5 dagen in de week dat ik werk. De filmpjes die we kijken verschillen van horror tot drama. Net een Step Up film gekeken. Ik heb inderdaad een ritme nu hier en dat bevalt wel. Al blijft het soms gek en lastig om bij iemand in te wonen. Janny is nogal zorgzaam en bezorgt af en toe. Maar we zitten hier nog steeds goed. We weten precies hoe we naar het werk kunnen komen en weer terug. Als we zouden verhuizen naar een hostel word dat allemaal weer anders. Het weer is wel oké, vandaag een zonnetje maar wel een lange broek aan. Morgen word het nog niet geweldig, zelfde als vandaag. Maar dinsdag word de 30 graden weer aangetikt als het goed is! Het is hier een beetje zoals in NL. Aantal dagen mooi en daar weer even wat minder. Maar we mogen zeker niet klagen! Keek vandaag even naar het weer bij jullie in Adam vanacht 3, Brummen 3, Heerlen 2 en in Velp zelfs 1 graden. Brrrrr..... Het Engels gaat ons wel goed af, alle Aussies geven ons er complimenten over dus het zal wel goed zijn dan! Mn dromen zijn niet in het Engels maar gewoon lekker in het Nederlands en gaan 8/10 over thuis als ik ze onthouden heb als ik wakker word. Vorige week droomde ik nog over boodschappen doen in de Jumbo met mama. Wat super!!! Dat Mariska bijna zo goed als alles vrij is. Ik hoor het graag als alles 100% zeker en duidelijk is! Dan kan ik opzoek gaan naar wat overlevingspullen zoals een kussen en een luchtbedje etc. Hoop dat ik alle vragen beantwoord heb! Ik moest ze namelijk onthouden, kon niet terug scrollen tijdens het schrijven. Dikke kus
  5. Je auntie:
    Ha nichie,
    Inderdaad lastig dat je niet kan terug scrollen. Tijdens het lezen van je blog heb ik vaak vragen. Na mijn reactie kom ik er nog al eens achter dat ik toch nog wat vergeten ben.
    Wat jij nu gemist heb is of je reis een beetje is zoals je je het had voorgesteld toen je de plannen maakte voor deze reis.
    En nu bedenk ik me nog: van Janny en Hans mogen jullie onbeperkt blijven?
    Een beetje wennen zal het wel zijn die zorgende Janny. Zeker nadat je zo zelfstandig bent geweest. Maar goedkoop is het wel. Dat is ook wat waard.
    Als wij er zijn mag je lekker voor ons zorgen en meebeslissen.
    Kus meissie.
    Werkse weer morgen.
    Kus vanuit Amsterdam
    Ps. Wij zijn vandaag naar Spectre geweest. De film van James Bond. Spectaculaire film kan ik wel zeggen!