Not so lucky 2 day

26 september 2015 - Sydney, Australië

soms zit het mee en soms zit het tegen... Nou vandaag zit het vooral tegen!!!! Jeetje wat een rot dag, kan er geen goed woord over vertellen. Het begon vanochtend met mn bikini, daar dit roest in. met normaal wasmiddel gaat dat er natuurlijk niet uit. Na het lezen op internet en mama dr was tips probeer ik het nu maar met citroen. Wat ik heb kunnen krijgen van onze ontzettend aardige kamergenoot. So fingers crossed!!!!! En anders koop ik nooit meer zo'n dure stomme rot bikini.

Nou dan deel 2 van mn zeikblog: mn bankrekening. Vandaag hebben eef en ik een vlucht geboekt van Cairns naar Melbourne. Eef heeft dit voorgeschoten omdat dit wat makkelijker was met boeken, ik moest dit dus naar haar overmaken. Aangezien ik niet van lenen houd, wou ik dit gelijk doen toen we terug kwamen in het hostel. E-reader er bij, pinpas er bij en overmaken maar!!! Iig dat dacht ik tenminste. Ik was zo zwaar overtuigd van mn pincode dus heb 3 keer die pincode gebruikt dus hop pasgeblokeerd. Het was de pincode van mn studentenpas en niet van mn wereldpas. DOM DOM DOM. Het voordeel van een aussie simkaart is dat je ook credit hebt om naar Nederland te bellen dus ik snel de abn gebeld, zijn ze vrij op zaterdag... Weekend.. Lekker man! Nu zit ik hopelijk maar 2 dagen zonder pinpas en kunnen ze het maandag gelijk voor me regelen. Op zulke momenten baal ik extra van die tijdsverschillen want dan is het in mijn aussie tijd pas heel laat geregeld allemaal. Eef is nu gezellig met Dunya aan het koken, ik haakte af aangezien ik deze dingen wou regelen en zoals jullie hebben kunnen lezen ben ik geen klap verder gekomen. En nu stinlt onze kamer ook opeens naar iets verbrands... Alle stopcontacten eruitgehaald en mn room mate en ik kunnen niks vinden. RAAR. Het is een rare en stomme en irritante dag. Let's hope tomorrow will be a better day. een leuk, gezellige, grappige/vrolijke reactie onder mijn zeur verhaal is meer dan welkom! Ik zal mn best doen in mn volgende blog iets minder te klagen. Chagarijnige kussies van een dom blondje. See ya later! X

1. Lil:
    Hi blonde Dolly ;),

Wat een heerlijk vrolijk verslag :-). Soms zit het heel erg mee en heel soms ook een klein beetje tegen. Als dit een van de weinige tegenslagen tot nu toe is daar aan de andere kant van de wereld...soms moet je voor regel dingen ook even rustig :-) gaan zitten.

Super balen van de roest in de bikini, cola wil ook nog weleens helpen.

Gaan jullie nu met de Greyhound naar Melbourne en vanuit daar vliegen naar Cairns? Leuk om dan even de gaan snorkelen in Cairns!

Heel veel plezier en ik hoop dat de meisjes lekker voor je hebben gekookt!

Liefs Lil
  2. Marije:
    26 september 2015
    De meisjes hebben niet voor mij gekookt maar samen gekookt. Ik haakte dus af, maar gelukkig heb ik een super aardige kamer genoot en net een nieuwe kamer genoot een Nederlander en die kwam samen met een meisje die ik al eerder heb ontmoet binnen. Dus we konden lekker in het Nederlands tegen elkaar aan klagen. Ben dus al een beetje opgelucht om alles! Thanks voor de bikini tip, eef heeft cola gekocht en de citroen helpt al aardig! En nee, ons plan is om maandag de Greyhound bus te pakken naar Byron bay, dat is onze eerste bestemming en dan de laatste bestemming Cairns (tussen door stoppen we ook nog natuurlijk voor alle hotspots) en dan vanaf Cairns naar Melbourne met het vliegtuig om daar te gaan werken en te wonen voor ong 2 maand splitsen onze wegen waarschijnlijk. Eef gaat dan met Joppe en ik zie jou Maris en Martine waarschijnlijk rond Jan ergens na Melbourne kan het nog alle kanten opgaan met me! X
  3. Zus:
    26 september 2015
    Zo te horen zat het je vandaag niet mee! Voor je het weet is het maandag en dan kun je de bank bellen.
    Onze woonkamer ligt helemaal in puin, alle muren zijn gekapt en hoop dat ze komende week alles kunnen stucen. Op dit moment zijn we lekker aan het stof happen, ondanks dat alles is afgeplakt liggen er cm stof op de zolder.

Afgelopen week heerlijk sushi gegeten met vrienden en ik heb garnalen leren eten, maar dat is lekker!!! Kan niet wachten om samen met jou te gaan!
    Vanavond ga ik jouw eten (kip tandoori) bij mn schoonpa koken, ondanks dat de keuken inmiddels redelijk stofvrij is, is het niet zo prettig om daar te koken aangezien ik mn kont niet kan keren door de spullen die er nu staan.

Dus Joppe komt binnenkort ook jullie kant op. En jij bent dan vanaf januari tot terugkomst alleen? Ben je er al uit of je langer wil blijven, daar had je t van de week over nl.

Dikke kus en knuffel. Love u xxx
  4. Marije:
    26 september 2015
    Jaa dat is wel Joppe zn plan! Hij is iig aan het sparen en nee dan ben ik niet alleen. Wat lilly en tante Martine en Mariska komen als het goed is eind december deze kant op! Pffff hou eens op over die lekkere tandori!!!!! Daar heb ik wel zin in, kiri at het laatst ookal!! ben erg benieuwd naar jullie huissie als die af is, als ik dat in reallife heb gezien kunnen we dan lekker sushi eten! love you 2 xx
  5. Raf:
    26 september 2015
    Jantje wordt 4 jaar en zijn vader vraagt wat ie voor zijn verjaardag wil hebben: Jantje zegt een roze kangoeroe. Dus zijn vader zoekt en zoekt maar vind hem niet. Dus besluit hij wat anders te kopen: een roze driewieler. Een paar jaar later wordt jantje 10 en wederom wil hij een roze kangoeroe. Zijn vader zoeken en zoeken en zoeken door heel het land maar........geen roze kangoeroe. Dus koopt hij een roze fiets voor jantje die ongelooflijk baalt. Jantje wordt 16 en wil nog steeds een roze kangoeroe. Zijn vader zoekt heel europa af maar wederom geen roze kangoeroe. Jantje balen want hij wil hem echt. Maar hij krijgt een roze brommer. Dan wordt jantje 18 jaar en weer wil hij een roze kangoeroe hebben. Dus zijn vader besluit hem nu te vinden . Hij zoekt de hele wereld af maar hij vind hem niet. Dus koopt hij een roze auto. Jantje is zeer teleurgesteld. Maar dan een paar jaar later zit vader in het café en weet je wat ie ziet? juist een roze kangoeroe. Hij vraagt wat ie kost.....1000 euro . Verkocht zegt vader. En als ie weggaat zegt de man: 1 ding tik hem nooit aan. Nou goed jantje blij en alles goed totdat jantje te nieuwsgierig wordt en hem aantikt. De kangoeroe wordt gek en achtervolgt jantje die eerst op zijn roze driewieler zit dan op zijn roze fiets stapt vervolgens op zijn roze brommer vlucht en dan in zijn roze auto stapt. Maar de kangoeroe is sneller en jantje geeft op. De kangoeroe tikt hem aan en zegt tikkie jij bent em...

Just put a smile on your face :D
    Groetjes, Raf
  6. Marije:
    26 september 2015
    Haha!!!! You did it, you make me smile! dankjewel voor het leuke verhaaltje Raf.
  7. Mams:
    26 september 2015
    Ik wist al van jou ellende van vandaag maar komt goed. Weer een wijze les. Maak er nog een leuk weekend van en Maandag de bank maar bellen,laat je even weten als het is opgelost. Raf heeft weer iets gemaakt wat we nog nooit hebben gegeten, gehakt taart. Zoals je weet zal ik het wel lekker vinden maar of dat voor Raf ook zo is ? Moet nog 10 min. In de oven. Dikke kus uit Nederland
  8. Papa:
    26 september 2015
    Hoi lekkere blonde dochter van me,

Shit happens maar ja snel doortrekken en weer door gaan (-:
    En je bent weer stukkie wijzer geworden, na dit alles.
    Ps het verhaal van Raf gaf zelfs mij een grote glimlach op het gezicht.
    Wij vandaag prachtige dag met mooie rit naar een plaatsje aan de kust , met uiteraard kerk bezoek en leuke haven.
    Ben nu redelijk zwart aan het worden dus zou als ik jou was maar goed in de zon gaan zitten.
    Nou meis keep the spirit high en keep calm end give me a big smile, big smile en kiss daddy.
  9. Je auntie:
    27 september 2015
    Ha lief nichie,
    Jij bent weer aan een verse dag begonnen. Die van ons is ten einde. Ik ga nu lekker slapen. Ben met mijn schoonouders in Heerde naar het theater geweest. Oude mannen die muziek op bijzondere wijze maakten.
    Bijvoorbeeld op de mond van de enige vrouw die in het gezelschap was. Klonk nog mooi ook.
    Verder gewerkt. Veel patiënten op de seh. Niet heel veel geks. Hooguit een man die bang was dat hij onder de straling zat nadat hij vorige week in aanraking was gekomen met de binnenkant van zijn telefoon. Ik heb hem gerust kunnen stellen.
    Heel veel plezier vandaag.
    Al is een geblokkeerde pinpas onhandig, het is niet het einde van de wereld.
    Wanneer stappen jullie op de bus?
    En als wij komen in december/januari is Melbourne misschien een goede aanvliegroute?

Fijne dag meisje. Ik moet gauw slapen om enigzins fit te zijn voor de werkdag straks.
    Veel liefs!
  10. Marije:
    27 september 2015
    Bedankt voor alle lieve en fijne verhalen. En als reactie op tante Martine: ja, Melbourne is dan zeker een goede vliegroute! We zijn alleen heel misschien met oud en nieuw in Sydney of in Melbourne. Dus melbourne als vliegroute lijkt mij een prima plan! X